بازدید 4290

آخرین خبرها از طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تخصیص بنزین به هر کد ملی در کشور پرداخت.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 21 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از همشهری، محمد وحیدی نماینده مجلس درباره طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی در کشور گفت: موافق این امر هستیم که تخصیص سهمیه بنزین بر هر کد ملی باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع پرداخت یارانه‌ها در کشور عدالت میدانی ندارد، یعنی اگر کسانی که صاحبان خودرو هستند عملاً بهره برداری بیشتری از یارانه بنزین دارند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: با این شیوه تخصیص عملاً بین افراد برخوردار که دارای خودرو هستند و افراد کم‌تر برخوردار که وسیله نقلیه ندارند شکافی معنادار به وجود آمده است.

وحیدی بیان کرد:، ولی اگر سهمیه بنزین هر کدام یک از افراد جامعه به خود آن‌ها تخصیص یابد که البته میزان آن را باید دولت تعیین کند، یک عدالت نسبی برقرار می‌شود، ولی در حال حاضر کسانی یک خودرو و یا چند خودرو دارند از این سهمیه بیشتر بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: در این شرایط وقتی افزایش قیمتی در هزینه حمل و نقل به وجود می‌آید باعث می‌شود آن‌ها هزینه بیشتری بپردازند.

وحیدی گفت: در حال حاضر هنوز رویکرد دولت برای تغییر قیمت سوخت مشخص نیست، ولی اثر مصرفی ناشی از یارانه که هم اکنون وجود دارد این است که اگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبلغی را برای این پرداخت می‌کند نسبت به خانوار این هزینه تبدیل شود.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: یعنی اگر ما خودمان را مالک یک چیز بدانیم مدیریت مان بر مصرف خیلی بهتر از این است که دیگران آن را مدیریت کنند. ولی در حال حاضر در جامعه یک مصرف تعادلی وجود ندارد یعنی فرد در استفاده از وسیله نقلیه هیچ استفاده بهینه‌ای نمی‌کند و اثر آلایندگی آن هم در شهر‌های بزرگ و حتی کوچک دیده می‌شود و این مصرف بی رویه باعث شده در شهر‌های کوچک هم این اثر آلایندگی را مشاهده کنیم.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: به عنوان مثال وقتی سازمان محیط زیست می‌خواهد نظر بدهد و یا هزینه‌هایی را برای کاهش آلودگی انجام دهد به جای آن مدیریت کاهش آلودگی را به مردم بدهیم شرایط خیلی بهتر می‌شود.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: نگاه دولت قبل به پالایشگاه سازی‌های بزرگ بود و اعتقادی به پالایشگاه سازی کوچک نداشتند و معتقد بودند فقط باید پالایشگاه کوچک ساخته شود.

وحیدی افزود: اگر رویکرد توزیع حوزه سرزمینی بشود فرصت دادن برای ساخت پالایشگاه‌های کوچک هم می‌تواند فرصت‌های اشتغال را در کشور توزیع کند و هم می‌تواند بر رفع نیازمندی‌های کشور و کشور‌های همسایه مؤثر باشد.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: اگر پالایشگاه‌های کوچک را در استان‌های مرزی داشته باشیم می‌توانیم برای صادرات انرژی هم از آن استفاده کنیم و قابلیت فروش را هم دارا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
بسیارطرح اشتباهی است واصولا بدلیل مبهم ونامعقول بودنش اگر به مرحله اجرابرسد پس ازمدتی مثل خیلی طرحهای نامعقول دیگر جمعش میکنند. راه حل فعلا ادامه دونرخی است با حفظ قیمت سهمیه ای ولی با افزایش قیمت آزاد بعداز نوروز
پاسخ ها
تام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
نتیجه اجرای این طرح افزایش قیمت کالا و خدمات شهری است و چوب آن را همان پیاده خواهد خورد و نان آنرا هم طبق معمول دولت می خورد
این طرح همانند کالاهی دیگر همچون خودرو و سیمان و آهن و ..... منجر به ایجاد دلالی و افزایش قیمتها خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
پس سهمیه کسیکه خودرو نداره چی میشه
حساب ساده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
مثلا فرض کنیم ده درصد خانوارها خودرو ندارند نه 50 درصدی که به دروغ به مردم اعلام میکنید. اینکه 50 درصد خودرو ندارند صحیح است ولی مفهومش این نیست 50 درصد خانوارها ندارند. تقریبا اکثریت خانواده ها حداقل یک خودرو دارند و اگر بعد خانوار دو نفر باشد بدون فرزند، یعنی 50 درصد افراد خودرو دارند. کاش اندکی از عوامفریبی دست برمیداشتید نماینده محترم که با اندک انصاف و عدم سواد رییس کمیسیون تحقیقات و آموزش شده اید! آموزش دروغ بدتر از بیسوادی است.
فرض کنید به هر نفر بیست لیتر بنزین دادید و با قیمت مثلا بیست هزار تومان یارانه 400 هزار تومانی به ایشان رسید بدون زحمت و بدون ماشین. قیمت بنزین میشود مثلا بیست هزار تومان و وقتی ایشان به اولین اسنپ زنگ زد ناچار است 400 هزار تومان کرایه بدهد و بقیه ماه عزا بگیرد که پول حمل و نقل را ندارد. در ضمن به دنبال آن تورم صد الی دویست درصدی هم از راه میرسد و هزینه خانوار دو نفری که 800 هزار تومان گرفته ، ماهی ده میلیون افزایش می یابد. مناظره تلویزیونی بگذارید و همانطور که قول داده بودید بعد از حذف دلار 4200 تورم نهایت 6 درصد باشد، قیمتها را به شهریور 1400 برگردانید تا این طرح اندکی قابل هضم تر باشد. سانسور نفرمایید
بماند یادگار
به خدا و پیغمبر به تمام مقدسات اگر ذره ای بفکر آلودگی و مصرف کمتر بودن حرفشون رو قبول داشتم فقط دنبال کاسبی از جیب مردم هست خودروی ۱۰ تا ۱۲ لیتر رو قیمت بنز میفروشن الانم میخوان سهمیه رو کم کنن یعنی همان گرانی بنزین فکر کردن مردم متوجه نیستند خودتونید
اصلا دنبلیش را نگیرید یک طرح بی معنا است انی که بنزین بیشتر مصرف می کند باش تفریع نمی کند بلکه دارد در کشور در تولید حمل نقل کمک می کند ان بی ماشین هم سوار ماشین ان بنزین ارزان می شود و هزینه کتمری می پر دارد درجمع بی ماشین با ماشین همه به یک اندازه استفاده می کنند و از دستور خارج شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
عجب استدلالی . اونیکه ماشین داره اندازه اونیکه ماشین نداره از بنزین سهمیه ای استفاده میکنه ؟ .کجا
همچین چیزیه
خب اونی که خودرو‌نداره که داره از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده میکنه. بنزین رو گرون کنین که اونا دو سر ضرر میکنن. هم خودرو ندارن هم کرایه گرونتر میدن.
اینکه شما دم از عدالت و برقراری عدالت می زنید خیلی خنده داره !!!!!! بنزین داره در خیلی از کشورها حذف می شه شما هنوز دارید آشغال خودروی بنزینی مونتاژ می کنید که هم با تصادف مردم ایران رو سلاخی کنند و بکشند هم با بنزین الوده سرطان به جان مردم بیاندازید مازوت سوزی اتان هم که بماند بعد دم از عدالت می زنند
خودرو برقی به مردم بدهید. خودرو با کیفیت تولید یا وارد کنید. فرهنگ دوچرخه سواری را گسترش دهید‌.آنکه چند خودرو دارد را مالیات بگیرید. و دهها راه کار دیگر چرا دنبال راه حل مسخره می‌روید
بجای این خلاقیت ها فکر افزایش کمی و کیفی حمل و نقل عمومی باشید. قطار تند رو بین شهری و شهری. اگر فواصل تهران تا زنجان / تهران تا کاشان/ تهران تا سمنان قطار برقی تند رو باشه خیلی از مهاجرتها بخاطر کار به تهران اتفاق نمی افته . قطار تند رو چقدر هزینه داره در مقابل ساخت نیروگاه و ... من خودم هر زمان ماشین نبردم تو این ایستگاه اتوبوس و مترو بیچاره شدم از ازدهام جمعیت. کمی فکر لطفا
فقط به دنبال فروش بنزین به مردم با حداکثر قیمت هستند البته مانند همیشه با بهانه های قاچاق و عدالت و ...
۶۰ لیتر بنزین به یه خودرو می دهند یعنی کمتر از این که ، دیگه بنزین یارانه ای معنی ندارد از طرفی برای قیمت بنزین با نرخ ازاد اگر قیمت تغییر کند که کرایه تاکسی مردم را بدبخت می کند و قطعا روی قیمت سایر کالاو خدمات اثر بدی را خواهد گذاشت من خواهش می کنم کمی از عقل استفاده کنند ما که یه ماشین داریم و ۴ نفریم همه که نمی توانیم در ان واحد از خودرو استفاده کنیم و مجبوریم از تاکسی و شخصی برای رفت و امد استفاده کنیم و افزایش کرایه تاکسی روی هزینه رفت و امد سایر اعضای خانواده تاثیر خواهد گذاشت چرا اینقدر مردم را اذیت و ازار می هند؟ تکلیف چیست؟
بخاطر بیسوادی و سیاستهای غلط آقایون هرروز ارزش پول ملی کم میشه بعد هی میان میگن بنزین توو کشورهای همسایه گرونه و منتش رو سر مردم میذارن. بعد هم از خودشون طرحهای بی نتیجه و بیخود درمیارن که تنها نتیجش ايجاد هزینه برای مردمه
یک چیزی میگن نه با عقل و منطق جور در نماید
از ان خنده ام میگیره که افراد فقیر بدون خودرو در جاده ها ویا پمپ بنزین ها دنبال مشتری بر سوختشان هستند وحداقل 60 درصد مردم که خودرو ندارند بنزین فروش میشوند وبیکاری کم میشود وچه سو استفاده هایی گردد
نوروز امسال در تهران بودم روز اول در ورودی تهران باک النود رو پر کردم روز آخر هنگام خروج فقط15لیتر مصرف کرده بودم.همین مسافت‌ها تو شهر خودم حداقل 50لیتر مصرفشه.پس فقط مردم مقص نیستند
شامورتی بازیتون را بذارید کنار ....میگین عدالت ...اگر به عدالت اعتقاد دارید ومیخواهید به تمام کد ملی بنزین بدین باید یارانه هم به تمام کد ملی ها تعلق بگیره و دهک بندی مسخره تون که سرتا سر دروغه را جمع کنید....عدالت را دلبخواه نمیشه اجرا کرد.....
بعذ از 7 ماه تازه کارت سوخت گرفتم. حد اقل صبر کنید دو بک بنزین بزنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست