بازدید 4105
۲

نحوه محاسبه کارمزد وام قرض الحسنه تغییر کرد

براساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، بانک‌ها مجازند در خصوص نرخ و نحوه محاسبه کارمزد وام قرض‌الحسنه از روش محاسبه متفاوت از مصوبات قبلی شورای پول و اعتبار با شرط رعایت سقف نرخ ۴ درصدی پس از تایید بانک مرکزی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 21 October 2023

به گزارش تابناک، با ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی که برگرفته از مصوبه شهریورماه شورای پول و اعتبار است، بانک‌ها مجازند در خصوص نرخ و نحوه محاسبه اخذ کارمزد قرض‌الحسنه اعطایی از روش محاسبه متفاوت از مصوبات قبلی شورای پول و اعتبار با شرط رعایت سقف نرخ ۴ درصد کارمزد، پس از تصویب در هیات مدیره بانک منوط به اخذ تاییدیه از بانک مرکزی اقدام کنند.

گفتنی است، شورای پول و اعتبار در یکصد و شصت و هفتمین جلسه خود به بررسی نحوه اعطای اختیار به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی برای تعیین نرخ و نحوه محاسبه کارمزد تسهیلات قرض الحسنه پرداخت .

نحوه محاسبه کارمزد وام قرض الحسنه تغییر کرد

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار؛ برای کاهش میزان کارمزد قرض الحسنه اعطایی و کمک به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر و جوانان در اخذ تسهیلات قرض الحسنه نظیر ازدواج و فرزند آوری ... بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی مجاز شدند نحوه محاسبه کارمزد قرض الحسنه اعطایی را با تصویب در هیئت مدیره و منوط به اخذ تاییدیه از بانک مرکزی و با رعایت سقف نرخ کارمزد قرض الحسنه ابلاغی توسط بانک مرکزی تعیین کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یعنی چه هز روش دیگر محاسبه کنند؟!
اگر قصد کلاهبرداری و گول زدن مردم رو ندارید چهار درصد یعنی چهار درصد! نه اینکه از فرمولهای من دراوردی استفاده کنین و نرخ کارمزد رو در عمل از ۴ به ۷ تا ۹ درصد برسونید.
در محاسبات همیشه ۲ ضربدر ۲ میشود چهار مگر اینکه بخواهید کلاهبرداری کنید
الان چهار درصد دوازده ساله را به صورت سالانه دریافت میکنند
یعنی شما اگر 100 میلیون وام بگیرید
سال اول 4 ملییون ازتون میگیرن ... سال دوم 3520 و سال سوم .... اینجوری تا پایان 12 سال 26 میلیون ازتون میگیره که متوسط میشه سالی 2.16 درصد
ولی خوب برای یک وام سنگین تر این 4 درصد سالانه سنگین میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم