بازدید 2807

نواز شریف به پاکستان بازگشت

نواز شریف نخست‌وزیر اسبق پاکستان وارد اسلام آباد شد و قرار است با حضور در جمع هواران خود در شهر لاهور، درباره انتخابات آتی این کشور سخنرانی کند.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ 21 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، نواز شریف نخست‌وزیر اسبق پاکستان وارد فرودگاه اسلام آباد شد و درباره انتخابات آتی پارلمانی این کشور صحبت کرد.

رسانه‌ها از قبیل «گالف تودی» خبر دادند که نوار شریف نخست‌وزیر پیشین پاکستان بعد از یک تبعید خودخواسته در لندن پایتخت انگلیس، امروز به پاکستان برگشت.

به گفته رسانه‌های محلی پاکستانی، شریف طی روز گذشته در دبی بود و با یک پرواز چارتر مملو از روزنامه‌نگاران به مقصد اسلام آباد به زمین نشست. او قبل از پرواز به خبرنگاران گفت: «ما کاملاً برای انتخابات آماده هستیم».

نخست‌وزیر اسبق پاکستان افزود: «کشور ما که باید در اوج شکوفایی قرار می گرفت واقعاً عقبگرد داشته است. چطور به اینجا رسیدیم؟ چرا به اینجا رسید؟»

نوارز شریف قرار است به شهر لاهور در شرق پاکستان برود؛ جایی که هواداران او تجمع کرده و می‌خواهند از نخست‌وزیر سابق استقبال کنند.

گفته می‌شود که بیش از هفت هزار نیروی پلیس پاکستان برای تامین امنیت سفر نواز شریف به این کشور و برنامه او برای سخنرانی در لاهور در نظر گرفته شده است.

حزب نواز شریف مشهور به حزب «مسلم لیگ» پاکستان پیش از این اعلام کرده بود، ده‌ها هزار تن قرار است به هنگام ورود وی به فرودگاه شهر لاهور به استقبال او بروند.

نواز شریف در سال ۲۰۱۷ پس از آنکه دادگاه عالی پاکستان او را به اتهام فساد، برای نخست وزیری فاقد صلاحیت دانست از این سمت استعفا کرد. دو سال بعد نواز شریف در حالی که با اتهامات فساد جدیدی مواجه شده بود، از درد در ناحیه سینه شکایت کرده و «عمران خان» که پس از استعفای وی به نخست وزیری رسید، به او مجوز داد برای درمان به لندن برود.

نواز شریف بعد از رسیدن به لندن در سال ۲۰۱۹ به این بهانه که پزشکانش به او اجازه سفر کردن نمی‌دهند اقامتش در پایتخت انگلیس را طولانی کرد. دادگاه پاکستان در سال ۲۰۲۰ برای نواز شریف به دلیل عدم بازگشت از لندن به کشورش حکم بازداشت صادر کرد و او از آن زمان تا کنون توسط قوه قضایی پاکستان تحت پیگرد قانونی قرار داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی