بازدید 3228
۱

مکرون مدعی تماس مستقیم با حزب‌الله شد

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در ادعایی گفت که با حزب‌الله تماس مستقیم دارم و از طریق سفیر خود در لبنان برای آنها پیام فرستادم.
کد خبر: ۱۱۹۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸ 21 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از فرانس ۲۴، مکرون اظهار کرد: پس از وقوع درگیری میان حماس و (رژیم) اسرائیل، برای جلوگیری از شعله‌ور شدن جنگ در مرز جنوبی لبنان به حزب‌الله پیام فرستادم.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه با وجود تبادل آتش میان نیروهای حزب‌‎الله و رژیم صهیونیستی، تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی تشدید نشده است، تاکید کرد: پاسخ‌ها به پیام‌های ما نشان می‌دهد که هیچ تمایلی برای تشدید تنش‌های موجود در مرز لبنان و (رژیم) اسرائیل وجود ندارد اما در هر حال ما بسیار محتاط هستیم.

وی در ادامه با اشاره به آزادی ۲ گروگان آمریکایی از سوی حماس، خاطرنشان کرد: این یک نتیجه بسیار خوب است که توسط مذاکره‌کنندگان به دست آمد و قطر نقش بسیار کلیدی و مهمی در آن داشت.

مکرون با بیان اینکه از طرق مختلف و به‌ ویژه به واسطه قطر در حال تلاش برای آزادی گروگان‌های فرانسوی در نزد حماس است، گفت: امیدواریم اقداماتی که منجر به آزادی ۲ شهروند آمریکایی شد، در ساعات و روزهای آینده هم ادامه یابد تا به آزادی سایر گروگان‌ها از جمله شهروندان فرانسوی منجر شود.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین به سفر احتمالی خود به فلسطین اشغالی اشاره کرد و با بیان اینکه اگر بتواند از سفر خود به خاورمیانه چیز مفیدی به دست بیاورد، در روزها یا هفته‌های آینده این سفر را انجام خواهد داد، افزود: سفر من به خاورمیانه به نتیجه مذاکراتی که در ساعات و روزهای آینده با همه رهبران منطقه خواهم داشت، بستگی دارد.

مکرون در ادامه با حمایت از بازگشایی گذرگاه رفح و بیان اینکه فرانسه در آن صورت در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمک‌های بشردوستانه اضطراری به ویژه در زمینه پزشکی را به مصر و غزه ارسال خواهد کرد، گفت: تصمیم گرفته‌ایم کمک‌های بشردوستانه‌ای را که به فلسطینی‌ها ارائه می‌کنیم ۱۰ میلیون یورو افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، ابو عبیده سخنگوی نظامی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس جمعه شب اعلام کرد که در پی تلاش‌های قطر و در راستای انگیزه‌های بشردوستانه دو اسیر آمریکایی (مادر و دختر) را آزاد کردیم.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده به بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه روی آورده است.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ماکارونی چی گفته!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار