بازدید 4654

احتمال افزایش وسیع ابعاد فاجعه انسانی با مرگ نوزادان و انبوه سقط جنین

کارکنان بهداشت از جمله ماما‌ها در جریان حملات رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند و به طور کلی به مانند دیگر کادر درمانی با این انتخاب دردناک روبه رو هستند که یا بیماران خود را رها کرده و به مناطق جنوبی بروند و یا با ماندن در بیمارستان‌های در آستانه فروپاشی و زیر بمباران، جان خود را به خطر بیندازند بلکه بتوانند جان مادر و فرزندی را نجات دهند؛ هرچند ممکن است این نجات موقتی باشد...!
کد خبر: ۱۱۹۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 18 October 2023

احتمال افزایش وسیع ابعاد فاجعه انسانی با مرگ نوزادان و انبوه سقط جنینبیش از ده روز از آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می گذرد و اوضاع در این منطقه به شدت بحرانی و تلخ است؛ وضعیتی که شواهد حکایت از گسترش شدید آن در روز‌ها و ماه‌های پیش روی دارد.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس گزارش سازمان ملل، در پی حملات خونبار صهیونیست‌ها و تا به امروز، بیش از یک میلیون تن، یعنی نیمی از جمعیت غزه آواره شده‌اند. آوارگی همراه با قطع آب و برق که حتی خدمت رسانی به مجروحان در بیمارستان‌ها را هم مختل کرده است؛ هرچند همه این‌ها در قیاس با رویداد تلخ و خونین بمباران بیمارستان المعمدانی با انبوه مجروحان و بیماران چیزی نیست.

احتمال افزایش وسیع ابعاد فاجعه انسانی با مرگ نوزادان و انبوه سقط جنین

وضعیت تلخی که بار دیگر جنایتکار بودن این رژیم را به رخ جهانیان کشیده و آن گونه که وزارت بهداشت غزه خبر داده، تا کنون بیش از ۵۰۰ شهید برجای گذاشته و ابعاد نهایی اش هنوز مشخص نیست. وضعیتی که به تاکید وی، ایشان را بیش از پیش نگران وضعیت بیمارستان الشفا، دیگر مرکز درمانی مملو از مجروح و بیمار در این منطقه کرده است، چون با دشمنی مواجه هستند که هیچ حد و مرزی برای حملات خونبار قائل نیست.

البته ابعاد فاجعه انسانی در غزه محدود به کشتار بی‌رحمانه مردم و کودکان نیست و خطرات به مراتب وسیع‌تری هم فلسطینی‌ها را تهدید می‌کند؛ اینکه نظام بهداشت و درمان در کل نوار غزه در نقطه شکست قرار گرفته و این وضعیت به طور ویژه برای زنان باردار و نوزادان تازه متولد شده، خطرات بیشتری دارد و به نوعی جان نوزادان متولد نشده و تازه متولد شده را تهدید می‌کند.

فشار بسیار شدیدی که نظام بهداشت و درمان غزه بعد از ۱۶ سال محاصره قادر به مقابله با آن نبود، چه برسد به حالا که یک بیمارستانش مدفن انبوه شهدا شده و با قطع آب و برق و حتی تخریب راه‌ها و آمبولانس ها، حتی امکان ارائه ساده‌ترین خدمات درمانی به انبوه مراجعان را هم از دست داده است؛ مراجعانی که می‌دانند رفتن به بیمارستان هم احتمال اندکی برای نجات جانشان در پی دارد.

مواجهه زنان باردار غزه با وضعیتی کابوس‌وار

یکی از آسیب پذیرین افراد در این دور از جنایت رژیم صهیونیستی، زنان باردار هستند؛ آن‌ها با خطرات مضاعفی از جمله خطر کلی برای زندگی به دلیل نبود امکانات و کمبود منابع، سقط جنین و عدم مراقبت‌های زایمان مواجه‌اند؛ زنانی که به دلیل استرس و اضطراب دچار سقط جنین می‌شوند؛ در عین حال، امکانات پزشکی برای زایمان ایمن در سیستم مراقبت‌های بهداشتی غزه به سرعت در حال کاهش است.

این در حالی است که بر اساس اعلام صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA) ۵۰ هزار زن باردار در نوار غزه وجود دارد که نمی‌توانند خدمات اولیه بهداشتی را دریافت کنند؛ آن هم در شرایطی که انتظار می‌رود ۵ هزار و ۵۰۰ تن از آن‌ها در ماه آینده زایمان کنند. زنانی که ۱۹ هزار تن از ایشان ساکن شمال غزه هستند که رژیم صهیونیستی دستور تخلیه آن را صادر کرده است.

احتمال افزایش وسیع ابعاد فاجعه انسانی با مرگ نوزادان و انبوه سقط جنین

کارکنان بهداشت از جمله ماما‌ها در جریان حملات رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند و به طور کلی به مانند دیگر کادر درمانی با این انتخاب دردناک روبرو هستند که یا بیماران خود را رها کرده و به مناطق جنوبی بروند و یا با ماندن در بیمارستان‌های در آستانه فروپاشی و زیر بمباران، جان خود را به خطر بیندازند، بلکه بتوانند جان مادر و فرزندی را نجات دهند؛ هرچند شاید این نجات موقتی باشد چراکه حتی بیمارستان‌ها هم امن نیستند!

البته انتخاب عمده کارکنان بهداشت و درمان، ماندن بوده و هست، اما زیر بارش بمب‌های مهیب و انبوه خطراتی که جان مادران باردار را به مانند دیگر مردم تهدید می‌کند، ممکن است نتیجه مقاومتشان هم تولد کودکان سالم و حفظ جان ایشان و مادرانشان نباشد، هرچند می‌دانیم اوضاع در این منطقه برای نوزادان و مادران شیرده هم خوب نیست و به نوعی جمعیت بزرگی از مردم به همین شکل خاموش در معرض جان باختن قرار دارند.

وضعیت وخیمی که مدیر اجرایی انجمن برنامه‌ریزی و حمایت خانواده فلسطین (PFPPA) با اشاره به آن می‌گوید: «نمی‌دانیم چه اتفاقی قرار است برای این زنان و نوزادان تازه متولد شده آن‌ها بیفتد؛ کلینیک ما غیرقابل استفاده است و گزینه‌های ما برای ارجاع به بیمارستان‌ها ساعت به ساعت کاهش می‌یابد؛ من نمی‌توانم به اندازه کافی تاکید کنم که وضعیت چقدر وخیم است و ما چقدر به کمک‌های بشردوستانه برای ورود به غزه نیاز داریم.»

احتمال افزایش وسیع ابعاد فاجعه انسانی با مرگ نوزادان و انبوه سقط جنین

دومینیک آلن، نماینده صندوق جمعیت ملل متحد برای فلسطین هم می‌گوید: «سیستم مراقبت‌های بهداشتی در غزه مورد حمله قرار گرفته و در آستانه فروپاشی است؛ تصور کنید که در آن مراحل پایانی و سه ماهه آخر قبل از زایمان، با عوارض احتمالی، بدون لباس، بدون بهداشت و حمایت حتی مطمئن نیستید که روز بعد، ساعت بعد، چند دقیقه بعد چه اتفاقی خواهد افتاد.»

وی تاکید دارد: «زنان باردار در غزه با وضعیتی کابوس‌آمیز مواجه هستند. روایات‌ بسیار دلخراشی درباره وضعیت زایشگاه‌ها در غزه وجود دارند؛ یکی از ماما‌های یک زایشگاه در غزه به من گفت که از آغاز درگیری، برخی از ماما‌ها به دلیل محیط ناامن حتی قادر به رسیدن به زایشگاه برای ارائه کمک نبوده‌اند. کمک‌ها و تدارکات بشردوستانه باید اجازه ورود به غزه را داشته باشند؛ باید یک کریدور بشردوستانه باز و قوانین بشردوستانه رعایت شود.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
لطفا یک عکس از تخریب بیمارستان بذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
چرا فیلم تون از بمباران بیمارستان اصلا بارگزاری نمیسه

از دیروز بیش از ۲۰ بار خواستم ببینم نشد داستان چیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
پارکینگ بیمارستان تخریب شده نه خود بیمارستان
مرز مصر برای غیر نظامیان کاملا باز هست. به ویژه زنان و بیماران.
حتی با پای پیاده هم میشه رفت مصر.
با خودرو نهایت نیم ساعت.
چرا تا این حد، مظلوم نمایی.
حماس رفته لای مردم. الان که جنگ جدی شده، نباید پشت مردم عادی سنگر بگیره.
پاسخ ها
عارف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
بله دو دستی زمینهاشون رو تقدیم کنن راه حالتون برای فلسطین همینه زمینتون رو بدید و برید .
دو میلیون جمعیت غزه س
فکر کنم همه زنها ش خامله بودن
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
نرخ زاد و ولد در غزه ۴/۶ است و یعنی هر پدر و مادری متوسط ۴/۶ بچه دارند !!!؟

در حالیکه در ایران ۰/۲ منفی شده و ۱/۸ است و فاجعه

ست و یعنی هر ساله جمعیت ما ۰/۲ کمتر میگردد

درامد حداقل هر فلسطینی ماهیانه بین ۶۰۰ دلار تا ۱۰۰۰دلار میباشد
ومعلوم است که رشد جمعیت شان دو و نیم برابر ایران میگردد
از تابناک تقاضا دارم حداقل یک صفحه کامل از تصاویر وضعیت بیمارستان های غزه رو به همراه ویدئو ایجاد کنه
فقط تصویر و ویدئو
نسل کشی
پاکسازی نژادی
آقایان روشن فکر میگن:
احتمالا این هم کار خودشونه
بنظر میاد اسراییل نمی کشه اینا خودشون میکشن اخه بمب تو دلشون دارن
چرااینا اینقدر بچه دارند و حاملند؟؟؟؟
ظاهرا قبل جنگ خیلی خوششون بوده اینجورکه شمامیگید تمام زناشون یاحامله بودن یا تازه زاییدن والا ایران بااینهمه جمعیت اینقدربچه ندارن
باید بیطرانه قضاو ت کرد
1-فلسطینی ها به هر علتی هنوز حکومتی ندارند گویا از ابتدا قرار بوده دولتی غیر مسلح تشکیل شود مثل ژاپن یا المان غربی بعد از جنگ جهانی . ولی به هر علتی نشد که سبب چندین بار تحریک شدن به در گیری و در نهایت تحریک کنندگان انها را زیر اتش جنگ بدون سنگر تنها ماندند .
2-در رابطه با جمعیت چرا بدون در نظر گرفتن امکانات غذایی بهداشتی و اموزشی تشویق به ازدیاد نسل شده اند هنگام فرار مردم بیچاره از وحشت جنگ دیده شده بیشتر مادران که در حال فرار هستند یک بچه شیر خواره در بغل گرفته و دست یک کودک
1 یا 2 یا 3 ساله گرفته و نگران بچه ای دیگرش با بقچه هایی در دست در حال حرکت هستند. بهترین گزینه در شرایط موجود ابتدا این جمعیت بلا تکلیف را سامانی بدهند خانه ای دور از منطقه اتش به همراه اب و غذا و وسایل بهداشتی تامین کنند انگاه گلوله ها را شلیک کنند به دشمن . در شرایط فعلی کسی شمارا نمیتواند حمایت کند بیش از این چیزی نمیتوان گفت ....ان هم درشرایط فعلی . درست است که کار از کارگذشته تنها حسرت اندیشه نکردن و پیش بینی صحیح نداشتن است.
نگران نباشید مردم غزه کارخانه زاد و ولد هستن ۹ ماه دیگه ده برابرش پس میندازن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار