بازدید 3178
۱

کارمند سامسونگ، جاسوس چین از آب درآمد!

منابع آگاه در کره‌ی جنوبی می‌گویند یکی از کارمندان سابق سامسونگ به‌دلیل جاسوسی برای شرکت چینی‌ بازداشت شده است.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ 18 October 2023


به گزارش تابناک، زومیت نوشت: یکی از کارمندان سابق بخش تحقیقات شرکت Samsung Display در کره‌ی جنوبی به اتهام جاسوسی برای شرکت‌های صنعت نمایشگر OLED در چین بازداشت شد. به‌گزارش TheElec و به‌نقل از دادستان‌های محلی، متهم اسنادی را به‌ارزش ۳۰۰ میلیون دلار ابتدا به شرکت خودش و سپس به چین منتقل کرده است.

فرد ۴۹ ساله‌ی خاطی به‌مدت ۱۰ سال در بخش تجهیزات تولید پنل‌های OLED سامسونگ دیسپلی کار کرد، بخشی که مسئول مطالعه‌ی روش‌های موفق تولید پنل‌های سامسونگ بوده است و به‌عنوان جزئی از محصولات سامسونگ شناخته می‌شود.

پنل‌های OLED سامسونگ آنچنان موفق بوده‌اند که اپل باوجود تلاش چند ساله برای متنوع‌سازی زنجیره‌ی تأمین، همچنان نتوانسته است نقش سامسونگ را در زنجیره‌ی تأمین کم‌رنگ کند.

بعد از این‌که محقق سابق سامسونگ دیسپلی کار انتقال فناوری‌های جدید مرتبط با نمایشگر OLED، مثل تجهیزات انیلینگ و لیزر اگزایمر یا ابزار نوری تمیز کردن ماشین‌آلات جوهرافشان رزین را در بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ (۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰) به‌پایان رساند، شرکت سامسونگ را ترک کرد و در شرکت تولیدکننده‌ی پنل OLED در چین مشغول به کار شد.

گوشی‌ های چینی در سال‌های اخیر میزبان نوآوری‌های قابل‌توجهی در حوزه‌ی کیفیت و نوآوری نمایشگر بوده‌اند تا جایی که اولین گوشی‌های تاشدنی مجهزبه لولای قطره‌ای را چینی‌ها ساختند (این لولا، چین‌خوردگی نمایشگر اصلی را تقریباً از بین می‌برد)؛ محصولات چینی معمولاً جایگاه ثابتی بین بهترین گوشی های بازار به‌خود اختصاص می‌دهند. چینی‌ها همچنین اولین شرکت‌هایی بودند که نمایشگر یکایک گوشی‌هایشان را به‌صورت پیش‌فرض، کالیبره کردند.

به‌کارگیری اولیه‌ی فناوری LTPO OLED توسط چینی‌ها باعث شد آن‌ها نرخ نوسازی پویا و پنل‌های فوق‌ روشن را جلوتراز سایر رقبا، حتی سامسونگ، معرفی کنند.

کارمند سابق سامسونگ داوطلبانه از چین به کره‌جنوبی بازگشته است تا با اتهامات جاسوسی صنعتی خود روبه‌رو شود. این شخص درواقع، یکی از اعضای تیم محققانی بود که برای سامسونگ کار می‌کردند و اسرار تولید نمایشگر OLED گوشی سامسونگ را به شرکت دیگری در کره‌جنوبی و سپس به چین منتقل کردند.

تیم افشاگر اسرار تولید پنل OLED محکوم شده‌اند و زمانی که کارمند ۴۹ ساله سامسونگ دیسپلی، به چین گریخته بود، دادستان‌ها پس از اطلاع آژانس اطلاعاتی کره جنوبی تحقیقات خود را در مورد اقدامات وی آغاز کردند.

مدت زمان همکاری متهم نزدیک به عمر شرکت سامسونگ دیسپلی است. درواقع، شرکت S-LCD Corporation در سال ۲۰۱۱ توسط سامسونگ خریده شد و به‌عنوان شرکتی تابعه درآمد و نامش به سامسونگ دیسپلی تغییر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
چین و بلوک شرق، حقه بازان بزرگ که با دزدی دانش بلوک غرب بزرگ میشوند و ادعای خدایی میکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست