بازدید 3107
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت:

مصرف بالای بنزین نگران کننده شد

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با بیان این‌که رفتن به‌سمت خودروهای برقی موجب تعدیل مصرف بنزین طی ۵ تا ۱۰ سال آینده خواهد شد، گفت: تولید خودروهای برقی نیازمند حمایت همه دستگاه‌هاست.​
کد خبر: ۱۱۹۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ 14 October 2023

به گزارش تابناک، منوچهر منطقی درباره ورود خودروهای برقی به حمل‌ونقل عمومی از ماه آینده اظهار کرد: متخصصان از ۱۰ سال قبل مطالعه درمورد خودروهای برقی متناسب با جامعه ایران را شروع کردند و معاونت علم و فناوری و شرکت مپنا نیز تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت دادند.

وی افزود: فعالیت‌های صنعتی و تحقیقاتی خودروهای برقی از حدود یک دهه قبل شروع شد و در بخش سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری هم حدود ۶ سال قبل، دولت یک لایحه درمورد برقی‌سازی خودروها تدوین کرد؛ اما نهایتاً به‌علت عدم اعتقاد برخی نهادهای حاکمیتی به این موضوع، به تصویب نرسید.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت تصریح کرد: با این شرایط می‌توان گفت که تأخیر در تصمیم‌گیری ورود خودروهای برقی به کشور وجود داشته است؛ اما در بخش تحقیقاتی و صنعتی تأخیر و تعللی وجود نداشت.

منطقی، وضعیت مصرف بالای بنزین در کشور را نگران‌کننده خواند و گفت: یکی از دلایل استفاده از خودروهای برقی همین مصرف بالای بنزین است و رفتن به‌سمت خودروهای برقی موجب تعدیل مصرف بنزین طی ۵ تا ۱۰ سال آینده خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آیین‌نامه این موضوع (شامل وظایف دستگاه‌های مختلف و تعریف مشوق‌ها) باید در هیئت دولت به تصویب برسد اضافه کرد: علاوه بر وزارت صمت، وزارت نفت نیز باید مشوق‌هایی را ارائه کند. وزارت نیرو باید به تکمیل زیرساخت‌ها و وزارت علوم نیز به تغییر مفاد درسی و مباحث جدید بپردازد و همچنین معاونت علمی و فناوری هم باید بحث تکمیل زنجیره تأمین خودروهای برقی و طراحی‌ها و فناوری‌های جدید و پشتیبانی را دنبال کند.

منطقی تأکید کرد: جمع بزرگی از دستگاه‌ها و نهادها باید در این زمینه به ایجاد زیرساخت‌ها و پشتیبانی بپردازند و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در پاسخ به این پرسش که سرانجام سامانه یکپارچه عرضه خودرو به کجا خواهد رسید گفت: این، یک سامانه نظارتی برای کنترل بازار و مصرف سوخت و رضایت مشتریان است و نهایتاً برای اینکه عرضه و تقاضا تحت نظارت وزارت صمت و سازمان حمایت و شورای رقابت باشد راه‌اندازی شد همچنین باتوجه‌به نارضایتی بالایی که از قرعه‌کشی وجود داشت نوبت‌دهی انجام شد. نکته سوم و مهم‌تر اینکه هر چقدر فضای بازار به‌سمت باز شدن حرکت کند و عرضه بیشتر از تقاضا باشد مردم می‌توانند خودشان ورود کنند.

منبع: تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۰
بنزین باید بر اساس میزان مصرف افزایش قیمت داشته باشد تا افراد پر مصرف هزینه بیشتری پرداخت کنند نه همه مردم
یعنی گاز رو با راندمان 30 تا 40 درصد بسوزونیم برق تولید کنیم با 5 تا درصد افت توزیع کنیم برا خودروها؟ داداش من خودروی برقی برا جایی خوبه که برقش رو از سدها میگیره
ای بابااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا مردم همه میدونن شما قبل گرون کرده هر چیز بهانه های مختلفی میآرید بعدش گرون میکنید . آقایون مدیران عزیز کم تجربه که بر مسند تکیه زده اید اگر یک بچه ای پرخوری کند آیا باید غذا را ازش بگیریم و جیره بدیم یا باید سیستم بدنش را توسط دکتر و متخصصین امور پزشکی درمان کنیم . عزیزان راه چاره جیره بندی و گرون کردن بنزین نیست باید راه درمان را پیدا کنید . باید خودروها با سیستم 50 الی 60 سال پیش را کنار بگذارید.
ما دیگه اینا رو بلدیم.
افزایش نگران کننده مصرف بنزین
قاچاق بنزین به کشورهای همسایه
مقایسه قیمت بنزین با سایر کشورها
همه اینها پیش درآمدهای افزایش قیمت بنزین هستند
هی حالا سنگ بندازید جلوی واردات خودرو و به تولید خودروهای از رده خارج ایرانی ادامه بدید!!!خجالت که نمیکشید متاسفانه
ماشین خارجی کم مصرف وارد کنید
مصرف سوخت در سه سال گذشته بسیار افزایش داشته که علتش هجوم مهاجران هست و این روند باعث می‌شود که ما صادرات نفتمان و در نتیجه درامدمان کاهش شدید داشته باشد. نکته بعدی اینه که خودروهای برقی برق زیادی مصرف می‌کنند وما کمبود شدید برق داریم.
به جای محدودیت برای واردات و تولیدات ماشین بر اساس حجم موتور لطفا محدودیت بر اساس مصرف سوخت ایجاد کنید . این کار چند فایده داره اول اینکه کارخانه های داخلی مجبور به اصلاح وضعیت موجود میشن دوم اینکه مصرف بنزین تقریبا به نصف کاهش پیدا می کنه.
با ماشین های برقی تابستان ها حق داریم فقط 8 تا 12 رانندگی کنیم و بقسه روز را باید خودرو بنزینی استفاده کنیم
شما برخی مشکلات ترافیکی شهرها را رفع کنید مصرف بنزین کاهش می یابد
فاصله زمانی تهران سر تا آزادی در ساعت 7 صبح حدود 40 دقیقه طول میکشه حل ضرب کن در تعداد خودروهایی که درجا دارن بنزین مصرف می کنند
اتوبان کرج و همت و بقیه پیشکش
50 درصد مصرف کننده سوخت اعلام شده، خود دولت به دلیل تولید خودروی بی کیفیت با مصرف سوخت بالا بیش از 10 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. بنابراین بهتر است صرفه جویی ابتدا از تولید کننده شروع شود نه مردم مظلوم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی