بازدید 3435

آمار جدید از تعداد سرمایه‌گذاران افغانستانی در ایران

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی گفت: ما هر سال بین ۲۰ تا ۵۰ سرمایه‌گذار افغانستانی داشتیم، اما در یک سال و نیم اخیر ۲۸۰ سرمایه‌گذار افغانستانی وارد ایران شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 13 October 2023

به گزارش تابناک، خبرآنلاین نوشت: حسین سلیمی گفت:در کنار کاهش صادرات، میزان سرمایه‌گذاری افغانستانی‌ها در ایران دستخوش افزایش شده است. می توانم بگویم میزان سرمایه‌گذاری افغانستانی‌ها در ایران با رشد ۵۰ درصدی مواجه شده است.

او در پاسخ به این سئوال که تعداد سرمایه‌گذاران افغانستانی در سال جاری چه تعداد بود؟ گفت: ما هر سال بین ۲۰ تا ۵۰ سرمایه‌گذار افغانستانی داشتیم اما در یک سال و نیم اخیر ۲۸۰ سرمایه‌گذار افغانستانی وارد ایران شده‌اند.

او در جواب سوالی در خصوص حجم تقاضای سرمایه‌گذاری از سوی این افراد گفت: این تقاضاها شامل تقاضاهایی برای سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزار دلار تا ۲۰ میلیون دلار را تشکیل می‌دهد.

‌ ‌رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی در پاسخ به این پرسش که افغانستان‌ها بیشتر متقاضی سرمایه‌گذاری در کدان حوزه‌ها هستند، گفت: اغلب پیشنهادات رسیده به سرمایه‌گذاری در حوزه بسته‌بندی مواد غذایی در ایران مرتبط است. از حبوبات تا رب گوجه‌فرنگی. در حقیقت این کالاها در افغانستان خریدار دارد و در نتیجه سرمایه‌گذاری افغانستانی می‌آید و در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند و مواد غذایی ما را هم صادر می‌کند که این مساله برای ما مهم است .

وی گفت: در حقیقت سرمایه‌گذاری بر حوزه مرتبط با صادرات مواد غذایی ایران رتبه اول در تقاضاهای رسیده را از آن خود کرده است. بخش پرتقاضای دیگر نیز به گروه ساختمانی و مصالح ساختمانی مرتبط است. پیش از این تقاضا برای حضور در صنعت سیمان و سرمایه‌گذاری در این بخش بالا بود اما با کندشدن عملیات عمرانی در افغانستان، حجم تقاضا در این بخش کاهش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی