بازدید 5506
۱

توضیح جان کربی درباره خط‌ونشان بایدن علیه ایران

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا برغم فضاسازی ها از سوی رسانه ها و قانونگذاران آمریکایی علیه ایران در خصوص عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد: هنوز شواهد یا اطلاعاتی درباره ارتباط مستقیم ایران با حملات حماس نداریم.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 13 October 2023

به گزارش ایرنا؛ جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی برابر با ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۰ مهرماه جاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ادعاها در خصوص نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین با طرح ادعاهای ضد ایرانی افزود: هنوز اطلاعات یا شواهدی نداریم که نشان دهد ایران با این حملات ارتباط مستقیم داشته است اما البته ایران به طور کلی نقش دارد و از حماس و سایر گروه های تروریستی حمایت کرده است.

کربی در خصوص خط و نشان های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا علیه ایران مبنی بر اینکه تهران باید مراقب باشد، گفت: این اظهارات به این معنی است که رئیس جمهور آمریکا نمی خواهد هیچ طرف سومی مانند گروه تروریستی یا کشوری که ممکن است با اسرائیل دشمنی داشته باشد، از این موقعیت سو استفاده کند و درگیری را گسترش دهد.

این مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید در خصوص افزایش فروش نفت ایران و اقدام ایران برای جلوگیری از این فروش گفت: من به جزییات نمی پردازم اما باید بگویم ما به صورت دائم رژیم تحریمی خود علیه ایران را بررسی می کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد.
از سراسر وب

تیرآهن با بهترین قیمت، ساختمانی قوی با صرفه‌جویی در هزینه!

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه گفت: مدرکی دال بر مشارکت ایران در حمله حماس نداریم. وزیر خارجه دولت بایدن افزود: ما هیچ مدرکی دال بر مشارکت ایران در حمله حماس (طوفان الاقصی) نداریم.

به گزارش ایرنا از نیویورک، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره ادعاها در خصوص نقش ایران در برنامه ریزی، تامین منابع و آموزش حماس برای انجام عملیات غافلگیرکننده طوفان الاقصی افزود: ما می دانیم که ایران از حماس حمایت کرده است. حماس در میان گروه هایی قرار دارد که بیشترین تحریم ها در جهان علیه آن وضع شده است.

کربی با اذعان به تحریمهای یکجانبه واشنگتن علیه ایران گفت: در ابتدای دولت جاری آمریکا ما ۴۰۰ نهاد ایرانی را تحریم کردیم و ۴۰ رژیم مختلف تحریم علیه ایران وضع شده است که ۳۰ رژیم تنها در سال گذشته بوده است. ما به دلیل تهدید ایران برای کشتیرانی حضور نظامی خود در منطقه خلیج فارس را افزایش داده ایم و به دلیل حمایت ایران از روسیه تحریک های بیشتری علیه آن وضع کرده ایم.

این مقام کاخ سفید با تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن افزود: هیچکس اقدامات بی ثبات کننده ایران را فراموش نمی کند. ما می دانیم که ایران به مدت طولانی به حماس کمک کرده است. اگر حمایت های ایران نبود، حماس نمی توانست فعالیتی داشته باشد اما ما هیچ مدرکی ندیده ایم که نشان دهد ایران در برنامه ریزی حملات بسیار پیچیده حماس، تامین منابع و آموزش در حملات اخیر نقش داشته است.

کربی در ادامه توضیح داد: منظور ما از نقش مستقیم ایران در حملات، دستیابی به هرگونه اطلاعاتی است که نشان دهند ایران این حملات را هدایت و رهبری کرده است. ما هنوز اطلاعاتی نداریم که نشان دهد آنها از زمان دقیق و نحوه عملیات حماس خبر داشته اند یا از آن حمایت مالی کرده اند. ما به بررسی جریان اطلاعات ادامه خواهیم داد.

رسانه های آمریکایی در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده "طوفان الاقصی" از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس که نه تنها این رژیم بلکه آمریکا را شوکه کرده، درجنگی روانی – تبلیغاتی درصدد فضاسازی برای کشیدن پای جمهوری اسلامی ایران به این جنگ هستند در حالیکه مقامات آمریکایی بصراحت این موضوع را رد کرده اند.

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز درپی فضاسازی‌ها برای کشاندن پای ایران به جنگ جدید فلسطین و اسرائیل در پی حملات غافلگیرانه نیروهای مقاومت، اعلام کرد: ما هیچ اطلاعاتی که نشان دهد ایران حملات حماس علیه اسرائیل را هدایت یا برنامه ریزی کرده است در اختیار نداریم و ایران از زمان بندی دقیق و وسعت انچه رخ داده، آگاه نبوده است.

به گزارش ایرنا از نیویورک، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۸ مهرماه جاری در پاسخ به سوالی درباره نقش ایران در حمله حماس به اسرائیل افزود: ایران احتمالا می‌دانست که حماس در حال برنامه‌ریزی عملیاتی علیه اسرائیل است اما از زمان‌بندی دقیق یا وسعت آنچه که رخ داده، آگاه نبوده است. ایران یک حامی بلند مدت حماس بوده و به آن کمک های مالی و تجهیزاتی کرده است. اما ما هنوز هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه آنها این حمله را حمایت یا هدایت کرده اند ندیده ایم. هنوز زود است که در این خصوص نتیجه گیری شود. ما در روزها و هفته های آینده به اطلاعات جدید توجه خواهیم کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۸ مهر ماه جاری در گزارشی ادعا کرد: مقامات اطلاعاتی اعلام کردند گروه حماس که حمله غافلگیرکننده روز شنبه به اسرائیل را انجام داد حداقل در طول یک سال گذشته از سوی ایران آموزش نظامی و کمک لجستیکی و همچنین ده‌ها میلیون دلار برای خرید تسلیحات دریافت کرده است.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: مقامات گفتند در حالی که نقش دقیق ایران در حملات روز شنبه نامشخص است اما این حمله منعکس کننده اهداف بلند پروازانه چندین ساله تهران برای محاصره اسرائیل با ارتشی از جنگجویان شبه نظامی مجهز به سیستم های تسلیحاتی پیشرفته است که قادر به حمله به عمق اسرائیل هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
دارند مرتب یادآوری می کنند که نکنه ایران بیاد وسط این معرکه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست