بازدید 5320
۳

خرید بی‌سابقه نفت توسط چین از ایران، روسیه و ونزوئلا

چین در سال جاری با خرید بی‌سابقه نفت از کشورهای تحریم شده روسیه، ایران و ونزوئلا نزدیک به 10 میلیارد دلار صرفه‌جویی کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 11 October 2023


به گزارش  تابناک از رویترز، این تحریم‌ها به طور ناخواسته هزینه‌های واردات نفت را برای چین کاهش داده است، به‌ویژه به نفع پالایشگاه‌های کوچک مستقل این کشور و تسهیل صادرات سودآور توسط پالایشگاه‌های دولتی شده است. خریدهای چین درآمد مهمی را برای مسکو، تهران و کاراکاس فراهم می‌کند که اقتصاد آنها به طور قابل‌توجهی تحت‌تأثیر تحریم‌های غرب و کاهش سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

 بین ژانویه تا سپتامبر، چین رکورد 2.765 میلیون بشکه در روز از سه کشور تحریم شده وارد کرده است که یک‌چهارم کل واردات چین را تشکیل می‌دهد که نسبت به 21 درصد در سال 2022 افزایش داشته است.

 این تغییر منابع نفتی از خاورمیانه، غرب آفریقا و آمریکای جنوبی را جابه‌جا کرده است. پس‌انداز برای پالایشگاه‌های مستقل چین که فعالانه در میان چالش‌های اقتصادی مختلف به دنبال معامله هستند، بسیار مهم است.

 بااین‌حال، پتانسیل آنها برای صرفه‌جویی در هزینه‌های اضافی توسط سهمیه‌های واردات خام، نبود سهمیه صادرات سوخت، و نظارت‌های نظارتی محدود می‌شود که در صورت تشدید اجرای تحریم‌ها، به طور بالقوه بر حجم صادرات ایران تأثیر می‌گذارد. وزارت خارجه چین به سؤالات خاصی پاسخ نداد، اما مخالفت خود را با تحریم‌های یک‌جانبه تأکید کرد و تأکید کرد که تجارت عادی چین باید مورداحترام و محافظت قرار گیرد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به ادامه تحریم‌ها علیه ونزوئلا و ایران، بر اثرات مخرب تحریم‌ها بر اقتصاد این کشورها تأکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
چین ( صرفه‌جویی ) میکنه ایران ( ضرر ) ش را پس میدهد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی نفت بالای 90$ رو میفروشیم 52 $ باید هم چین ( صرفه‌جویی ) و ایران ( ضرر ) !!!!!!!!!!!!!!!!!
خوشا به حال کاسبان تحریمها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
مگ پولشم میده که چند میفروشیم.....
به این می گویند استفاده از فرصت در جهت منافع ملی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار