بازدید 6529

معرفی جاهای دیدنی کیش و قشم + آدرس

کد خبر: ۱۱۹۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 11 October 2023

کیش و قشم دو  جزیره از زیباترین جزیره‌های ایران و حتی جهان هستند. این جزایر علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی بسیار، از مکان‌های تفریحی و مراکز خرید متنوع هم برخوردار می‌باشند. از نظر تنوع جاهای دیدنی می‌توان این‌گونه بیان کرد که مراکز خرید، مراکز تفریحی و هتل های کیش نسبت به قشم، بیشتر و لوکس‌تر هستند اما قشم از نظر جاذبه‌های طبیعی در رتبه بالاتری قرار دارد. بسیاری از افرادی که قصد سفر به جنوب ایران را دارند، همیشه بین سفر به قشم یا کیش مردد هستند. به‌همین‌دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مطلب بهترین جاهای دیدنی کیش و قشم را به‌طور کامل به شما معرفی کنیم تا انتخابی مطابق با علایق خود داشته باشید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

معرفی جاهای دیدنی کیش و قشم + آدرس

مکان های دیدنی کیش کجاست؟

همان‌گونه که در ابتدای مطلب هم گفتیم کیش از نظر مراکز تفریحی و تجاری بسیار عالی عمل می‌کند. اغلب جاهای دیدنی کیش، در قسمت شرقی جزیره واقع شده‌اند، به‌همین‌خاطر تجمع هتل های کیش در این قسمت زیاد است. بنابراین می‌توان گفت شرق جزیره کیش شلوغ و پر ازدحام‌ترین قسمت جزیره است.

یکی از مواردی که باید برای انتخاب و رزرو هتل در نظر بگیرید، هدف شما از سفر است. چنان‌چه می‌خواهید سفری توأم با آرامش داشته باشید، بهتر است هتل‌های غربی جزیره کیش، مانند هتل ترنج کیش و هتل اکسلسیور کیش را رزرو کنید. با این‌حال جاذبه‌های طبیعی این شهر نیز کم نیستند و همیشه باعث شگفتی مسافران خود می‌شوند. درمورد جزایر جنوبی ایران، ساحل همیشه حرف اول را در جاهای دیدنی می‌زند اما اگر می‌خواهید راجع به سایر جاذبه‌های کیش هم بیشتر بدانید، ما تعدادی از بهترین‌های آن را در ادامه برای شما می‌آوریم:

معرفی جاهای دیدنی کیش و قشم + آدرس

1.     کشتی یونانی کیش

اکثر ما زمانی که صحبت از جزیره کیش می شود، نام کشتی یونانی هم در ذهنمان تداعی می‌شود. این کشتی که متعلق به یونانی‌ها بوده، در سال 1345 در سواحل جنوب غربی کیش و نزدیکی روستای باغو به‌گل نشست و امروزه به یکی از مکان‌های گردشگری کیش تبدیل شده است. کشتی یونانی در خیابان غروب کیش و پارک ساحلی غروب قرار دارد و در اطراف آن بسیاری از جاهای دیدنی و رستوران های کیش هم قرار دارد. تماشای کشتی یونانی هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

2.     اسکله تفریحی کیش

از دیگر جای دیدنی کیش که رایگان است و از محبوبیت بالایی هم برخوردار می‌باشد، اسکله تفریحی کیش است. این اسکله که در قسمت شرقی جزیره و انتهای بلوار دریا قرار دارد، دارای چشم‌اندازی عالی رو به دریا است. اکثر مردم برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به اسکله تفریحی می‌روند. مشاهده دریا، پرواز پرندگان و موجودات دریایی از جذابیت‌های بصری این مکان است. اسکله در شرق کیش و انتهای بلوار دریا قرار دارد و در اطراف آن اماکن تجاری تفریحی و هتل های کیش به‌وفور یافت می‌شوند.

3.     پارک دلفین و باغ پرندگان کیش

شاید شما هم تصاویر و ویدیوهایی از پارک دلفین کیش را دیده‌ باشید. این مجموعه در جنوب شرقی کیش، جاده جهان و جنب پارک نیلوفر ساخته شده است و فاصله کمی تا ساحل سیمرغ کیش دارد. در پارک دلفین علاوه‌بر تماشای نمایش دلفین‌ها و دیگر پستانداران دریایی، شاهد یک باغ پرندگان بزرگ و یک مجموعه نگهداری از خزندگان نیز هستیم. بنابراین با خرید یک بلیط می‌توان به دیدن چندین مکان جذاب رفت.

4.     پارک برفی پنگوئن کیش

پارک دیگر کیش که از جاهای دیدنی کیش هم می‌باشد، پارک برفی پنگوئن است، که به‌واسطه تکنولوژی ساخت برف مصنوعی در همه سال برف دارد. مردم در این پارک هم می‌توانند به تفریحات برفی مانند سورتمه‌سواری، یخ‌نوردی، تیوب‌سواری، زیپ‌لاین و ... بپردازند و هم می‌توانند به رستوران و کافه باکیفیت پارک رفته و انواع خوراکی‌ها را نوش‌جان کنند. این پارک که جزء بهترین تفریحات کیش هم محسوب می‌شود، در شرق کیش و بلوار موج بنا شده است.

مکان های دیدنی قشم کجاست؟

شاید تفریحات لاکچری و هتل های قشم به اندازه کیش نباشند، اما قشم از نظر جاذبه‌های طبیعی و زمین‌شناسی در کل کشور، دارای جایگاهی خاص است. باید به این نکته اشاره کنیم که اغلب این جاهای دیدنی قشم، فاصله زیادی تا قلب جزیره که مرکز تجمع هتل های قشم است، دارند. بنابراین برای رزرو هتل های قشم باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید زیرا هزینه رفت و آمد به آن ها در بودجه سفر شما تاثیر زیادی دارد.

اما اگر به قصد خرید به درگهان می‌روید، پیشنهاد می کنیم هتل های درگهان یا سوئیت‌های زیادی که در نزدیکی مراکز خرید درگهان هستند را رزرو کنید. اما نکته متقاعد کننده برای سفر به قشم، تجربه خاص و طبیعت بی نظیر این جزیره است. شاید امکانات تفریحی و تجاری قشم به‌اندازه کیش زیاد لوکس نباشد اما در عوض هزینه تفریح و بازدید از این اماکن به‌مراتب کم‌تر از کیش است. تعدادی از جاهای دیدنی قشم را در ادامه خواهید خواند:

معرفی جاهای دیدنی کیش و قشم + آدرس

1.     دره ستارگان قشم

اگر به روستای برکه خلف قشم بروید، در قسمت شمالی این روستا، دره‌ای بسیار زیبا به نام ستارگان را مشاهده خواهید کرد. بومیان روستا معتقدند که این دره در اثر افتادن ستاره به‌وجود آمده است اما امروزه ثابت شده است که دلیل به‌ وجود آمدن آن سال‌های زیاد فرسایش است. درون راه‌ها و فراز و نشیب های این دره نیز به‌دلیل پیچیدن باد، صداهای مهیب و ترسناکی ایجاد می‌شود. یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی قشم همین دره است.

2.     بازار درگهان قشم

درگهان قشم از آن‌رو در رده‌بندی جاهای دیدنی قشم قرار می‌گیرد که به‌عنوان قطب پوشاک و کیف و کفش ایران، هرساله با سیل عظیمی از مسافران مواجه می‌شود. همچنین این شهر دارای یک بازار قدیمی با در و سقف چوبی و بادگیرهای زیاد است. بازار درگهان در میدان انقلاب درگهان قرار دارد.

3.     تنگه چاهکوه قشم

یکی از اماکن دیدنی قشم، تنگه چاهکوه است. این تنگه در ۷۰ کیلومتری جزیره قشم و نزدیکی روستای چاهوی شرقی قرار دارد. ورود به تنگه چاهکوه مانند ورود به فیلم‌های تخیلی است. فضاهای خیلی عریض و باریک، چاه‌ها و فرورفتگی‌های متعدد، آب باریکه‌ها و ... همگی باعث شده اند که این تنگه به شکلی عجیب و غریب دیده شود.  این دره نتیجه فرسایش سنگ‌های رسوبی است و مسیرهای آن سرشار از آب باران می‌شود.

4.     جزیره ناز

اگر به تماشای جزر و مد دریا علاقه‌مندید، این جاذبه گردشگری قشم را از دست ندهید. جزیره ناز به هنگام جزر دریا به ساحل می‌پیوندد و می‌توانید روی کف دریا راه بروید و هنگام مد سرشار از آب می‌شود. بنابراین باید قبل از این‌که داخل آب بروید، خودتان را به ساحل برسانید. یکی از زیبایی‌های خارق‌العاده جزیره ناز، امکان مشاهده مستقیم موجودات دریایی مانند خرچنگ، صدف، ماهی، مرجان و ... است. همچنین در این جزیره تفریحاتی همچون شترسواری، پاراگلایدر، جت اسکی و ... فراهم شده است.

5.     جنگل های حرا

قشم سرشار از شگفتی هاست و جنگل‌های حرا به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم تعجب همگان را برانگیخته می‌کند. این جنگل نیز مانند جزیره ناز تحت‌تأثیر جزر و مد است. درختان مانگرو بلند حرا که قدمتی بسیار زیاد دارند، با مد دریا به زیر آب رفته و با جزر بیرون می‌آیند. در هنگام مد، امکان قایق‌سواری برای بازدیدکنندگان فراهم شده که هزینه جداگانه دارد. در این جنگل انواع گونه‌های جانوری کم‌یاب مانند حواصیل، اگرت و کفچه و کاکایی وجود دارد، همچنین می‌توانید صحنه زیبای شنای دلفین‌ها را مشاهده کنید. جنگل حرا در شهرک جدید گورزین قشم قرار دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار