بازدید 6352

ظلم است به فرد ۵۵ ساله بگوییم «بازنشسته» شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: واژه‌ها در زمینه بازنشستگی باید تغییر کند. این ظلم است که به فرد ۵۵ ساله بگوییم بازنشسته شود؛ اکنون دیگر نمی‌توان گفت کسی که ۶۵ سال دارد پیر است بلکه به این رده سنی، سالمندی جوان گفته می‌شود. باید از این افراد باتجربه استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۹۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 10 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سیدصولت مرتضوی در نشست شورای ملّی سالمندان با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه سالمندی، ابلاغ سند راهبردی و برنامه‌ریزی تحقق محیط دوستدار سالمند در ایران، مردمی‌سازی و تقویت بنیادهای فرزانگان به‌عنوان مؤسسات خیریه مردم‌نهاد فعال در حوزه سالمندی که امروز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، عبور از دوران نوجوانی و جوانی و رسیدن به دوران سالمندی را ذات طبیعت دانست و گفت: لفظ بحران سالمندی لفظ زیبایی نیست؛ یکی از افتخارات ما این است که امید به زندگی از ۵۵ سال به ۷۵ سال رسیده است و باید اصطلاحات را نیز اصلاح کرد.

وی گفت: متأسفانه در حوزه فرهنگی سالمندان بی‌برنامگی وجود داشته است و باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم.

مرتضوی تأکید کرد: سالمند «تکریم و معیشت» می‌خواهد و نباید به‌گونه‌ای با سالمند برخورد کنیم که نگاهش به جیب دیگران باشد.

وی افزود: سالمندی را باید بالای ۷۰ سال دانست که این افراد اکنون تحت پوشش صندوق‌های حمایت یا بازنشسته هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار ورود مبحث تکریم سالمندی به متون درسی شد و گفت: در متون درسی از دوران ابتدایی تا رده‌های بالاتر یک درس در هر پایه به مسئله تکریم سالمندان اختصاص داده شود. همچنین صندوق‌های بازنشستگی باید به اوقات فراغت سالمندان توجه کنند.

وی در ادامه همچنین بر لزوم تغییر ساختار شورای ملّی سالمندان تأکید کرد.

۳۵ درصد جمعیت آینده کشور سالمندان هستند

در ادامه این نشست، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد جمعیت در آینده سالمند خواهند بود، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تاکنون دو بار نشست شورای ملّی سالمندان برگزار شده است و امیدوارم نکات اصلی و خروجی این نشست‌ها به بهبود وضعیت سالمندی در کشور کمک کند.

قادری افزود: در این نشست مجموعه‌های حامی سالمندان مباحث خوبی را مطرح کردند و امیدوارم با توجه به اهمیت موضوع سالمندی در کشور «شورای ملّی » به «شورای عالی» سالمندی ارتقاء یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آخرین سرشماری نفوس و مسکن باید هدفمند و همسو انجام شود، اظهار کرد: با داشتن آمارها به‌خوبی می‌توانیم در آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

شتاب سالمندی در ایران بیشتر از شتاب برنامه‌ریزان است

در این نشست همچنین، «محمدعلی محسنی‌ بندپی» نماینده مردم چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد روند سالمندی در قاره آسیا بسیار بیشتر از سایر قاره‌هاست.

وی با بیان این که شتاب سالمندی در ایران بیشتر از شتاب برنامه‌ریزان است، تأکید کرد: پدیده سالمندی مربوط به هیچ دولت و جناحی نیست و وضعیت بانوان سالمند بسیار خطرناک‌تر از مردان است.

بندپی با بیان این که فراکسیون سلامت سالمندان در مجلس تشکیل شده است، اظهار کرد: در این زمینه نیازمند سیاست‌گذاری جدی برای سراسر کشور هستیم.

این نماینده مجلس، هزینه‌های سالمندی را برای نظام سلامت کشور بسیار تکان‌دهنده توصیف کرد. وی گفت: باید از فرصت‌هایی که داریم به خوبی استفاده کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۸
حالا شما همون 65 سال به بالاها را از مناصب مهم بذار کنار ببینیم چکار می کنی !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
ظلم است به فرد ۵۵ ساله بگوییم «بازنشسته» شود
شما جوش نزن حاجی کسایی که بازنشست می شن خودشون تصمیم می گیرن چکار کنند. البته با این مخارج طفلیا خیلیشون دنبال درآمد اضافه تری غیر از بازنشستگی هستند. تا کفاف مخارج و مریضیهاشونو بده.
ازجهاتی کاملا درست گفته. اولا وضعیت جسمی افرادمختلف باهم بسیارمتفاوت است. ثانیا فردیکه بازنشسته میشود حقوقش را بازهم میگیرد ولی یکی دیکرهم بایدبجای اواستخدام شودوحقوق بگیرد که بار مالی دولت بالا میرود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
با وضعیتی که حقوقها اصلا جواب زندگی را نمیدهند ظلم است در حق اشخاص که بعد از سی سال بازنشسته نشه و بازم با حقوق بخور و نمیر کار کنه
در بیشتر موارد هم دولتها یه رویه درست یا نادرست را انجام میده نیازی به تجربه و علم خیلی از نیروها نداره واقعا برای برخی که می بینند رویه اشتباه با چه سماجتی انجام میشه زجره زندان روحی است
این نظر جنابعالی ست که از همه لحاظ تامینی
به من تو ۳۰ سالگی بگن بازنشسته میشی یا ۵۰ سالگی ۳۰ سالگی رو انتخاب میکنم تا بتونم شغل دوم پیدا کنم و اوضاعم رو بهبود بدم.
در ضمن به جای اینکه هوای صندوق های بازنشستگی رو داشته باشید هوای کارگران و کارمندان رو داشته باشید
شما بگین هیچکس ناراحت نمیشه.
55 ساله ها این ظلم را با جان و دل می پذیرند . ظلم این است که به افراد بگوییم تا لب گور با کمترین مزد و بدون هیچ پشتوانه مالی ... جان بـِکـَن .
این هم ظلمه که از یک کارمند یا کارگر بخواهیم بجای ۳۰ سال ۴۰ سال بهتون حق بیمه پرداخت کنه و اونوقت به جاش ممکنه ۱۰ سال یا حداکثر ۲۰ سال حقوق بازنشستگی بگیره
دمت گرم.البته از 40 سالگی گرفتار فراموشکاری شدم/
همه کارمند دولت نیستند که پشت میز بنشینند و هفته ای دو روز تعطیل باشند
کارگر مظلوم با هفته ای شش روز کار و زیر یوغ عدم امنیت شغلی برای بازنشستگی روز شماری میکند
پاسخ ها
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
والا ما کارمندها هم هفته ای دو روز تعطیل نیستیم تازه ماهی 6 تا بعدازظهر هم شیفت اجباری داریم و هیچکدام از مزایای شما مثل عیدی خوب و بن و .... را هم نداریم
آقای وزیر کار " شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره "

با این حقوقی که بر اساس عدالت خودتان برای کارگران و بازنشستگان تعیین کردید وقتی حرف از " تکریم و معیشت " حرف می زنید مثل تیر زهر داری می ماند به جان نصفه نیمه ما . زمان بازنشستگی یکی از بهترین و مهمترین زمانهای طول عمر انسان است و آنها که خانواده پر جمعیت دارند مشغول کمک به فرزندان و به انتقال تجربیات به نوه ها و نتیجه ها شوند و آنها که دستی در صنعت دارند با افتخار به انتقال تجربیات خود به جوانان بپردازند و .......... اما در ایران به لطف تصمیم گیری و مدیریت امثال شما بازنشستگی شروع شرمساری و چه کنم چه کنم است . گز کردن خیابان برای شغل دوم و یا مسافر کشی یا کار در آژانس و یا نگهبانی ساختمانها و شرکت ها یا ....... که این به آن معنا است که تمام تجربه ها را باید گذاشت در کوزه و ...... و احتمالا صحبت های شیرین شما حکایت از حال خوش خودتان است خدا قوت !
پول های صندوق های باز نشستگی را بر باد داده اید و ۶۵ ساله ها را جوان می پندارید تا باز نشسته نکنید و همچنان پول بدهند تا شما برای سفر گرگان ۱۲۰ میلیون پول شام بدهید آنوقت پس جوانان را چطور استخدام خواهید کرد
چه ظلم باشد یا نباشد من که راحت شدم
دوباره چه نقشه شومی برای کارگران کشیدید؟
خیلی ناز هستند و گوگولی مسوولین مملکت ! به حای اینکه بگن کل صندوق های بازنشستگی برشکسته هستند و به زودی صداش درمیاد .این سخنان گوگولی رو مطرح می کنن .
اونش به شما ربطی نداره چه سنی بازنشسته میشن. زیر پرداخت حقوق بازنشستگان نسلی که راییدن فرزندان اسلام زیاد بشه در مقابل نسلی که نزاییدن، زاییدید حالا فکر ظلم به سن بازنشستگی ما شدید!!! تو اگه فکر ظلمی برای خط فقر 30 میلیونی و حقوق 7-8 میلیونی یه فکری کن که متن صریح قانون خودتونو رعایت کرده باشی.
هه هه لطفا حقوقشان را بدهید چه صدایشان میکنید پیشکش
فعلاً كه اين ظلم را در حق ما انجام داديد و حتي قانون منع بكارگيري بازنشستگان را هم تصويب و اجرايي كرديد
اونم با اين حقوقي كه كفاف ١٠ روزمون را نمي كنه چه برسه به يمكاه

اين شتر در خونه خودتون هم خوابيده
هر چند شماها خودتون ٢٠ تا شغل داريد و حقوق هاتونم نجومي هست و ...
نه خیر آقا ! ظلم آن است که قیمت اقلام ضروری کارگران و بازنشستگان مظلوم ساعت به ساعت در حال افزایش هست و چندقاز افزایش حقوق برای این قشر مظلوم داشتیدو با قلدری و قانون شکنی حاضر به تشکیل جلسه شورای عالی کار نیستید . ظلم آن هست که شما وزیر این مردم شریف هستید هستید .
خودتی . پول بازنشستگان رو نداری یا نمیخوای بدی میگی ظلمه .
ظلم توهین به شعور مخاطب است که میخواهید با افزایش سن بازنشستگی بی مدیریتی خود را در صندوق های بازنشستگی پوشش بدین، فرد تا ۶۵ سالگی کار کنه و حق بازنشستگی پرداخت کنه و نهایتا تا ۱۰ سال حقوق بازنشستگی بخور نمیر بگیره البته اگه تا اون وقت هم زنده بمونه!
چه ظلمیه
ظلم اینه که حقش نابود بشه مگه ما چقدر عمر میکنیم که بیشتر از سی سال به تامین اجتماعی پول بدهیم
من در ۵۴ سالگی با ۳۰ سال خدمت بازنشسته شدم و الان ۳ ساله که در کانادا با انرژی کامل کارتخصصی ام را ادامه میدم وبقول معروف کیلومتر رو صفر کردم
ترجمه فرمایشات شیرین و دلنواز جناب وزیر اینه که بزودی سن بازنشستگی افزایش خواهد یافت
نگوئید ظلم است که فرد 55 ساله بازنشسته و پیر بگوئیم بگوئید بدنبال این هستیم بدنبال این هستیم سن بازنشستگی را به جایی برسانیم که بازنشستگی فرد با فوت او همزمان باشه
از جوانهای این دوره بهتر کار می کنند
ظللم بالاتر این هست بعد از سی سال کردنن هنوز صاحب خونه که هبچ یک پراید ندارم جناب وزیر دلسوز !!!
چه عجب . کمی امید به زندگی .حرفهای امیدوارکننده
ظلم چرا .من سی سال خدمت کردم دیگه شما چکار دارید چند سال دارم .فقط با این حرفها میخواهید مردم را بیشتر استثمار کنید.اگه جوانم برا خودم ن برای خدمت مضاعف به شما و منافع شما.هر کی دوست داشت بماند تا آخر عمر خدمت کند .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:سیدصولت مرتضوی

اول يه نفر به ما بگه ايشان چند كلاس سواد و در چه زمينه اي تجربه داره كه شد وزير كار؟
تا آنجايكه بنده اطلاع دارم قبلا در زندان مشغول به كار بود البته در ويكي پديا در مورد ايشان زياد مطلب نوشته ولي از كجا معلوم كه اينها صحيح باشه چون از اين مداركها زياد به مسئولين داده شده آن هم يه شبه پس زياد نميشه روي اين اطلاعات حساب باز كرد.
در این کشور، وفتی بشه ۵۵ سالت کلی درد و مرص و بیماری اومده سراغت که تازه باید بری دنبال درمان و تسکینش. توانایی برای کار نمی مونه.
من ۴۸ سلامه. دیسک کمر گرونم رده بیرون، زخم معده دارم، مشکلات قلبی هم پیدا کردم تازه درگیر بزرگی پروستات هم شدم. خداییش من به ۵۵ میرسم که توانایی کار داشته باشم؟ پس، رفقا حلالم کنید...!
کسی حرف شما رو گوش نمیده خودشو ناراحت نکن
ظلم است که شرمنده زن و بچه شوند
سلام تابی جون
از قول من به این بنده خدا بگید من لحظه شماری میکنم که سنم برسه به 55 بازنشسته بشم.
اصلا ظلم نیست .
این مدیران و کارکنان بخش دولتی حقوق و پاداشهای نجومی دریافت میکنند برای همین واقعا" ظلم است که بازنشسته شوند.
تو دلت برای سالمندان نسوخته. بلکه داری برنامه ریزی میکنی تا سن بازنشستگی رو بالا ببری
معلومه از نظر وزیر 62 ساله این سن جوان به حساب میاد. اگه بگه باید بازنشسته بشه که نفر اول خودش باید بره.
چاقو هیچ وقت دسته خودشو نمیبره.
مدیران محترم باتجربه میزها رو سفت بچسبید که حالا حالا باید از تجربیاتتون استفاده بشه.
ظلم است 55 ساله ای که حقوقش تا دهم ماه کفاف نمی دهد-ظلم است 55 ساله ای که به اندازه ادم 70 ساله مستهلک شده - ظلم است که یک عمر کار کرده به امید بازنشستگی و حالا باید بشنود که باز هم باید بدود.
لطفا در کار مردم دخالت نکنید.
اطفا سعی نکنید قانون غلط تصویب کنید.
لطفا ما را به حال خدمان وا بگذارید
این ظلم نیست، طلم حقوق کمیست که بهش پرداخت می کنید.
تامین اجتماعی 30سال از یک فرد حق بیمه خودش را میگیرد و باید سر موقعش بازنشست کند و نباید سواستفده کند و کاری به سن 55 سال افراد داشته باشد
بله دیگه . همه که مثل جنابعالی رئیس و مدیر نیستند ، پشت یه میز شیک بنشینند و کلی حقوق و مزایا
معلومه که امثال شماها صدسال دیگه هم راضی نیستید بازنشسته شوید ، اگر مثل ما همش محبور بودی زحمت بکشی و در نقاط محروم مثل مورجه کارگر ازت کار بکشند ، اونموقع متوجه می شدی که بعد از 20سال کلا بدنت نابود می شد و اعصابی برات نمیماند متوجه می شدی که بعشی ها در سن 55 سالگی حتی زنده نمی مونند چه برسه به بازنشستگی
سلام
آقای وزیر خبر ندارد آقای که 47 سالش و دو مدرک فوق لیسانس دارد و بیکار هست
کی شاغل می‌شود؟؟؟!!!؟؟
کی ازدواج کند
کی بچه دار شود
کی صاحب خانه و ماشین شود
این همه عقب ماندگی پس ظلم نیست
من 4 برادر بیکار میشناسم این مشکل دارن برادر کوچیکه ازدواج کرد و خانمش ترک زندگی کرد گفت صد سال دیگر صاحب خانه نمی شوم
کدام55ساله؟در اثر سیاستهای غلط ،افراد جامعه ما بعد از 40سالگی عملا کارایی و سلامت روحی و جسمی ندارند ،شهروند55ساله یا منتظر مرگ است و یا به قدری دچار بیماری های مختلف است که نمی تواند بهره وری داشته باشد.
معلومه که نباید در 55 سال بازنشسته شد. زودتر از 60 سال بازنشسته شدن هم خیانت به کشور است هم خیانت به افراد جوان. اگر هم کسی اصرار دارد در 55 سالگی بازنشسته شود، باید از او تعهد کتبی گرفته شود که با توجه به بازنشسته شدن حق هیچ گونه کار یا فعالیت اقتصادی دیگر را نداری چون خودت گفته ای که وقت استراحت است
آقا صولت !! پول کم آوردی حقوق بازنشسته بدی داری صغری کبری می چینی برای افزایش سن تقاعد؟
این یعنی برده داری مدرن ؟؟؟ اتفاقا اگر آدم باشید بهترین سن بازنشستگس دهه 50هست که طرف بتونه مابقی عمرش رو برای خودش زندگی کنه ولذت ببره مثل اکثر کشورهای مدرن که بعد از بازنشستگی شروع به مسافرت به دور دنیا میکنند و از لحظات باقیمانه عمر لذت میبرند حالا شما تصور کن سن بازنشستگی بشه 65 سالگی که بدن انسان افت میکنه و رمقی برای لذت بردن نداره!!!!!!!!!!!!!!!
بله اگر پشت میز بشینه و حقوق حرافی بگیره درسته نمیشه گفت بازنشست اما اگر پدرشو توی این کارخانجات دربیارن بازنشسته که هیچ به گور رفته باید بهش گفت
اون موقع که ماهی سی درصد از حقوقشون رو کم می‌کردی ظلم نبود. حالا که میخوای بازنشستگی پرداخت کنی ظلمه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست