بازدید 2427
۴

کاهش ۸۸ درصدی جرم رشوه در پلیس راهور

معاون عملیات اجرایی پلیس راهور فراجا از کاهش ۸۸ درصدی رشوه در پلیس راهور فراجا خبر داد و گفت: این اتفاق رویداد بزرگی در پلیس راهور و نشان از تغییر رویکرد تحولی در پلیس دارد.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 08 October 2023

 

به گزارش تابناک، سردار حسین رمضانی روز یکشنبه در همایش تجلیل از برترین های پلیس راهنمایی و رانندگی اظهارداشت: در سالهای گذشته بعضی از رانندگان متخلف اقدام به پیشنهادات فریب دهنده به ماموران پلیس می‌دادند که با دستور سردار هادیانفر از سال ۹۸ به جدیت با آن برخورد شد و ۸۸ درصد رشوه گرفتن در پلیس راهور کاهش پیدا کرد.

به گفته معاون پلیس راهور، یکی از انتقادات و دغدغه های مردم کیفیت کروکی و جلوگیری از پایمال شدن حقوق مردم بود که در این زمینه چهار اقدام کروکی‌های برتر، کارکنان صحیح و کارکنان سریع العمل و ایده‌های ابتکارانه در جامعه نخبه ها در حوزه کروکی در دستور کار پلیس راهور قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از تحولات ابتکار فرماندهی راهور برای بحث پایه گذاری ترسیم کروکی الکترونیکی بود که به آن مجهز شده اند.

سردار رمضانی در ادامه گفت: زیرساخت ها با بخش خصوصی و بیمه مرکزی انجام و تبلت ها در اختیار افسران قرار خواهد گرفت و تا پایان سال در سطح کشور هم به دست نیروهای پلیس خواهد رسید.

معاون اجرایی پلیس راهور افزود: پنج هزار و ۸۲۰ نفر حوزه فعال کروکی داشته ایم که از بین آنها ۵۷۲ نفر انتخاب و سپس ۱۰۵ کروکی با موفقیت به سطح داوران رسیدند.

وی به نقش مهم پلیس راهور اشاره کرده و گفت: پلیس راهور سرمایه های انسانی خودش را در اختیار مردم و پلیس گذاشته است که خوشبختانه کروکی برتر در سطح کشور در اختیار سرهنگ کیوان پور از پلیس راهور تهران قرار گرفت.

به گفته سردار رمضانی، همچنین کیفیت کروکی ها به بهترین شکل ممکن در حال انجام است و سهم تقصیر بعد ۲ راننده به نقص فنی خودرو و جاده هم تعلق خواهد گرفت.


تمام ۸۵ میلیون جمعیت کشور کاربر ترافیکی هستند

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این همایش گفت: تمام ۸۵ میلیون جمعیت کشور کاربر ترافیکی هستند و پلیس با این جمعیت به صورت شبانه روز در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم قرار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه حمل ونقل اتفاقات جدید در حال رخ دادن است و ۹۲ درصد حمل و نقل به صورت زمینی انجام می شود.

وی بابیان اینکه بیش از ۴۲ میلیون وسیله نقلیه و ۵۰ میلیون گواهینامه داریم، گفت: سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تردد در سطح جاده های کشور انجام شد.

رییس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: این حجم کار پلیس راهور است که جایگاه خاصی در خدمات به ما می دهد.

سردار هادیانفر کاهش ۳۱ درصدی تصادف را تکلیفی قانونی دانست و گفت: برای دستیابی به این دستاورد با چالش هایی مواجه هستیم که از آن باید به جلوگیری از واردات خوردرو و سهم یک و نیم درصدی دریچه واردات خودرو و به فراموشی سپرده شدن قانون اسقاط خودرو اشاره کرد که از معضلات ما در کاهش حوادث ترافیکی و کیفیت رانندگی است.

به گفته او، پلیس با چالش منابع و نیروی انسانی مواجه است که با روزانه ۳۵ میلیون تردد همخوانی ندارد. امروز دنیا مسیر دانش روز را دنبال می‌کند. در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای اروپایی ما کمتر پلیس در خیابانها می بینیم که نشان میدهد درمان ترافیک علم و فناوری های جدید است که نیازمند صرف اعتبارات لازم است.

سردار هادیانفر گفت: امروز بسیاری از کشورها از هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک استفاده می‌کنند و تماس انسانی را به حداقل رسانده و در حال کاهش هستند.

رییس پلیس راهور افزود: به زودی کروکی الکترونیک در سراسر کشور اجرایی خواهد شد و در حال اماده سازی ۷ هزار تبلت جهت ارسال داده کروکی هستیم که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان در تمامی کشور اجرایی شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
مگه همه کسانیکه رشوه میدن و میگیرن میان اعلام می کنن که با این قاطعیت آمار و ارقام می دید
آمارسازی نباشه یه وقت ؟
کاهش 88 بعد 12 درصد مابقی رو چطور آمار گرفته اند ؟
پس ظاهرا اون عزیزان 12 درصد خیلی فعالن . چون بنده در یک ماه گذشته دو بار رشوخ دادم یکی تو اتوبان خرم آباد پل زال یکی هم جاده کرج چالوس که به نظر یکی از جاده های هست که خیلی کنترل میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی