بازدید 42389
۵

توصیف رسانه‌های عبری از جهنم صهیونیست‌ها در غزه

رسانه‌ها و کارشناسان صهیونیست عملیات «طوفان الاقصی» را شکست اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳ توصیف و به شدت از ناتوانی ارتش و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این رژیم در مقابله با مقاومت فلسطین و محافظت از شهرک‌نشینان صهیونیست انتقاد کردند.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 08 October 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، از صبح روز گذشته هم‌زمان با آغاز عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» در نوار غزه، سرمقاله‌ها و تیتر اصلی همه رسانه‌های عبری به اخبار و گزارش‌های مربوط به این عملیات بی‌سابقه فلسطینی‌ها اختصاص یافته و اغلب در حال بازتاب وحشت صهیونیست‌ها از عملیات مذکور هستند.

این رسانه‌ها با اعتراف به شکست رژیم اشغالگر در مقابله با مقاومت فلسطین در سطوح مختلف اعلام کردند که اسرائیل امروز نیز مانند جنگ اکتبر در 50 سال گذشته غافلگیر شد و شکست خورد.

شکست اکتبر 2023 اسرائیل

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در سرمقاله خود عملیات طوفان الاقصی را «شکست اکتبر 2023» توصیف و اعلام کرد که صدها اسرائیلی‌ در این عملیات کشته شده و ده‌ها نفر به اسارت گرفته شده‌اند و این یک جنگ در خانه است.

روزنامه اسرائیل هیوم نیز در سرمقاله امروز خود اعلام کرد: آنچه که اکنون در حال وقوع است، جهنم در جنوب (فلسطین اشغالی) بوده و عملیات فلسطینی‌ها درواقع شکست اکتبر 2023 برای اسرائیل و مشابه شکستی است که اسرائیل در اکتبر 1973 متحمل شد.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در این زمینه گزارش داد: 50 سال بعد از جنگ اکتبر اسرائیل دوباره غافلگیر شد.

روزنامه عبری جزوزالم پست از دیگر رسانه‌های صهیونیستی بود که عملیات طوفان الاقصی را یک حمله مرگبار از سوی مقاومت فلسطین توصیف کرد.

 

آغاز یک دوره دردناک برای نهاد امنیتی اسرائیل

از سوی دیگر «نیر کیپنس» نویسنده و کارشناس اقتصادی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در وبسایت عبری والا اعلام کرد، امروز بعد از گذشت 50 سال یک شکست جدید برای اسرائیل تکرار می‌شود و صدای ساکنان وحشت‌زده در جنوب ما را به 50 سال پیش برد. این به معنای آغاز یک دوره دردناک برای نهاد امنیتی اسرائیل است و تنها می‌توان امیدوار بود که این نهاد بتواند به این شکست‌ها پاسخ بدهد، به ویژه بعد از صحنه‌های وحشتناکی که مقابل چشم اسرائیلی‌ها رقم خورد.

این کارشناس صهیونیست افزود، اسرائیلی‌ها در تل‌آویو اندکی بعد از ساعت 6 صبح در شهرک‌های جنوبی درحالی از خواب بیدار شدند که شهرک‌نشینان از عناصر مسلحی که در خیابان‌ها جولان می‌دادند فیلم می‌گرفتند. این یک حقیقت دردناک و دشوار و حاصل عدم آمادگی کابینه اسرائیل مانند همیشه است و مقامات نهادهای امنیتی فریاد می‌زنند که ما در برابر یک حمله غافلگیرانه مشترک هستیم. به عبارت دیگر ارتش اسرائیل تنها برای پیشروی آماده است نه یک عملیات نظامی بزرگ.

وی تصریح کرد، با وجود تلاش‌های موساد و شاباک و امان و همه سرویس‌های اطلاعاتی که مسئول نظارت بر حوادثی هستند که در آن سوی مرزها رخ می‌دهد، موسسه امنیتی اسرائیل قادر به حمایت از شهرک‌نشینان نیست و ما بعد از گذشت 50 سال از شکست اسفبار در جنگ اکتبر در برابر صحنه‌های جدیدی از شکست و وحشت و ناامیدی هستیم که نمی‌توان تصور کرد. انگار سرویس امنیتی اسرائیل در لحظه حقیقت سقوط کرد و تنها چیزی که پیش روی آن مانده، اثبات قدرت خود در محدود کردن آسیب‌های فاجعه‌باری است که نتوانست از وقوع آنها جلوگیری کند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۵
ان شاالله کل اسراییل وامریکا به در ک واصل بشن
باز خوبه رسانه ها آزادند و می‌توانند اینارو بنویسند
اگه ما بودیم که اول باید می‌گفتیم رعد و برقی
بعد می‌گفتیم زلزله است
بعدشم می‌گفتیم حماسه ساختیم و ....
الهی خدا ختم به خیر کنه
اسائیلیها دارن مردم رو قتل عام میکنند
مسعولین از خواب غفلت بیدار بشین امروز فلستین ببینید افغانیها هر چی رودتر از کشور بیرون کنین تا سرنوشت ما مثل فلستین نشده وگر نه یک روز ما هم همینطور گرفتار طالبان میشویم همین الان هم هنوز هیچی نشده زبونشون روی ملت درازه وای ب اون موقع ک شما بهشون شناسنامه هم بدین باید ما بجای انها از کشورمان برویم طالبان از اسراییلیها خیلی بدنرند باید فکری کنین
آماده مبارزه برای حماس مرگ بر اسرائیل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست