بازدید 4469

گاردین: حملات حماس شبیه یک «فیلم سورئال» است

در سرتاسر تل‌آویو و سرزمین‌های اشغالی، جوامع تقسیم‌شده در اوج ناباوری شاهد صحنه‌هایی از حمله بی‌سابقه حماس هستند؛ صحنه‌هایی که «درست مثل یک فیلم» رخ می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 08 October 2023

به گزارش تابناک؛ روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: فیلم‌های منتشر شده از فلسطینی‌ها حاکی از فروریختن دیوارها و حصارهایی است که طی ۱۶ سال گذشته ۲.۳ میلیون نفر را در نواز غزه محصور کرده بود و این فیلم‌ها که تا صبح امروز منتشر شده غیرقابل تصور بوده‌اند. در این میان فیلم‌های دیگری هم منتشر شده که نیروهای اسرائیلی را در محاصره و با دست‌وپای بسته نشان می‌دهند.

«خالد الطویل» ۴۹ ساله از شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه گفت: اگر از هر فلسطینی بپرسید که بهترین سناریو برای خاتمه این اشغال چیست، آن‌ها هرگز چیزی شبیه به این نمی‌گویند. و اگر از هر اسرائیلی بپرسید که بدترین سناریو چه خواهد بود، هرگز چنین چیزی نخواهند گفت. این شبیه به یک فیلم است. ما وارد تونلی شده‌ایم که نمی‌دانیم پایان آن چه خواهد بود.

گاردین در ادامه با توصیف حملات بی‌سابقه حماس علیه رژیم صهیونیستی و آنچه طی دیروز رخ داده، گفت که این اتفاقات روز شنبه برای همه مردم «سورئال» بوده است.

یک اسرائیلی به روزنامه هاآرتص گفت: «واکنش آهسته ارتش و پلیس، اسرائیلی‌ها را شوکه و عصبانی کرده است. ما سلاخی می‌شویم. ارتشی وجود ندارد. ساعت‌هاست که مردم التماس می‌کنند.»

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز «عملیات طوفان‌الاقصی» را اعلام کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله بزرگی را از غزه آغاز و طی آن به چندین مکان در جنوب سرزمین‌های اشغالی حمله کرد و تأسیسات نظامی را هدف گرفت و در تعدادی از نقاط مرز را شکست. در جریان این حملات، طیف وسیعی از تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی منهدم و نیروهای زیادی کشته و یا به اسارت درآمدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تشدید تنش‌ها را «جنگ» توصیف کرده و از فراخوان نیروهای ذخیره برای تقویت بیشتر صفوف ارتش این رژیم خبر داده است. بر این اساس ارتش رژیم صهیونیستی کار تخلیه ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین غلاف غزه را آغاز کرد.

طبق آخرین آمارها تاکنون ۳۵۰ صهیونیست در این حملات کشته و ۱۸۶۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۲۵۶ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این وزارت همچنین اعلام کرد که آمار مجروحان در نوار غزه نیز به ۱۷۸۸ نفر رسیده است.

درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین در غزه و نیروهای صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست