بازدید 3458
۱

رقیب استارلینک از راه رسید

آمازون فرایند ساخت خوشه اینترنت ماهواره ای خود را آغاز کرد و ۲ ماهواره آزمایشی کویپرست ۱ و کویپرست ۲ را به مدار زمین برد.
کد خبر: ۱۱۹۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 07 October 2023

به گزارش تابناک، مهر نوشت: در همین راستا دیروز دو نمونه از ماهواره های پروژه کویپر شرکت همراه یک موشک اطلسV (متعلق به ULA) از مقر فضایی کیپ کاناورال در ساعت ۱۸:۰۶ دقیقه به وقت گرینویچ به فضا ارسال شدند.

قسمت بالایی موشک اطلسV قرار بود ۱۸ دقیقه پس از پرتاب ماهواره های کویپر ست ۱ و کویپر ست ۲ را به ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری مدار زمین برساند. اما شرکت ULA قبل از رسیدن به این نقطه عطف پخش زنده عملیات را متوقف کرد.

آمازون فرایند تحقیق و توسعه درباره پروژه کویپر را از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز کرد و در سال ۲۰۲۰ میلادی مجوز کمیسیون فدرال ارتباطات برای پرتاب و عملیاتی سازی پروژه را دریافت کرد.

این مجوز اجازه ایجاد خوشه ای با ۳ هزار و ۲۳۶ ماهواره را صادر کرد و طبق آن آمازون باید حداقل نیمی از آنها را تا ژوئیه ۲۰۲۶ فعال کند. بیشتر ماهواره های پروژه کویپر همراه ۳ موشک عظیم به مدار پایین زمین (LEO) ارسال می شوند. این موشک ها شامل ولکان سنتور متعلق بهULA، موشک آریان متعلق به آریان اسپیس و همچنین موشک نیوگلن معلق به شرکت بلواوریجین هستند.

هیچ یک از این موشک ها تاکنون به فضا پرتاب نشده اند و به همین دلیل در پرتاب دیروز از اطلسV استفاده شد. ۲ ماهواره کویپر ست ۱ و ۲ قرار بود همراه موشک ولکان سنتور در بهار به فضا پرتاب شوند اما عملیات همچنان به تعویق می افتاد. بنابراین آمازون درماه آگوست تصمیم گرفت از موشک شرکتULA برای پرتاب استفاده کند.

ماهواره های کویپر ست۱ و ۲ به شرکت اجازه می دهند فناوری ارتباطات و شبکه را آزمایش کند که در طراحی نهایی ماهواره ها به کار می رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ایول
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی