بازدید 5896
۵

اظهار نظر مهم پوتین درباره رابطه با ایران

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چهارشنبه شب گفت که کشورش روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 05 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، پوتین در دیدار با برندگان و فینالیست‌های مسابقه بهترین معلم روسیه در سوچی، افزود: ما روابط بسیار خوبی با ایران داریم و برای توسعه آن از هر طریق ممکن تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: روسیه علاقه مند است در کشورهایی مانند ایران، مؤسسات آموزشی به زبان روسی با روش‌های روسی برای آموزش و تربیت کودکان ایجاد کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین افزود: ما البته قبل از هر چیز، به نظر من، باید از علاقه به آموزش، زبان و فرهنگ خود در کشورهایی حمایت کنیم که زمانی نه چندان دور، بخشی از یک کشور - اتحاد جماهیر شوروی - بودند زیرا ما روابط بسیار قوی داریم که هنوز وجود دارد.

پیش تر ماکسیم توپیلین رئیس کمیته سیاست اقتصادی دومای دولتی روسیه گفته بود: جمهوری اسلامی ایران شریک راهبردی روسیه است و تعامل و همکاری مسکو با تهران را بسیار ارزشمند می‌دانیم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران سه‌شنبه گذشته در گفت وگوی تلفنی با پوتین رئیس جمهور روسیه، روند مراودات دو کشور را مطلوب ارزیابی و بر تسریع در اجرای توافقات و طرح‌های مشترک فیمابین از جمله در زمینه‌های ترانزیت، حمل و نقل، تبادل انرژی و تکمیل کریدور شمال - جنوب تاکید کرده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه اواخر شهریور به تهران سفر و با محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع کشورمان دیدار و گفت و گو کرده بود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
گفته :"به نظر من، باید از علاقه به آموزش، زبان و فرهنگ خود در کشورهایی حمایت کنیم که زمانی نه چندان دور، بخشی از یک کشور - اتحاد جماهیر شوروی - بودند" نکنه ما رو هم جز همون کشورها حساب میکنه!
17 شهر قفقازمان و ترکمستان و تاجیکستان قرقیزستان مارا بده تا روابطمان عادی شود
مبارک باشد
زبان روسی وچینی زبان علمی وتکنیکی نیست ارزانی خود انها
درست قبل از تصرف قره باغ هم گفت ما روابط مان با ارمنستان خوب است. احتمالا این داره سیگنال میده به امارات یا آذربایجان که زیاده خواهی های خود را مطرح کنند. در طول تاریخ هر کس به روس ها اعتماد کرد فدای آنها شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار