بازدید 2477
۱

کمبود ۵۰ هزار معلم ورزش در مدارس

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گرچه در حال حاضر حدود ۳۷ هزار مربی تربیت بدنی در کشور داریم اما با کمبود ۵۰ هزار معلم ورزش در مدارس مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ 05 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مدت‌هاست که وزارت آموزش و پررش با کمبود مربی تربیت بدنی در مدارس مواجه است و از این رو برای جبران این خلأ دوره‌های آموزشی ورزشی برای آموزگاران ابتدایی برگزار می‌کند تا این معلمان وظیفه زنگ ورزش دانش آموزان را نیز بر عهده بگیرند و اینگونه بخشی از خلأ موجود رفع شود.

پیش از این وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود حدود هفت میلیون دانش آموز بدون معلم ورزش هستند که عمده این هفت میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی قرار دارند و می‌توان گفت در متوسطه اول و دوم چالش کمبود مربی ورزش جدی نیست.

علیرغم اینکه فعالیت تربیت بدنی به طور حتم به دلیل حساسیت بالا نیاز به مربی متخصص و فارغ التحصیل این رشته دارد، بعضا مدارس مجبورند درس تربیت بدنی و زنگ ورزش بچه‌ها را به معلمی که تخصص و مدرکی در رشته تربیت بدنی ندارد، بسپارند و همچنان خبری از جذب و یا تخصیص سهمیه‌هایی برای استخدام معلم ورزش از طریق ماده ۲۸ در مدارس نیست.

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با مدریت منابع انسانی می‌توان بخشی از کمبود مربی ورزش در مدارس را جبران کرد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۶ تا ۳۷ هزار معلم متخصص ورزش در مدارس داریم اما با این وجود باید گفت با کمبود حدودا ۵۰ هزار معلم ورزش در مدارس مواجه‌ایم.

وی توضیح داد: درواقع برای جبران این کمبود، آموزگاران تربیت بدنی را در پایه‌هایی که قادر نیستیم معلم ورزش آنها را تامین کنیم، آموزش می‌دهیم تا اینگونه بخشی از خلاء کمبود معلم را جبران کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: با این حال اگر بخواهیم فقط معلم متخصص تربیت بدنی را در نظر بگیریم، با فرض اینکه ۳۰ نفر دانش آموز در یک کلاس باشند و هر معلم ۱۲ کلاس را پوشش دهد، باید گفت نیاز ما به مربی تربیت بدنی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در تمام مقاطع تحصیلی است. با این حال بخشی از این کمبود را با آموزش آموزگاران ابتدایی پوشش می‌دهیم و باید این امر را نیز در نظر گرفت که در خصوص کمبود مربی تربیت بدنی در مناطق مختلف، پراکندگی متفاوت داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مطمئن هستید فقط معلم ورزش ندارید. پسر من هنرستان درس مسخونه و تو همین یک هفته هیچ کدام از کارگاهاشون برگزار نشده اونم به دلیل عدم تخصیص معلم و مربی کارگاه. فکر کنید هنرستان کار و دانش بدون معلم و مربی کارگاه !!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی