بازدید 2302

درگیری شدید نظامیان صهیونیست و فلسطینیان

همزمان با یورش نظامیان صهیونیست به مقبره یوسف در نابلس، درگیری شدیدی بین فلسطینی ها و نیروهای اشغالگر رخ داد.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲ 05 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، بامداد پنجشنبه در جریان یورش نظامیان صهیونیست به مقبره یوسف در نابلس، درگیری شدید بین فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر گزارش شده است.

یورش نظامیان صهیونیستی به مقبره یوسف برای آماده سازی جهت ورود شهرک نشینان انجام شده بود.

گردان شهدای الاقصی در این ارتباط اعلام کرد که مجاهدان ما در شرق شهر نابلس توانستند بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی را با بمب انفجاری هدف قرار دهند.

همچنین هلال احمر فلسطین تائید کرد که یک فلسطینی در اثر شلیک بمب توسط سربازان اشغالگر در مجاورت مقبره یوسف از ناحیه سر مجروح شد.

گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نابلس همچنین افزود: «رزمندگان ما درگیر تنش شدید با نیروهای اشغالگر هستند که از منطقه شرقی و خیابان رجب به شهر یورش می‌برند.»

منابع محلی نیز گزارش دادند که درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در بیش از یک محور در اطراف منطقه مقبره یوسف در شرق نابلس تا ساعات نزدیک به صبح جریان داشته است.

در عین حال، رادیو ارتش اسرائیل تائید کرد که یک بولدوزر نظامی ارتش پس از پرتاب کوکتل مولوتف به سمت آن در نابلس سوخت.

خبرنگار المیادین نیز تائید کرد که درگیری‌های خشونت آمیز فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر در نابلس تا ساعات نزدیک به صبح ادامه داشته است و اوضاع مانند منطقه جنگی در نابلس بوده است.

همزمان بسیاری تائید کردند که مقاومت فلسطین شجاعانه با هجوم نیروهای اشغالگر به «آرامگاه یوسف» در نابلس مقابله کرد.

این درگیری‌ها در نابلس در پی یورش صدها شهرک نشین با حمایت پلیس به آرامگاه یوسف در منطقه شرقی نابلس صورت گرفت.

روز گذشته نیز همزمان با برپایی راهپیمایی شهرک‌نشینان صهیونیست به مناسبت عید عبری موسوم به عید سایه‌بان‌ها (یوم العرش) که از سوی گروه‌های افراطی صهیونیستی هرساله سازمان‌دهی می‌شود، پلیس رژیم صهیونیستی شهر قدس را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی چندین خیابان در جنوب و غرب قدس را برای تسهیل در رفت‌وآمد شهرک‌نشینان صهیونیست مسدود کرده و بدین ترتیب عبور و مرور شهروندان فلسطینی در شهر قدس را به طور کامل مختل نموده است. از جمله بخش‌هایی که آمدوشد شهروندان فلسطینی در آن با مشکل مواجه شده بخشی قدیمی قدس است که شاهد حضور بسیاری از صهیونیست‌هاست.

این اقدام رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که تنها در هفته جاری، بیش از ۵۰۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست با ورود به مسجدالاقصی این مکان مقدس اسلامی را مورد تعرض قرار دادند.

استاندار قدس اعلام کرده که تعداد صهیونیست‌هایی که از ابتدای سال جاری میلادی به مسجدالاقصی تعرض کرده‌اند از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرده است.

از صبح چهارشنبه نیز ده‌ها هزار شهرک‌نشین صهیونیست با حضور در محوطه دیوار براق، آئین عبری موسوم به «برکت کاهنان» را برگزار کردند. پلیس رژیم صهیونیستی برای تسهیل در روند برگزاری این مراسم عبری توسط شهرک‌نشینان صهیونیست، کاسبان فلسطینی را مجبور کرد که مغازه‌های خود را تعطیل کنند.

همزمان، گردان‌های قدس رزمایش پیشرفته‌ای را با عنوان «شهدا، مژده پیروزی» با مشارکت نیروهای زبده و تعدادی از یگان‌های متخصص نظامی در بخش‌های موشکی، توپخانه، زرهی و اطلاعاتی برگزار کرد و روز چهارشنبه نیز همزمان با سی‌وششمین سالگرد تأسیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین، رژه نظامی باشکوهی را برگزار نمود که گفته شده بزرگترین رژه نظامی تاریخ مقاومت فلسطین بوده است. گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در این رژه نظامی، از موشک‌های «براق ۱۰»، «براق ۶۰» و «براق ۸۵» و موشک «بدر ۳» با کلاهک انفجاری به وزن ۴۰۰ کیلوگرم و همچنین پهپاد شناسایی و هجومی «سحاب»، پهپاد هجومی «صیاد» برای هدف‌قراردادن ماشین‌های جنگی و نظامیان دشمن و پهپاد شناسایی و تصویربرداری «هدهد» رونمایی کرد. همچنین در جریان این رژه دیگر تجهیزات نظامی جنبش جهاد اسلامی به نمایش گذاشته شد و مبارزان مقاومت به رژه نظامی اقدام کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست