بازدید 3938
۱

حمله اوکراین به کارخانه ساخت موشک کروز روسیه

اداره مرکزی آژانس اطلاعات اوکراین اعلام کرد که این کشور به یک کارخانه ساخت موشک کروز «Kh-59» واقع در غرب روسیه حمله پهپادی کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ 02 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در حالی که درگیری‌های نظامی اوکراین و روسیه همراه با حمایت‌های همه جانبه غرب از کی‌یف ادامه دارد، مقام‌های اوکراینی از حمله پهپادی به یک کارخانه ساخت موشک در روسیه خبر دادند.

منابع رسانه‌ای غربی از قبیل «نیوزویک» گزارش دادند که اداره مرکزی آژانس اطلاعات اوکراین(GUR) در بیانیه روز دوشنبه (امروز) خود مدعی حمله به یک هدف خاص در روسیه شد.

طبق اعلام این نهاد اطلاعاتی-نظامی اوکراین، طی آخر هفته (دیروز یکشنبه) کارخانه تولید موشک کروز «Kh-59» روسیه هدف حملات چندین پهپاد قرار گرفته است.

به ادعای اداره مرکزی آژانس اطلاعات اوکراین، سه پهپاد از چهار پهپادی که به سمت کارخانه هوایی «اسمولنسک» واقع در غرب روسیه پرواز کردند، به هدف اصابت داشته و باعث «آسیب زیاد و ایجاد اختلال در روند تولید» موشک‌ها شدند.

مقام‌های اوکراینی ادعا کردند که موشک‌ کروز «Kh-59» یکی از موشک‌هایی است که روسیه به کرات برای حمله به اوکراین از آن استفاده کرده است.

اداره مرکزی آژانس اطلاعات اوکراین مدعی شد که مناطق وسیعی از اهداف نظامی و غیرنظامی این کشور شامل «چرنیهیف، سومی، خارکیف، دنیپروپتروسک، زاپوروژیا و خرسون» هدف این موشک‌های کرورز قرار گرفته است.

ادعای مقام‌های اوکراین درباره هدف قرار دادن کارخانه تولید موشک کروز روسیه در شرایطی مطرح شده که تاکنون مقام‌های مسکو اظهارنظری درباره این موضوع نکرده و این ادعا را تایید یا رد نکرده‌اند.

مقام‌های روسیه پیش از این بارها در رد مواضع مسئولان اوکراینی اعلام کرده‌اند که ارتش روسیه از ابزارهای نظامی خود تنها برای هدف قرار دادن اهداف نظامی ارتش اوکراین استفاده می‌کند و اهداف غیرنظامی در دستور کار حملات نظامی مسکو قرار ندارد.

طی ماه‌های اخیر، حملات پهپادها و شهپادها (شناور بدون سرنشین) اوکراین به اهداف مختلف شامل مناطق مرزی روسیه، شبه جزیره کریمه، مسکو و دیگر مناطق انجام شده است.

ارتش روسیه هم در جواب حملات پهپادی و شهپادی اوکراین، حملات موشکی و پهپادی را در دستورکار قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
درود بر اوکراین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست