نبض خبر

آیا ایرانی‌ با افغانی بد رفتار می‌کند؟ پاسخ افغان‌ها

کد خبر: ۱۱۹۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴ 02 October 2023
تعداد بازدید : 286022
ببینید
بازدید 625474
با وجود آنکه بعضی گزارشگران افغان سعی در تهیه گزارش‌هایی درباره برخورد با مهاجران افغان به خصوص مهاجرین که رد مرز می‌شوند، می‌کنند اما به اعتقاد بسیاری از افغان‌ها، ایرانی‌ها به عنوان میزبان حدود 70 درصد کل جمعیت مهاجران افغان، میزبانان خوبی هستند و اگر برخورد بدی شده، با مهاجرین غیرقانونی است. این نکته‌ای است که مسافرین افغان حین بازگشت از ایران به افغانستان پس از سفری قانون مطرح می‌کنند و به اصرار گزارشگر مبنی بر رفتار بد ایران، پاسخ جالبی می‌دهند که گزارشگر جا می‌خورد. در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۰۶
این سری که بعد از امدن طالبان به ایران مهاجرت کرده اند دردسر ساز شده اند.
اینا قاچاقچی بودن. و پول حسابی به جیب زدن که خوشحالند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
مگه نمی بینی توریسته .میگه در رفت و امدم و سرمایه ام در ایرانه . بده سرمایهاش رو آورده ایران ؟؟
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
قشنگ مشخصه لهجه برگشته.اصطلاحاتی که استفاده میکنند ایرانی هست.مشکل حضور مهاجر غیر قانونی هست والا مهاجری که سرمایه،تخصص یا هنری داشته باشد و بر طبق ضوابط قانونی وارد ایران شود،مشکلی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
سرمایشونم نمیخوایم
فقط برن
والله مگه جرات بدرفتاری هم داریم؟ اکثرا در دسته های 10 نفره و بیشتر تمام شهر و روستاها را قرق کرده اند. همین ها موافق دادن حق آبه هیرمند نیستند . اینجا از همه امکانات دولتی مثل ایرانیها برخوردارند و اکثرشون طلب هم دارند.
من که بسیار خوبی دیدم و معظرت خواهی می کنم که ما را تحمل می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
بگو مامان شبها بهت دیکته بگه !
خوب نیست غلط املایی داری افاضات هم می کنی !
جمشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
بازم دمت گرم که حق میگی زنده باشی
طرف خوشحال هم هست که ایران می‌ره وکاروکاسبی توایران داره.قیافه این به کارگرو...نمیخوره .ایران کارمیکنن پولشون رو افغانستان میفرستن .یکی از دلایلی که پول افغان رشد کرده همینه که ارزازکشورتوسط همین افغانهای مجازخارج میشه.خلاصه که افغانی رو ازاول رو دادیم که الان۷۰درصدایران افغانن.ازقدیم گفتن .درباغ نکار آلو .افغان رونگوخالو .اگه روی خوش نشون بدی رو پسرخاله وپسردایی میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
خودتون 7/8میلیون مهاجر دارید فقط 2 میلیون تو کشور دشمن آمریکا هست‌. اینا پول میفرستن ایران کار بدیه .آمریکا به شما رو داده که 2 میلیون ایرانی رفتن اونجا
نباید این را فراموش کرد که بعضی از افاغنه، بسیار بسیار خشن رفتار میکنند. معمولا شما وقتی به کشور دیگری میروید خیلی حواستان را جمع میکنید که مبادا قانون آنان را زیر پا بگذارید چه برسه به اینکه به تبعه ای از آن کشور نعرض کنید. گاهی میبینیم بسیار از قتلها، تجاوزها، سرقتها و سایر جرایم که با خشونت بسیار انجام شده اند یک طرف یا هر دو طرف افغانی بوده اند. چون این افراد عمدتا بصورت غیرقانونی ورد شده اند، میدانند ردیابی آنا سخت و گاهی غیرممکن است. این مزید میشود که با این پشتوانه، جرایم را با بدترین شکل ممکن انجام دهند.
مامور آگاهی میگفت هر زمان با پروتده ای مواجه میشویم که بسیار خشن انجام شده، در افاغنه دنبال مجرم میگردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
ببین کم نداریم ایرانی که خانواده خودشو کشته آدم بد همه جا هست.اون مامور تو میگی یکی مثل خودت بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
اولا کلمه افاغنه اصطلاح اشتباهی است و توهین به حساب میاد و درسته حق با شماست ورود اتباع غیر قانونی کار اشتباهه و فاجعه بار ولی وقتی منفعت یک عده تو اینکاره و دولت هم نظارتی نداره نتیجه میشه این حالا هم یه عده به عناوین مختلف سعی بر تشویش اذهان عمومی دارن تا وجعه مهاجرین قانونی را خراب کنن وکر نه قبل آمدن طالبان و سیل مهاجرت افغانی ها جمعیت قانونی حدود 2ملیون هم نبود.
به شخصه معتقدم افغانستانی و ایرانی نداریم, سهراب پسر رستم زاده آن دیار است, و بخش بزرگی از تمدن ما برای خراسان بزرگ است, بوعلی سینا اهل بخارا بود که الان خاک ازبکستان شده, رودکی در افغانستان فعلی میزیسته , مولانا اهل بلخ بود و ... که این ها گواه این است که از افغانستانی آریایی تر نداریم!
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
اگه افغانستان و ایران نداریم شما بفرمایید افغانستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
شما یک هفته با خانواده برو کابل ببینم زنده برمی گردی
عبدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
نکنه خودتم افغانی هستی به همین خاطره طرفداری میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
سید یک کم برو بالاتر، همه از نسل آدم و حوا هستند! عزیز منافع ملی مهم است که متاسفانه کمترین ارزشی برای مسئولین ایرانی ندارد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
اینکه از افغانستان اریایی تر نداریم حرف کاملا درستیه. مسئلش اینجاس که اسم قدیمی اونجا اریانا هست و اسم قدیم اینجا پرس. و تو و من و همه ما هیچکدوم اریایی نیستیم.
در ضمن دلت خواست برو قندهار. برات اونجا خونه میدن بمونی. ولی دیگه صبح ممکنه بیدار نشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
هنوز تو توهم عاریایی داری خخخ
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
چه ربطی به قرن حاضر داره؟
سحر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
همین شماهابرای پول ب این راه راه میدید ماایرانی
هاروبدبخت کردید
سلام چرا باید مرز باز باشد بیگانه غیر قانونی وارد ایران میشن از کجا بفهمیم داعشی نباشند اگر این صاحب خانه خونه اجاره مندن آنقدر ایران آشغال نمی شد صاحب خانه شدن مهمان نوازی اندازه داره
افغانها بیگانه هستند دیدید که درموردهیرمندچه چیزهایی می گفتند
بعضی از ایرانی ها خیلی خوب اند ولی بعضی ها شون ن دقیقا مثل افغان ها هرجا بد و خوب شو داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
خب هرکی افغانستان دوست داره بره اونجا دست برادرای افغانی هم بگیره ببره
فقط بروند و کسور خودشان را از دست طالبان پس بگیرند و راحت زندگی کنند
مثل تمام مردم دنیا تا کی می خواهند از کشورشان فرار کنند
خب ما هم گناهی نکردیم که همسایه ی اینا شدیم
اینا رهن و کرایه ی خو نه های ایران را بالا بردند
مدرسه ها رو شلوع کردند
پس ما هم با احترام گفتیم بروند کشور خودشان یا یه کشور بهتر از اینجا
زیاد برادر افعانی دیدیم والا بسه دیگه
پاسخ ها
(استادعبدالقدیر(رحمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
جناب عالی اول بروچندکلاس درس بخوان هروقتیکه نوشتن اسم کشوررایادگرفتی که کشورراکسورننویسی بعدآبیانظربده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
استاد عبدالقدیر رحمانی قربان سوادت، در نوشتن با کیبورد همیشه این اتفاقات می افتاد. به جای کشور شاید بنویسیم کسور و ... خود حضرت استادت هم بعد از اسم مبارکت یک پرانتز گذاشتی که معنی ندارد
اخراجشون کنید،کیان و ناموسمون در خطره
پاسخ ها
نفیسه حیدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
بله حق با شماست اما دوات‌ مردان مملکت بهتر از شما عمل میکنند از نظر اقتصاد پول افغانستان با پول ایران هرگز مقایسه نمیشود پروژههای نون و آب دار افغانستان همین‌العان در حال ساخت به دست اقتصاد دان های ایران هست یک سال کار در افغانستان معادل با ده سال کار در ایران هست ..پس با ایران تبر اقتصادش را در بهترین نقطه زده ...بهتر است شما جوش نزنید ایران جایی بستر پهن نمیکند که زیرش آب پس دهد ....انصافم را آرزوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
نفیسه حیدری مشکل همینجاست که مردم ایران اعتمادی به دولت ندارند. چون همیشه بد عمل کردند. در مورد افغانستان هم حضور این همه بیگانه بی هویت کیان ایران را تهید می کند. فرقی هم ندارد این بیگانیگان افغان باشند یا عراقی یا آمریکایی
ما به چه زبونی به افغانها حالی کنیم که ایران برای ایرانی و افغانستان برای افغانی و ایران افغانستان نیست پس بی زحمت بعد از 40 الی 50سال زحمت کم کنید و بروید اگر آباد کن هستید کشور خودتون آباد کنید و از محنت همسایه رها شوید والا دولت طالبان بد نیست در برابر خیلی دولتهای دیگه حالا شما راه فرار دارید بعضی کشورها مورد ظلم دولتشان هستند و راه فرار هم ندارند برگردید پشت دست طالبان هم ببوسید .
مردمان ایران مردم فوق العاده خوب مهمان نوار وباگذشتی هستن اگر جای در مقابل مایان بی احترامی میشود پاسخ عمل کرد خود مان است
افغانی به خانه ات برگرد وکشورت را اباد کن سر بار نباش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
سر بار نیستم عزیزم داریم نون بازومون رو میخورم کار میکنیم و زحمت میکشیم حتی از شما هم بیشتر .
عبدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
یک افغانی همیشه سربار ومزاحم هست.
اگر افغانی ها لایق رفتارخوش بودن در کشور خودش زندگی می کردند.یک افغانی باید ۱۸ساعت
درعرض۱شبانه روز کارگری کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
برو در مملکت خودت کار کن و زحمت بکش
سر بار ملت ایران شده اید شماها
همشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
در همه جای دنیا و هر کشوری و هر شهری و هر زبانی و هر خانواده ای، هم ادم خوب هست ادم بد هم هست ادمهای خوب روی چشمه ما قرار دارند وادم بد را باید دور انداخت چه فرغی داره افغانیه خوب با ایرانیه خوب
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
ایران به اندازه کافی کارگر داره نیاز نیست شما هر روز غیر قانونی بریزید تو ایران شما اگه کارکن و زحمت کش هستی برو کشور جنگ زده خودت رو اباد کن چرا غیر قانونی وارد کشورهای همسایه میشید و امنیت ملی و اقتصادشون رو به خطر میندازید.. سالانه میلیارد تومان یارانه پنهان نان و مواد غذایی و سوخت دارید استفاده میکنید که بیت المال مردم ایران هستش.. خوب بودید پاکستان بیرون نمی ریخت میلیونی شما رو پاکستان رو هم به گند کشیدین.. هردقیقه یه مشت ناس میندازین تو دهنتون و میجوین توف میکنین روی اسفالت و پیاده رو بابا خجالت بکشید برید خراب شده خودتون
تامین کنندگان مالی جانی و فکری طالبانند .به فرمان طالبان حرکت میکنند
با سلام واحترام هرکه خوش رفتاری کند وباعث ماندن يک چهار م مردم افغانستان سرگردان مدیرت نشده درهمه عرصه های کشور برابر چند استان کوچک یا چهار شهر مثل شیراز یا اصفهان شود وخیانت وتجاوز به حد ومرز کارگران وحق آب وخاک وحق الناس وتاراج کردن سفره ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وازدواج وفقیر شدن وشکاف طبقاتی وبیکاری وناامنی طلاق وگرانی وتورم شود خائن است مسولین پول نفت دستان است بفرستید افغانستان ولی میلیون افغانستانی سرگردان بر سرسفره وامنیت شغلی واقتصادی وفرصت های شغلی وترکیب جمعیت ایرانیان وکاهش زادوولد ورفاه وازدواج وفقیر شدن وشکاف طبقاتی وبیکاری وناامنی طلاق وگرانی وتورم وفساد جوانان ایرانی ومردم واقشار آسیب پذیر وفقرا وتنگ دستان ایران نگذارید يک شهر مثل تهران به کشور زیاد کردید وباعث گرانی وتورم وفقیر وشکاف طبقاتی وبیکاری وناامنی شده اید نگاهی به هزینه جمع آوری زباله چنین شهری کنید چه برسد به خورد وخوراک وزیرساخت و دارو و سوخت و.. همه از خون ملت مايه مگذارید چرا وبرای چه ارز ودلار از سازمان ملل متحد و نهادهای چرا اگر حقوق بشر است مگر مردم ایران حق وحقوق ندارند که با یک چهارم مردم افغانستان سرگردان مدیرت نشده درهمه عرصه های میگیرید و بس به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
اینایی که نوشتی از بدذاتی خیانت خودتون به هم است شما که کشورشون گل بلبل هست چرا بیشتراز 7 میلیون مهاجر
داریدخارج فقط 2 میلیون تو کشور دشمن آمریکا هست اینارو فش بدی با لگد بزنی ایران نمیان
کلمه افغانی غلط است واژه درست افغان است. افغانی یا ریال واحد پول است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
علی اکبر حیدری، افغانی یعنی اهل افغانستان، تهرانی یعنی اهل تهران و... به نظر می رسد کسی که اولین بار واژه افغانی را برای واحد پول این کشور انتخاب کرده، توجهی به این مطلب نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
مهم نیست
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
اقا افعانی درست است ابن ی یای نسبت است ضمنا ما با کلمه کاری نداریم لطفا بیایید متحد شویم واین جنایتکاران را از وطنان بیرون کنیم
اگر اين مهاجر پذیری ساماندهی نشود اولین جنگ داخلی را با افغانستانی های مهاجر خواهیم داشت. یک کارگر برای باغچه آورده بودم افغان بود و تبر را دید گفت این به درد قطع کردن دست می خوره تفکرات وحشیانه‌ای که دارن بالاخره کار دستمون می ده من که ترسیدم ?
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
تو خودت به افغان کار میدی بعد میای اینجا ضد افغان پست میزاری امثال شما این مملکتا خراب کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
حالا مثلا یه شوخی خواسته بکنه خیلی جدی گرفتی
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
وای حتی شوخیش هم وحشتناکه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
یه بنده خدایی بود که همیشه می گفت :حرف جدی رو داخل حرف شوخی میزنند.
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
فیلم ترسناک زیاد نبین کار دستت میده ذهن خودت خرابه داستان میبافی کسی که کارگری کنه دنبال قتل و جنایت نمیره مگر امثال شما زمینه شو فرآهم کنن
الآن ما مهاجر هستیم
خداییش خجالت نمیکشین آقایون مسئول
آب رو بستن . به دختر بچه ها و نوامیس مردم دست درازی میکنن . در دسته های ۱۰ نفر به بالا دزدی میکنن ووو . شماها جاتون راحته و از دل مردم خبر ندارید
چهل ساله تو ایران هستند باعث بیکاری ایرانی ها شدند
من ایران بدنیااومدم اونجا بلد نیستم برم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
به درک بیخود کرده کسی که تو را اینحا به دنیا اورده فقط بدانید نارضایتی ایرانیان از افغانی ها بسیار وسیع و عمیقه
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
برگرد افغانستان خنگ نیستی برگردی همه جا رو یاد میگیری
ما خواهان بازگشت تمام مهاجران افغان به کشورشان هستیم اگ دولت دست بکار نمیشود ملت خودشون دست بکار میشوند پس با احترام مسئله رو حل کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
اگرافغانهانباشدساخت وسازتعطیل به هم دیگراعتمادندارین مثل ه نگهبان بعدمفت هم نمیدین بازحمت شان است
ردمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
بابا ترسیدم با احترام یکم خشن نیستی اگه شما اینکارو بکنید باید تمام ایرانیای مقیم خارج هم برگردن ایران
چون مهاجرین ایرانی در خارج خیلی بیشتر از افغانیا است اونوقت به شکر خوردن میوفتی عزیز
افغانی باید از ایران بره. اگر این دولت افغان پرست کار نداشته باشه هر ایرانی باید برای اخراج افغانی خودش دست به کار بشه. اگر رفتن با زبون خوش اگه نرفتن باید تو هر شهری یه افغانی آتیش بزنی تا بقیه حساب کار دستشان بیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
تو فعلن از آب گل آلود ماهی نگیر یک وقت می بینی کوسه ماهی افتاد تو طورت خودت را در جا بلعید ???
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
من که راضیم از افغانها یکی خواست کیفم بزنه ایرانی بود یه برادر افغان کمکم کرد دورود
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
تو برو اول طرز فکرت رو درست کن افرادی با طرز فکر شما شدن داعش و القاعده و طالبان
اومدن افغان ها به ایران از زمانی شدت پیدا کرد که اسرائیل زبون درازای کرد و مثلآ مارو تهدید کرد .
افعانها با حمایت مالی به ایران اومدن
مسئولین محترم فقط یادتون نره که هزاران جوان شهید شدن تا شما به مقام برسید . لااقل حرمت شهیدمان را حفظ کنید و آرامش رو ، به مردم برگردانید خجالت داره که خودمونو به حال بزنیم
افغانیها باید تمام وکمال از ایران اخراج
همشون طلب کارند همشون آدمهای بدی هستندخودمونجا وکار نداریم اینا هم از این طرف
مسئولین خفته ایران که نمیشه اسم مسئول رو روی شما گذاشت چشمهاتون رو باز کنید تا چندوقت دیگه افغانها خودتون رو هم از مسند قدرت میارن پایین و یه افغان رو میذارن جای شما مطمئن باشید .
متاسفانه دیروز تو بوشهر یک برادر افغان یک پلیس ایرانی را با چاقو کشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
چرت نگو چرا با این حرف ها باعث تفرقه میشوید
محمد جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
اگ حقیقت داشت حتما رسانه ای میشد
اگه تو افغانستان مواد تولید نمیشد اینقدر معتاد نداشتیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
فعلا که تو قره باغ که توسط ارمنستان اشغال شده بود زمینی به مساحت 150 هکتار مزرعه تریاک پیدا شده.
با احترام تمام افغانها باید از ایران اخراج شوند هر چه سریعتر .اینده ایران و فرزندانمان و همینطور امنیت کشور در میان است.اخراج هر چه سریعتر افغانها
سلام امروز مردم ایران ناراضی است از عمل کرد مسیولین با ساده لوحی باعث شدن که هر دو کشور خرابشود است وعقب بماند از اوردن بی حساب وکتاب مخصوصا به پایتخت کشور باعث شده تعادل اجتماعی وجغرافییای کشور به هم خورد یعنی نسل جوان کشورار زمینه پرورش کار وتلاش کوشش ترد شه وجای انهارا اتباع کرفته وزمینه نمانه است دوم ۵۰۰ شهر در کنلر پایتخت به وجود امده باعث خرابی شهرها وروستهاوخالی از جمعت شده ونانرازی در کشور به وجود امده واتباع نیز با امدن کشور خود را خالی کرده مثل روستها ی ما خرابشود وخالی از نیروی کارشود وبیاد ایران وکار جوانان کشورمارا به گیرند وازانها سودج‌یان به نفع خود استفاد می کنند وازیت کنند که به نام تمام ایرانیها تمامشود اک دولت با برنامه وقانونی بیارد نه کشور به حل میافتدنه انها دولت ما باید ماهی گرفتن یاد به دهد نه ماهی
مهمانی رفتن هم حد و مرزی داره دیگه افغانها شورش رو درآوردند . در اسرع وقت خوش آمدید بسلامت
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
شما هم به ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا و اروپا بگو از خونه زندگیشون دست بکشن و برگردن به مام میهن برای اونا بس نیست مهمانی؟بر گردن بجای مهاجرین افغان میان؟!
این جنتلمن تر تمیز معلومه ادب دارد ادم سالم خوب کسی کار ندارد مشگل قاچاقی امدن رفتار وحشی دارند
میرم شما هم یه کم از کشوها با فرهنگ یاد بگیرم که به مهاجرها چی جوره رفتامیکنن
پاسخ ها
یا علی مدد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
مثلا کدوم کشور؟؟؟
خواهش میکنیم مسولین کار بکنن،ب افغانی جمااعت نباید رو داد،روستای ناظریه ۲۰ کیلومتری مشهد پر از افغانی غیر مجازهس ادم احساس میکنه ت افغانستان هس رفتم ت یه کارگاه کارکنم از ۴۰ نفر فقط من ایرانی بودم بقیه همه افغانی غیر مجاز،اخرهم زیرابموزرن چون همشون باهم بودن ،ریس هم بااونا بود،چون کارگاهش غیر مجاز بود ن پروانه کسب نداش ،برق دزدی هم میکر،آخر فهمیدم
مسؤولان ما عرضه ندارن از مرزهای ایران دفاع کنن وگر ن گله گله افغانی تروریست نمیاد ایران این خیانت مسؤولان به قشر فقیر ایران هست دولت هم میخاد ملت فقیر باشن
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
ببین آریوبرزن اگه یه تعدادی تروریست رو دیدی که افغانی بودند دلیل نمیشه همه مردم افغانستان تروریست باشند مثل اینه که منافقان و ضد انقلاب ها تروریست و ایرانی هستند منم نتیجه بگیرم کل ایران تروریسته.
آمریکا و اسرائیل با همکاری طالبان نیروهای افغان خود را در غالب مهاجرهای به ایران وارد کردن تا در زمان مناسب به وسیله این نیروها ضربه مهلکی به ایران وارد کرده و جنگ را از داخل شروع کنند
والله مملکت ما کلی مشکل اقتصادی تحریم بیکاری دشمنانی چون آمریکا واسرائیل.....حالا افغانی‌ها هم اضافه شده من که جرعت ندارم به یک افغانی بگم تو همکاره شدن نمدونم چی بگم ....
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
ببین برادر عزیز افغانی غیر مجاز دیدی زنگ بزن پلیس دیپورت بشن اما اونایی که قانونی هستند رو با غیر مجاز ها قاطی نکنید که خشک و تر باهم بسوزند .
یه سرباز مرزی را تو بازرسی قاچاقچیها با خودشان دزدیدن دادن دست مامورای مرزی افغان همه دیدن دستش را از پشت بسته بودن بهش تی پا ولغد و تو سری میزدن وای به روزی که این افغانی ها قدرت بدست بگیرن سر همه کسانی را که روزی بهشان پناه دادن وکمک کردن را میبرند
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
ببین برادر از آینده سفر کردی برامون پیشگویی می‌کنی اون
. رفتارهایی که بعضی از سربازی ایرانی میکنن رو دیدی
میگن افغانستانی ها طرز فکرشون وحشی پس اون ایرانی که میگفت باید اینها رو آتش بزنیم طرز فکرش چیه یه نگاه به خودتون بندازید ما وحشی هستیم یا شما ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
وحشی شما هستید که کشور مارو اشغال کردید آإب هیرمند بستید و هزاران کار دیگه بر علیه ما کردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
از بس شما پرو هستین اینجوری گفت زبون خوش حالیتون نمیشه بعدشم نمیخواد بیای اینجا نظر بدی میهمانی دیگه بس جمع کن برو
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
الان یک ایرانی بره افغانستان یه روز نمیزارن زنده بمونه تو 24 ساعت اول سرش رو میبرن . حالا ببین وحشی و بربر کی هستش. همین چند روز پیش 3 تا افغانی یه درجه دار نیروی انتظامی رو تو بوشهر با ضربات چاقو کشتن
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
ولش کن برادر بزار اینا سرشون گرم باشه ، طرز فکره دیگه نمیشه کاریش کرد ، الان میتونی طرز فکر یه داعشی رو عوض کنی؟ اون کسی ام که گفت نمی‌خواد اینجا نظر بدی رو باید گفت الان شماها تو سایت های خارجی نظر میدید هم حق نظر دادن ندارید و اونی که گفت کشور مارو اشغال کردید رو باید گفته هیرمند و کارای دیگه که دولت می‌کنه دست ما مردم نیست ، الان شما میتونید دولتی های خودتون رو کنترل کنید؟ پس وحشی هم شخص خودتی و نه ایرانی . چون من گناه یه شخص رو به گناه یه مردم نمیزارم
سلام باید مدیریت بشه اینها خیلی هاتون در کشور خودشون جنایت کردن و بعد فرار کردن آمدن تو ایران باید ساز و کاری وجود داشته باشه تا بشه اینها رو شناسایی کرد همه افغانستانی ها بد نیستن نباید با آنها بد رفتاری بشه فقط طوری باید برنامه ریزی بشه تا هم در ایران ویا در افغانستان اگر دچار جنایت یا شاکی داشته باشند دولت و دستگاه قضایی بتونه اونها رو محاکمه کنه در ضمن ما ایرانی ها تنها چند کشور دیگه فارسی زبان هستیم نباید طوری باشه که باعث دشمنی بین ما فارسی زبانها باشه بعد هم همین افغانستانی ها در جنگ عراق و داعش به ما خیلی کمک کردن
پس از خواندن برخی کامنتها و مشاهده آراء، از ایرانی بودن خودم شرم کردم. فراموش کرده ایم که در بین همه اقوام و ملتها، آدمهای خوب و آدمهای بد وجود دارند. احتمال میدهم ناراضی بودن مردم از اوضاع و احوالی که امروز در ایران داریم، علت این حجم عظیم افغان ستیزی باشد.
بنده از افغانستانیهای عزیز که این روزها، مورد اهانت قرار میگیرند، پوزش میخواهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
ساکت باش؟تو هم ایرانی نیستی دلمون نمیخواد هر جا می‌بریم افعان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
تو افغانی هستی اگه ایرانی بودی تو هم ی ذره غیرت داشتی و مخالف حضور این همه افغانی تو کشور بودی
از افغانی بدتر روی کره زمین وجود ندارد هر جا که میرن امنیت و آرامش اونجا بهم میخوره بیرون کنید این قوم را
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
طرز فکر شما خیلی ابتدایی و غیرمنطقی است تو مگه خدایی که میگی از افغانی بد تر وجود نداره؟؟ بعضی از ایرانی ها هم
از بعضی افغانی ها بد تر اند . همه جا خوب و بد هست پس این حرفت غیر منطقی و باطله
بهشون کار ندهید خانه اجاره ندهید هر کس اینکار را کرد با جرایم سنگین تنبیه شود ،مردم اتش باختیار باهاشون برخورد کنند والا دیکه دیر میشه و حریفشون نمیشویم
بابا جان این چه نظر سنجیه که گذاشتین . بابا جان باید برگردن مملکت خودشو رو اباد کنن . رأی بزارین اینهو انتخابات ببینین چقدر رأی جمع میکنین . به والله اگر بالای 100 رأی جمع کنین . ملت از وجود افغانی و پاکستانیها مهاجر در ایران ناراضین . هر کسی وطن خودش رو داره . مردم ایران مالک ایرانن . خدا نگذره کسی که باعث و بانی این سیل از مهاجرین در ایران . عزیزان افغانی توئی که این متن رو میخونی به والله مردم ایران ناراضین برگردین مملکت خودتون . مردم ایران انقلاب کردن . شما هم برین انقلاب کنین و متحد شین .
افغانها رو از ایران بیرون کنید تا جنگ داخلی پیش نیومده
همشه دوروغ
حالا که فعلا دولت میخواد صندلی توی مجلس بهشون بده کجای کاری مردم هموطنم اینا دارند کشورمون رو آزما میگیرند
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
چقدر حرف بی سند و مدرک زیاد شده با استناد بیاید جلو
اگه افغانی نباشه تو ایران تمام کارها تعطیل میشه به صاحب کارا نمی سرفه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
جمع کن برو از این کشور به تو ربطی نداره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
بابا جمع کنین برین مملکت خودتون استفاده و صرف تون رو ببرین اونجا خرج کنین حتما قبل از اینکه شما بیایین کارهای جاری و خدماتی ایران لنگ بود ما بهترین اقتصاد رو داشتیم 10 میلیون افغانی ریختن تو کشور اقتصاد و معیشت و مسکن مردم رو به گند کشیدن. .. تو بیا زن هستی برو کشور خودتو بیل بزن نمیخواد فکر اقتصاد و صاحب کار ایرانی باشی
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
آقای بهترین اقتصاد ، امیدوارم دوباره بهترین اقتصاد بشین . فقط آماری که میدی خیلی بدون سند و مدرکه و خیلی هم غیر منطقی ، آماری که بعضی سایت های دروغگو میگه. به فکر صاحب کار ایرانی هم نیستیم،زیاد حرص نخور فشار خونت می‌ره بالا
وقتی بارفتنشون کلی خونه خالی میشه و چندین ملیون کار برا جونا ایجاد میشه از مالیات مردمم ک دارن استفاده میکنن جرمهاشونن ک به کنار چراباید بمونن
پاسخ ها
محمد زضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
باشه عزیزم شما فقط دستور بده امر دیگه ای نیست؟؟؟
قصه نویسهای خوبی نیستید ! دم خروس درهمه جای نوشته های تون پیداست، چند کلاس بیشتر بروید احتمالاً بهتر میشه. فحاشی هم کار قبیحانه است. باید جواب خدا را هم که همیشه ناظر کارهای ما است را بدهید ! دیگه خود دانید ! البته ما میدانیم شایعات کار منافقین مزدور زخم خورده است . هوشیار باشیم ، مرگ برمنافقین.
خیر رفتار خیلی خوبی دارن ومن رسما ازشون ممنونم
آقا برگردم کشور خودشون رو آباد کنن
افغانیا روزی کارگرای ایرانی هم بریدن همه کارگران فصلی در استان فارس دچار مشکل شدند چکارگرای ایرانی نون نانوایی گیرشون نمیاد میدن به افغانی
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
آقا شما زودتر برو نونوایی اگه نون گیرت نیومد بیا خودم برات نون میدم
سلام علیکم ، اینطور که من نظرات دوستان ایرانی را در مورد افغانی ها خواندم اکثراً از افغانها خوش نیستند. اما واقعیت اینست که ما افغانها هم آدم خوبه داریم و هم آدم بده. معمولاً ایرانی های که صاحب کارخانه و کار و بار هستند به کارگر افغانی بیشتر اعتماد دارند نسبت به ایرانی های خودشان بخاطر اینکه افغانها اگر دست دوستی داد به قول ایشان میماند اگر دشمنی گرفت نتیجه شان انتحاری است.
پاسخ ها
یا علی مدد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
ربطی به خوب و بد نداره عزیزم. بالاخره فرهنگ ها متفاوته باعث مشکلات خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
اون کارخانه دار پول پرسته و با استثمار شما پول بیشتری به جیب می زند والا اصلا افغانها مورد اعتماد نیستند.
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
آقا اصلا کارخانه دار پول پرست ، من راضی اونم راضی هرکس
. ناراضی هست بره یه کار دیگه
افغانی ها باید ایران را ترک کنند فرقی هم نمیکند افغانی افغانی است چه در ایران بدنیا آمده باشد و چه در افغانستان هرچه سریعتر ایران را ترک کنید
اخراج بشن
من راضیم ازشون نکه ایرانی خیلی کاریه
افغانی ها نه مالیات میدهند و نه سودی به ایران دارند
انها فقط از خدمات ما به مجانی استفاده میکنن
پاسخ ها
?
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
برای استفاده از تمامی خدمات هزینه پرداخت میکنیم هرساله به تعداد خانوار
در ضمن معلوم بود تو استقبال از یه سلبریتی فوتبال چه کردین اگر برای پیشرفت کشور کاری میکردین و برای موفقیت خودتون قطعا این حرف رو نمیزدین هرکسی با تلاش میتونه به جایی برسه هرچند برای ما این فحاشی ها رو میکنین ولی ما با عشق به اسلام و امام خمینی شهید ها دادیم در جبهه جنگ ایران و عراق تا شما الان روی مبل بشینی و طرز فکرت این باشه و حرفای شما پشیزی ارزش نداره ما توکل به خدا داریم وپیرو راه امام و سردار شهید سلیمانی هستیم پیشنهاد میکنم قدری مطالعه کنید از همه جا بی خبرید
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
برادر عزیز جعفر سلطانی اگه خبر نداری از مالیاتی که هرساله ما به دولت می‌دیم بهتره یه سری به اداره امور مهاجرین بزنین و بدون استناد هیچ حرفی رو نزنین که قابل قبول نیست ، تویی که اینو می‌خونی نظرات منفی شما بدرد خودتون میخوره چون همشون غیر کارشناسانه است و صرفا نظراتی غیرمنطقی اند حتی کارشناس خودتون هم اینو اظهار کردند که هموطن شماست.
ایران از سازمان ملل چقدر بابت اینا پول میگره؟ این پولو از خود ایرانیا بگیرید ولی خواهشا افغانیارو بیرون کنید مردای ما گناه که نکردن بخاطر امنیت افغانیا برن سربازی بعد به کار که برسه افغانیا کارو گرفته باشند، افغانی که میگی همه جا ملک خداست اگه اینطوره برو کشورهای دیگه خاک ایران حرام تان باشد وقتی شما درجایی غصبی هستی نماز رو هاتون قبول نیست مردم از شما ناراضی هستند از ایران برید مهمونی بسه
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
نکنه همه ی این خاک مال توئه که دم از عصبی بودن میزنی خونه ای که توش نماز می‌خونیم مال صاحبخانه است و پولشو گرفته و خیلی هم راضیه . تازه میزبان ما دولته تو اگه
. ناراضی هستی برو جایی که به مزاقت خوش بیاد
ما تو شیرازیم تازگیها خونه روبروی ما افغانیها اومدن هفتصد میلیون رهن کردن نشستن چندتا خانواده با همند حالا ایرانی کجا داره اینقدر پول ک خونه رهن کنه اینها باعث بدبختی ما ایرانیها شدن هر چی زودتر باید برون کشور خودشون دولتیها لطفا از خواب غفلت بیدار شین
تا زما نکه افقا نی در ایران باشه همین است قول میدم که نو نم گیراتان نیاد
تو کول جامعه باید شعار افغان برگرد به خونت سر داده شود تا شاید این دولت ناکارآمد کا ری بکند هموطنان برعلیه افغان های مهاجم به پا خیزید
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
برو شعار بده عزیزم تا یکم دلت خنک شه
باید باهم متحد بشن طالبان را بیرون کنند
علاوه بر ایجاد تورم ، بیشترشان دشمن ایرانی هستند ، در نانوایی به تعداد خیلی زیاد نان می گیرند تا در ایران قحطی شود و می گویند باید آنقدر بچه دار شویم تا ایران را بگیریم ، ایران هم که بی در و پیکر است و مرز ندارد
افغانی ها خرج شان با نان برابری ست ولی اگر جای کار کنند از صاحب کار جوجه یا مرع برای نهار درخواست می‌کنند اگر خورشت باشد غر می زنند
با خانواده صف نون بودم یه جوون افغان از راه رسید کارت کشید میخاست قبل من نون جمع کنه از قبلیم پرسیدم این نوبت داشته گفت نه بهش معترض شدم انگار بهش توهین کرده باشی منم گفتم برو کشورت زور بگو اینجا نمیزارم نون جمع کنی خلاصه الکی اعصابمونو خورد کرد ولی اجازه ندادم نوبتمو بگیره اینا قدرت بگیرن خدا رو بنده نیستن
ازکامنت ها مشخص نیست
ظلم که شاخ دم نداره این همه جوانان بیکار بیش از ۱۵ میلیون افقان که میگن ۵ میلیون که میدونن صحیح نیست چون ۳ برابر امارشون غیر قانونی و قاچاقن اسیب به اقتصاد مسکن کار امنیت بلای جون مردم شدن چه کسی میخواد جوابگو باشه چزی مردم تو سطح شهرها می بینن فقط افقان حلا بیا بگو چیز نیست کسی نیست امنیتی نیست
مرسد روزی باز همین افغانی ها عین باعراق جنگ داشتید آمدن و از ایران پشبانی کردن باز از مردم ایران دفاع کنند در برابر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
افغانی بره کشور خودش از خودش دفاع کنه ایران سرباز افغانی نمیخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
عرضه داشتن جلو طالبان ایستادگی میکردن
حرف مفت نزن
اگ میخواید شاهد رفتارشون باشید ب کنسولگری ایران تو افغانستان و سرنوشت نیروهاش ب دست افغانیها رجوع کنید
من پیرو شغل ام، شاگرد افغانی کم و بیش داشتم.آدم حسابی ها شون خوبن.با کیفیتن، سرشون به تنشون می ارزه. اما اینجوری میلیون میلیون بی حساب و کتاب و غیرقانونی مثل سیل روان شدن فقط میتونه برای اشغال کردن یک کشور باشه. خطر امنیت ملی خیلی خیلی جدیه. طالبان اراده کنه شهرهای حتی بزرگ ما رو به آتش میکشن. تهران اصفهان شیراز مشهد ....... آقایان مسئول ، این اسمش امنیته؟!!!!!!!!
اینا ازمردم ایران خوبی دیدن که میان میلیون میلیون واردمیشن اگه بدرفتاری ببینن که نمیان توکوچه ما۴۷تاخونه هست ۵تاش ایرانی مابقی افغانی ?ببینیدچقدارامش دارن که همگی باهم زندگی میکنن
باتوجه به اینکه طالبان هرنوع توهین وگستاخی نسبت به دولت وملت ایران میکندبازمسئولین خیلی کوتاه میاندوبرخوردی قاطعانه نمی‌کنند.آب روبه طرف ایران بستند.افغانیهاایران رودارندشخم میزنند.سرقت.قتل.تجاوز.....جای تاسف داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
این مسیولان الویتشان ایران نیست. اگر بود هر روز نمایش همایش های مختلف با حضور گرسنگان اقصی نقاط دنیا راه نمی انداختند.
هی میگن،اگر کارگر افغانی نبود ایران آباد نمیشد و ایران رو ما ساختیم و....... اگر اینطور بود که افغانستان خودش الان باید کالیفرنیا میبود!!!!!!!! بعد، افغانی های سختکوش تشریف ببرن مملکت خودشون رو آباد کنن ما یه فکری به حال خودمون میکنیم. لطف زورکی نمیخوایم
والله من با افغانی کار کردم ادمای خوبی هستن و چند شهر افغانستان رفتم عالین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
دروغ می گی
هر چی بدبختی و اعتیاده از این افغانی هاست ملت رو معتاد کردن سربار ملت هم جلوشونو نگیریم ادعای مالکیت هم میکنن. این فلسطین اشغالی توسط طالبان. از. مس۷ولین خواهش میکنم همشونو بیرون کنید تا جنگ داخلی پیش نیومده چراغی که به منزل رواست به مسجد خرامه. این احنویها دارن حق ملت رو میخورن
تمام کشور رو افغانیها گرفتند . چند سال دیگه ما باید بریم افغانستان
يسري بندكان خدا واقعا جنك زده هستن طالبان اعضاي خونواده شون كشته ... پناهنده واقعي هستن كه تعدادشون خيلي خيلي كمه
ولي بقيه كه اندازه يك ملت ميشن و بشدت پر توقع و ناسباس هستن بايد بركردن تا عزتشون حفظ بشه نه اينكه باهم درگیر بشيم

اين اتفاق براي ما هم افتاد و از ژاپن بركشتن ايران
اينطوري اتحاد و دوستي دو ملت هم حفظ ميشه
مگه غربی ها ادعا نمیکنن ایران حقوق بشرونقض میکنن
پس چرا افغانی هابه غرب نمیرن که حقوق بشر حمایت میکنن چراکشورایران این همه مهاجروباید پناه بده مگه غربی هانمیگن ایران ها گرسنه هستن
عالی هستن کم مونده ما رو بخورن
اگراینها برای کاربه ایران میاین چرا زن وبچه میارن
افغانی ها فقط سربار هستن و تمام
باید کشور پاکسازی بشه
ما ایرانی هستیم و میتونیم برامون مثل آب خوردنه
فقط باید کنار هم باشیم
به فکر جوانان و نوجوانان خودمون باشیم
وگرنه دیگه برای بچه های خودمون جایی نیست در آینده بسیار بسیار نزدیک
هوای خودمونو داشته باشیم
باسلام واحترام
اگرپولشون بهترازماست چرابرنمی گردن کشورخودشون واقعیت این است افغاتستان متاسفانه ملت شکست خورده است وبااین چیزها دل خودشوند خوش می کنند همه جا خوب بد دارد ولی باید بپذیریم جایی که پایه اجتماعی وبه روزنشده ای مثل افغانستان قابل اعتمادنیستن باکمال احترامی که برای بعضی هاشون دارم باید برگردندبه کشورشون برای خود وکشورشون هم بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Afghanistan |
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
با سلام خدمت ایرانیان عزیز من چند باری به ایران سفر داشته ام وبه این درک رسیده ام که مردم ایران لایق این زندگی که می‌کنند نیستن و باید بهترین ها نصیب شان شود در ایران برای ایرانی مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیاد است ولی ولی فکر نکنم که افغان ها مسؤل تمام مشکلات باشد درست است که حضور از نظر اجتماعی مشکلاتی را به برآورده است ولی افغان ها مجبور شده اند که راه مهاجرت را در پیش بگیرند سقوط حکومت افغانستان یک پروژه از پیش برنامه ریزی شده از طرف آمریکا بوده و دولت مردان ایران این مسئله را خوب درک می‌کنند بعضی از افغانها واقعا به ایران بطور غیر قانونی وارد می‌شوند و در مواردی هم کار های غیر قانونی و اخلاقی می‌کنند ولی همه آنها این طور نیستن من خودم در افغانستان زندگی خوبی دارم ولی به خاطر بسته بودن مدرسه های دختران قصد مهاجرت به ایران را دارم چرا ایران را انتخاب می‌کنم به خاطر دین فرهنگ و هم زبانی شما دوستان ایرانی عزیز لطفا چند وقت دیگه این مهمانان نا خوانده را تحمل کنید خداوند مهربان هست شاد فرجی شود و مهاجرین هم برگردد کشور خودشان ومن هم راه مهاجرت در پیش نگیرم بابت تمام مشکلاتی که هم وطنانم به شما پیش آورده اند از فرد فرد شما عذر خواهی میکنم از راه دور دست شما را می‌بودیم به امید بهتر ها برای ملت بزرگ ایران و افغانستان
کاش.خودتون‌‌متونستیی‌کارکنیدچنتابیکار
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
شما تشریف ببر کشور خودت رو اباد بکن جوان کارکن تو ایران زیاده.. قبل اینکه شما بیای همین جوونها کار میکردن ولی از وقتی که افغانی اومده ایران تمام جوونها و کارگرای ایرانی بیکار و بدبخت شدن
بخاطر کاهایی که مهاجرین افغانی کردن خوشمان نمیاد اما بد رفتاریم نمی کنیم
یعنی ببین چقدم طلبکار بودن غیر مجاز اومدن انتطار دارن فرش قرمز هم پهن کنیم
یسری جنگ زدن که طالبان مردهاشون کشته که تعدادشون ۳۰۰ هزارتام نمیشه
یعده تاجرن میان میرن تجارت میکنن
بقیه چرا مجوز میدین
۵ میلیون ادم از ی ملت دیگه که بشدت به سنتها و عقایدشون پایبندن و بشدت هم زاد و ولد میکنن بچه هاشون تو مدرسه عفاید متفاوت بچه های ما دارن

دولت دلش خوشه فارسی حرف میزنن مسلمونن
عراقیا هم مسلمون بودن دیدین با دخترای خرمشهر چه کردن

دولت خوابه غریب پرسته
یکی از دلایل اینکه از ایران بدمون اومده همین وجود افغانی هاس.دیگه شبیه ایران نیس
کار ساده ای است
خبرنگارهای ما هم بروند به افغانستان و افرادی هم غیر مجاز از مبادی غیر رسمی از ایران بفرستند افغانستان بعد رفتار دولت و مردم افغانستان را به تصویر بکشند

اره کلی افراد خلافکار که انجا در افغانستان کاری ندارند و یا فرار می کنند راحت و بدون دردسر می ایند ایران

کشور باید درو پیکر داشته باشد
همین الان تو آرایشگاه یکیشون همچین بد نگاه من کرد که انگار افغانستان بود داخل آرایشگاه. بهش گفتم چیه گفت دوست دارم نگاه کنم.
کارفرمایانی که به افغانی ها کار میدهند خائند و روزی در پیشگاه ملت باید جوابگو باشند. دولت مردان هم روزی باید جوابگوی این همه ندانم به کاری بشوند
افغانی رو طبق لوکیشن با اسنب بردم اطراف ری پول که نداد هیچ تازه طلبکارم بود!!!
دو نفر بودن منم ترسیدم الفرار
زمانی خوب رفتار میکردیم الان دیگه به جایی رسوندن که طلبکارمون شدن باید برگردن مملکت خودشون،،شما هم با این تیترها نمیتونید مردم رو مجاب کنید از خواستشون کوتاه بیان،،علت طرفداری شما چیه؟
اونقدر برا دولت ما خوب هستن و مفید واقع خواهند شد حدود ۲ سال دیگه که بنده حاضرم از ایران برم و جامو بدم به این افاغنه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
مااز خوش هالی مون نیومدیم به کشوری شما مجبور هستیم تاهالا کدوم یکی شما گرسنه موندین از کشور تون
میرین زور تون به دولت تون نمیرسه هالا بهو
برید کشور خودتون
من همیشه سره کار ، برادر صدا میزنم افغان ها را . بی آزارترین ، ساده ترین همسایه هستند. ترکیه که اگر دمه مرز افغان بگیره اینقدر میزنشون که بیمارستانی بشن ، روسیه یه آمپول عقیمی میزنه و رهاشون میکنه . .
گر دست فتاده ای بگیری مردی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
روسیه خوب میکنه متم باید بکنیم.
پناهنده یعنی زن و بچه نه مرد های گنده که عرضه دفاع از میهن نداشتن.
طالبان به اندازه آمار افغانستانی ها که پنج میلیون نفر هستند لا اقل روزی پنج میلیون لیتر به هیرمند آب بدهد
مردم شریف ایران بسیار یک مردمهای خوب یک مردمهای بافرهنگ هستند من خودم حدود سه سال میشه ایران هستم هیچ بدی ندیدم خدایی دست همه مردم ایران درد نکنه بابت همه چیز مرسی از مردم خوب ایران♥️♥️♥️♥️
سلام دوستان .
ان بنده خدایی ک میگه افغانی اتش بزنید تا حساب کاردستشون بیاد
ب نظرم جالب نبود انها هم مسلمانند
جنگ زده اند انسانند
درسته در هر مورد هرجا خوب وبد داره
خداخودش بخیر کنه
دروغ میگه یارو معلومه هموجوری خودشان گزارش تهیه کرده من خودم با دو چش خود دیدم رویه ایرانی هارو هرجا خوب وبد داره ولی بعضی هاشون خیلی بی غیرت اند
اگر بر خورد بدی باهاشون میشه واقعا نیاید به ایران تمام ملت افغانستان همه توی ایران هستند چه خبر است هر کجا میری افغانی هست ایران که قانون درست و حسابی ندارد که اینان را بیرون کنند قانون قضایی ایران را ببینید اگر قاضی از طرف خوشش بیاید رای خوب می‌دهد اگر از طرف بدش بیاید رای بد می‌دهد عین رفتار شما افغانيها هست اگر توی ایران بهت خوش بگذره خوب میگید اگر هم بد خوب بد میگید
هیچ کشوری بی در و پیکر تر از ایران نیست .
افغانی باید گورش را گم کند. چه فایده ای برای ایران دارندشغل هارا اشغال می کنند برای جوان ایرانی کار نیست. نابغه های ما به خارج می روند. کارگرافغان توحفه میاد
واقعا چه وعضشه توی بعضی نقاط شهراحساس میکنی رفتی افغانستان از بس زیاد شدن،توی شرکتی که من کارمیکنم،از۱۰۰نفرکارگر۷۰ نفرافغانی هستند،کارفرما چون بیمه ردنمیکنه واسشون ومزایا نمیده فقط افغانی جذب میکنه،بعد بیمه میگه داریم ورشکست میشیم
اصلا افغغانی چه میخواهد درکشورما؟
اصلا افغغانی چه میخواهد درکشورما؟
این افغانی ها را از ایران باید بیرون کرد این افغانی ها موجب گرانی اجاره خانه ها و موجب بیکاری برای ایرانیان و گرانی وسایل و موجب ناامنی برای ایرانی ها شدند لطفا برای افغانی ها دلسوزی نکنید و با نشر این اخبار که افغانی ها در مورد ایرانی ها خوب میگویند مردم ایران را فریب ندهید افاغنه را باید از ایران بیرون بیندازیم و بروند افغانستان کسی هم که دوست دارد افغانها در ایران بیایند همراه آنان بروید افغانستان ببینید چه رفتار. هفت باری افغانها در کشورشان با شما ایرانیان میکنند
فقط برگمشن از ایران .یه مشت بوگندوی...کار بار ازمردم گرفتن
این سیاست دولت هست اصلا برای مردم خود ارزش قائل نیست
به خدا از افغانی پرسیدم اگر ما مهاجر بشیم شما چه رفتاری میکنید توی چشمام نگاه کرد و گفت شما را تکه تکه میکنیم هر بلایی به سر شما در میاریم
والا بلا کشور های دیگه برای مهاجران قانون دارن ولی ایران چی؟اینا ی مشت عمله و کارگرن پروفسور و استاد دانشگاه نیستن ،ک کل ایران اشغال کردن،و از تمام امکانات شهروندی مفت دارن استفاده میکنن،اگه دولت نمخواد بندازه بیرون ملت میندازنشون بیرون مطمئن باشید،با این اوضاع ایران فلسطین اینده ست
همه را اخراج کنید به جایش مهاجران روس و اروپایی بیاورید با ایرانیان درآمیخته و ایرانیان هم بلوند بشوند
خانم های روس زیبا هستند
آره اگه دو سه میلیون نوایران افغان باشد قابل قبول است اما ده یا پانزده میلیون خیلی بده
در ضمن سعی نکنید اینا را عادی کنید بعدها پشیمون میشی د
اولم که منم می دونن افغان ها زیاد شدن و واقاً زیاد هستن ولی اینکه اونا دست خودشون نیست مجبورن بیان چون تو دستهاشون چیزی ندارن طالب ها از امریکا کمک میگیرن و کاری نمی تونیم کنیم ما هیچ وقت طلبکار نبودیم بعدش هم اگه افغان ها تو کشورتون هست حتا واسه نفس کشیدن هم پول می دن واقاً از شما بیشتر درده سر دارن حتا تو مدرسه ها واسه یک بچه اونقدر باید خرج کنن تا ثبت نام بشه
افغان اخراج ازایران
۸سال جوانان این مرزوبوم ازخاک کشوردفاع کردندشهیددادیم جانبازدادیم تابه اینجابرسیم آقایان مودبانه دودستی بدون جنگ وخونریزی کشوررابه افغانیهاواگذارکردیداین عوضیهاجزفقروبدبختی وجرم وجنایت وفساد.......برای ایرا ن ثمری ندارند
با سلام خدمت شما عزیزان
التماسا اینها را هدایت به کشورشان بکنید
بابا افغانی مجاز و غیر مجاز ندارن همه باید ازایران بروند بااین زادوولدی ک این دارن بزودی ایران صاحب میشن از انرژی ما آب وبرق وگاز استفاده میکنن برای آیندگان ما هیچ انرژی باقی نمی مونه تمام مدرسه هامون افغانی خونه ها باقیمت بالا اجاره میدن بچه های ما باید عذاب بکشم این وضعش خداوکیلی خسته شدیم ازو میکنیم زودزود برگردان کشور خودشون امین
سلام به تمامی دوستان و خبرنگاران تابناک
از تابناک انتظار نداشتم که طرفداری افغانی ها رو بکنه(افغان های غیر مجاز و قاچاق) برای اینکه شغل یک جوان ایرانی رو میگیرن سربازی نمیرن تحصیل میکنند مالیات نمیدن تازه حق آب ایران رو هم نمیدن اگر افغانی قانونی وارد کشور بشه سواد و تحصیل داشته باشه چه اشکالی داره
اینایی که تو تهران و مشهد و شیراز میبینیم همشون طالب هستند از داعش بدترند
کوروش کبیر یهودی هارو از دست اعراب نجات داد ولی چندین سال بعد در زمان خشایار شاه یهودی ها خیانت کردن
ممنون از تابناک خواهشمندم که پیگیر اخراج طالبان غیر قانونی از کشور باشید با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
مثلا مجاز هاشون شغل ایرانی رو نمیگیرن؟
همشون از سر تا پا یه کرباسن
سلام همه ملتهاخوب بد دارند ولی فکرکنید اگه امام زمان ظهور کنه نه کشوری هست نه نژاد پرستی بعدش چگونه می خواهیم جوابش بدیم ماکه ادعامیکنیم ملت امام حسینیم
اصلا گزارشگر افغانی راست میگه ما بدیم با افغانی ها بدرفتاری کردیم شما لایق بهترین ها هستی به شما داره ظلم میشه پس چرا ایرانی هنوز برو کشورتون . ترکیه ریخت شون بیرون گفت مهمونی تموم شده حالا هم ما میگیم اگه پولی هم دارید کشور خودتون پول لازم تره
چرا‌دولت‌ونشریات مابه‌جای دیدن مشکلات مردم ایران وحل‌وفصل آنها یشتربه‌فکرمحاجرین شریف‌افغان هست همه فرصت های شغلی و رفاهی ماراگرفتن وحالانوبت بچه‌ها ی‌ماست چرا‌بچهایی ما برای کار برن ترکیه ویاگرجستان واقلیم کردستان ویا هرجای دیگری چون توایران جنابان افغانی‌جای آنهاراپرکردند دولت مردان چرابفکر امنیت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ایران نیستن‌بخدا ایران حیفه حیف
الان میلونها ایرانی تو کشورهای اورپایی زندکی میکند باید اورپا دست به اخراج آنها بزنه
پاسخ ها
فهم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
لطفی کن و تمام نظرات و بخون ایرانیا بی حساب و کتاب نمیرن اروپا و کشورهای دیگه همه چی رو به مسخره گرفتید ..هزاربار گفتن مهاجرت ایرانیا با افغانیا قابل مقایسه نیست بفهمید و لکی خودتون و به اون راه نزنید
بخدا کار را از ما گرفتن ما بیکار افغانی ها صاحب کار باشه الان که جمعیت ایران در حال پیری هست اونا۲۰تا بچه میارن صاحب ایران میشن میگن چراغی که در خانه رواست در مسجد حرام است بجای اینکه ایرانی ها سر کار باشند اونا تمام کارها را دست گرفتن از نابودی فرهنگ وخیلی چیزهای دیگر اگه بهانشان طالبان هست بجنگن مگه زمان جنگ ایران با عراق و۳۸کشور ایران نمی‌گنجید اونا بهانه شان طالبان من دیدم از خود طالبان پشتو ها برای تفریح میان ایران اگر الان اقدام نشه برای وارد نشدن وخروجشان چند سال دیگه از دزدی تجاوز وهرچه دیگه دامن ایرانی ها را میگیره نان زمین همه چی را میگیرن مصرف می‌کنند اصلا تو کشور ایران فقط میان چون ایران براشون بهشته هرکار می‌کنند آزادن فردا ما وناموسمان امنیت نداریم هرکی از سرکار گزاشتن تا هر کمکی به اینا بکنه بعدا میفهما چه اشتباهی کردن اگه هرکی میگه افغانی ها خوبن یک هفته بره افغانستان اگه نکشتنش زمانی که مسعود افغان به اصفهان ویزد حمله کرد نمیدونید چه جنایاتی کردن شامس خوند نادر شاه آمد از مسولان میخام تو بیکاری که مردم پول ندارن ازدواج کنند افغانی ها را بخاطر هزار بدبختی ایجادکردن بیرون کنند که به قول خودشان خاک ایران را توبره میکنن نسل ایرانی را نابود میکنن
صدرصد بد رفتاری میکنیم پرسیدن نمیخوا د باید برن
سلام
بنده دکترای جامعه شناسی و روانشناسی دارم
در یک جمله عنوان می کنم که اگر افاغنه در ایران تعیین تکلیف نشوند ما یک جنگ شهری وسیع را تجربه خواهیم کرد وانگهی این جنگ فرسایشی خواهد بود
یعنی تو این سی یا چهل میلیون افغانی دو میلیون مرد پیدا نمیشه جلوی هفتصد هزار طالب بایستند کشورشان نجات بدن همه فقط بلدن فرار کنند بعد دم از شجاعت میزنند
سلام
الان دیگه جنگ در افغانستان تمام شده همه برگردن کشور خودشون
کشور خودشون رو آباد کنن با داشتن ذخایر زیاد
سلام خدمت ملت عزیز کشورم ایران،،
من یک ایرانی و یک نفر از آحاد این جامعه جهانی هستم که دوستدار عزت و شرف و غیرت هر انسان براساس فرمان پروردگارم ، هست
۱-نظرات هریک از شما هم وطن های من حق و درست میباشد.
۲- مشکل تنها این مهاجران و مهاجران دیگردر مورد مشکلات اقتصادی ومعیشی نیستند.
سوال اصلی اینجاست؟؟؟؟؟
۳-با این همه نیروی مسلح ( ارتش، سپاه، فراجا، بسیج، اطلاعات خیلی خوب و کار امد)، و شهادت این عزیزان وطن،،
وجوداین همه مهاجرقانونی وغیر قانونی و یاهر نوع کالای خارجی گمرکی وقاچاق درکشور چیست، که باعث تبعات اقتصادی و معیشت و ناهنجاری‌های اجتماعی کلان در کشور شده است.
که شما عزیزان را دل نگران و آشفته تبعات اقتصادی و امنیتی حال و آینده برای این مرز و بوم وحافطان ان کرده است
ایرانیه های که تو خارج هستند اونارو هم بیرون کنن
والا ایرانیا از قدیم به غریبه ها بیشتر اهمیت می دادن تا خودشون
گور بابای هر چی بیگانه مهم اول مردم خودمونه کاری که تمام ممالک میکنن حتی افغانها مردم خودمون گرسنه اند اون وقت مهمان ناخوانده میرسه نه آقا اگر دولت کاری نکنه مردم خود جوش اینکار رو میکنن
بازم انصافتون رو شکر که همینو میگید
بازم انصافتون رو شکر که همینو میگید
ای کاش مسولین یک فکری برای مهاجرین غیر قانونی بکند. پس مرزبان ها کجا هستند....
افغانها انسانهای خوبی هستن همه در ایران در سخت‌ترین شرایط کار میکنن خواهشن منصف باشید ،مشکل نداشتن برنامه مناسب دولت هست خواهشن به کرامت انسان احترام بذارید،خودتون یک لحظه جای اون انسانها بزارید،پشت سر طالبان،روبه رو تهدید و بدرفتاری، دولت باید ساماندهی کنه نه اینکه با بی برنامگی مردم ایران و مهاجرین افغان رو روبه روی هم قرار بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
کسی که تو کشور دیگران تعداد زیاد زاد و ولد میکنه انسان خوبیه؟
ادم نیستن مخصوص کار فقط وگرنه ازخودشون وحشی تر مادر نزاید کل کارو از ایرانیا گرفتن باید همشون اخراج بشن اصلا طالبان ادم نیستن وحشی وحشی
بترسید از روزی ک ماهم مثل افعان ها بی پناه بشیم
افغانی برگردبه کشورت لطفا

تقصیرمسئولینه بایداقدامی کنن وقتی مردمشون ازموندن این همه افغانی ناراضی هستن بایدمردم متحدشدن بایه صدابگن بگردیدکشورتان افغانی
اگه به هیچ افعانی از فردا کار ندیرد خودش جمع میکنه میره احتیاجی به اقدام دولت هم نیست داستان هم نگید لطفا
این افاغنه اکثر شغلهای ایران رو از چنگشون در اوردن ۱۱میلیون افغانی در ایران چه میکنند!غیر ازاینکه هذینه تراشی برای ملت بیچاره ایرانمیکنند؟
متاسفانه این تعاریف وتمجیدها درست نیس ادمی راادمیت لازم است ،به قضاوت دیگران میپردازه یادش نره کسی دربالای سقف اسمان نظاره گرهست امکاناتی ک بعضیاصحبتش کردن دقیق بازگ‌وکنن چون هرکس نون بازوشوخورده درموردمهاجرت ب غرب یکی ازموانع دولتمندان میزبان هس
صدلفسوس ک نمیشه بی پرده سخن گفت امادوکشور رفتای داشته اند ک موجب رنجش مردم دوطرف شده
قضاوت خوب وبد مختص خداست.....
دوستان دومطلب اولی بابا انسانیت. کجاست دوم باید بدونید بخشي ازخراسان بزرگ فقط ۱۶۰پیش ازدست دادیم که الان بیش ۵ ملیون نفر فقط هرات هستش وبیشتر لبنان سوریه وعراق مردم ماهیتش اوناسالهاا فقط برای استفاده ازکلمات فارسی دارن خون میدن واینکه اونااکثر کاری رو انجام میدن که ماها انجام‌ نمیدیم درجرایم. مسئولان مقصرن میتونن درست سازمان‌دهی کنن وهمینطور درمورد مخارج شون ن فکری بکنن برای تمدیمدارک. کارشون واقامت شون مبالغی بگیرن واونای که سرمایه وکار درستی دارن مالیات بگیرن. وکلای که غیرقانونی میاد برای اونهم بايد يه برنامه جدی داشته باشن
تاانجاکه من میدونم پناهنده به کسی گفته میشه که ازحکومت کشورش ناراضیه ولی افاغنه مقیم ایران ازحکومتشون دفاع می کنن نمونه اش که گفته ان بدستورطالبان اصفهانودوساعته میگیریم
با عرض سلام نظر ها رو خوندم اکثرا یا بطور دقیق تر همه میگن باید این افغانی ها از ایران برن و اون چند نفر هم که میگن افغانی ها خوبن خودشون افغانی هستن ولی نظر من اینه از اینا استفاده کنید هر کدوم سوادی داره بدرد میخوره بزارین کارگرا رو روانه کنید بدین دست طالبان ، میگن شما هفت میلیون مهاجر دارین تو دنیا « این مهاجر های ایرانی مخ اند با سواد اند ، نابغه اند » نه کارگرن و عمله و بنا دوما حتی عرب ها هم میگن افغانی «الأفغاني ، الأفغانیون » ی سرچ گوگل بزنید افغانی توهین نیس همون جوری که شما به ی ساکن مصر میگین مصری خب در پناه حق باشید
این افغان هایی که میبینی مثل سیل روانه ایران شده درمرحله اول ترس ازحکومت طالبان ونداشتن امنیت جانی برای خود وخانواده ومرحله بعد کسب درامدوکارباتوجه بااشنا بودن به زبان فارسی وباز بودن مرزها به‌راحتی وارد ایران میشوند که درنتیجه عواقب خوبی به دنبال ندارد به هرحال هرچیزی حدومرزی دارد که باید به این موضوع خیلی مهم رسیدگی شود درغیراین صورت برای هردوکشور مشکل بزرگ پیش خواهد امد
افغان ها در این کشور بیگانه هستند وما امنییت نداریم تمام
آقا مگه شما مسلمان نیستید ما ناراضی هستیم و بر طبق نظر اسلام رضایت نباشد غصبی هست نماز و روزه قبول نمیشه جمع کنید برید دیگه
خواهشاً وجدانن از شما مسئول محترم خواهش میکنم خیلی محترمانه بهشون بگید از ایران بروند چراکه از یارانه ما استفاده میکنند پول عزیز کشورمان را ب بیرون از ایران میبرند و خیال در سر این طالبان میبینم که میگن با کشتن هفت شیعه علی علیه‌السلام به بهشت میروند نشود روزی پشیمان از بیرون نکردن افغانها شوید
به اومید روزی که ما برگردیم کشورمان من از همه ی افغانستانی های عزیزم میخواهم که برگردیم کشورمان این همه توهین بسه واقعا بسه
اینها جنایتکار وحشی هستند فقط از ایران بیرون کنید
اگه داستان اینجوریه پس تمام ایرانی ها باید ازخارج شوت بشه ایران
سلام ملت ایران برای اینکه کارگر ایرانی کار نمیکنه بعد هم کارگر افغانی هم هم ارزونتره هم بهتر کار کار می‌کنه و نمیتونه پر رو بازی در بیاره و بیمه هم نمی‌خواد عیدی و پاداش هم نمی‌خواد و هر وقت هم نخواستی به راحتی میگی برو عذاب وجدان هم نداریم چون اونها با مهاجر هستند و به خاطر یه لقمه نون کار سخت میکن کار بهشون می‌دیم
ولی ما در اشتباه هستیم باید هم ساز و کار قضایی ایران و دولت افغانستان درست بشه تا بشه اونها در مجامع قضایی کشور تحت پیگرد قرارداد و به اونها به عنوان یک انسان نگاه کرد الان کشوری مثل ترکیه داره بزرگترین ضربه رو به ما ایرانی ها میزنه از اون ور داره جاده ترکها رو راه میندازه و از این ور هم با دولت افغانستان دست به کی می‌کنه و دشمنی برای ما فارسی‌زبان‌ها درست می‌کنه اگر این جامعه افغانی از ایران برن ودرست مدیریت نشن به یکمشت داعشی تبدیل میشن و باعث دردسر میشن باید با همفکری به گونه ای عملل بشه تا افغانستان دشمن ما ایرانی ها نشن بعد هم ما یک جاده راحت به قطب اقتصادی دنیا یعنی چین وصل میشیم چرا باید با افغانستان دشمن بشیم در صورتی میتونیم بهترین استفاده رو ببریم
پاسخ ها
انسان باش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
انسان باش و از هیچ آدمی سواستفاده نکن برای منافع خودت. بعضیا هم که از خانمهای ایرانی به عنوان کارگر. بدون عیدی بدون دستمزد حتی با لیسانس استفاده .
. می کنن
به خدا وهرچی که باور دارین مردم افعانستان ازمجبوریت اواره شدن والا زخم زبان شنیدن تو هردقیقه خیلی جرات میخواد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
چرا باید مجبور باشن؟
اگه مجبورن چرا اینهمه بچه میارن یه بدبخت و آواره دیگه به شمار آواره ها اضافه میکنن؟
باید برن از ایران
از این به بعد رفتار ها عوض میشه
اگر مردم افغانستان کمتر بچه می اوردن مشکلات کمتری برای خودشون و دیگران ایجاد میکردن
فکر کنم همه اونهای که منفی میدن،افغانی هستند
چراغ که به خانه رواست، به مسجد حرام است
آقا هیچ کس نمیخواد این هارو بفرسته کشور خودشون .افغانی بفرما کشور خودت مثل مور وملخ ریخت تو کشور مسئولین هم خواب تشریف دارند هیچ کشوری اینقدر بی در وپیکر نیست که اینطور این افغانی ها برن توش جولان بدن به نوامیس ایرانی تجاوز کنن دزدی کنن کلی مشکلات درست کنند .خروج افغانی از ایران .
اخراج افعانی،فقط اخراج.
ببینیدبحث نژادمطرح نیست الان بعضی ازکشورهای افریقایی که سیاهپووست هستندمرمانشان دارای فرهنگ وپریستش هستندومانندکشورهای مردمان اروپایی رفتارمیکنندولی درموردافغانها چه متاسفانه اکثراینهادارای افکارمعیوب وبی فرهنگ هستند
افغانها همشون سرکارن یاهمه بچه هاشون درمغازه دوتادوتازن میگیرن . اما من نگران پسرم لب مرزکی میخوادجواب نگرانیهای منو بده توی افغانی نه سربازی میری عین خیالت نیست سرمردم ایران چی بیادخدای نکرده اتفاقی برای ایران بیفته بازم جونای ایران خودشون فدا میکنن به شماافغانهاباشه بازمیرین یک کشوردیگه خواهشاازایران برید حق الناس به گردن تک تک شما افغانيها هستش چون ماایرانیاها راضی نیستیم شماهاتوی کشورایران باشین
شما افغانی هاغلط می کنین تو ایران هستید ما ایرانی ها از دست شما خسته شدیم هیج دنیا شما را راه نمی دهند روتون خیلی زیاد شده باید همتون برگردید کشور خودتون این جا کشور ایران تا آخر هم ایران می مونه برای مردمه ایرانه.
چرا اینجوری میکنید فارس و افغان از یک قومن و هم نژادن چرا به اریایی های اصلی توهین میکنید
به خاک بابام الان رفتم پارک وکیل آباد مشهد ،پر افغانی و عراقی بود .باورم نمیشد. خدا رو شاهد میگیرم یه افغانی با تبر افتاده بود به جون درخت .
من که بدی از افغانی ها ندیدم ولی در فضای مجازی فیلم های بدی دیدم اگر خلاف نکنند کسی باهاشون کاری نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
فقط مشکل خلاف کردنشونه؟
ارز خارج کردن گرانی مسکن و سودای تصرف ایران رو داشتن مشکل نیست؟
کی مالیات میده،کی بیکارمیشه،کی می‌ره خدمت2سال،کی رای میده،کی جنگ میره،و......ایرانیه،کی مفتومجانی ازابوبرقوگازوبنزینوتحصیلو......استفاده میکنه،افغانی،پولشم می‌فرسته کشور خودش تاروزبروزایران ضعیفتربشه،بس کنیداقایون مسیولین،30ساله این مشکل هست،بفکرمردم ایران باشید،
تهران یک ذره غیرت تبریزی ها را داشتند یک نفر افغان راه نمی دادند
پارسال‌باشعار‌غربی‌زن‌زندگی‌آزادی‌چند‌تا‌جون‌ایرانی‌رو‌به‌کشتن‌دادین‌امسال‌باشعاری‌افغانی‌رو‌بیرون‌کنید‌دوباره‌میخواهید‌این‌کارو‌تکرار‌کنید‌خجالت‌نمی‌کشید
افغان یعنی مغول.وقتی یک ایرانی تنها بین ۱۰افغان باشه یا تجاوز بهش میشه یا داستان های دیگه.مثل دختر ایرانی که ۲۵ نفر افغان بهش تجاوز کردن بعد سرش رو بریدن.یا چند افغانی که تو کرج ریختن تو خونه به ۷نفر زن ایرانی تجاوز کردن.ما چرا آنقدر بی‌غیرت شدیم!؟!
افاغنه افغانها هرچه سریعتر اسالهاستزایران بروید کشور خودتون. به خوبی بهتون میگیم برویدافغانستان رابسازید. تمام فلنگه رو ببندیدهری
افغانی ها باید بروند هیچ کس دوست ندارد افغانی ایران باشند تمام اموال ما تو باغ دذدیدن الان هم دذد زندان است
سلام.اگه .برعکس بودو ماوارد افعانستان میشدیم .مثل خودشون گله ایی.خداشاهده مطمئنم رحم به ناموسمون نمیکردن.مثل داعش بودن.تو کشورخودمون هستیم هر بار با مردم درگیر میشن.خدا لعنت هر کسیوکه این ارازل واوباشوتو ایران راه .به امید روزاخراج همگیشون ازایران مهد تمدن
زیاد تحدید میشویم حتا چندین ماه حقوق مارو هم ندادن تحدیدم کردن پولیس میاریم
هر افغانی که میاد ۱۰ تا بچه هم میاره خودشون کمن یه ایل هم بچه میارن
اگراقتصاددرستی داشتیم مقدمشان گرامی موقعی نان آّ ب و.... توش ماندیم حال خانوادهاسالی یکبارصلحه ارحام بخاطر گرانی گذاشتن کنار آیا پذیرای این برادران درست است؟چراغی بخانه رواست به مسجدحرام است.
موافق حضور غیرقانونی افغانی ها در ایران نیستم و باید سازماندهی شوند زیرا هرکس این احساس را داشته باشد که جرمی مرتکب شود و قابلیت این را داشته باشد که کمتر از۲۴ساعت ایران را ترک نماید چرا انجام ندهد،بازدارندگی قانون معنی ندارد ،چرا که ریشه ارتکاب خیلی از جرائم خشن در کشور پای یک تبعه درمیان است،مسئولین وزارت کشور از خواب بیدار شوید
افغانی داخل ایران؟ هر چی افغانه را بیرون کنید.
افغان ها آب هیرمند را رو به ایران بسته اند واز طرف دیگر تعداد زیادی از آنها به ابران آمده اند که خود چند برابر رود هیرمند آب مصرف میکنند
من تعداد کامنت خواندم معلومه عده ای بی سوادکه ازنوشتن و طرزفکرشان .آنهایی که کاری ازدست شان برنمیاد انهایکه ازاین همه نعمت فرصت استفاده نمی کنند نمیتونند همیشه دنبال مقصرندبجزخودشان بیشتر رجوع کرده به نظر دادند وهیچ جای نداشتن که برن مردمو ببینند حالا افتادن به بیراه گفتن به قشرضعیف کارگرافغان .من ازهمه ای افغانهادفاع نمی کنم خلافکار بایدمجازات شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
حتی یک بی سواد هم میتونه بفهمه که اینها جز ضرر هیچ ندارن
هم وطن ایرانی ما خودمان را خسته میکنم
هر کسی از ظن خویش شد یار من از درون من نجست اسرار من
همه افغانی ها ضرب‌المثل داریم کل اگر طبیب بود سرخود دعوا میکرد.اصلن خوب برن کشور خودشان پادشاهی کنن تو ایران نباشن عطاران رابهلقاشون بخشیدیم.
با سلام خدمت همه دوستان. همه ما انسان هستیم و انسانها قابل احترام هستند و خدای نکرده قصد توهین و جسارت به برادران و خواهران افغانی نداریم بالاخره هر انسانی تو کشور خودش راحت تر هست و با ارامش کامل زندگی میکنه و این دولت جدید افغانستان که اومده روی کار باید ارامش رو به افغانستان برگردونه که مردمش اواره این کشور و اون کشور نشن کشور ما ایران بهترین کشور والا تو شهر ما چندتا خواهر و برادر افغانی هست همه مردم شهرمون دلشون براشون میسوزه و خیلی احترامشون رو دارن
به خدا کامنت ها رو خوندم جوری پشیمون شدم تا حالا به خدا به ده تا همکلاسی ایرانیم پاس افغانستان درست کردم تو اروپا قبولی گرفتن
خارج از ایران جوری به ما میچسبند انگار پسر خاله آیم تو ایران توهین
اگه شما فهمیدید به من بگید چه کار کنیم با این نژاد پرستها به خاطر بیرون انداختن آمریکا یه ملت رو آواره کرده حالا همون ملتی رو آواره کردن میگن سربار
برادر شما دخالت نکن به زار ما هم زندگی بلدیم از دست دخالت‌های شما به این روز افتادیم
طالبان رو‌کی حمایت کرد و میکنه ملت افغانستان یا دولت ایران
من خدای نکرده به مردم افغانستان توهین نمیکنم و قصد توهین ندارم تو کشور ما ایران هشت سال جنگ بود و هیچ کشوری هم کمک کشور ما نبود همه جوانها و پیرهای ما رفتن شهید شدن به خاطر خاکشون که ازاد و سرافراز زندگی کنن. مردم عزیز افغانستان هم باید تو کشورشون بمونن و از چنگ و دندان از کشورشون دفاع کنن . حالا یه سری استثنا های هم هست مثلا برای تحصیل و درس رفتن به یه کشور دیگه که امکانت بیشتری داره اشکال نداره بعد درس که تموم بشه باید برگردی کشور خودت و به کشور خودت خدمت کنی. مثل مردم فلسطین که سالهاست دارن میجنگن به خاطر سرزمینشون همه مردم کشورها باید از سرزمینشون دفاع کنن که نخان اوره کشورهای دیگه بشن.
بنظرم الان افغانیها خیلی مشکل ساز شدن بس ک هجوم آوردند ایران من دو تا بچه دارم اولی بیمارستان نیمه خصوصی بودم و متاسفانه بنا ب دلایلی دومی رو بیمارستان ام البنین مشهد ک میشه گفت رایگان هست بودم باور کنید پرستارها همه تعجب کردند ک من تو اون بیمارستان بودم گفتن اینجا بیشتر اهل تسنن تربت جام میان یا اکثرا افغانی هستن واقعا تو بخش شش نفر بودیم من ایرانی بودم تو شهر خودم احساس غربت کردم انگار من میزبان بودم و افاغنه تو ایران کشور اونا بود در کل حس خوبی ب هیچ کدومشون ندارم کاش زودتر دولت ی فکری بکنه
ازبعضی دوستان هموطنان ایرانی من گفتن که افغانهاخشن برخوردمیکن ودردسته های 10تایی هستن نمیشه باهاشون درگیرشدن دوستان من اهوازی هستم بچه لشکرآباد خداروشکراینجاافغانی ندیدیم اگرببینیم که تااین حدخشن رفتارمیکنن دست 10تایی که اگر100تایی هم باشن به حضرت عباس قسم که سرازبدنش جدامیکنیم میزاریم روی سینه های خودشون همه ببینند درس بگیرندتمام افغانهاکه اینجا هزاره وبلخ و5شیروحرات نیست اینجاایران هست خوزستان اینجااتحادعرب هست وبختیاری مردان باغیرت میجدسلیمان ایذه رامهرمزباغملک بهمئی اینجااهوازهست عرب‌های اصیل وبااصالت برومی تازرگان ملاثانی تاشعیبه شلنگ آبادملاشیه کوت عبدالله کوت نواصر شرمنده اگرجانیست نام ازهمه ببرم
تمام بیمارستان ها ، نانوایی ها و ... را اشغال کردند دیگه خدمات به مردم خودمون نمیرسه.
هرکس از افغانی حمایت کند به کشور و هم‌وطن ها خیانت کرده است
افغاانها جمعیتت ماارو زیاد کردن اکثرا دزدن اگه بزوودی یک کاری دست ما ندادن قتل و غارت دولت باید بیررونشون کنه
اینقدر نقد
افغانی مجاز و غیر مجاز نداره، همه باید برن
کاش مردم ایران افغانستانیها را عذیت میکردن نه کل مردم ایران صو. استفاده از این بیچارها از ادارها تا کارگری اینها در ایران مردم فقط صو استفاده می کنند
آقا مهدی ،فرمودی که ایرانی ها رو از خارج شوت کنن،قابل توجه شما،ایرانی های خارج از کشور اکثرا نخبه ویا سرمایه دارن،هیچ کشوری راضی نمیشه این آدمها رو از دست بده
افغان یا هر کشور یا نژاد یا خود ایرانی همه جا جرم و جنایت هست و این ربط به افغان نداره من یه ایرانی هستم تو ایران هم اینجا از افغانی جرم و جنایت دیدم هم ایرانی اما هیچ چیز غیر قاتونی درس نیست اتباع بیگانه چه افغان باشه یا هر جا باید تایید شده باشن و قانوتی در کشور ساکن بشن در غیر این صورت باید اخراج بشن
فقر و نکبت به ایران می‌آورند
فقط شهر ایذه ݝیرت تعصب
به خدا تبریز. پیدا بشن تیکه. تیکه. میشن
به نظرم بیشتر کسانی که اینجا افغان ستیزی را ترویج میدن حضوری و رو درو روزگاری را با افغان ها نگذرانده، وگرنه بی انصاف نظر نمیدادن ، درسته ایران حالا مشکلات خاص خودش را داره اما دلیل نمیشه پنج میلیون مهاجر دلیل همه مشکلات اقتصادی یک کشور باشد. مهاجرت به همه ای دنیا صورت میگیره و یک پدیده طبیعی است اما اینقدر این مسئله را بزرگ کردن فقط به تفرقه نفاق و جنگ داخلی میانجامد. روش های بهتری هم ممکن وجود داشته باشد تا افغان ها به کشور شأن برن ، باید هوشمندانه این مسئله را برسی کرد نه احساسی. تاریخ سیاه پوستان آمریکای و تبعیض نژادی را بخوانید و اینکه آن تبعیض و سیاه ستیزی به چه انجامید.
تقاضای تفکر،،!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
نصف اینا که کامنت گذاشتن چه جنوب شهر و کرج و شهرای اطراف تهرانن اون وقت تو میگی نگذارندن؟
نون مفت خوردن نو این مملکت هار شدن چندروز پیش یکی از همینا تو اتوبویس میهوخواست منو قورت بده ‌ .یه دفترچه هم درآورده. بود که حضورم قانونی .نصف اتوبوس. هم کس وکار. ش بو د.علنا میخواست حمله کنه چون تعدادشان هم زیاد بود دلشون قرص بود.یه چادری هم اون وسط میگفت قدمتون روچشم
باسلام همه شما بزرگوارا میدانید باعث بدبختی کشور افغانستان همین کشورای اروپاوامریکا هستند وخواهش که از کشور ایران وترکیه هست مرز باز برای خروج باز بزاران تا این سیل مهاجرین به سمت کشورهای اونا برند تا اونا باشند ادعای حقوق بشر نکنند ودر امور کشورها دخالت نکنند و این مشکل برای ما پیش اوردان
سلام عرض وادب به عزیزان مجازی وقت تان بخیروشادی باعرض معذرت? شما به جای اینک بیاین شعار بدین و تفرقه میان دو ملت اسلامی ایجاد کنین بهتره تابع قانون رفتار نمایید?
اولا اینها شغل بلد نبودند اومدند وردست اوستاکار کار یاد گرفتند حالا که یاد گرفتند کار گرانتر از ایرانی میکنند یعنی حرفی میزنند قبل از کار نرخ کمتر میدهند موقع حساب کتاب میشه دبه در میارند دوما خیلی از تجاوزها و جنایات مربوط به همین قشر است مثلا در ورامین طرف می‌رفت از یکطرف جاده خلوت به طرف دیگه طناب می بست وقتی موتور رد میشد موتور با صاحبش پرت میشد بعد صاحب موتورو می‌کشت موتورو تصاحب میکرد در مورد گوشی همچنینه
افغانی که میگی از ایران برو حرومت باشه نماز رو هاتو زبون دراز شدین بعله حرام من ایرانی تو اتوبوس جا نمیشم من ایرانی نون نمیرسه تو مدرسه جا نمیشم تو افغانی اومدی ایرانی جوان ما رو شهید کردین طلبکارم هستین سربازیم که نمیرین ما از شما راضی نیستیم از مملکت ما برو بیرون اگه خیلی اهل کاری باش تو مملکت خودتت خراب نشو تومملکت مردم یه پارک از دست شما نمیتونیم امنیت نداریم اون صاحبخانه که به شما خونه داده بیجا کرده که بخاطر پول بیشتر شما جوان ایرانی بی خانه کرده اونم خائن
بیرونشون کنه دولت سرصف ن ون ساعتها باید بایستیم ما دوتا میگیریم اونا ۱۰ تا کثیف و خلافکارن کشوررو به گند کشیدن البته برای دولت بامالیاتهایی که میدن استفاده دارن
افغانها بیشتر از ایرانیها نون حلال در میارن این همه تفرقه درست نکنید افغانها هم بنده های خدا هستند والا کار رو به افغانی بدهند از زیر کار در نمی روند اما ایرانیها راحت طلب هستند اماهر کجا خطایی صورت گرفت باید مجازات شوند ایرانی و افغان یا آمریکایی فرقی ندارد هر کس بر اساس عملکرد نتیجه می گیرد
ایران داره نابود میشه به خاطر جمعیت افغان . خواهشا مسؤلین به فکر ایران باشن
مردم ایران هم خوب دارد و هم بد دارن آدمایی ک حق کارگران را میخورن و .....
هیچ کشور نیس ک مهاجر نداشته باشد خودی ایران هم همین اندازه ک افغانستانی تویی ایران است تنها همینقدر مهاجر تویی کانادا و آمریکا دارن ک اونها هیچ شکایت نسبت به رفتار کشور میزبان ندارن و خیلی هم راضی هستن همینطور افغانستانی ها از کشورهای آمریکآیی و اروپایی ک هستن راضی هستن
البته عرض کنم خودی افغانستانی هم یک تعدادی دارن ک با موهای دراز و لباس های شکل طالبانی ک فقط ول میچرخن اینها از همون قماش طالبان آستن و به اینها هم نمیشه گفت خوب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
نبایدم شکایت داته باشن از رفتار آمریکایی ها
شما رفتارت با یک کارگر با فرهنگ پایینو دست کج یکیه با دکتر و مهندس و...
سلام من یه کارگرساختمانی هستم انقدرارزون کارمیکنن که دیگه هیچ ایرانی به هم وطن خودش کار نمیده ماایرانیها غریبه پرستیم به غیراز اندکی محدود ازهمه ی امکاناتکشورمون استفاده میکنن بعد میگن کشورتون داریماباد میکنیم قبل شما ای کسی نبود کسی وای برمن کارگر ایرانی
برادران طرز تفکر هیتلر را دارند
افغانهای عزیز سلام حالا که کشورتان روی آرامش و امنیت گرفته و میتوان کار و زندگی کرد لطفا مهربانی کنید به وطن خود باز گردید و افغانستان را آبادتر کنید عمری است ایرانیان عزیز از شما پذیرایی کرده اند به شما جا و امکانات و کار داده اند و اکنون خود ایرانیان وضعیت اقتصاد خوبی ندارند فرزندانشان و خودشان بیکار شده اند فرصت دهید دوباره اقتصاد ایرانی درست شود هر گاه وضعیت شما درست نشد دوباره برگردید و در این مملکت خدمت و کار کنید بابت این لطفی که میکنید از شما ممنونیم
تن آدمی شریف است به نام آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت...
چه زیبا گفت سعدی بزرگوار . کمی تفکر بعد سخن بی هوده گفتن.
آیا این بی غیرتی نیست؟
الان اونها ایران رو به چشم یک انسان احمق میبینند که هر وقت بخوان از اون سو استفاده می کنند و اون انسان هیچ کاری انجام نمیده
هر کس ذره ای وطن پرستی و ایمان داشته باشه نمیگذاره بیگانه به کشورش هجوم بیاره و منابع اون رو غارت کنه و جوانان اون رو به خاک سیاه بنشونند
مگر پیامبر نگفته وطن پرستی از ایمان است؟ پس کسی که به این بیگانگان اجازه حضور در ایران را می دهد در اصل بی ایمان است
مردم ایران وطن فروشی را فراموش نمی کنند
اگر به این حساسیت اکثر مردم نسبت به کشورشان واکنش و جواب مثبت ندهید در آینده نسبت به کشورشان بی اهمیت خواهند شد
آمارها بنظر قلابی می آیند این سیل که میبینی از پانزده میلیون هم رد کرده
ما تو تامین همه چیز مشکل داریم پس بدهید به طالبان همه را ‌. اول پایان به حال خودمان بسوزد اگر این ۱۵میلیون را پس بدید با پول آب و برق و گاز و نان مجانی که داریم به اونا می‌دیم اول با پیشرفته ترین روش تامین آب بلوچستان را انجام میدهیم و بیخود به طالبان التماس نمی‌کنیم بعدش با همین پول بیشتر مشکلاتمان را رفع کنید ای نشسته در صف اول ایرانی باش
تجاوز علنی به خاک و ناموس ایرانی