نبض خبر

روایت یوتیوبر افغان از سوءرفتار افغان‌ها در ایران

کد خبر: ۱۲۰۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ 14 November 2023
تعداد بازدید : 43634
بازدید 299150
ضیا صالحی یوتیوبر افغان به تازگی سفری قانونی به ایران داشته و ضمن ثبت تجربه گردش و گفت و گو با افغان‌ها، به آنچه باعث شده حساسیت نسبت به افغانی‌ها در ایران افزایش یابد، از جمله عدم ادغام در جامعه میزبان یعنی ایران و نوع پوشش و رفتارهایی که حتی اشخاص محترم در افغانستان نیز انجام نمی‌دهند، پرداخته است. او همچین سراغ افغانی‌هایی رفته که به صورت فصلی به ایران سفر می‌کنند و یکی از آنها می‌گوید از سال 1377 ده بار به ایران قاچاقی سفر کرده و هر سال برای فصل کشت به افغانستان می‌رود و مابقی ایام سال به ایران می‌آید و کار می‌کند؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد بحث عدم وجود امنیت در افغانستان بهانه است و مسئله صرفاً کسب منفعت اقتصادی است. گزیده‌ای از گزارش‌های او که به این سوءرفتارهای هموطنانش در ایران نیز می‌پردازد را در تابناک می‌بینید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۴۴
فیلمش بارگذاری نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

برادران افغانستانی
من به عنوان یک ایرانی از شما بابت رفتار نژادپرستانه بعضی ها معذرت میخوام.
مردم افغانستان مردم شریفی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
افغانی شرافت افغانی ها را ما تشخیص می دیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
جناب آقای افغانی طلبکار که شعر بتی آدم اعضای یکدیگرند رو سرودی .. اگر به این شعر باور و اعتقاد دارید چرا آب رودخانه رو به سوی شهرهای مرزی ایران بستید و سد کردید و آب اضافه رودخانه هیرمند رو به شوره زارهای بی حاصل افغانستان هدایت کردید تا مبادا قطره ای آب رودخانه بسوی شهرهای مرزی ایران جاری شود ؟ چرا خودتون رو به کوچه علی چپ زدید جرم و جنایت میکنید آب را روی مسلمان بستید بعد فاز مظلوم بازی بر می دارید. شاعر میشوید شعر میگویید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
ناشناس 16:00 تو از قول خودت حرف بزن. تو خودت احتمالا افغانی هستی, پس برو پیش برادران افغانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
افغانی ساعت 16 با این شعرها و این حرفها نمیتونی نظر مردم ایران را عوض کنی. خودت و بقیه افغانها نارحت هستید برگردید به کشور خودتون. مردم هر کشور هر طور دوست داشته باشند رفتار میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
یک کلمه نژادپرستی شنیدید هی اینو میگید. نزاد پرستی تعریفش چیزی دیگست. نه اینکه مرز را باز بذاریم هر کی بی حساب و کتاب بیاد و هر کاری خواست بکنه! حتی خود افغانستان اینطوری کسی ؟را راه میده به کشورش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
افغنیها خیلی شریف هستند! ولی برای ایران مشکل درست کردند. خیلیهاشون دست به جرائم میزنند . از منابع ایران استفاده میکنند و همیشه طلبکار هستند و ... پس تو هم برو پیش هم وطنای شریفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
ناشناس 16 تو گفتی ایرانی هستی و ما هم باور کردیم. هیچ ایرانی اصیلی از حضور افغانها در ایران راضی نیست. یا خودت افغانی یا احیانا کارفرمایی هستی که برای نفع شخصی از افغانها استفاده میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
اینکه میگیم تعداد افغانها در ایران زیاد شده. اینکه میگیم وقتی مردم خودمون نیازمندند نباید مدرسه و بیمارستان دولتی و ... در اختیار دیگران قرار بگیره. اینکه میگیم خیلی از افغانها چون جایی ثبت نشده اند در ایران مرتکب جرم میشن و خیلی دلایل دیگه اینها نژاد پرستیه؟ اگر اینطوریه من یک نژاد پرستم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
مگر کارت دعوت براشون فرستادیم؟ کجای دنیا این تعدادزیاد مهاجر فقط از یک کشور حضور دارند( حتی کشورهای مهاجر پذیر, مهاجرانشون از کشورهای مختلف هستند نه فقط یک کشور). اگر ناراحت هستند برند کشور خودشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
ناشناس 16 نژاد پرستی مثلا برای آمریکاییهایی بود که میرفتند سرزمین سرخپوستان بومی را میگرفتند و میگفتند ما نژاد برتریم. نه اینکه هر کی را راه بدی کشور خودت که نگن نژاد پرست! اصلا ما نژاد پرستیم. کشور ما را ترک کن. برو جایی که نژاد پرست نیستن. اصلا ببین راهت میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
من ناشناس ۱۶ هستم و ایرانی هستم
نژادپرستی در مغز شما رسوب کرده
متاسفم که با شما شدیم ۸۰ میلیون
ملت ایران از شما و تمام نژادپرستان که بزرگشون اسراییله بیزارن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
تو ایرانی نیستی وگرنه شعری که گفتی معنی شو دراطرافت میدیدی عضودرد ناک توکشورت زیاده نمی خاد ازبیگانه مغذرت بخای از ملتت معذرت خواهی کن که معلومه شکمت سیره.این افغانی اگه می فهمید دزدکی وغیرمجاز وارد کشوری نمی شد که ملتش خودش مشکل داره...ورودغیرمجاز یعنی دزدی یعنی پا گذاشتن توحریم خصوصی.ونادیده گرفتن صاحب خانه..برادرمن اگه خیلی مردی بروببین اینا اب هیرمند روکج کردن طرف پاکستان تمام هم وطناتو اواره کردن.کسی که از خانه اش فرارکنه ارزش خودشو زیرپا له کرده ..کل اگر طبیب بود سرکل خودشو دوا میکرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
توی جمع آوری افغان ها ، این افراد رو که نمیگیرن چون نمیتونن شناسایی کنن و فقط به یه طایفه شون گیر میدن ، تنها راهش جستجوی خانه به خانه هست والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
اگه می دونی بنی آدم اعضای یکدیگرند پس بفهم که شما افغانی ها باعث بیکاری وباعث از هم پاشیدگی خانواده‌ها وباعث فقر در ایران وباعث کم شدن کلیه مواد غذایی قیمت مناسب شده آید وکم شدن خانه های مناسب برای اجاره اگه درک می کنی برگردین کشور خودتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
افغانی از کشور ما برو بیرون. میخوای بگو نژاد پرستی یا هرچی. اصلا مگر نژاد پرستی اشکال داره؟از ایران برو بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
افغانیها هم مثل اسرائیلیها که کم کم آمدند فلسطین بعد ملکشون را از چنگشون در آوردند . افغانها هم کمکم می آیند کشور ما و
بعد که زیاد شدند ادعای ملک مارا میکنند . خطر ناک هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
ایرانی نژاد پرست نیست
اما شما افغانها دیکه زیادی شدین
گم شین برین دیگه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
بنی ادم ؛اعضای یک پیکرند؛؛؛؛نه افغانی که مثل بنی یاجوج وماجوج قاچاقی واردکشورمن شدندوجزخوردن منابع واسراف انرژی های محدودایران؛وزادوولدهای وحشتناک؛هیج منفعتی برای ماندارند۰کجای دنیا۱۵میلیون انتحاری داره که ماداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
ایران شده خونه خاله اشان هروقت دلشون خواست میایند هروقت که عشقشون کشید برمیگردند .
مریم خانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
قابل توجه قوم مغول
شماهایی که تو اتاقهاتون پرچم افغانستان رو میزنید به دیوار !! وطن دوستی به پرچم هوا کردن نیست
هیچکدوم وطن تون رو نمیخواین که اگه میخواستید میموندید تو‌ کشور خراب شدتون و اونجا رو آباد میکردید وطن تون رو که ول کردید و
نمیسازیدش یه طرف دارید شیره وطن ما هم میمکید

حسودهای موذی وطن فروش

هجوم تون به فرودگاه کابل و فرارتون با هواپیماهای آمریکایی در تاریخ ثبت شد …طلب کارها
چهل ساله دارید می خوری برید دیگه بابا خسته شدیم اجنوی اجنوی هست تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
از اجنوی انشالله که منظورت اجنبی بود دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
اشکالی نداره ورود و کار کردن افغانستانی ها
فقط ورود و خروج قانونی داشته باشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
والا تو هر کشوری که برید نمیزارن از یارانه های مستقیم و غیر مستقیم شهروندان اون کشور استفاده کنید ، مثلا بلیط اتوبوس اگر برای شهروند 1 دلار هست برای غیر شهروند 5 دلار هست ، یا نان برای شهروند اگر 1 دلار باشه برا غیر شهروند 3 دلار هست ، اینجوری نیست از تمام مزایای شهروندی بتونن استفاده کنن و طلبکار هم باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
چه قانونی چه غیر قانونی باید برند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
ناشناسی 15:56 ورود وخروج و کارکردنشان هم باید محدودیت داشته باشه. کجای دنیا این تعداد زیاد مهاجر فقط از یک کشور میپذیرند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
ناشناس 15:56 چرا اشکالی نداره؟ فردا یک برگه بهشون میدن میگن خوب همه مجوز دارند! بابا قانونی باید باشند ولی به اندازه کنترل شده. نه مثل الان که همه مشاغل را اخراج کردند.غیر قانونی هم که اصلا جای بحث نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
اونی که میگی اشکا نداره قانونی بیان. اگر مثلا 20 ملیون قانونی بیان اشکالی نداره؟ هیچ جای دنیا بیشتر از یک درصد جمعیتشان مهاجر قانونی فقط از یک کشور قبول نمیکنند
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
حتما باید بری دکتور برای چند مدتی بستری بیشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
یک نگهبان ساختماه تومحل داریم که فعلأ اززمین خالی وچندتا بلوک نگهبانی میده برجی هشت میلیون میگیره تازه کارگری هم تومحل میکنه سرجمع بیست میلیون به بالا درآمد داره.بعدراحت میفرسته افغانستان واسه خانواده.ازاین بهتر
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
اجنبی درسته. خدایا
وقتی فرماندهای مرزبانی و انتظامی می شنوند که خود افغانی گفته از سال 1377 هر بار دلش خواسته وارد ایران شده و هر بار خواسته برگشته به افغانستان، چه احساسی از نحوه عملکردشان دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
مرزبانی وجود نداره یه دکوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
بنام خدا
احساس غرور و سرافرازی
امیرداداش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
جای دادستان بودم به عنوان نماینده مدعی العموم ،علیه فرمانده مرزبانی اعلام ترک فعل میکردم
برادر عزیز کاملا درست میگی
اما خواهش می کنیم بمونید کشورتون رو بسازید و پیشرفت کنید این آرزوی هر ایرانیه که ببینه افغانستان مشکلاتش حل شده و در حال توسعه است، تقاضا دارم به ایران وارد نشید، بسه دیگه، توی هر کوچه و بازار و پارکی میری مهاجر افغان میبینی با همون شکل و شمایلی که در کشورشون بودند، احساس امنیت رو از بین بردید، باور کن اگر من وطن پرست حس مهمان نوازیم رو از دست بدم دیگه دلم براتون نمیسوزه، پس احترامتون دست خودتون باشه و قاچاقی وارد کشور من نشید، برو به همه افغانها بگو مردم ایران ازتون شاکی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
اگه شماجای ترکیه بودیدچیکارمیکردید؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
ترکیه داره از ایرانیها پول در میاره، ما از افغانستانیها چه سودی عایدمان میشه یه کم فکر کن سنجیده حرف بزن
امین
| Canada |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
ترکیه میزبان مهاجران افغانی هست که از نظر ثروت و سواد بهتر هستند و از اونها پول در میاره و ضمنا نان و گاز و برق و اتوبوس و مترو یارانه ای هم نمیده به مهاجران، ولی ایران...
ما تا الان فکر می کردیم که مسئولین کشور به دلیل ناکاربلدی در امور اقتصادی و....وضع کشور را به اینجا رساندند. الان با این هجوم افاغنه و چنین گزارشاتی، متوجه شدیم که کلا کشور را به حال خود رها کردند. مرزهای شرقی همچون اتوبان یک طرفه برای افغان هاست. سئوال مهم این است مقامات در ایران چکار می کنند؟ بابت چه حقوق های نجومی می گیرند و اسکورت و محافظ دارند؟ بخدا نگهبانان یک ساختمان نیمه کاره هم عمل می کنند! هر جنبه ای که نگاه می کنی خرابی است. چند میلیون افغانی در واقع بی سر و صدا و بدون جنگ، ایران را اشغال کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
خوب مسئولینی که توان ندارند می تونن استفا بدن تا کار بلد بیاد البته اگه پول بزارن
چه ککار می کنی؟ چه گوفته می کنی؟ مرا با تو کاری نَمِباشد
پاسخ ها
الهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
افغانی برو کشور خودت
این بنده خدا فکر می کنه مشکل ما فقط با لباسهاشونه! یکی شیرفهمشون کنه!
بیچاره حالا افغانی هد حسابش رو می زسن!
پاسخ ها
یک ایرانی بی کار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
با آمدن ایناامنییت کار ی جانی نداریم دزدی آدم کشی چش چرانی به راحتی هرخلا فی میکند هویت ندارن به این اجنبی ها اطمینان نکنید کی اینها می ریزند بیرون به امید آنروز
من خوندم یک تعداد از دانش آموزان افغانی آخر هفته ها میرن کشورشون
مرز داریم اصلا؟
آقای وزارت کشور، آقای نیروی انتظامی، آقای مرزبانی، جلوی مهاجرین غیر قانونی افغان رو بگیر ..... مرز شرقی رو تقویت کن ؟ ببین از کدوم سوراخ میریزن تو مملکت اونجارو درشو گل بگییییر .... تا مردم نزدن لتو پارشون نکردند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
سوراخ، سنبه برای وقتی است که چند نفر وارد می شوند و نه چند میلیون. با این حساب تنها می توان دو احتمال داد، مقامات بالادستی به مرزبانی دستور داده اند با افغان ها کاری نداشته باشید تا براحتی وارد کشور شوند. در این صورت باید توضیح دهند چرا تمامیت ارضی ایران را در معرض خطر قرار دادند؟ احتمال دوم این است که رشوه خواری در سطح بسیار بسیار گسترده بین مامورین رایج است. چند میلیون ادم، را که نمی شود پنهان کرد
افغان ها متاسفانه
نمك خوردن و در حال نمكدان شكست هستند

خيلي ها شون
بي هيچ كينه اي واز روي دلسوزي مي گم
بايد به كشورشون برگردند همه شون

و هيچ بهانه اي پذيرفته نبايد باشه..................
مرز ایران رها شده؟؟؟؟؟ وقتی افغانی براحتی میاد و میره میتونه دارو و خوراک یارانه ای قاچاق هم با خودش ببره . شورای عالی امنیت ملی کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
فعلا اولویت‌شان چیزهای دیگری است.
افغانی چه قانونی وچه غیر قانونی دیگه نباید ایران باشند زیرا که
۱. نرخ بیکاری افغانستان مثل ایران هست
۲. نرخ تورم افغانستان بسیار کمتر از ایران هست
۳. دستمزد در افغانستان بیشتر از ایران هست
۴. امنیت در افغانستان برقرار هست و دیگر جنگی نیست
۵. اصلیترین عامل تورم در کشور هستند و ده ها میلیارد دلار هزینه ارزی و یارانه پنهان به کشور تحمیل میکنند.
چند نکته نگران کننده در فیلم هست. اول نصب پرچم افغانستان در اتاق سرایدار افغانی هست که یک تهدید هست. دوم اینکه چرا راننده قایق باید افغانی باشد؟ مگر قرار نیست افغانی ها کارهایی انجام دهند که سخت هست و ایرانی نمیتواند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
در مورد نصب پرچم، مسئولین ایرانی توجه ندارند حضور چند میلیون افغانی با این تعصبات دینی و ملی، موجب خواهد شد در اولین فرصت استان هایی از ایران را مال خود کنند یعنی یا اعلام استقلال از ایران یا ضمیمه کردن به خاک افغانستان. متاسفانه مسئولین ایرانی به نفع افاغنه آنها کار می کنند
خخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
داش تو فرانسه هستی پس چرت نگو الان یه فرانسوی بیاد بهت بگه خوشت میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
خخ 22:8
فرانسه نیست با فیلترشکن وارد شده واسه همین پرچم جای دیگه رو نشون میده
چرا مملکت درو پیکر نداره.چرا مرزها رو مستحکم نمی‌کنید. بخدا مردم دارن ذله میشن از دست اینها‌.پس مرزبانی و نیروی انتظامی چیکار دارن میکنن.ما بچه کم میاریم که منابع واسه نسل های آینده حفظ بشه نه تقدیم بچه های افعانی بکنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
تواول زن بگیراگه تونستی بعد بفکربچه باش اگه بچه نمیاری بخاطراینکه میترسی نونش بدی ازبس تحریم هستش کشور
دولت حاضر که مشهدی ان به این وضعیت رسانده ان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
دقیقا از موقعی که این مشهدیه رئیس جمهور شده اینه وضعمون
کو گوش شنوا، فکر میکنید این همه افغانی رو بیرون کردن، کار یکی دو روزه، کو دلسوز، الان خود گزارشگر افغانی که اومده ایران، میگه افغانیها در ایران، برای منفعت اقتصادی وارد ایران شدن
چرا اینها را بیرون نکنید به خدا یه سر به رستوران‌های بالا شهر بزنید ببینید از اشپز گرفته تا کارگر ساده همه افغان هستن ایرانی راه نمیدن سر کار به خاطر دست مزد کم اونها را قبول میکنن خدارو شکر که ما هم همه بیکار چی از جون ما میخوان بابا نظارت کنید اینها همه را بیرون کنید
اینها چرا نمیرن برن کشور خودشونو اباد کنند ترسوها
به عنوان یک ایرانی و بدلیل سهل انگاری مقامات وزارت کشور و دستگاه ها و سازمانهای مرتبط با آن بخاطر اجازه ورود میلیون ها افغانی به کشور و تجاوز به مرزهای ایران، خواستار مجازات مسئولین ذیربط در هر ردوه و پستی هستیم. برخی کامنت ها به افغانی ها می گویند برگرد! برای چه برگردد وقتی می بیند این کشور در و پیکر ندارد؟ حالا وارد شهرها شدند، چرا پلیس آنها را جمع نمی کند؟ مشکل از خود مسئولین ایرانی است. چرا افغان ها نمی توانند وارد عراق یا ترکیه یا ترکمنستان شوند؟
وزارت کار نباید بزاره اینها رستوران کار بکنند تا ایرانی‌ها برن سر کار کشورو خراب کردن
پاسخ ها
امیرداداش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
سامانه ۱۹۰ زنگ بزن برای وزارت بهداشته
رسیدگی شون عالیه
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
چه جایی بهتر از آنجا ایرانی نباید در این رستوران غذا بخوره انها داعشن یکروز زهر وشومیرزه
من از افغانیا متنفرم برید کشورتون ما بدبختی کم نداریم شماها هم اضافه شدین عجب ادهای پرویی هستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
نظر شما نظر همه مردم نیست افغانی ها در جنگ در مقابله داعش و ... حضور داشتد. ایران امدن هم برای فاصله نزدیک مکانی و فرهنگ نزدیک و زبان یکسان و خیلی چیزهای دیگه است و اجتناب ناپذیر
وقتی ایرانی ها ما 10 هزار کیلومتر اونورتر تو برف و بوران کانادا میرن اینکه افغانستانی ها با این همه نقاط مشترک چند صد کیلومتر اینورتر بیان قابل پیش بینی هست فقط باید مدیریت درستی بشه که اونهم وظیفه مسئولینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
من ازافغانیا متنفرم ،موزی وزیراب زن ،کارگر ایرانین،اینا بدترین مشکل کشور ایرانن
Sanaz
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
سوپر مارکتی ها همه افغانی چند روز پیش توچال بودم فروشنده دکه ای همگی افغانی وما مردم افسرده
وقتی تقاضا زیاد شد قیمت ها میره بالا
وقتی 8 میلیون تقاضای خانه زیاد شد مسلمآ قیمت اجاره بها میره بالا
بقیه کالاهای مصرفی هم همینطور .
حالا ببینید اینها چه تورمی ایجاد میکنه
دولت باید به 8 میلیون یارانه بیشتر بده
از به هم خوردن ترکیب جمعیتی و نا امنی هم میگذریم
بخواهیم همش را بگیم یک کتاب قطور میشه.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
نکات خوبی گفتی یکی دیگه از بدیهای بودن ۲۰ یا ۳۰ میلیون مهاجر در کشور پایین موندن حقوق کارگر ایرانی هستش اگه همین فردا هیچکدوم از مهاجرا در ایران نباشند مطمعن باشید حقوق کارگر ایرانی ۲۰ میلیون تومن رو رد میکنه
ما مردم باید خودمان چاره اندیشی کنیم به این افغانی ها نباید مسکن و کار بدهیم تا اینها خودشان گورشان را گم کنند مرگ بر اجنبی
افعانیها در ایران، دیگه مزه رفاه و امکانات رایگان زیر دندونشون رفته، ایران شده قشلاق و ییلاق براشون، هر وقت سال بخوان میرن، هر وقت بخوان میان، از کدوم قانون که وجود نداره، بترسن
بیگانه بیگانه هست برین کشورتون وقتی خونداریم . غرورچیز خوبیست
یعنی مرزها اینقدر ول و بی در و پیکرند؟ مسولان چکار میکنن پس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
مگه مرزی هست ؟
عاقبت بی تفاوتی ایرانیها همین میشه که افغانهای بیگانه صاحب همه چیزشوند وپرچم افغانستان رو توکشورایران برپاکنند امیدوارم یه روزی بیاد که هم وطنانم به خود بیان تادیرنشده چون مسئولین عین خیالشون نیست فقط به فکر منفعت خودششون هستند
دوستمون بالا گفتن افغانی دیدین تو صنف خورد و رستوران و فست فود زنگ بزنید ۱۹۰.تا وقتی جوون بدبخت ایرانی بیکاره افغانی نباید سر کار باشه .
فقر افغانها خودخواسته هست چون افغان ها بیش از حد زاد و ولد میکنند و زادوولد زیاد دلیل اصلی فقر در کشورهای فقیر هست و باعث میشود نتوانند برای تحصیل هزینه کنند و اکثیرت جامعه به افرادی بدون تخصص و کارگر ساده تبدیل شوند و در کشورشان کار برای اینهمه کارگر نباشد و فقر ایجاد شود. مردم مظلوم ایران وظیفه کشیدن جور فقر خودخواسته افغان ها را ندارند و اگر افغانها میخاهند سعادتمند بشوند بیشتر از دو بچه نیاورند در غیر اینصورت از مردم دیگر کشورهاانتظار بیجا نداشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
و متاسفانه این زاد و ولد را در ایران هم دارندو بافت جمعیت ایران را با این روش تغییر خواهند داد
تقصیر این تهرانیا در درجه اول.آگهی های دیوارو ببینید.اتباع با جای خواب و سه وعده غذا.همه فکر منفعت خودشونن.هیچکس فکر آینده این آب و خاک نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
اتفاقا تهرانی ها بیشتر از افاغنه بدشون میاد
اونکه میبینی هم ولایتی هاتن
مشکل لباسشون نیست
فرهنگشونه
میزان بالای جرم و جنایتشونه
مشکلات اقتصادی مملکتمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
دقیقاً ایکاش فقط مشکل لباس و تیپ این افغانی ها بود ، هر نقطه ای که افغانها زیاد شدن تا امنی و جرم و جنایت زیاد شده و ، واقعاً خطرناک هستند ، جامعه ایرانی در خطر هست
فکرمیکنیدمرزبان کیه؟ چیه؟ مرزبان فقط پول.. پول بده راحت ازمرز ردشو ویزای مملکت ایران پوله. دیدم که میگم. یکی ازمهاجرین که هیچ کارت شناسایی نداشت قاچاقی واردایران میشه کرج گرفتارمیشه بعد ۵روزبرگشت. تامرزتایباد بردن ۲۸میلیون پول گرفتن ازادش کردن اومده دوباره ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
درسته منم شنیدم که افغانیها می‌گفت ما با خانواده پر جمعیت کلی پول رشوه دادیم راحت اومدیم وبعد زنگ زده به فامیلهاش راهنمایی کرده چه جوری رشوه بدن وبیان
دو ماه پیش تو محل ما، افغانی و هموطن ایرانی دعواشون شد، افغانی چاقو برداشت که بزنه توی شکم ایرانیه که مردم جلوش رو گرفتن، چه فحش هایی هم که افغانیه نمی داد، چون پشتش به صاحب مغازه ای بود که پیشش کار میکرد، بعضی از مغازه دارها خیلی حمایتشون میکنن، یک نفر جانب طرف ایرانی رو نگرفت، قبول کنیم خود ما مردم هم مقصریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
حالا ببین همین افغانی میزد ایرانی را میکشت و فرار میکرد چطور میخواستند پیداش کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
بله که مقصریم تمام این صاحب کارهای لعنتی که انشالله پولی که میخان به ایرانی ندن وکمتر حقوق بدن به حق قرآن خرج دردهای بی درمانشون بشه خود وخانوادهاشون
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
پسر جوان ایرانی که به دختر سه ساله افغانستانی تجاوز کرد و جسدش رو داخل بشکه و حلب روغن تکه تکه کردافغانستانی
بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
ناشناس 1,08 این چه ربطی به حضور میلیونها افغانی در ایران و مشکلات مختلفی که برای ایران درست کردند داره؟
مهم ترین تبلیغی که توی این ویدیو دارن برای هموطنان افغانیشون میکنن اینه که نباید با اون لباسای طالبانی توی ایران بگردند
خب خب خب، منتظر سخت شدن شناسایی شدنشون باشید
رسما دارن راه هایی رو آموزش میدن که از اخراجشون جلو گیری بشه
همه جامزاحم مردم میشن ازدیدن این افغان متنفرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
هرچی دزدی و مواد مخدر هست زیر سر این است
الان خانم معاون رییس جمهور اعلام کرده که دختران غزه و افغانی بیان تو دانشگاههای ایران درس بخونن گفته ما حمایتشون میکنیم، اینا علنا دارن حمایت میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
این خانم میشه یک سری تو مملکت خودشون بزنه ببینه چقدر دانشجو بی پول هست چقدر خانواده نیازمند کمک هست چقدر بخاطر ورود اینا جاشون گرفته شده
وقتی یه افغانی میگه از سال 77 ده بار به طور قاچاقی بین افغانستان وایران تردد کردم باید به مرزبانی شرق کشور تبریگ گفت با این مرزداریشون
رفتارش قابل درک اگر ما هم میتونستیم اینطور راحت بریم ترکیه کار کنیم میرفتیم و میامدیم همونطور که الان خیلی از هموطنامون میرن ترکیه نزدیک ۳ ماه ی بار خارج میشن دوباره وارد خاک ترکیه میشن که قانونی ام باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
ترکیه اجازه نمی‌دهد غیرقانونی وارد کشورش بشوید و بصورت غیرقانونی هم کار کنید ، ترکیه فقط به فکر منافع ملی مردم خودش هست
بخدا توی کار کم نمیزارن مخصوصا بنایی اما بنای ایرانی رو باید به زور از خونت بکشی بیرون از بس که کارو کش میده و افتضاح کار میکنه چون تجربه داشتم میگم ولی باید ساماندهی بشن
عدم ادغام در جامعه ایرانی؟ چرا باید ملیونها افرادیکه نه دین و ایمونشون مشخصه نه فرهنگشون خیلی به ایران میخوره در جامعه ایرانی ادغام بشه؟ این تغییر بافت جمعیتی برای چیه؟
چه گزارش خوب و مفیدی ما ایرانیان هیچ پدر کشتگی با کسی نداریم اگر این اتباع قانونی و رعایت قانون در ایران همزیستی مسالمت آمیز بود هیچ مشکلی نداشت و در ضمن وقتی خودشان یک کشور خوب و حاصلخیزو منابع و معادن و دولت قوی مثل طالبان دارند برای چه آوارگی باید سازمان ملل هم دیگر افغانها را مهاجر قلمداد نکنید و بازگشت آنها به کشورشان را اجباری کنند
دویست ساله آبه مجانی خوردید دیگه بسه خدمت شما عرض شود دیگه از آبه مجانی خبری نیست
افغانها را از ایران اخراج کنید. هرچی دیر تر بشه کار سخت تر میشه. به جو سازیها و کلماتیکه عده ای کارفرما یا افغانها میگن یا مظلوم نماییهایی که میکنن توجه نکنید. همه افغانها را از ایران اخراج کنید
بابا جان جمع کنید برید همه جا رو افغانی گرفته والا بخدا آدم وحشت میکنه هر خانواده هم زیر 5 تا بچه ندارند بخدا تو دوتا اتاق کوچولو یه زوج که مرده 34 ساله داره ده تا بچه دارند آینده وحشتناکه وحشتناک
سلام یه کم صبر کنید اخر افغانستان خوب میشه همه میرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
پنجاه سال صبر کردیم هر روز جمعیت شما افاغنه در ایران بیشتر و بیشتر شد الان هم که 20 میلیون اتباع افغانی از کشور شما غیرقانونی آمدید ایران ، زاد و. ولد شما افاغنه هم به شدت زیاد خوب اینطور پیش برید تا چند سال دیگه ادعای ایران هم میکنید ما ایرانیان باید از ایران بریم کشورمون رو تحویل شما افاغنه بدهیم تا بلکه از ما خشنود راضی بشوید بعید میدانم بازم از ما راضی بشین والله
چرا اینقدر مهاجرت از افغانستان به ایران است اگه ایران خوبه پس چرا به ایران الحاق نمیکنید سرزمین خود را که یک کشور بزرگ ایران تبدیل بشه شماهم شهروند ایرانی بشوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
یلا به دور
ما باید اصلا روزی که هرات از ایران جدا شد رو جشن ملی بگیریم اصلا از فکر اینکه ممکن بود کشور ما با وجود افغانستان چه بلایی سرش بیاد تن من رو میلرزونه
فکر کن انتحاری از این ور ایران میرفت اونور ایران هیچ امنیتی نبود گرجه الان هم وضعیت با وجود این همه افغانی بشدت خطرناکه
باهرلباسی باهر افکاری برگردید کشورخودتون.باورکنید که اینطور اومدن به ایران بدون هیچ گونه مدرک هویتی خلاف قوانین.نظم ایران رو به هم ریختید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
همشون مدرک هوتی دارن به دروغ ادعا میکنند ندارند.ایران که میان اسم ایرانی برمیدارن در صورتی که اسمشون یک چیز دیگه است.
افغانها باید از ایران خارج شوند هرچند برخی افغانی ها به عنوان ایرانی پیام میزارن که نژاد پرستی نکنید من ایرانی هستم واز این حرف ها میزنن باید به اینها گفت خودتی به جای ایرانی خودت را جا نزن و کارتون از ایران گم کنید ارزش نداره ایرانی ها در خیابان با شما چشم غره بدن و خشمگین شما را به عنوان یک مزاحم نگاه کنند خودتون برگردید به کشورتان وگرنه مردم ایران شما را نمی پذیرن الان هیچ بهانه ای برای ماندن در ایران ندارید در افغانستان جنگ نیست ارزش پولش از ایران بیشتر است تورم و گرانی نیست هرچه زودتر ایران را ترک کنید
من مخالف سرسخت افغان ها هستم تو کشورم باشن حاضرم کل مردم غزه بیان ولی افغانی نیاد
اگر هر نانوایی در ایران به افعانیا نون ندن خوو بخ خود میرن کشورسان
تابناک جان کاشکی نظریات مردم رابفرستی برای وزیر کشور یانماینده مجلسی یاوزیری یامسئولی یافرمانده مرزبانی یاکسی که بتوانند به رده های بالا منتقل کنند .وجواب انهاراهم درهمین جابنویسی .رده های بالا که نمیان نظریات .مردم رااینجابخوانند خودشان هم که ظاهرا ابعاد فاجعه رادرک نمیکنند
من نمیدانم افغانی چی میخواد از جون مردم ایران کارگر ایرانی لنگ کرایه خونه شه اگر ما توافغانستان کار از دست کارگرایرانی میگرفتیم میتونستیم مثل شما راحت مشغول کار باشیم باید اول صبح کتک میخوردیم از دست این بی وطنها بعد شروع میکردیم به کار
هیچ بهانه ی پذیرفته نیست اگر شک داشتیم الان به یقین رسیده که افغانستانی ها باید کشور خودشون برگردند...
پول که از ایران میگیرید حرامتان باشد انشالله از چشماتون در بیاد
پاسخ ها
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
الهی خداوند هر آنچه برای دیگران میخواهی اول به خودت دهد
ای برادران افغانی کاش بجای مهاجرت به فکر ابادانی پیشرفت کشورت بودی
ما مردم ایران خواستار بیرون کردن هرچی زودتر افغانها از تمامیه شهرهای ایران هستیم چه مجاز چه غیر مجاز..
ببینید هموطنان عزیز این مهاجران افغان اگه از راه قانونی و داشتن پاسپورت و مدرک وارد کشورمون بشوند و مثل یک انسان درست و شریف بر قانون و مردم عزیز کشورمون احترام بگذارند یعنی در همه‌ جای جهان وقتی قانون اون کشور را رعایت کنند و به مردمش احترام بگذارند و دست به خلاف و جرم نزنند ما ایرانی با دل و جان پذیرای مه که افغانی ها بلکه همه مردم جهان هستیم ولی وقتی این افغان های خلافکار و بی فرهنگ و دزدی که غیرقانونی وارد کشور عزیزمون ایران اسلامی میشوند و قانون را رعایت نمی‌کنند و به فرهنگ جامعه‌ی ما لطمه میزنند باید این افغان های دزد و جنایتکار را از کشورمون بیرون کنیم که فرهنگ غلط و نادرست شون مخصوصاً جرم و جنایت هاشون جامعه ما را خراب نکنند و از قدیم هم گفتن که( یک کرم انباری را فاسد میکند ) و یک افغانی خلافکار و جنایتکار مردم جامعه مارا هم خراب میکند و جرم و جنایت را توی کشورمون رواج میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
اصولاً هر کشوری قوانین خاص خودش رو دارد کشور ما ایران کشوری مهاجر پذیر نیست آنهم با چنین جمعیتی از افاغنه که اکثریت هیچ تخصصی ندارند اکثریت بیسواد اکثریت بدون هیچ سرمایه ای ... فقط خراب شدن بر سر ملت ایران .. ما خودمون هزاران مشکل اقتصادی داریم دیگه نباید اینها هم بیان سر ما ایرانیان خراب بشن ، سر بار ما ایرانیان بشوند ، از امکانات ما ایرانیان استفاده کنند، از سوبسیدهای پنهان و آشکار مخصوص ایرانیان استفاده کنند جرم و جنایت هم بکنند ، کارگردان سینمای این مملکت رو تو منزلش سلاخی کردند تمام شد
ما یک کشور فلک زده، تحریم زده با اعصاب و روان داغون هستیم ...که تحصیلکرده هامون رفتن و کلی دختر و پسر مجرد داریم که تا سن بالا هنوز ازدواج نکردن ، ما شرایط پذیرش مهمان رو نداریم ....حالمون خوب بشه، بعد باید فکری کرد. مسئولینمون حل همه چالشها رو گذاشتن برای مردم . و خودشون نه مساله حل میکنن نه صندلی رو رها ...یه روز دعوای حجاب و بی حجاب ، یک روز دعوای ایران و افغان ..... .‌فقط یه سوال اگه ط.ا.لبان بد بود پس چطور کل افغانستان رو گرفت و شما کاری نمیکنین؟ چرا اعتراض مدنی نمیکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
اکثریت این افاغنه عاشق طالبان هستند من با خیلی از افغانی ها حرف زدم میگن طالبان خوبه ، یعنی طالبان نماینده واقعی افغانی ها است ، اکثریت دقیق مثل همان طالبان هستند ، اینها برای کار و درآمد و زندگی بهتر و راحت تر. آمدن سر بار ملت ایران شدن
افغانستانی ها باید از ایران بروند هر چه زودتر
چقدرمملکت بی دروپیکر شده افغانی ۱۰بارقاچاقی درحال رفت وآمد مسولین مرزبانی ونیروی انتظامی چیکار میکنن که این همه افغانی تو ایران امنیت مردم راگرفتن کار وکاسبی مردم ازبین رفت فقط اخراج فوری افغان ها
آقا ما نمی‌خوایم شما تو کشورمون باشید به چه زبونی بگیم
ای کاش یکبار مسئولین میومدن برای مردم میگفتن علت باز گذاشتن مرز چیه ؟ علت ورود بیش از حد افغانی چیه ؟علت این همه بچه دارشدن آنها چیه؟ علت اینکه به مردم بی محلی می کنید چیه ؟
ده میلیون افغان!! اگه مهمان بودن یا گردشگر قدم شون رو چشم،ولی وقتی قاچاق وارد میشن وخیلی شیک بدون کوچکترین مشکلی وارد کار وزندگی میشن این خیلی جالبه، ر مسئولین امنیت،که اینجوری دارن ازکشور محافظت میکنن،حالا یه ایرانی به این آسونی میتونه وارد افغانستان بشه و مشغول کار وزندگی بشه؟؟؟؟؟
خود گزارشگر افغانی از هموطناش شاکی انوقت تمام زوج های جوان ایرانی در اثر بیکاری کانون خانودگیسون متلاشی شد نه دولت به فکر نه ملت.
ما بدیم‌خیلی بدددددیم
پس برید دیگه
چرا پیش بدهایید
اونام انسان هستن ولی باید قانونی باشه ولی بدرفتاری درست نیست هرکس با رفتارش ذاتشو نشون میده
خدا شفاتون بده
چهل ساله تو این مملکت حق مارو خوردن ما که راضی نیستیم حتی اگه به اندازه یک سر سوزن باشه که کمک بشه به هر کس به غیر از مردم بدبخت ایران که تو گل موندن

بعدم اینقدر نگین ما ایران و ساختیم آباد کردیم شما اگه ساختن و آباد کردن یاد داشتین تو کشور خودتون میمونید میساختسن و آبادش میکردین
مرزبان غیور?
هرکسی توکشورش خودش خوبه خانوادش افغاتیابرن کشورخودشون ماهم کشورخودشون ایران اشغال هرچی هست برای ایرانیاخوبه شماسرمایتون پولتون رااقتصادتون رابرداریدببریدافغانستان هم شماراحت میشین هم ناراحت میشیم هاهشاسرمایه دارای افغانی برن توکشورخودشون اقتصادایجادکنه مااقتصادنمیخام
تمام کشور همسایه افغانیا رو بیرون کردن حتی پاکستان آخه چرا باید رو سر ما خراب بشن بابا بریزین بیرون اینا رو والا فقط آمدن برا جنایت
ابن افغان ها خیلی بد هستن هرکاری ازدستشون بر میاد انجام میدن
با سلام .
وجود افغانستانی ها در ایران صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد ایران میزنه چون داره پول از چرخه اقتصاد ایران خارج میکنه وگذشته از اینا بودجه ای که برای کار و مسکن داره صرف میشه به جای اینکه مردم ایران ازش بتونه استفاده کنه دراختیار مهاجران افغانستانی قرار میگیره.مشاغل ساختمانی تاثیر زیادی تو معیشت مردم داره ک بیشترش داره از کارگر افغانی استفاده میکنن به خاطر ارزون تر مزد گرفتن
سلام بابا این همه تو عراق و سوریه فلسطین جنگ بوده و هست ولی تو ایران از عراقی و سوریه و فلسطینی خبری نیست چرا باید افغانی جماعت بیاد تو ایران تو مملکتمون چرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
عراق و سوریه مردمش باغیرتن تو کشورشون وایمیسن علیه دشمن میجنگن و پا به فرار نمیذارن از طرفی مرزهای شرقی ما بی صاحابن اصلا به نظرم عمدا این مرزها رو براشون باز میذارن
باسلام اخه همین افغانهاهستن که به دخترهاوپسرهای ایرانی تجاوز میکنند اینها جانی هستن چقدر تو ایران ادم کشتند بخدا بخاطر اومدن اینها توایران چقدر جوان ایرانی بیکار میشن تورا خدا بیرونشون کنید همشونا اینها به خون همه ایرانها تشنه اند زورشون نمیرسه وگرنه همه ایرانهارا سرمیزنند ازهمشون بیزارم
شهروندی و پاسپورت بهش بده ، مثل آدم میره دنبال کارهای بهتر حتی کمک به اقتصاد و صنعت طبیعیه واکنش جالبی نیست . جز ایران جایی رو ندارن برن . متعلق به ایران هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
افغانی همیشه افغانی است شما بیگانه هستید شما افاغنه ازخودتون کشور دارید باید برگردید افغانستان نزد ملت خودتون ، اگر خیلی زرنگ هستید به اقتصاد کشور خودتون کمک کنید کشور ویرانه خودوتون رو بسازید آیاد کنید خیر پیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
جای دیگه انقد بی در و پیکر نیست که قاچاقی وارد بشید . عجب رویی دارید یعنی چی که متعلق به ایرانید؟ شما فقط به کشور خودتون تعلق دارید والسلام
ببخشیدا ولی اگه میگید اب و بستند مگه دسته خودشونه اون پاکستانی ها نزاشتن ولی مردم افقانستان بسیا مردم خوبی هستند
اگه بیرون میکنید عین آدم بیرون کنید نه با کتک کاری ....تمام ویدیوهاهست که بچه ها رو بدون پدرومادر باکتک ازایران بیرون میکننن چقدر عذابشون میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
حرف مفت نزن افغانی برگرد برو مشورت افغونستان
به خدای یکتا قسم زیاد نه ده سال دیگه افغانی ها ادعای مالکیت میکنن
جناب اوغان برگرد کشورت اون طالب پرچمت را ببیند افتخارات را به تو یاد آوری می کند نسل شمر .آب را بر سیستان بستید . بروید که برگردید ای قبیله ای که به خودتان رحم ندارید .
بله ایران فقط برای افغانها وعربها خوبست.
واقعن براتون متسفم ?
این هم اقتدار مرزبانی که این همه افغانی غیر قانونی وارد کشور می‌شود باید خود نیروی انتظامی آنها را بیرون کنند چون مردم را بیچاره کردند همه کارها راگرفته اند
امید وار هستم این بلا سر خوده شما هم بیاد
باید خود مردم افغان ها را بیرون کنند دولت هيچ کاری نمی کند اگر قراربود کاری انجام دهد ۲۰۰۰۰۰۰۰میلیون افغانی به کشور راه نمی داد
کشور در اشغال دقیقا ایران است

وقتی مقامات بالا بالا ایرانی نیستند و فرهنگ و تمدن ایران را دارن محو می‌کنند دیگر چه توقع دارید
بلدند کولر های ایرانی را بکشند بلد نیستن مراقب مرزهای کشور باشند افغانها غیر قانونی وارد نشوند ما مردم باید جلو شونو بگیریم وگرنه دولت کاری نمیکنه از خداش هم هست
آهای منتشر کننده کامنت ها، این چه وضع کار کردنه؟ مگه می خوای کوه بکنی؟
جمعیت اتباع افغانی این‌قدر زیاد شده‌اند که اگه تو خیابون ایرانی ببینی بیشتر تعجب می‌کنی تا یه افغان ببینی .....
این افغان ها را بیرون کنید کلی یارانه ایرانی مصرف اینا میشن کلی خونه هارو گرفتن گرونی باعث همینا شده داخل صف نانوایی یک ساعت باید وایسیم تا افغان ها رو راه بندازن افراد های که اونجا معلوم نیس چه جنایتی کردن اومدن ایران رفتن مستقیم سر کار یا جنایت اینجا انجام میدن میری داخل مغازه تاافغان هستن دارن فروشندگی میکنند هرجا میری تعدادشون تا بیشتراز ایرانی هاهستن همه جا یه سر به بیمارستان روستا ها بزنید
واقعا افغانها پرو ند وحیلگر خدا ازشون نگذره
درست میگید اولا ورا مرز ایقد بی درو پیکره دوما حالا که اومدن پلیس میبایست اینارو جمع‌کنن برگردونه مگر راهشون باز نیست خوب برن کرمان که شده افغانستان دوم ایقدم پررو شدن که به زنایه تو خیابون دست درازی میکنن با اون قیافه های نکبتشون زناشونم که فقط دایم در حال زاییدنن بعدشم ولشون‌میکنن تو خیابون برای کار ماتم زندگی رو نمیگیرن...برن دیگه
ایرانی ها نژاد پرستند برعکس ازهمه جا مهمون نوازند ترند بروید سراغ راننده کامیون های که خط افغان کار میکنند باز البته از زمان طالبان بهتر شده افغانی جلو ایرانی میگیره گازوئیل شو خالی می‌کنه یا باج گیری میکند چون تو کشورش هست حتی پلیس پیگیری نمی کند
دوهفته پیش اسنپ سوار شدم و بسیار معطل شده بودیم ودیرمون شده بود با خواهرم راننده اسنپ افغانی بود یک آهنگ افغانی بسیار بسیار بلند گذاشته بود خواهش کردیم محترمانه یکم کمش کند ده برابر بلندش کردوگفت کنار بزرگراه وحومه شهر میتونی پیاده بشی من دستور میدم در ماشینم آهنگ کشورم با چه صدایی پخش بشه وحق نداری برای من تصمیم بگیری. تمام طول رانندگی رانندگی پرخطر باصدای بلند بلند آهنگ افغانی که هی تکرارشو میزاشت. گذاشت و پیاده شدیم چون دیرمون شده بود هنوز پیاده نشده بودیم گاز داد نزدیک بود بریم زیر ماشین ولی راننده عکسش متفاوت بود. خیلی خیلی محترمانه بهش گفتیم برای صدای بلند اذیت کننده آهنگ. انقدر عصبانی شد کم بود با لایی هایی که میکشید مارا بکشه. پیاده شدیم به اسنپ اطلاع دادیم ولی فکر نکنم پیگیری شود.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
منم چندباری دیدم راننده افغانی بوده از اسنپ پرسیدم گفتن به هیچ وجه امکان نداره ازشون استخدام کنیم اگر دیدید سریع به اسنپ اطلاع بدید که حسابشون رو ببندیم
گویا هموطنان گرامی مون که در اسنپ کار می کنند حسابشون رو اجاره میدن دیدید راننده افغانی هست سوار نشید و اطلاع بدید حتی اگر توی اسنپ استخدام بشن من یکی سوار نمیشم و سفر رو لغو می کنم اگر بلایی سرمون بیاد اسنپ تهش میگه من یه واسطه هستم به من چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
تو اسنپ خیلی هاشون مشغول بکارند.چه راننده چه پیک.
درود به هموطنان به ظاهر روشنفکر که برای منفعت طلبی آبرو و جانشان را در خطر می‌اندازد به فکر مردم نبودید به فکر خودتون باشید
ایران و دستی تقدیم افغان ها کردن
مدارس و تقدیم بچه های افغان کردن
آنقدر به افغان ها بها دادن که چاقو حمل میکنن و به ایرانی ها زور میگن
جای بچه های ما دیگه ایران نیست کلاس چهل و پنج نفره به درد بچه های ما نمیخوره بزا رین افغان ها تحصیل کنن
دانشگاه هم تقدیم افغان ها
دارید خوب پیش می‌رید چند وقت دیگه کشورو میدیم شما.
مردم ما که کلن افسردگی گرفتیم.
این بازی قدرت طلبان ایرانیست که میخواهند بین افغان و ایرانی تفرقه بیندازند صحنه دریت میکنند صحنه سازی میکنند و گناهش گردن افغانی میاندازند در حالی که کار مزدوران داخلیست
افغانها نه برادرن ونه مهمان حالا دیگه پرچم افاغنه یواش یواش داره درون اتاقشون وبعد یواش یواش سردرشون وبعد نهههههههه اینجا مال ماست خاک ،،تا ،خیلی دیرتر نشده ،نه،به،حضور افغان چه قانونی وچه غیر اخراج،اخراج هری
خواهر و برادر های افغانی ما فقط از ورود غیر قانونی یا شاید سیستماتیک افغانها ناراضی هستیم بعدم یک استان ما داره تبدیل به شوره زار میشه اب رو نمیدین چه انتظاری دارین از طرفی ما کم ضربه نخوردیم از مواد مخدر نا امنی مرزها و...الانم که ایران تو تحریمه دارین از سوبسید دولتی استفاده میکنید خداییش بی درو پیکر تر از ایران جایی رو دیدین میان ایران دزدی فرار میکنن افغانستان نگین نمیان که الان همه میدونن که گوشیای دزدی همش میره اونور
پاسخ ها
مریم خانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
اینا خواهر و برادرای ما نیستند کم خواهر برادر راه بندازید
من هر چی دلم برای اینا میسوخت و هر چه بهشون خوبی کردم فقط ناسپاسی و بی ادبی و طلبکاری از این قوم مغول نصیبم شددددد
پیش خدا رو سفیدم که هر چه کردم نیت واقعیم فقط و فقط بخاطر رضای خدا بود

ولی حالا که شناختمشون چه موجوداتی هستند و انسان نیستند دیگه هیچگونه رسیدگی و‌ کار خیر برای این جماعت نخواهم کرد

لطفا خواهر و برادر راه نندازید
ازماست که برماست افغانی میشناسم ۳تازن ایرانی گرفته جوجه کشی راه انداخته بدون مهریه ۳تاییشون روطلاق داده وازخانه انداخته بیرون ومنتظره دولت به بچه هاش که ازمادرایرانی متولد شدن شناسنامه بده خونه داره ماشین داره کارایرانی روازش گرفته مگه دیونه است بره افغانستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
اون ایرانی اگه غیرت داشت دخترش نمیداد اجنبی
افغانی ها با اون مملکتشون کنار بیان
عزیزان سلام ببینید همین افغانی ها خیلی جرم جنایت تویه ایران کردن از بی لیاقتی بعضی از ماهاست که فاز احساسی میگیریم اگر کسی این جماعتو حمایت میکنه من آدرس میدم بره ببره خونه خودش وازش مواظبت کنه من یه نژاد پرست هستم .خوبه ولی دوست ندارم که هم وطنم بیکار واز رویه مجبوری دست به کاری بد بزنه و تاوان بده اینا همونا بودن که آب رویه ما بستن
کسانی ک طرفداری افقان ها رو میگیرن افقانی هستند دروغ میگن ایرانی هستند ..
اون اقایی ک گفت من ب عنوان یک ایرانی بابت رفتار نژاد پرستانه بعضی ایرانی ها معذرت میخام و شعر بنی ادم اعصای یکدیگر را سروده افقانی هستش..
افقانی به پیرزن صاحب خود ش رحم نکرد.
افقانی با چاقو کارگرادان ایرانی و همسرشو ب قتل رساند چقدر از جنایت هاشون بگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
حمله تروریستی شاهچراغ رو که از همش مهمتره یادت رفت بگی
اگر شرافت دارن برن کشور خودشان و آباد کنن نون ایرانی میخورن نمکدون میشکنن
افغانی‌ها باید از ایران برن خیلی پرروشدن دیگه
اگر برن همه کارگرهای ما هم گشنه نمیمونن
اونا خودشون به ایرانیها رحم نمیکنن
آب رو به روی مردمان ما بستن
سالیان ساله داریم تحملشون میکنیم
اگر شناسنامه و کارت ملی دارن مشکلی نیست ولی اکثرا بی نام و نشانند
بچه های سرزمینمون بلا تکلیفن
دوستان تنها راه حل بیرون کردن افغانها مثل کاری که تو شهر سلطان آباد قزوین کردن مردم ریختن خونه به خونه همشون بیرون ریختن اینقدر دیگه پررو شدن لایو می‌زارن به جوان و ناموس ایرانی فوش میدن
کی گفته افغانی شریفه ؟؟!! کی باهاشون کار کرده ؟ فقط کافیه بفهمن صاحبکار سر در نمیاره ، بلایی سرش میارن که انگار حقشونه ، درضمن اصلا چشم دیدن همدیگر رو هم ندارن و خیلی پر مدعا . یه سر هم برو زندان ببین کی هستن ، خلاصه از پر روهاشون خیلی بدم میاد
خوب هم چنتا دیدم
خب حضور یک اجنبی تو ایران چه معنایی میده جالب پشت قایق نشسته اصلا طالبان بیان یک مدت برا اوضاع بهتر بشن امور مملکت دس بگیرن ما که صاحب نداریم مسول دلسوز آقا مخاد کارزحمت بکشید برید مملکت خودتون
بله شما افاغنه آب رودخانه هیرمند رو به روی شهرهای مرزی ایران بستید آب رودخانه رو بسوی شوره زار. گودزره شوره زاره ای بی حاصل افغانستان هدایت کردید تا آب هدر برود از بین برود ولی مبادا قطره ای آب بسوی شهرهای مرزی ایران جاری شود !!! بعد از انسانیت و مسلمانی هم سخن میگویید !!! فیلم تو اینترنت هست سرچ کنید مصاحبه با افاغنه اکثریت میگن آب ندهید به ایرانیان و فحاشی میکنید به ایران و ایرانیان ... متاسفانه این واقعیت شما افاغنه است
آهای مسئولین آهای مسئولین کجایین دقیقا
به جای اینکه به رفتار ما فکر کنید به فکر کشور خودتون باشید که پاکستانی ها دارن تسخیرش می کنند اگه هر کدومتون یک چوب گرفته بودید الان طالبان بالای سرتون نبود
مگه اینجا افغانستانه بیشتر از ایرانی افغانی تو خیابونه. بعد میان به ایرانیا میگن ما بدیم برید. شما بدید خودتون برید افغانستان غزه عراق ....
آقا اینجا ایرانه افغانستان نیست بافتشم ایرانی اصیله
مشکلی دارین برگردین با برادران طالبان،الانم که کشور براتون آماده برگردید اونجا
خودروسازتون ثابت کرد تو افغانستان سختی وجود ندارن
برگردید همونجا
راستی یه سوال ، هرچی میشه میگن بجاش امنیت داریم ، این چه امنیتی هستش که هرکس دلش بخواد وارد کشور میشه ؟ اگه یه روزی علیه ما قیام کنند اونوخ چی؟ اگه بین این آدما تروریست باشن که نمونه‌اش شاهچراغ بود چی ؟چند وقت پیش یه دانشجو رو دوتا افغانی خفت کرده بودن با چاقو زده بودنش و دار و ندارشو گرفته بودن ازش ، واسه این چه جوابی دارین بدین کسانی که ادعای بشر دوستانه دارین و میگین بنی آدم اعضای یکدیگرند ؟
اونایی که از حضور افغان ها دفاع میکنن اکثرا کارفرما هستن،میخواد هموطن خودمون رو استخدام کنه بیمه براش رد کنه و حقوق بالاتری بهش بده خب معلومه که افغانی میاره بدون بیمه و مزایا آخرشم حقشو بخوره چون غیر قانونی اومده دستش به هیچ جا بند نیست
اگر این کار ها نژاد پرستی هست باشه افغان ها باید از کشور برند بیرون. این ها دارند مشکل ساز میشن یعنی چی که گروه گروه میان کشور ما برند کشور خود رو آباد کنند
به نظرمن دراین موضوع بایدتوکشورمون یه
رفراندوم برگزارکنند،رأی اکثریت مردم هرچی
که شد،دقیقا اونو اجراکنند
هموطنان عزیز
دقت فرمایید افغانها به عنوان ایرانی کامنت میگذارند و از افغانها دفاع میکنند.
بله بنده نژاد پرست هستم و از افغانها رفتار و کردار بسیار زشت دیده ام.فقط برای کار و کسب درآمد نیامده اند، بلکه عناصر طالبان و داعش و امریکا و اسراییل هم هستند و زادوولد بالا و چند سال بعد تعدادشان از ماها بیشتر میشه و ضدشیعه هستند و آماده حملات انتحاری به امامزاده ها هستند. حمله به حرم شاهچراغ و سلاخی داریوش مهرجویی و همسرش را فراموش نفرمایید. جنگ و ناامنی در کشورشان، بهانه هست.مسئولین ایران، اتباع ایران را دریابید و همه ی افغانها را به رهبرشان ، یعنی طالبان تحویل دهید.........
اینها کاش گردشگر و توریست بودن وبرای دیدن بدبختی ایرانی ها ودیدن سطل زباله ها می آمدند ،
افغای برو کشور خودت بدار ما راحت باشیم ومشکلات خودمون و راحتتر حل کنبم
ماشاله که نداره عین .....میزایید
باید شماروعقیم کنن م
بدترین مشکل ازدواج دختران ایرانی خانواده های ضعیف با این افراد هست که بعضا بدپخت میشن و هیچ نهادی هم نیست نظارت کنه
یعنی شما انقدر بیکارید رفتید نظر یک افغانی از یوتیوب فیلترشده پیدا کردید
ایولا ایولا
اول انتقاد زیادی دارم به این سایت که بسیار سرعت افتضاحی دارد یعنی مسخره ده دقیقه میخوام کامنت بزارم نمیشه ،و انتقاد دوم به بعضی مردم کشورم ایران که زشت است شعر شاعر بزرگ کشورمان را که سر در سازمان ملل هست بلد نباشیم مثل ۱۰ هزار تومنی ها که آنجا هم این اشتباه را تکرار کردند نمیدانم شاید کوتاهی از جای دیگریست آخه بنی آدم اعضایه یکدیگر !!!چه معنی میده آخه ،بنی آدم اعضایه یک پیکرند درستش هست افراد زیادی حتی بارها در تلویزیون هم این اشتباه رو دیدم
کیفیت پخش در سایت تابناک خوب نیست. تاخیر زیاد در پخش دارد
رد مرزکردن مردهای افغان بی فایده س چون تنها زمانی برنمی گردند که با خانواده دیپورت بشن بهترین راه برای جلوگیری از رشد بی رویه جمعیت افغان ها قانون تک فرزندی است و درصورت تخلف جریمه های سنگین هدف مردان و زنان انها فقط اوردن کودکان بی سرنوشت و معضل جمعیتی برای کشور میزبان است انها ذره ای مسعولیت ووجدان حالیشون نمیشه جز پرورش نسل فقیر
آخ خداجونم . تاکی جنگ و خونریزی و دربدری و آوارگی و بیچارگی ؟ آی خداجون خودت یه کاری بکن . اللهم عجل لولیک الفرج.
افغانی جماعت تو فرهنگ لغاتش کلمه احترام و تشکر وجود ندارد هر چی خوبی کنی تشکر بلد نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
آب رودخانه که حق طبیعی انسانی شهرهای مرزی ایران بوده مسدود کردند به سمت شوره زاره ای بی حاصل هدایت کردند در واقع آب رود رو هدر میدهند به حاصل آب رو تلف میکنند تا مراقبت کنند قطره ای آب بسوی شهرهای مرزی ایران جاری نشود و بدتر از آن وقتی گزارش تهیه کردند آب به ایران بدهیم یا نه اکثریت افافنه یا قاطعیت گفتند خیر نباید به ایرانیان آب بدهیم و اکثریت فحاشی ید و بیراه گفتند به ایراو ایرانیان ، حالا تازه ما ایرانیان پنجاه سال از این نمک ناشناس ها میزبانی کردیم ، یعنی دست ما ایرانیان نمک ندارد یا این افغانی ها خیلی بی چشم و رو تا سپاس هستند
این بدبختا گرونی شد قدرت کارگری هم ندارند الان افتاده جون افغانی ها
فرهنگ افغان ها فرهتگ ناسپاسیه
دولت باید به این شرط که مردان و پسران بالای ۱۷سال رو عقیم کنه،بهشون اجازه ما ندن بده
افغانستانی عزیز چرا به ما می گید نژاد پرست ما می دونیم شما آواره شدید مشکل دارید ولی هرکس باید کشور خودش رو آباد کنه فرار که راه حل نیست برید کشور خودتون تلاش کنید کشورتون آباد کنید بذارید ما هم به زندگی خودمون برسیم وجود شما هم از نظر اقتصادی هم فرهنگی هم امنیتی هم‌از هر نظر برای ما مشکل ایجاد کرده مردم ایران هم مشکلشون زیاده شما هم این مشکلات رو ده برابر ر کردید
از دوستان افغانی خواهشمندیم برگردن از سراسر جهان به کشورشان افغانستان تا در آغوش اسلام شان ادامه حیات دهند. از تمامی دولت ها تقاضای رسیدگی به افغان ها داریم.
امروز رفتم نان سحر خرید کنم هم نان پز ها افغانی هستند و‌با لباس نانپزی دیده میشن هم باربرهاشون
خلاصه دشت صحنه پر از افغانیه
دوست عزیز شما الان دارین یارانه چند ایرانی رو میخوری نه مالیات میدی بعد صف نانوایی ده تا صدتا نان میگیری الانم که قتل و قاچاق جنایت تو ایران همش از سمت شما افغانی هستی دولت چرا فکری نمیکنه هر چی مهاجرت میکنن سمت ایران چون بی درو پیکر هستش فردا میگیرن از مرز رد نشد دوباره وارد ایران میشه اگر چند نفر اعدام کنن میفهنن اینجا خانه خاله نیست
الانم شاعر نشو
بخدااگه افغانی براایران سودنداشته باشه یک دقیقه هم نمیزاره باپای خودشون میان موفت کارمیکنندومیرن وبااس پیشرفت ایران میشه ازاون ور
حالم از هر چی افغانیها بهم می خوره
اگه مردم مخالفت میکنند فقط به خاطر وضعیت بد اقتصادی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
موضوع فقط بحث اقتصادی نیست. مسائل امنیتی هم هست. اگر فاجعه فلسطین تکرار شد چه؟
هفته پیش شیراز بودم حقیقتا چهره شهر با وجود این همه افغانی عوض شده. حاکمین ایران چه به روز این کشور آوردید؟ نابودی اقتصاد؛ افزایش شاخص فلاکت و فقر مردم پیش کش؛ این بلیه چه بود نصیب ملت ایران کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
در خیابان های شهر آدم احساس میکنه شهر به تصرف طالبان در آمده یا به هرات و کابل سفر کردیم. آخه این چه اوضاع اسفناکیه که بوجود آوردند؟ سیاست های حاکمین ایران اشتباه هست و گویا دنیا را طور دیگری می بینند
مسیله افعانی ایرانی نیست مسیله قاچاقیهابی مجوزهابایدمجازات شوندبامجوزها با ملت ایران مشکل ندارتد،بی مجوزهاشناسایی موجرانها،کارفرمایان انهاهمه محاکنه وحبس شوندکارفرمای هرافعانی بایدیک میلیاردجریمه شود..
چقدر خودتون را ناراحت میکنید کو گوش شنوا.
باسلام واحترام
این همه تارضایتی می شنوید بازایران می مانید اونوقت میگن بین افاغنه ای که ازمدنیت بوبی نبردند بااکراینیها فرقی نیست خودتان باعث این نطریه میشوید البته خطابم به جمعیتی ازافاغنه است که فراموش کردن میهمان هستند درایران
چرا بايد آنقدر افغاني تو کشور ما باشه همشون تو کشور ما کار یاد گرفتن کار کاسبی ما ایرانی ها رو تخته کردن در کاشان نانوایی بودم یه افغان اومد گفت چقدر ایرانی تو صف وایساده نون این مملکت را می خورن نا راحتن که ایرانی تو صف نان وایساده حالا هم که همشون شناسنامه گرفتن
تورو خدانزاریید نژاد ایرانی واریایی ها منقرض شود به خاطر افغانی جماعت که حتی لباس ایرانی هم نمی پوشند پایین ما داره به خطر می افتد
اقاچراگله گله توکشوردیگه ازمرزردمیشین برمیخوره نیایین وقتی زبان خوش حالیتون نیست بایدطوردیگ باهاتون حرف زدمردم خودمون گرفتارن کاربرای خودما نیست اب نیست اونوقت شما همین جوری گله گله میایین هرجامیربم ۵۰ تا۵۰تاهستین خودما توکشورخودمون غریبی میکنیم برین عزیزکاربه جا بدی نرسیده
میهمان تا وقتی احترام میزبان را نگه داره عزیزه ‌
وقتی طرف به قول خودش تا حالا ده بار قاچاق اومده حتما یه مشکلی داره دیگه .
من به خودم اجازه نمیدم بدون مدرک پشت موتور بشینیم تا سر کوچه برم .
قاچاق رو باید معدوم کرد حتی اگر بنز اخر سیستم باشه .
تهران فقط یک ذره سیاست آذربایجان تبریز را داشته باشد
غیرت نیست
آقای صالحی من یک خانم ۶۰ساله ایرانی هستم مقیم شیراز هستم اگر برات تعریف کنم که چقدر از این افغان‌ها نامردی نمک به حرامی به چشم ورویی بی ادبی بی معرفتی دیدم مغزت سوت می‌کشه برای همین از افغانی جماعت متنفریم
افغانی ها باید برن کشور خودشون ، این خواسته اکثر ایرانیهاست ، اونایی که میگن نژاد پرستی و ازاین حرفا باید گفت موضوع نژاد پرستی نیست ، موضوع فرهنگ و اقتصاد و امنیته.
پاسخ ها
کیایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
فکر کنم بجز کارفرماهاشون، خواست همه ایرانیا باشه
من نه نژاد پرستم نه چیزی ولی از قدیم گفتند : نخود نخود هرکه رود خانه ی خود.

نه اقامت داری نه ویزا داری حق آبه که نمیدی مالیات که نمی دهید پر رو هم که هستید و توی کشورخودمون تهدیدمون رو هم که می کنید ، باعث نصف بیشتر جنایت ها و قتل ها هم شما افغانستانی ها هستید بعد توقع دارید فرش قرمز براتون پهن کنند.

به کشور خودتون برگردید.
عجب گیری کردیم به خدا بابا مهمان نمیخایم برید کشور خودتونو آباد کنید
من سالهاست که معاون مدرسه ام و دانش آموز افغانی هم داریم بی چشم و روتر از افغانی ها خداوند خلق نکرده است بزرگ و کوچک هم ندارد
ما یه کارگر افغانی داشتیم یه بار گفت ما چند برابر ایران بچه میاریم و در آینده ایران مال ماست. من البته از کار اخراجش کردم ولی تو رو خدا جلوی این ها رو بگیرید به خدا بیست ساله دیگه ما هم مثل فلسطین اشغالی میشیم
عزیزان هرجا افغانی دیدیدبهش کارندین،ازش خریدنکنید،بهش چیزی نفروشیدتا گم بشن برن بعضی هاشون خیلی کثیف هستن،چندسال پیش چندتاشون به بچه ۷ساله تجاوزکردند
خداوکیلی بیاید خیابون زند شیراز رو ببینید کلا شده افغانی پیاده رو ها رو سد معبر کردن اصلا تو پیاده رو باید موج مکزیکی بری چون دیگه جای راه رفتن نداره از بس که دستفروش افغانی هست. مملکت ما بی صاحابه. تروریست شاهچراغ هم به همین راحتی اومد تو و مردم رو به رگبار بست حالا کو گوش شنوا
دولت چهار میلیون مسکن رو نساخته که هیچ
۱۵ میلیون افغانی وارد ایران کرده و به مشکل مسکن اضافه کرده

با این زاد و ولدی که افغانیا دارن،
اگه بیست میلیون مسکن هم ساخته بشه، باز هم کم میاد
آریایی‌ها چرا به جون هم افتادین ؟ همه فارس زبان هستیم و آریایی از دو کشور دوست و بافرهنگ
بریدکشورخودتون لطفاً یه جاکارمیکردم ب خداخانومای افغانی اینقددستورمیدادن ک نگوتوکشورخودشون ک اینقدراحت نیستن حالا واسه ماشاخ شدن
بابا بی خیال برادر افغان موارد به خواندنشان می‌دهند این چیزی کمی نیست به ما ارفاق می کند خوب ازخوانناتان سربزیر هستند




برادرا
ولی توجه کردین تابناک چقدر در مورد مسئله امنیت ملی خوب کار میکنه؟ واقعا دمتون گرم. قبلا خیلی طرفدار تابناک نبودم اما در چند وقت گذشته راجع به مسائل گوناگون بخصوص مسئله بسیار مهم حضور ملخ وار افاغنه در ایران، به معنای واقعی کلمه حق رسانه ایش رو داره اداه میکنه. درود به شرفت تابناک
دوستن عزیز، مخالفان یا موافقان جمهوری اسلامی ایران، نظر شخصی من اینه که الان باید متحد باشیم و در این مورد راهپیمایی و اعتراضات بسیار بسیار بسیار مسالمت آمیز، بدون هیچگونه شعار مسخره و ضد حکومتی، بدون ایجاد دو دستگی و تفرقه افکنانه، در مقابل وزارت کشور راه بندازیم و خواسته های به حق خودمونو صریحا اعلام کنیم. تکرار میکنم بنده به شخصه دنبال تقابل با حکومت نیستم و اگر ذره ای احساس کنم چنین اعتراضات بر حقی که منطقا باید فکر شده باشه تا مسئولین رو به کاری وا داریم، به سمت اغتشاش و تقابل با حاکمیت میره ادامه نمیدم و احساس میکنم چنین اعتراضاتی برا اینکه موثر واقع بشه باید در ساختار جمهوری اسلامی ایران و مبتنی بر قوانین باشه در غیر اینصورت نتیجه عکس خواهد داشت. درود بر هموطنان عزیزم. بنده بابک.ر بی صبرانه منتظر چنین اعتراضات یا کنش های منطقی هستم.