بازدید 3462

همه تقصیرها گردن اینستاگرام انداخته شد!

برخی کاربران گزارش داده‌اند که اجرای اپلیکیشن اینستاگرام باعث داغ کردن آیفون ۱۵ – iPhone 15 و افزایش چشمگیر مصرف شارژ این گوشی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 01 October 2023

به گزارش تابناک، گجت‌نیوز نوشت: در شرایطی که زمانی کمتر از یک ماه از عرضه سری گوشی های پرچمدار اپل در سال ۲۰۲۳، خانواده آیفون ۱۵ گذشته، مشکلات مختلف این گوشی‌ها یکی پس از دیگری در حال نمایان شدن هستند. یکی از این مشکلات بزرگ داغ کردن آن‌هاست که صدای بسیاری افراد در نقاط مختلف دنیا را درآورده است.

در این رابطه دلایل متعددی ذکر می‌شود که هریک عوامل تاثیرگذار مختلفی را برای این امر ذکر می‌کنند. به‌تازگی عده‌ای اپلیکیشن اینستاگرام را دلیل رخ دادن این مشکل دانسته و آن را مسبب مشکلات گوشی های جدید اپل دانسته‌اند. این افراد ادعای خود را از طریق آزمایشات هم ثابت کرده‌اند.

 

 

بیشتر ایراداتی که پیرامون داغ کردن نسل جدید آیفون‌ها گرفته شده‌اند مربوط به زمانی است که این گوشی تحت فشارهای پردازشی و گرافیکی سنگین مثل زمان شارژ شدن یا اجرای بازی‌های پرجزئیات یا اپلیکیشن‌های سنگین است. با این وجود برخی کاربران هم گزارش داده‌اند که اینستاگرام که اپلیکیشنی نه چندان سنگین به شمار می‌رود هم از جمله دلایلی است که می‌تواند داغ کردن آیفون ۱۵ را به همراه داشته باشد!

این مساله باعث شد که برخی از تحلیلگران شناخته شده حوزه گوشی های موبایل، تصمیم به بررسی این مساله گرفته و تاثیر اینستاگرام در میزان مصرف باتری خانواده iPhone 15 را بررسی کنند.

به گزارش یکی از این تحلیلگران، اجرای همزمان اینستاگرام و اسپاتیفای در بازه‌ای پنج دقیقه‌ای باعث داغ شدن بیش از اندازه گوشی و خالی شدن ۵ درصد از شارژ آن شد! این مساله البته به صورت کاملا تصادفی رخ داده و ظاهرا از هیچ نظم و قاعده خاصی پیروی نمی‌کند.

این تولیدکننده محتوا در یوتیوب برای اثبات ادعای خود اسکرین شات‌هایی از قبل و بعد از این بازه پنج دقیقه‌ای را منتشر نمود. در این تصاویر، اینستاگرام طبیعتا بیشترین میزان مصرف انرژی در این بازه پنج دقیقه‌ای را به خود اختصاص داده و اسپاتیفای هم با مصرف ۱۵ درصدی خود در جایگاه دوم ایستاد.

این فرد البته ادعا کرده که ارائه آپدیتی نرم افزاری برای اینستاگرام می‌تواند به‌صورت کوتاه مدت و موقتی، این مشکل را برطرف کند.

کاربر دیگری هم در رویکردی متفاوت، اثر سیستم عامل iOS 17 در میزان مصرف انرژی اینستاگرام را بررسی کرد. برای این کار، او دو گوشی آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس و تبلت آیپد که هر سه به سیستم عامل‌های iOS 17 و iPadOS 17 آپدیت شده بودند را امتحان کرد و اپلیکیشن Instagram را روی هر سه آن‌ها اجرا نمود.

داغ کردن آیفون 15 اینستاگرام

نتایج این تحلیل گویای آن بود که تنها ده دقیقه اجرای این اپلیکیشن بدون انجام دادن هیچ کار خاصی باعث کاهش ۱۰ درصدی شارژ باتری می‌شود!

در این خصوص نظرات متفاوتی میان منتقدین و تحلیلگران وجود دارد و هریک، عامل خاصی را دلیل این تاثیرگذاری می‌دانند. عده‌ای معتقدند iOS 17 پاشنه آشیل شارژدهی باتری آیفون به شمار می‌رود که برای تمامی کاربران عمومیت نداشته و تنها عده خاصی را درگیر می‌کند.

متا و اینستاگرام هنوز در این خصوص اظهار نظر خاصی نکرده‌اند. بنابراین باید منتظر ماند و دید اپل یا متا، کدامیک مسئولیت این مساله را بر عهده خواهند گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست