بازدید 47072
معضلی که از دید وزیر اولویت بالاتری از کنسرت و حجاب دارد؛

ضرورت اجرای طرح هندی «سواچ بهارات» در ایران!

وعده‌ای جالب توجه و خوشایند که البته پیشتر نیز در مقطعی که احمدی نژاد رئیس جمهور بود و یکی از نزدیک‌ترین یارانش را عهده دار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرده بود هم داده شد و حتی در ادامه گزارش‌های فراوانی در خصوص درصد‌های بالای تحقق آن در برخی مناطق ارائه گردید، اما گذر زمان به خوبی نشان داد که نتیجه‌ای جز شکست نداشته و چه بسا از دلایل به محاق رفتن این معضل بوده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷ 12 July 2023

ضرورت اجرای طرح هندی «سواچ بهارات» در ایران!معضلی که از برگزاری کنسرت و حجاب اولویت بالاتری دارد؛ فقدان سرویس بهداشتی یا سرویس بهداشتی مناسب!

به گزارش «تابناک»، آنچه خواندید، دیدگاه عزت اله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که به نوعی کشورمان با آن دست به گریبان است؛ موضوعی که وقتی از وزیر می‌پرسند «با توجه به شروع فصل تابستان و تراکم سفر‌های تابستانی این مساله مطرح می‌شود که شاید مراکز گردشگری به دلایلی همچون حجاب با مسائلی مانند پلمب و بسته شدن روبه‌رو شوند، راهکار وزارت گردشگری در این خصوص چیست؟» در پاسخ می‌گوید:«اگر واقعیت را بخواهید، در شرایط فعلی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در حوزه گردشگری وجود دارد را مناسب نبودن سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی می‌دانم و این از همه چیز مهم‌تر است.

چون در دولت این گزارش را داده‌ام، عرض می‌کنم هنگامی که مردم سوار ماشین می‌شوند و در جاده راه می‌افتند و می‌بینند سرویس‌های بهداشتی مناسب برای آن‌ها نیست هرچه ما به این‌ها بگوییم که سد افتتاح کردیم، پروژه‌های بزرگ افتتاح کردیم، کارخانه‌های بزرگ افتتاح شده است، مردم می‌گویند بسیار خب اجمالاً همین سرویس‌های بهداشتی را در مسیر درست کنید.

من فکر می‌کنم قبل از این‌که برای مردم اجمالاً کنسرت، حجاب و محدودیت‌های اینجوری مطرح شود، فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است. یعنی مردم می‌گویند آقا شما که نمی‌توانید سرویس بهداشتی را درست کنید، بقیه حرف‌هایتان هم مثل این است.»

ضرورت اجرای طرح هندی «سواچ بهارات» در ایران!

البته فقدان سرویس بهداشتی یا نامناسب بودن آن‌ها نه معضلی است که به جاده‌های بین راهی محدود باشد و در شهر‌ها و حتی روستا‌ها مرتفع شده باشد و نه مستقیم ارتباطی با وزارت گردشگری دارد، اما ظاهرا وزیر عزمش را جزم کرده تا برای حل آن تدابیری اتخاذ و اجرا شود؛ «من می‌توانم شانه خالی کنم و بگویم دستگاه‌های دیگر باید بیایند و انجام وظیفه کنند، اما احساس می‌کنم برای آینده گردشگری نمی‌توان به این‌ها بی‌توجه بود؛ لذا در جلسات مشترک استاندار‌ها با هیأت دولت به طور جدی روی این مسائله تاکید کردم.

آقای مخبر، معاون اول رئیس جمهور هم با نظر کاملا مثبت دستورات لازم را به سازمان برنامه دادند، خوشبختانه آقای منظور هم هماهنگی بسیار خوبی داشت. ما باید بسیج شویم و سرویس‌های بهداشتی فعلی را یک‌ مقدار آماده‌سازی کنیم، زیرا آماده نیستند.

اصلاً من در این حوزه تعارف ندارم و ان‌شاءالله سعی می‌کنیم با تلاش وضعیت بهداشتی را قابل قبول کنیم و بعد با طرح جامعی که ما داریم و طرح تیپی که برای سرویس‌های بهداشتی با همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها آماده کردیم، بتوانیم طرحی را که داریم در کشور تعمیم دهیم و سرویس‌های جدید را هم ان‌شاءالله ایجاد کنیم.»

وعده‌ای جالب توجه و خوشایند که البته پیشتر نیز در مقطعی که احمدی نژاد رئیس جمهور بود و یکی از نزدیک‌ترین یارانش را عهده دار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرده بود هم داده شد و حتی در ادامه گزارش‌های فراوانی در خصوص درصد‌های بالای تحقق آن در برخی جاده‌های بین راهی ارائه گردید، اما گذر زمان به خوبی نشان داد نتیجه‌ای جز شکست نداشته و چه بسا از دلایل به محاق رفتن این معضل بوده است.

معضلی که مدت هاست گریبانگیر شهر‌ها هم شده و دست کم در تهران آثار ناخوشایند آن در مناطق زیادی از شهر احساس می‌شود و این سوال را به دنبال دارد که چگونه اوضاع سرویس بهداشتی در پایتخت کشور تا این اندازه وخیم است و برای رفع آن تدبیری اندیشیده نمی‌شود؟ آیا ممکن است مجموع نهاد‌های گوناگون متوجه چنین وضعیت غیرقابل قبولی نشده باشند؟ آیا عجیب است عده‌ای به طعنه یا به منظور نشان دادن وخامت اوضاع به وزیر بگویند که چگونه در کشور پروژه‌های عظیم به اجرا درمی‌آید، اما یکی از معضلات، فقدان سرویس بهداشتی است؟

ابهامات و انتقاداتی که با توجه به افزایش شمار سالمندان در کشور و حتی به واسطه طرح‌هایی مانند تشویق مردم به زادآوری، قابل توجه‌تر هم به نظر می‌رسند و اقدام دولتمردان برای رفع این معضل را ستودنی جلوه می‌دهند. اقدامی که البته باید در ابعاد وسیع‌تر در دستور کار قرار گیرد و منحصر به مسیر‌های بین راهی نباشد. چیزی شبیه اقدامی که هندی‌ها چند سال پیش در دستور کار قرار دادند.

ضرورت اجرای طرح هندی «سواچ بهارات» در ایران!

درباره طرح «سواچ بهارات» سخن می‌گوییم که شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید در مقطعی شعار کلیدی دولت این کشور شد و بر اساس آن، پرداخت کمک هزینه برای ساخت توالت در منازل به مردم در دستور کار قرار گرفت و تامین هزینه‌های اجرای سواچ بهارات (که در هندی به معنای پاکسازی کشور است) از طرق مختلف، حتی استقراض از بانک جهانی در دستور کار قرار گرفت تا اجابت مزاج در گوشه و کنار شهر‌ها و روستا‌ها کاهش بیابد و در نهایت روزی برسد که همه خانوار‌های هندی به سرویس بهداشتی دسترسی داشته باشند.

البته اوضاع در کشورمان به وخامت هند نیست، اما خوب که به اطرافمان نگاه کنیم، ما هم نیازمند نسخه‌ای از سواچ بهارات هستیم تا شاید بتوانیم به کمک آن وضعیت شایسته تری برای خودمان رقم زده و امکان جذب بیشتر گردشگران و رونق اقتصاد کشور به واسطه حضور ایشان را فراهم آوریم. اتفاقی که رقم نخواهد خورد الا با جدی گرفتن مشکلی که وزیر گردشگری کشورمان را مجاب کرده بخشی از فعالیتش در شبکه‌های اجتماعی را معطوف به نشان دادن سرویس‌های بهداشتی نامناسب کند، بلکه اتفاق نظری برای حل این مشکل به وجود آید.

طرحی ضروری که می‌توان برای پیشرفتش در ابعاد وسیع‌تر و زمان کوتاه تر، فعال سازی سرویس‌های بهداشتی موجود را هم در دستور کار قرار داد که متعلق به اماکن عمومی یا حتی غیرعمومی هستند و برای فرار از هزینه‌های جانبی مانند نظافت، قفل بزرگی روی درهایشان نصب شده و بعضا نوشته مشهور و عمدتا همراه با دروغ «سرویس بهداشتی خراب است؛ لطفا سوال نفرمایید» هم در معرض دید مراجعین قرار گرفته است؛وضعیتی که اگر دولت مردان عزمشان را جزم کنند، قطعا قابل تغییر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۴۴
چه خبر از طرح کاپیتولاسیونی سیم کارت برای چشم آبی؟!!
پاسخ ها
مسیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
اجرا شد سیم کارتاشم اجمالا دادن دست اقا زاده و مسئولین تا حالا گردشگر پیدا بشه انشالله
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
بورس تا این لحظه منفی ۳۰۰۰۰ واحد
آقایان بانک مرکزی هر روز با نرخ دلار بازی کنید و نتیجه اش را روزانه در بورس میبینیم
ناشناس
| France |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
یک خبر و تحلیل هم نسبت به حمایت روسیه از امارات بابت طرح مسئله جزایر سه‌گانه در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه منتشر کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
ایران، سفیر روسیه را احضار کرد!!!!!!صبح امروز سفیر فدراسیون روسیه از سوی علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیر کل خلیج فارس به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به مطالب مندرج در بیانیه مذکور به سفیر روسیه در کشورمان ابلاغ شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
این هم از روسیه تون که بهتون پشت کرد

سرت رو بالا بگیر ساندیس خور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
فعلا در حال واگذاری اینترنت بدون فیلتر کاپیتولاسیونی به نورچشمی ها هستند
واقعا یکی از بزرگترین مشکلات است. واقعا من خودم سفر زمینی نمیرم فقط به همین دلیل. آفرین به وزیر گردشگری. در کنار این مساله عدم توسعه حمل و نقل ریلی پرسرعت و با کیفیت هم یکی از بزرگترین مشکلات نه فقط گردشگری بلکه کشور است.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
در ورودی توالت ها مثل گیت های مترو در
درب و دستگاه کارتخوان بگذارند و وجه دریافتی را برای تمیز نگهداشتن آن هزینه کنند
اول توالت فرودگاه امام رو درست کن!
درست میگه
علت اصلی این است که اگر سرویس تمیزی هم باشد و رایگان باشد هزینه آن را مدیران یا انسانهای والا یا رستورانها با مراکز منتفع می دهند باید این مساله و دریافت هزینه آن و راههای دریافت هزینه به کمک تکنولوژی تسهیل و قانونمند شود

اگر دریافت هزینه تسهیل و قانونی شود پمپ بنزینها می توانند بخشی از مشکل را حل کنند البته باید دریافت هزینه مشهود و وظایف در قبال آن تعریف و بازرسی شود
بخش خصوصی هم می تواند سرمایه گذاری کند
دولت و شهرداریها هم می تواند مراکز رایگان را توسعه دهند
وزیر محترم کاملا نقطه ضعف بزرگ و درستی را اشاره کردند

من در سال 24 بار سفر با ماشین دارم و دقیقا در مسیر 1200 کیلومتری از شمال ایران به جنوب تقریبا سرویس بهداشتی یکی از مشکلات هست هرچقدر از تهران دور شوید تعداد محل هایی که سرویس بهداشتی دارند و وضعیت مناسبی هم داشته باشد به شدت کمتر می شود

بطور مثال شما از تهران تا قم تعداد زیادی مجتمع بین راهی می بینید که سرویس بهداشتی دارند و اتفاقا تمیز و مناسب هستند

ولی فرضا تا اصفهان بررسی کنید تعداد بسیار کم می شود

مثلا نطنز تا اصفهان تقریبا یکی یا دوتا مجتمع هست که به خاطر جمعیتی که به این سرویس بهداشتی ها مراجعه می کنند اکثر اوقات تمیز و مناسب نیستند

بعد از اصفهان تا شیراز اوضاع بدتر هست و تعداد سرویس های بهداشتی حتی کمتر و طبیعتا کثیف و نامناسب هستند

گزینه بعدی هم پمپ بنزین ها و سرویس بهداشتی انها است که صرفا برای استفاده ضروری به علت وضعیت نامناسب باید در نظر گرفت.

این را هم در نظر بگیرید برای بانوان و بچه ها ضرورت سرویس بهداشتی مناسب و تمیز بسیار حائز اهمیت است.

امیدوارم از طرحی با فنآوری ها روز برای شستشو و نظافت اتوماتیک سرویس ها مدرن جدید استفاده کنند که کارآمدی بیشتری داشته باشد.
مملکتی با 4000 سال سابقه تمدن که جای جایش آثار تاریخی و باستانی قرار دارد، افتاده زیر دست یک عده که الف را از ب تشخیص نمی دهند. کشورهایی با 10 درصد آثار باستانی نسبت به ایران چندین و چند میلیارد دلار درامد از قبل تورسیم دارند.
بدینوسیله از مدیریت محترم مجموعه مهر وماه در اتوبان تهران -قم تشکر می کنم که با ایجاد فضایی مناسب و البته با سرویس های بهداشتی خوب و مرتب خستگی راه را از تن هر مراجعه کننده ایی بیرون می کنند . ومی تواند به عنوان یک نمونه موفق در سطح جاده ها و شهر های کشور اجرایی شود . این کار علاوه بر بهتر کردن خدمات به مراجعین و مسافران , می تواند اشتغال خوبی را هم برای قشری از جامعه ایجاد نماید.
به هیچ هندی زنده هیچوقت و هیچ زمانی اعتماد نکنید در کل هندوستان شاید به اندازه تعداد انگشتان دست انسان صادق و درستکار پیدا نکنید. در هندوستان همه مقامات را میشود خرید فقط قیمت آنها متفاوت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
و همینطور پاکستانی ها!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
آن وقت یانکی ها نایس اند خخخخه
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
به عنوان کسی که بیش از 20 سال عمرم را در آمریکا صرف تحصیل و تعلیم کرده و با افراد زیادی با ملیت های گوناگون سر و کار داشته ام، برداشتم را نسبت به آنها در زیر بیان می کنم:
اورینتالها (چینی، ژاپنی، سنگاپوری..) : کوشا
پاکستانی و هندیها: متملق و چاپلوس
ایرانی ها: خود بزرگ بین و مغرور
ایتالیایی ها و یونانی ها: عصبی
آلمانی ها: موادب و قابل احترام
انگلیسی ها: موذی و خسیس
آمریکایی ها: صادق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
ناشناس 11:09

معلومه یه روز هم بینشون نبودی
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
آخه من واقعاً از طرز فکر مسو‌لین سر در نمی آورم ، شمااز هندوستان الگوبرداری می کنید ؟
دوستان حداقل در این زمینه ها از چینی‌ها الگو برداری کنید
در هند کلمه ای بنام بهداشت وجود نداره، اگر باورنمی کنیدتشریف ببرید و ببینید ت
خیانت روسیه در حمایت از جدایی بخشی هایی از خاک ایران بار دیگر خودش را نشان داد و از و لاواروف بدذات شیطلان صفت از جدایی جزایر ایرانی از خاک ایران حمایت کرد این نظام فاسد ضد ایرانی(روسیه) هر بار می خواهد ضربه ای به منافع ملی ایرانیان بزند و شرق گداها فعلا جیکشان در نمی آید و باید پاسخ دهند چرا پیرو سیاست نظام روسیه شده اند که جز نابودی ایران هدفی ندارد؟
چرا ایران را تبدیل به یک استان از روسیه کرده اند ؟؟؟؟؟ باید به مردم پاسخ بدهند نمی توانند از زیر پاسخ به مردم فرار کنند روسیه ای که هر عملی انجام می دهد بر ضد ملک و ملت ایران است و بدترین خیانت ها را در طول تاریخ این کشور به ایران زده است و دشمن درجه یک ملک و ملت ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
خیانت را نمی زنند بلکه می کنند. فارسی را در کدام .... یاد گرفته ای؟
سلام.خیلی موضوع مهمی را مطرح کردید متاسفانه سرویس بهداشتی دربین راه و مناطق گردشگری و پارک های داخل شهر مشکل زیادی داریم که باید حل شود این موضوع تقریبا یک معضل عمومی هست اون جمله درست هست که مردم می گویند مدیرانی که نمی توانند چهار تا سرویس بهداشتی درست کنند چطور می توانند کارهای بزرگ انجام بدهند
زمستان سخت اروپا و کمبود قیمت گاز را که یادتان است
حالا برید قیمت جهانی گاز را ببینید
ما نه قیمت خودرو را کنترل و پایین آوردیم و نه مسکن و ماست را و نه دلار و سکه را
اما آنها با وجود بحران اوکراین قیمت گاز را به پایین تر از قبل می خرند
یعنی اگر اوج آنرا اگر ده بگیرید الان در حدود دو و سه است
فکر کنید که یک خودرو ده میلیاردی دو میلیارد و یک خودرو یک میلیاردی 200 میلیون شود

مسئولین ما هم شعار بدهند ایران 1400
1400 تمام شد سال دیگری مد نظرتان نیست که داخل شعارتان بیاورید
مردم نقد را بچسبید که خربزه آب است
اقای وزیر از مردم هم بخوان که مقداری قناعت کنن و ولخرج نباشن تا انشالله در برنامه های توسعه بعدی این موارد هم رسیدگی شوند.
یکی از برکات جشن عید غدیر این بود که مردم بفهمند که شهرداری چکاره است و وضعیت سرویس های بهداشتی شهر و عملکرد شهرداری نمایان شود و همچنین دروغ های که گفته می شود
من 5 سال کارم توریست ورودی به ایران بود یکی از معظلات اساسی توریسم چه داخلی و چه خارجی سرویس های بهداشتی توی چاده ها و شهر ها است من به نوبه خودم به هوش و ذکاوت ایشان تبریک میگویم و آرزوی موفقیت میکنم
در مسیر اردبیل به مغان مجتمع خدماتی فوق العاده ای احداث شده که واقعاً کم نظیره و باید از ایده های اینچنینی حمایت کرد.
فقط فاصله تهران قم خوبه !!!!!!!
باورم نمیشه این حرفو وزیر زده . یا خوده خدا . یعنی عمق فاجعه رو میشه تو استخون حس کرد .
به نظرم این دنیا دیگه چیز جدیدی برای دیدن نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
چون وزیره باید از سینوس و کوتانژانت حرف بزنه. حالا یک وزیر هم حرف حسابی زده مسخره می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
اينا عقلشون به اين چيزا نميرسه ، كارشناساشون اين گزارشات را تهيه ميكنن و به اينا ميدن، من قبل از اينكه بازنشسته بشم روساى اداره به من ميگفتن ميخوام برم جلسه يا ميخوام مطلبى در رسانه منتشر كنم شما گزارشات خوبي تهيه ميكنى مثلا در فلان مورد گزارشي تهيه كن ما هم بالاجبار اين كارا رو انجام ميداديم، خدا را شاهد ميگيرم اكثر مسئولين ضريب هوشيشون از يك ,,,هم كمتره
وزیر حرف درستی زده و باید از ایشان حمایت شود. اما باورش سخته رییس سابق صدا و سیمای میلی چنین سخنان دقیقی را گفته باشد.
آقایان فکرشون رو بخاطر توالت درگیر نکنند هر وقت کشور آباد شد تعداد رستوران های بین راهی هم بیشتر میشود و در کنار هر رستوران معمولا دستشویی های تمیز هم هست که باید مثل ترکیه پولی باشه. هندوستان فاضلاب نداره و 80 درصد خونه هاش دستشویی ندارن. ما قابل قیاس با هندوستان نیستیم و طرح های اونا نیز برای ما کارایی نداره.
مسئله ای که آقای ضرغامی در باره مهم بودن ایجاد سرویس‌های بهداشتی نسبت به مسئله حجاب عنوان کردند. شاید ساده به نظر برسد ولی خیلی مهم است. مهم از این نظر که یک مسئول منصف درک درستی از وضع جامعه دارد وشجاعت بیان آن را با وجود جو مدیران چاپلوس وفرصت طلب که 90 درصد مدیران مملکت را تشکیل می دهد را دارد. نشان از وجدان ایشان است. که متعصفانه از افرادی مثل ایشان که در کل نظام انگشت شما هستند استفاده نمی شود. اگر ایشان شهردار تهران می شدند اتفاقات خوبی در وضع شهر تهران رخ می داد. برای مثال شهرداری تهران ساختمان‌های زیادی در سطح شهر ساخته وبه مردم فروخته ولی وقتی پول را کامل می گیرد دیگر خود متعهد به تعهدات نسبت خریداران نمی داند. برای نمونه مجتمع تجاری ابریشم چهاراه ولیعصر است که 13 سال است سند واحدها را نمی زند ومدیران شهرداری تعجب می کنند که چرا این خریداران طلب سند دارند. وهمین که در واحدها هستید خدا را شکر کنید. وچون کارمندان شهرداری ومدیران آن هستند. مقدس وارباب مردم وشهروندان رعیت ونوکر آنها هستند. ولی اگر افرادی مثل آقای ضرغامی مسئول شوند. مدیران این چنینی را بیرون می ریزند.
حرف کاملا درستی است البته این تنها مشکل نیست دهها مشکل ریز و درشت دیگر هم هست بفرمایید در طول سفر وضعیت کدام رستوران از نظر بهداشت مورد تایید است چه کسی نظارت می کند قیمتها را چه نهادی کنترل می کند اگر در طول سفر در جاده کسی مشکل پزشکی پیدا کرد چگونه باید با اورژانس جاده ای که بسیار کم هستند تماس بگیرد
خلاصه اینک خیلی عقب مانده شدیم
اول اینکه تیتر زدن و مقدمه تان اشتباه است. هرچه دلتان خواسته و به ذهنتان رسیده در مورد طرح هندی ضمیمه و تیتر این گزارش کرده اید در حالی که شخص وزیر هیچ اسمی از این طرح هندی نبرده است.
دوم اینکه در مملکت ما در دولت دو اعتقاد هست. یکی اینکه هرکس از خانه زد بیرون سیستم گوارشش را تعطیل کند تا وقتی که به منزل برگردد. دوم اینکه هرکس با ماشین بیرون رفت بعد از پیاده شدن باید ماشینش را در جیبش بگذارد و برود دنبال انجام کارش چون نه الزام به ساخت پارکینگی هست و نه جایی برای پارک و در نهایت جریمه پلیس.
آخه چقدر باید منابع و بیت المال بخاطر افکار عجیب و غریب و طرح ها ی من درآوردی مسو‌لین از بین بره
متاسفانه بخش بزرگی از مسو‌لین ما هیچ اطلاعاتی از جهان بیرون و دنیای بین الملل ندارند و فکر می کنند روابط کشورها بر پایه مرام و معرفت قرار داره
در حالی که اصلاً اینطور نیست
در مورد نداشتن سرویس بهداشتی هم خوب مسلما بخاطر تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب و ندادن تکنولوژی پیچیده سرویس بهداشتی به کشورمان و البته توطئه های اسراییل ما در این زمینه عقب هستیم
شاید اجازه ساخت توالت‌های تمیز و بیشتر باید در مذاکرات برجام لحاظ بشه
باز هم ممنونم
شب گذشته در پارک باغ موزه قصر پیر زنی را دیدم که به دنبال سرویس بهداشتی بود او را راهنامیی کرد به واحدهای بهداشتی کنار مسجد که همگی بسته بودند بعد به واحدهای اداری که اجاز استفاده نمی دادند وبعد به سرویس های بهداشتی پارک بالای باغ موزه قصر رفتند که باز بود ولی اب نداشت چون بچه ام دوچرخه سواری می کرد سرگردان بودن ان را می دیدم و چند بار راهنمایی کردم
طنز
درآمدهای مولد سازی را خرج توالت سازی کنید
عجب مشکل بزرگی داریم خوشبختانه مشکل گرانی واختلاس ودیگرمعضلات حل شد مشکل مستراح بین راه بود که مردم خودشان حل میکنند مسئولین بجای بفکرقضای حاجت ما بودن بفکرغذای شکممان باشندبهتراست
دقیقا همینه
یک مشت ارا.... را برای منحرف کردن اذهان نگویید فقط یه مسافرت ۲۴ ساعته بروید بعد ببنیم اولویت تان کنسرت های برخی اقازده دوست یا همین موضوع مثلا ساده به شبکه ابرسانی ، فاضلاب ، خطوط انتقال نیرو .... و همین موضوع ساده می گویند زیر ساخت تا این ها را نداشته باشید فقط دور باطل خواهید زد
بی شک یکی از جاذبه های مهم تاریخی و فرهنگی کشور قلعه فلک الافلاک خرم آباد است. جالب است بدانید این بنا بنا به ضرورت کاربری گذشته یک سرویس بهداشتی دارد که جزیی از بناست و منطقی است که اکنون از آن استفاده نشود چنانکه دیگر قسمت های بنا هم کاربری موزه دارد اما جالب اینکه تنها سرویس بهداشتی این بنا فقط همین سرویس بهداشتی است حالا تصور کنید در ایام عید که شما بازدید کنندگان به هزاران نفر می‌رسد اوضاع چگونه است. جناب ضرغامی هم بهتر است کمتر شعار بدهد و بیشتر عمل کند.
وزیر محترم نکته درستی را دست گذاشتند برخلاف تصور بعضی ها که این موضوع را بی اهمیت تلقی می کنند موضوع یک نیاز فیزیولوژیک اساسی است که بابد بسیار مورد توجه واقع شود یک گردشگر همانطور که به وسیله نقلیه مناسب ومکان اقامت ومحل تغذیه مناسب نیاز دارد نیازمند به سرویس های بهداشتی مناسب که رعایت بهداشت در انها شده باشد وخود محل انتقال الودگی های عفونی نباشد نیاز دارد در زمان احمدی نژاد بیاد دارم در این مورد تلاش زیادی شد اما متاسفانه در کشور ما بعد از ایجاد واحداث این مکانها بودجه برای نگهداری وتامین نیروی انسانی دیده نمیشود چرا از تجربیات خوب کشورهای گردشگر پذیر مثل ترکیه یا مالزی استفاده نمیشود مثلا شما در اسانبول با داشتن استانبول کارت که تهیه ان بسیار ساده است می توانید از اتوبوس مترو بلیط اماکن گردشگری وسرویس های بهداشتی استفاده کند به هر حال برای حفظ بهداشت جامعه واسایش وارامش شهروندان وخصوصا گردشگران باید برای این نیاز فکری اساسی شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست