بازدید 2091
۱

اتحاد شیعه و سنی ضامن امنیت کشور است

مدیر حوزه علمیه خواجه نفس اتحاد شیعه و سنی را یک ضرورت دانست و گفت: اگر اتحاد نداشته باشیم امنیت، دین و اسلام در کشور به خطر خواهد افتاد.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ 01 October 2023

به گزارش «تابناک»، آخوند رمضان‌حاجی عرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: اهل تسنن ۱۲ ربیع الاول و برادران اهل تشیع ۱۷ ربیع الاول را سالروز تولد حضرت رسول (ص) می دانند به همین دلیل حضرت امام خمینی (ره) با هوشیاری این فاصله را هفته وحدت نامگذاری کرد تا عاملی برای وحدت بیشتر مسلمانان باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت محمد (ص) جایگاه بسیار عظیم و ویژه ای نزد خداوند دارد، گفت: بسیاری از پیامبران برای هدایت قوم و قبیله خود مبعوث شده و برخی دیگر از پیامبران نیز برای هدایت مردم شهر و دیار خود ماموریت داشتند اما پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) یک پیامبر جهانی بوده که برای هدایت تمامی مردم فرستاد شده است.

مدیر و مدرس حوزه  علمیه علی بن ابی‌طالب (ع) روستای خواجه نفس گمیشان قرآن کریم را معجزه بزرگ و جاویدان حضرت محمد (ص) دانست و افزود: حضرت موسی (ع)، حضرت عیسی (ع)  و سایر پیامبران الهی معجزات متنوعی نظیر زنده کردن مردگان و یا عصای معجزه‌گر داشتند که با از دنیا رفتن این پیامبران معجزات آن ها نیز ازبین رفت اما معجزه بزرگ حضرت محمد(ص)، کتاب آسمانی قرآن است که تا ابد جاوید خواهد ماند.

 فرمانده بسیج  طلاب شهید ابوبکر اونق روستای خواجه نفس گمیشان با بیان اینکه ما باید به خاطر داشتن پیامبر بزرگ و معجزه جاویدان آن شکرگزار خداوند بوده و اتحاد خود را حفظ کنیم، گفت: اگر مسلمانان با هم وحدت نداشته باشند، زمینه نفوذ دشمن فراهم شده و کشور نا امن خواهد شد.

حاجی عرازی با تاکید بر اینکه اگر وحدت نداشته باشیم، اسلام و دین ما نیز به خطر خواهد افتاد، گفت: شیعه و سنی در کتاب خدا، پیامبر و قبله و اصل دین هیچ اختلافی باهم نداشته و مشترکات بسیار زیادی با هم دارند که باید با تکیه برآنها روز به روز همبستگی خود را تقویت کنند و به لطف الهی این برادری در حد اعلای خود در استان گلستان شکل گرفته است.

وی بیان کرد: شیعه و سنی استان گلستان در مراسم مختلف نظیر جشن‌های عمامه گذاری، مولدخوانی و جشن فارغ‌التحصیلی در کنار هم شرکت کرده و شادی‌های خود را با هم قسمت می‌کنند که بیانگر اتحاد و محبت بین مسلمان در استان گلستان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کدام اتحاد برادر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی