بازدید 7179
وزیر اطلاعات:

برای جمهوری‌اسلامی شیعه‌ و‌ سنی تفاوتی ندارد

وزیر اطلاعات گفت: وحدتی که در دنیای اسلام با عنوان مقاومت اسلامی شکل گرفته باعث شده دنیای کفر بیشتر از هر زمان دیگری احساس خطر کند.
کد خبر: ۹۵۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 03 February 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علوی پیش از ظهر دوشنبه در نهمین همایش آئین برادری در شهرستان ریگان بیان داشت: از هشت سال پیش آئین برادری آغاز شده که اقدامی بسیار ارزشمند است که باعث پاشیده شدن بذر محبت در میان مردم می‌شود و همچنین رشد، پیشرفت و توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: این مراسم قرار بود در هفته وحدت برگزار شود که به دلیل برخی مسائل نتوانستیم در جمع شما حضور داشته باشیم.

وزیر اطلاعات گفت: دهه فجر محصول وحدت است ضمن اینکه اگر وحدت بین شیعه و سنی و حتی اقوام دیگر در کشور نبود امکان نداشت به این سادگی رژیم تا دندان مسلح را با ذکر الله‌اکبر و با دست‌های خالی شکست داد و انقلاب در سایه امام راحل به پیروزی برسد.

علوی تصریح کرد: وارد چهل و یکمین سال از عمر انقلاب اسلامی شده‌ایم که با ایستادگی همه مردم طی این سال‌ها همه توطئه‌های دشمنان را پشت سر گذاشتیم و با رهنمودهای رهبری اینک در اوج قرار داریم.

وی گفت: وحدتی که در دنیای اسلام با عنوان مقاومت اسلامی نامیده شده است و باعث شده دنیای کفر بیشتر از هر زمان دیگری از این وحدت احساس خطر کند.

علوی عنوان کرد: دشمن همه تلاش خود را به کار گرفته تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کند و برای این اختلاف افکنی سرمایه‌گذاری کرده است بنابراین ما نباید تحت تأثیر توطئه‌های دشمنان قرار گیریم.

علوی با اشاره به اینکه در هر جا که مسلمانان وحدت داشتند دشمنان ضعیف شدند و جلوی ما به زانو درآمدند، افزود: عدم وحدت بیان مسلمانان باعث جان گرفتن مستکبران می‌شود.

وی گفت: در حالی قبل از سال ۲۰۱۲ می‌گفتند اسرائیل آخرین نفس‌های خود را می‌کشد اما بعد از آنکه مسائل سوریه پیش آمد، اسرائیل سال ۲۰۱۳ را امن‌ترین سال برای خود اعلام کرد زیرا بین مسلمانان اختلاف ایجاد شده بود.

وزیر اطلاعات ابراز داشت: مسلمانان همواره باید با یکدیگر متحد باشند زیرا وحدت باعث دور کردن خطر و تهدید خواهد شد و برکات بسیاری در پی دارد.

وی با بیان اینکه به ریسمان الهی چنگ بزنید و خداوند تفرقه را حرام می‌داند، افزود: وحدت و برادری مانند غذا است بنابراین برای حرکت به سمت جلو نیاز به وحدت داریم زیرا هر ملتی که با همدیگر یکدست و متحد شوند موفقیت‌های بسیاری کسب خواهند کرد و در غیر این صورت چیزی حاصل نخواهند کرد و بسیاری از چیزهایی را هم که داشتند از دست می‌دهند ضمن اینکه عزت در سایه همدلی و هم‌افزایی شکل می‌گیرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: انقلاب اسلامی تنها متعلق به امت ایرانی نیست زیرا هر کجای دنیا که مسلمانی وجود داشته باشد خواهر و برادر ماست و انقلاب اسلامی متعلق به همه دنیای اسلام است.

علوی افزود: انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال از ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی دفاع کرده و در مقابل آن ایستاده و این ایستادگی هزینه دارد اما جمهوری اسلامی حاضر شده این هزینه را پرداخت کند تا از مسلمانان دفاع کند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: برای جمهوری اسلامی شیعه و سنی تفاوتی ندارد و می‌توان این موضوع را در حمایت از مسلمانان بوسنی و هرزگوین و همچنین در حمایت از مسلمانان افغانستان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: اگر تاریخ را مطالعه کنید مشاهده خواهید کرد طی یک قرن گذشته همه بزرگان جهان اسلام چه شیعه و چه سنی از اسلام واحد سخن به میان آورده‌اند.

علوی یادآور شد: در بین مذاهب همیشه افراد افراط گرا وجود داشته‌اند که موجب کشته شدن تعداد زیادی شده‌اند اما جمهوری اسلامی به این افراطی‌گری‌ها خاتمه داد و اینک شیعه و سنی با عزت و افتخار در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی گفت: انقلاب اسلامی چهره واقعی اسلام را به همه دنیا نشان داد لذا أین وحدت و همدلی باید حفظ شود که لازمه آن احترام گذاشتن به نظرات یکدیگر و اختلاف نداشتن است زیرا با گفتمان می‌شود مواضع خود را مطرح کرد ضمن اینکه دعوا غیر از ضرر نتیجه دیگری در بر ندارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی