بازدید 2516

دستگیری ۵۰ هزار نفر از مترددین غیرمجاز در نوار مرزی

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش گفت: امروز با تحت کنترل‌گرفتن هنگ‌های مرزبانی زابل و زاهدان در منطقه، استقرار تیپ ۱۵۸ را در منطقه داریم که تا امروز نزدیک به ۵۰ هزار نفر دستگیری مترددین غیرمجاز مرزی را در نوار مرزی داشته‌ایم که آن‌ها را به یگان مرزبانی تحویل داده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۹۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 30 September 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش  درخصوص فعالیت‌های این قرارگاه برای تامین امنیت جنوب شرق کشور، گفت: با توجه به شرف‌یابی ما محضر رهبر انقلاب و تاکید ویژه‌ای که ایشان در رابطه با امنیت مرزها به ویژه تاکیدی که در خصوص مرز جنوب شرق داشتند پس از شرفیابی محضر ایشان امکانات خوبی در اختیار قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش قرار گرفت.

وی افزود: ما امروز این آمادگی را داریم تا کار انسداد مرزهای جنوب شرق را با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی و گروه مهندسی جنوب شرق آغاز کنیم تا کار انسداد مرز را در طول ۲۷۳ کیلومتر از نوار مرزی از منطقه میل سه جانبه که مرز مشترک ایران، افغانستان و پاکستان است تا منطقه چاه‌خرما که حدفاصل منطقه استحفاظی ما با قرارگاه شمال شرق است، اجرایی کنیم.

امیر غلامعلیان در ادامه با بیان اینکه در خصوص امنیتی که امروز در سواحل خلیج مکران داریم، کارهای خوبی انجام شده است، گفت: باید اعلام کنم که ما در طول ۵۵۰ کیلومتر نوار ساحلی از خلیج گواتر در استان سیستان و بلوچستان تا کوه مبارک، کارهای بسیار خوبی در رابطه با امنیت این نوار ساحلی انجام شده است.

وی ادامه داد: درخصوص استقرار یگان رزمی قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش در مرزهای شمال شرق استان امروز این استقرار کاملاً عملیاتی است و روند دستگیری‌های مترددین غیر مجاز مرزی به شدت ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش، بیان کرد: امروز با تحت کنترل‌گرفتن هنگ‌های مرزبانی زابل و زاهدان در منطقه، استقرار تیپ ۱۵۸ را در منطقه داریم که تا امروز نزدیک به ۵۰ هزار نفر دستگیری مترددین غیر مجاز مرزی را در نوار مرزی داشته‌ایم که آن‌ها را به یگان مرزبانی تحویل داده‌ایم.

وی افزود: امروز با استقرار یگان‌های رزمی ما در مناطق مرزی، امنیت در سواحل مکران مرزهای شمال شرقی استان و منطقه تحت مسئولیت ما با کشور افغانستان کاملاً حاکم است و ان‌شاءالله مردم بتوانند در سایه این امنیت پایدار که برای آن‌ها فراهم کرده‌ایم به زندگی عادی خود ادامه دهند.

امیر غلامعلیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در منطقه مسئولیتی قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش برنامه‌ای برگزاری رزمایش و تمرینات تاکتیکی دارید یا خیر، تصریح کرد: ما در سه سال گذشته ۳ رزمایش اقتدار را در مناطق جاسک و کنارک در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اجرا کرده‌ایم که این رزمایش‌ها خروجی آموزش‌های ما بوده است که عمدتاً در نوار مرزی دریایی ما انجام شده است و یگان‌های ما با بهترین کیفیت در منطقه حضور داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش همیشه با امنیت تلاقی دارد هر کجا که این نیرو در مرز استقرار دارد، نشان‌دهنده امنیت و صلابت است و مردم عزیز اطمینان داشته باشند که با استقرار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرزها هیچ گونه تهدیدی متوجه منافع امنیتی ما نخواهد شد.


منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
متاسفانه شعارهائی که میدهید با اعمال شما همخوانی ندارد - افغان ها و عراقی ها راحت از مرز ها رفت آمد دارند و شما تا کنون فقط به شعار بسنده کرده اید.
پاسخ ها
امیرداداش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
مرزبانی شرق کشور،آبروی هرچی مرزبانی در دنیا است را برده
پس این 11 میلیون افغانی چطور وارد ایران شده اند؟
دروغ میگین متاسفانه...
یارانه نان افغانی ها را چرا از جیب دولت پرداخت می شود
دولت گندم کیلویی 16000تومان از کشاورز می خرد تبدیل به ارد می کند که با هزینه حمل ،اسیاب ،نگهداری قیمت یک کیلو ارد حدود 19000تومان می شود دولت این اراد را کیلویی 1200 تومان به نانوا دولتی می فروشد
هر کیلو ارد صرف تولید 11 قرص نان تافتون می شود
حالا بخاطر اینکه مقایسه راحت تر و قابل فهم تر شود هزینه دستمزد ،اجاره نانوا و ...به قمت نان اضافه نمی کنیم
با تقسیم 19000تومان ارد با قیمت واقعی بر تعداد 11 قرص نان قیمت واقعی یک قرص نان می شود 1700 تومان
اما دولت ارد را با قیمت 1200تومان به نانوا می دهد که با تقسیم قیمت یارانه ای یک کیلو ارد 1200 تومان بر تعداد 11 قرص نان قیمت نان می شود 100 تومان یعنی دولت 1600 تومان بابت یک قرص نان یارانه می دهد
اگر هر اتباع بیگانه روزی 7 قرص نان مصرف کند دولت بابت یک نفر در روز 11200 تومان و در ماه 336000هزارتومان و در سال 4 میلیون 32 هزار تومان فقط به یک نفر غیر ایرانی یارانه می دهد .
اگر 7 میلیون افغانی در ایران باشند دولت سالی 28 هزار میلیارد تومان فقط پول یارانه نان به این افراد پرداخت می کند
یارانه بنزین ،برق،اب ،اموزش 700هزار افغانی و... جای خود !!!!!!!!!!!!!!
دولت مخترم باید در پرداخت یارانه به این روش هر چه سریعتر تجدید نظرکند
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
این مورد که جنابعالی زحمت کشیده اید نوشته اید فقط یک مورد از این هزینه های کمر شکن برای ملت است. قانون عرضه و
تقاضا در جاهای دیگر حاکم است مثلا
- در مورد مسکن - اجاره بها بازار کارو غیره
خدمات بهداشتی خدمات کنسولی و هزار تا چیز دیگه
دستگیری کافی نیست مرزها را با مسلسل اتوماتیک تجهیز کنید
داخل کشور هر جا می بینیم زن بچه افغان ما کاملا معا صره اشغال شده ایم دیگر کسی فکرش را نکند
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را شما که نظامی هستید وارتشی از شما دیگه بعیدبود
در تمام دنیا مرزها را بستند به روی افغان ها .
و فقط ایران مرز را باز گذاشته و ترددها ی به حساب وارد ایران شدند و افغان ها تمام کارها را گرفتند دست اشان و ایرانی بدبخت بیکار............................ و هزاراان فساد و قتل در ایران توسط افغان ها اتفاق می افته.......
این همه افغانی هست هر روز هم اضافه میشود یعنی اندازه سه چهار گردان هر روز نفر وارد ایران میشود مرزبانی ایران صفر، حداقل اون دو سه تا سرباز را هم مرخص کنید برن به کار زندگیشون برسن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل