بازدید 8202
۳

هر کیلو برنج ایرانی تازه و کهنه چند؟

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به اینکه مشکل تامین شکر حل شده است، گفت: هر کیلو شکر در خرده‌فروشی‌ها به قیمت مصوب ۲۸ هزار تومان بین مصرف‌کنندگان نهایی توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 30 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد وضعیت کالاهای اساسی در بازار گفت: خوشبختانه در زمینه کالاهای اساسی، کمبود کالا در بازار مواد غذایی نداریم و قیمت‌ها ثبات دارد.

رضا کنگری با بیان اینکه مشکل تامین و توزیع شکر هم حل شده است، عنوان کرد: در ماه‌های اخیر با کمبود شدید شکر مواجه بودیم که سبب افزایش قیمت هر کیلو از این کالا تا محدوده ۴۲ هزار تومان هم شد اما خوشبختانه در حال حاضر چند روز است که بار به دست بنکداران رسیده و همکاران ما در حال توزیع کالا بین مغازه‌های خرده‌فروشی سطح شهر هستند و قیمت‌ این کالا هم به ثبات رسیده است.

کنگری ادامه داد: شکر فله‌ای به قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌اضافه یک درصد ارزش افزوده در اختیار اتحادیه قرار می‌گیرد و ما آن را به قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان میان اتحادیه‌های همگن و اعضای اتحادیه بنکداران مواد غذایی توزیع می‌کنیم و در خرده‌فروشی‌ها باید به قیمت مصوب ۲۸ هزار تومان بین مصرف‌کنندگان نهایی توزیع شود.

این صحبت‌ها در حالی است که چند روز پیش، علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از واردات ۳ کشتی شکر برای تنظیم بازار این کالا خبر داد. کنگری در مورد تاثیر این میزان واردات بر بازار شکر گفت: باری که ما در حال حاضر در حال توزیع آن هستیم بار قبل است و هنوز شکر وارداتی به بازار تزریق نشده اما با توزیع محموله‌های جدید شکر به طور قطع مشکلات کمبود کالای شکر حل خواهد شد و به نظر نمی‌رسد دیگر در این زمینه کمبودی داشته باشیم.

برنج ایرانی تازه و کهنه چند؟
 رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد وضعیت بازار برنج هم بیان کرد: قیمت برنج در ۲۰ روز اخیر کاهش شدیدی داشته است به طوری که این کاهش قیمت به ۴۰ تا ۴۵ درصد هم رسیده است.

کنگری با بیان اینکه در حال حاضر قیمت برنج به ثبات رسیده است، گفت: برنج ایرانی درجه یک تازه که برنج هاشمی است در عمده‌فروشی‌ها حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان و برنج پرمحصول هم ۳۷ تا ۴۵ هزار تومان است. قیمت برنج کهنه هم ۷۵ تا  ۸۵ هزار تومان است که این قیمت‌ها با احتساب هزینه‌های حمل و نقل، انبارداری و سود سوپرمارکت حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

این مقام صنفی در مورد قیمت برنج‌های وارداتی هم بیان کرد: قیمت برنج هندی به دلیل ممنوعیت واردات، رو به افزایش بود و در برخی برندها حتی تا ۵۶ هزار تومان بالا رفت اما در حاضر برنج هندی دولتی جی تی سی رسیده و از فردا توزیع آن شروع می‌شود و ما این کالا را به قیمت قبل یعنی همان ۳۵ هزار تومان به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسانیم.

کنگری در مورد قیمت برنج پاکستانی هم افزود: به دلیل کاهش شدید قیمت برنج ایرانی، بازار برنج پاکستانی راکد است و افزایش و کاهش قیمت نداشته و به همان قیمت قبل در محدوده ۵۰ هزار تومان است.

از بازار روغن و چای چه خبر؟
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد وضعیت بازار روغن گفت: بازار روغن راکد است چون بار آن در بازار فراوان است. بعد از کاهش ۱۵ درصدی قیمت آن که حدود ۲۰ روز پیش اعمال شد، نوسان خاصی نداشته و ثابت است.

کنگری در مورد بازار چای هم بیان کرد: در بازار چای چون هنوز واردات جدید انجام و قیمت‌های جدید اعلام نشده و به همان قیمت قدیم توزیع می‌شود و چای خارجی نیم کیلویی همان ۲۵۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با پیش‌بینی اینکه قیمت چای در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت، افزود: واردات چای قبلا با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود که قرار است اگر وارداتی انجام شود با ارز ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان صورت گیرد که در این صورت شاهد افزایش قیمت این کالا خواهیم بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
بیچاره کشاورز.
وقتی امریکا بگه ازپولهای بلوکه شده فقط میتونیدموادغذایی بخرید نتیجه اش کاهش قیمتهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
عالیه لااقل مواد غذایی ارزان میشه آفرین به این طرز فکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست