بازدید 13479
۷

کنکور سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأثیر سوابق تحصیلی قطعی برای پایه دوازدهم ۵۰ درصد و ۵۰ درصد هم آزمون سراسری دروس اختصاصی خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 27 September 2023

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، رئیس سازمان سنجش در گفتگو با خبر ۲۱ گفت: بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأثیر سوابق تحصیلی قطعی برای پایه دوازدهم ۵۰ درصد و ۵۰ درصد هم آزمون سراسری دروس اختصاصی خواهد بود.

سؤال: آقای دکتر با توجه به اعلام نظر امروز شورای نگهبان، بفرمایید وضعیت برگزاری کنکور سال ۱۴۰۳ چطور خواهد بود، سابقه تحصیلی در کنکور سراسری قطعی است یا خیر و اینکه داوطلبان در کنکور سراسری دفترچه درس‌های عمومی دارند یا خیر؟

پورعباس: همانطور که در خبر هم گفته شد، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی شد همچنان پابرجا است و تمامی اطلاع رسانی که ما تا به امروز در ارتباط با این مصوبه انجام داده ایم، پابرجا است و عزیزان بر همان مبنا آزمون خودشان را در دو نوبت خواهند داد، نوبت اول ششم و هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، روز‌های پنجشنبه و جمعه است، نوبت دوم هفتم و هشتم تیرماه ۱۴۰۳، پنجشنبه و جمعه است. سال گذشته ما تأثیر ۴۰ درصد سابقه تحصیلی را به صورت قطعی و ۶۰ درصد آزمون سراسری دروس اختصاصی بود که امسال یک تغییر کوچک خواهد کرد. بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأثیر سوابق تحصیلی قطعی برای پایه دوازدهم ۵۰ درصد خواهد بود و ۵۰ درصد هم آزمون سراسری دروس اختصاصی؛ لذا به این ترتیب دروس عمومی فقط در سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد و در آزمون سراسری، ما دروس عمومی را نداریم، لذا فقط دروس اختصاصی را داریم. سه گروه اصلی تجربی، ریاضی، فنی و انسانی بر مبنای ۵۰ درصد سابقه تحصیلی، ۵۰ درصد آزمون محاسبه خواهد شد.

سؤال: آزمون سال ۱۴۰۳ هم دو نوبته خواهد بود؟

پورعباس: بله آزمون ۱۴۰۳ هم دونوبت است نوبت اول اردیبهشت ماه و نوبت دوم را تیرماه خواهیم داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
وای شما چقدر دنبال کنکورید؟
از سال1371 که من کنکور داشتم تا الان می خوان ورش دارن و اینکه هر سال یه برنامه دارن باهاش، کمی با برنامه زندگی کنید. همش تند تند و هیجانی که نمی شه
تو این کشور چرا آرامش و آسایش نداریم؟ چرا هر سال قانون عوض می کنید؟ مگر این کشور بزرگی نداره؟ مگر بچه های ما و زندگی ما مسخره است که سلیقه ای رفتار می کنید . یک قانون برای برگزاری ازمون بگزارید و همان را مبنا قرار بدهید هر سال یک قانون و شیوه جدید بیرون میادچرا؟ شماها خودتون فرزند ندارید که با فرزندان ما اینجوری برخورد میکنید نگاهی به عملکردتون بندازید ببینید چه بلایی سر این مملکت دارید میارید. بخدا قسم خوب نیست برای همینه که همه در فکر فرار از این کشور هستند چه نخبه و چه غیر نخبه دارند میروند. نگاهی به فرودگاه بیندازید. دست بردارید از این کارهایی که تفکر و تعقل منطقی ندارند.
امیدوارم که بعضی از خانواده ها مجبور نشند تا برای معدل سال دوازدهم به مسئولین برگزاری ازمون مدارس رشوه بدهند تا معدل فرزندانشان را دستکاری کنند .
مصوبه ننگین تاثیر قطعی معدل یکسال دیگر تمدید شد
تبریک به متقلبان سرمایه دار
خیلی خوبه حق بچه های بااستعداده
بخدا ادم شرم اوره من بعنوان پدر خانواده که سواد انچنانی ندارم فقط میگم با سرنوشت بچه ها و خانواده انان بازی نکنید آنها بازیچه نیستند و خدایا ما اه نداریم که دامن اینهارو بگیره خدا!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار