بازدید 3946

عراق در ماه گذشته چند میلیارد نفت فروخت؟

وزارت نفت عراق از کسب درآمد نزدیک به 9 میلیارد دلاری در پی صادرات بیش از 100 میلیون بشکه نفت خام این کشور در ماه گذشته میلادی خبر می دهد.
کد خبر: ۱۱۹۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 26 September 2023


به گزارش  تابناک به نقل از شفقنا، وزارت نفت عراق ظهر امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد که این کشور در ماه آگوست گذشته در مجموع 106 میلیون و 122 هزار و 679 بشکه نفت خام صادر کرده تا میانگین صادرات روزانه آن به بیش از سه میلیون و 423 هزار و 312 بشکه برسد.

در این بیانیه با استناد به آمار نهایی صادر شده از شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو)، همچنین آمده که درآمد این کشور از صادرات نفت خام در ماه گذشته میلادی هشت میلیارد و 997 میلیون و 851 هزار دلار بوده که بر اساس آن نیز، هر بشکه نفت صادراتی به طور میانگین به قیمت بیش از 84 دلار و 78 سنت به فروش رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که مجموع صادرات نفت خام از میدان های نفتی واقع در استان های جنوبی و مرکزی عراق در ماه آگوست گذشته 105 میلیون و 236 هزار و 963 بشکه بوده در حالی که طی همین مدت، از میدان های نفتی منطقه «القیاره» در استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور 420 هزار و 991 بشکه و به کشور اردن نیز 464 هزار و 725 بشکه صادر شده است.

بنا بر اعلام وزارت نفت عراق، نفت صادراتی این کشور در ماه گذشته میلادی را 38 شرکت خارجی از چندین کشور مختلف جهان از بنادر «بصره» و «خور الزبیر» در جنوب عراق، انبار جدید تانکرهای حمل سوخت در استان مورد مناقشه کرکوک در شمال این کشور، پایانه های شناور در خلیج فارس و میدان القیاره بارگیری کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست