بازدید 6634

پاسخ ایران به ادعاهای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به ادعاهای ریم هاشمی، وزیر مشاور در امورهمکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۹۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 24 September 2023

به گزارش تابناک؛ هیات جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن رد ادعای تکراری نماینده امارات در خصوص جزایر سه گانه خلیج فارس گفت:  باعث تاسف است که نمایندگان این کشور هر ساله در این نشست همان ادعای بی پایه در خصوص این جزایر ایرانی در خلیج فارس را تکرار می کنند. 

در بیانیه جمهوری اسلامی ایران آمده است، ما چنین اظهارات و ادعاهای بی پایه در تعرض به حاکمیت و تمامیت ارضی یک عضو سازمان ملل را به منزله نقض فاحش حقوق بین الملل و منشور ملل متحد قلمداد کرده و آن را ناقض اصل همسایگی مطلوب و ضرورت احترام به تمامیت ارضی کشورها می دانیم. 

نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس همواره بخشی جداناپذیر از سرزمین ایران و تحت حاکمیت کامل ایران بوده و همواره همینگونه خواهد ماند. هرگونه ادعای در مغایرت با این حقیقت، بی اعتبار است.

بیانیه هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتاد و هشتم مجمع عمومی سازمان ملل اظهار می دارد ایران همواره به سیاست دوستی و همسایگی مطلوب نسبت به تمام همسایگان خود پایبند بوده و نسبت به توسعه روابط با تمام همسایگان خود از جمله امارات متحده عربی اهتمام کامل دارد. درعین حال تاکید می کند تمامیت ارضی ایران و حاکمیت ایران بر این جزایر موضوع هیچ مذاکره ای نخواهد بود. 

این بیانیه همچنین در ادامه با اشاره به اظهارات هیات کویت در جریان این نشست در خصوص منابع مشترک گازی در خلیج فارس تصریح کرد: دولت ایران معتقد است مسائل مربوط به تحدید حدود مرزهای دریایی و بهره برداری از منابع طبیعی مشترک بین کشورها باید از طریق گفتگو و مذاکرات دوجانبه و با در نظر گرفتن اصل حسن همجواری حل و فصل شود.


ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
موشک دلشون میخواد
خلیج همیشه فارس و جزایر همیشه ایرانی
هارت و پورتتان فقط برای ملت است - جزایری که مال ایران است میخواهید منافع آنرا با کشور های خلیج مشترک شوید ؟ بعد هم میگوئید ما میخواهیم با همسایگان در صلح و صفا باشیم ؟ صریح بگوئید ما میترسیم و از درگیری اجتناب میکنیم چون توانش را نداریم.
آیا وقتش نرسیده که ایران برای منافع خودش تهاجمی تر باشه؟همسایه ای که مراعات حال ما رو نمیکنه دوستی نداره
ما چنین اظهارات و ادعاهای بی پایه در تعرض به حاکمیت و تمامیت ارضی یک عضو سازمان ملل را به منزله نقض فاحش حقوق بین الملل و منشور ملل متحد قلمداد کرده
تا شما بخواهید مذاکره کنید کل منابع گازی رو تمام کردند. مقداری اقتدار لازم است که آنهم در این دولت وجود ندارد.
ای کاش من ساکن این جزایر بودم ولی این جزایر متعلق به امارات بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
ا افزایش حساسیت نسبت به مهاجرت بسیار گسترده افغان‌ها به ایران، این پرسش پیش می‌آید که چند میلیون مهاجر افغان ساکن ایران شده‌اند؟ سرعت رشد مهاجران افغان به حدی است که شاید باید پرسید آمار الان را می‌خواهید یا الان؟! با این حال آمارهایی توسط مسئولین اعلام شده است. جزئیات را می‌بینید.
لطفا سران مملکت یه درس درست حسابی به خرده دولتها بدن که دیگه همچین تکراری نکنن اونها هم جزیی از خاک ایرانن
کلا دبی و امارات مال ایران هستن، حالا دارن واسه خودمون رجزخونی میکنن
البته که این جیب و اون جیب نداره.... امارات هم مال خودمونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست