بازدید 78137

سیگنال مانور غیرمنتظره سپاه در خلیج فارس

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزایر سه‌گانه مانور نظامی برگزار کرد. این رزمایش در بحبوحه افزایش حضور نظامی ایالات متحده در منطقه انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ 03 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اکوایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای نشان دادن آمادگی خود برای دفاع از سه جزیره ایرانی، رزمایش‌های نظامی را آغاز کرده است.

طبق آنچه در گزارش الجزیره آمده، این نیرو رزمایش‌های اعلام‌نشده را در اوایل روز چهارشنبه، در سواحل ابوموسی، اجرا کرد.

ماه گذشته، وزارت امور خارجه ایران، سفیر روسیه در تهران را برای اعتراض به بیانیه مشترک روسیه با شورای همکاری خلیج فارس که حقوق ایران در مورد جزایر را به چالش می‌کشد، احضار کرد.

چین، یکی دیگر از متحدان استراتژیک تهران، اقدام مشابهی را در دسامبر انجام داد و رئیس جمهور شی جین پینگ بیانیه مشترکی را با شورای همکاری خلیج فارس امضا کرد که از حق امارات متحده عربی برای پیگیری مالکیت جزایر در سطح بین المللی حمایت می‌کرد.

این امر همچنین منجر به احضار سفیر چین در تهران توسط وزارت امور خارجه ایران در اعتراض به این اقدام شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه مجموعه‌ای از هواپیماها، شناورها، موشک‌ها و خودرو‌ها را برای نشان دادن آمادگی خود برای بسیج در جزایر مستقر کرد.

رسانه‌های دولتی گفتند که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار از یک شناور جدید مجهز به موشک با برد ۶۰۰ کیلومتر و موشک‌های بالستیک فتح با برد ۱۲۰ کیلومتر و موشک‌های کروز غدیر با برد بیش از ۶۰۰ کیلومتر رونمایی کرد.  

تصاویر به‌دست‌آمده از این رزمایش نشان می‌دهد که تعداد زیادی پرسنل امنیتی، سامانه‌های دفاع موشکی و تسلیحات ضد هوایی در این جزایر مستقر شده‌اند. رسانه‌های دولتی گفتند که سپاه پاسداران همچنین از پهپاد‌ها و شناور‌های کنترل از راه دور و شبیه‌سازی سناریو‌های واکنش سریع برای دفاع از جزایر استفاده کرده است.

علیرضا تنگسیری فرمانده کل نیروی دریایی سپاه در مراسمی به مناسبت آغاز رزمایش گفت: جزایر خلیج فارس افتخار ملت بزرگ ایران اسلامی است و ما به عنوان فرزندان این ملت شجاع موظفیم از ناموس خود دفاع کنیم.  

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، بر موضع ایران تاکید کرد که تهران و همسایگان عرب آن به تنهایی قادر به دفاع از آب‌های منطقه هستند و نیازی به حضور «خارجی‌ها» ندارند. او به سربازان حاضر در مراسم گفت: «تا زمانی که انگشتان شما روی ماشه باشد، مردم ما آرام هستند و قلمرو ما امن است».

آخرین رزمایش و اظهارات همچنین در حالی مطرح می‌شود که ایالات متحده به طور فزاینده‌ای در حال استقرار نیرو‌ها و تجهیزات در منطقه است.

هزاران سرباز و ملوان آمریکایی با کشتی‌های تهاجمی آبی خاکی و کشتی‌های فرود در آب‌های منطقه مستقر شده‌اند و به مجموعه‌ای از هواپیما‌های جنگی و جنگنده‌های جت و ناوشکنی که قبلاً اعزام شده بودند، اضافه شده‌اند.

پنتاگون مدعی شده است که این اقدام در پاسخ به تلاش‌های ادعایی ایران برای «تهدید جریان آزاد تجارت در تنگه هرمز و آب‌های اطراف» است که حدود یک پنجم نفت جهان از آن عبور می‌کند.

هفته گذشته، ایران از موشک کروز جدیدی به نام ابومهدی با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر رونمایی کرد و گفت در صورت لزوم می‌تواند ناو‌های هواپیمابر آمریکایی را در منطقه هدف قرار دهد. این رزمایش شامل جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک در شمال ابوموسی نیز بود.

همچنین به نوشته المانیتور، یکی دیگر از زمینه‌های برگزاری این رزمایش را می‌توان اختلاف ایران با عربستان سعودی و کویت بر سر مالکیت میدان گازی آرش (الدره) دانست.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که ایران حقوق خود را بر میدان گازی دره، معروف به آرش در ایران، واگذار نخواهد کرد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، اوجی گفت: «ما حتی ذره‌ای از حق ایران برای استفاده از میدان آرش را از دست نخواهیم داد.»

همچنین ماه گذشته، سعد البراک، وزیر نفت کویت گفت که کویت حفاری در الدره را بدون انتظار برای توافق مرزی با ایران آغاز خواهد کرد. این اختلاف در اواخر ژوئن زمانی که شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد در حال آماده شدن برای حفاری در این میدان است شدت گرفت. عربستان سعودی و کویت این خبر را محکوم کردند.

تنش بر سر جزایر و میدان گازی به دنبال بهبود روابط ایران با کشور‌های عرب خلیج فارس است. عربستان سعودی و ایران در ماه مارس روابط خود را از سر گرفتند، در حالی که امارات و کویت سال گذشته این کار را انجام دادند. در واقع، این رزمایش در میانه اختلافات دوباره داغ شده با کشور‌های خلیج فارس و (مالکیت جزایر سه‌گانه و میدان گازی آرش) و گسیل نیرو‌های آمریکایی به منطقه برگزار شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۴
تابناک ! از تو بعیده. جزیره ابوموسی نــــــــــــــــــــــــه
بــــــــــــــو مو سی

بو
بو
بومرسی. مستهل،شده بوموسوز. سرزمین سبز
در این شرايط بهتر است. نام این سه جزیره ایرانی را عوض بشود و نام ایرانی اصیل گذاشته شود و خیال همه بخصوص دشمنان از این بایت راحت شود.
امارات چه ادعای احمقانه ای داره. تو مگه چند سال از استقلال کشورت میگذره که ادعا می کنی
سلام ، خداوند نگهدار سبزپوشان و دریادلان سپاه و ارتشیان غیور و بسیجیان دلاور و مردم باغیرت و باشرف و کلیه مرزبانان استوار ایران در زیر سایه رهبری حکیم و عزیز باشد و امام زمان علیه السلام پشتیبان آنان باشد این رزمایش بسیار بجا و بموقع بود و آماده جانفشانی برای وطنمان هستیم
آماده.هرگونه.دستور.رهبری.مقابله.باهر.کشور.زور.گو.هستیم
درود
اقا خوبه که یک ذره خاک را نمیدی و این افتخار میشه وقتی مردم تو کشورت بتونند زندگی کنند و ارامش داشته باشند ....مردمی که با سیلی صورت خودشون را سرخ نگه داشتند جزیره براشون مهم ایت ..کاش جزیره را میشد داد و مرغ وارد کرد که ارزون بشه و مستاجرها و بازنشسته ها بتونند بخورند
بنظر من هر کاری میکنید نزارین منافع ملی ایران پایمال بشه. باید همه بفهمن که نمیتونن با فشار و زور منابع ایران و غارت کنن
فرماندهان غیور کوتاه نیایید جلوی عربهای کوته فکر و
واقعا متاسفم واسه تابناک وقتی شما از کلمه ابوموسی به جای بوموسی استفاده میکنین دیگه ما از کشورهای همسایه چه انتظاری داریم. ؟ از ماست که بر ماست.؟
عربها عقل شان دست خودشان نیست ولی شان عربستان است بعداز چندسال رهایی ازامریکن روی حرف ایران امد فقط تکان خوردند اتش این کیک روی اب هستند
عشقم سپاه جانم سپاه
هرزمان اعلام شود نیروها ی قدیم مورد نیاز باشد بی صبرانه در صف اول خود را معرفی خواهم کرد
دوران بزن و در رو تمام شده?
به نظرتون وقتش نرسیده به مردم خودتون رو کنین و از دلشون در بیارین،مردم سمت حکومت باشن دنیا عقب مینشینه،از ما گفتن بود
توانمندی های نظامی امروز دنیا که همه کشورها دارن ما هم داریم فقط بدرد بازدارندگی میخورن.

پیروز نبرد کسیه که در کمتر از یک شبانه روز تمام خاک سرزمین دشمن رو تصرف کنه و پرچمش رو بالا ببره.

اینطوری انسانهای خیلی کمتری کشته مبشن و منابع هم حفظ میشن.

شاید راهی وجود داشته باشه.
احتمالا عربستان سعودی و کویت و امارات خیلی خیلی ترسیده اند مگر در دنیا شما جایگاهی دارید
درود بر سپاه قهرمان جمهوری اسلامی ایران
همه دنیا فهمیده تهدید نظامی ایران یک شوخیست،
عربستان و کویت تا زمانیکه آل سعود و حاکمان ظالم بر مسند حکومت تکیه زده اند همون آش و همون کاسه
بایستی با زور حقمون رو بگیریم
باسلام به محضرمبارک رهبرعظیم الشان، ودرود به سپاه همیشه مقتدرکه جانانه درمقابل آمریکا وایادی آنان همچون شیرغرش کرده وپوزه آنان را به خاک میمالند ماهم آمادگی حمایت ازشما عزیزان را هروقت وهرجا را اعلام کرده وحاضربه جانفشانی هستم، پیش به سوی پیروزی وبه خاک مالیدن این سست عنصران عرصه جهانی.
مسولین ایران بی تدبیری کردند کویت و عربستان در حال برداشت و استخراج از میدان نفتی و گازی آرش هستند ولی ایران ضعیف برخورد کرده ایران بایستی با اقتدار عمل کند والا مالکیت بر آن را از دست خواهد داد اصلا نباید به چین و روسیه اعتماد کرد چرا ایران در مورد تایوان عجله کرد و حاکمیت چین را تایید کرد ویا در مورد روسیه چرا در مورد کریمه و جزایر مورد اختلاف ایران با شتاب عمل کرد روسیه و چین ریا کار و منفعت طلب هستند.ایران باید در سیاستش تجدید نظر کند.
یا زهرا. به یگانگی خدا قسم که برای نابودی دشمنان ایران و اسلام آماده هستیم و با جان و مال هایمان از حکومت و سپاه اسلام پشتیبانی میکنیم. #جانفدا #جانم_فدای_رهبر #جانم_فدای_قرآن
#جانم_فدای_ایران
اگر غلط اضافی کردند ، با خاک یکسان میشن ، تشکر از سپاه و ارتش . مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل .
درود خدا بر حافظان امنیت ایران اسلامی..
کاش انقلاب 57 ده سال زودتر صورت گرفته بود.
الان بحرین مال ایران بود....
اگه قدرت نداشته باشیم دنیا مارو قورت میده حتی بدون جویدن... اما...
کور خوندن
سپاهیان ایران اسلامی از هیچ قدرتی جز خداوند قادر، سرسوزنی ترس به دل راه نداده و نخواهد داد
باسلام از مردم مومن ومتعهد استخدام ودر بوموسی وجزایر ساکن کنن با امکانات
بهتر هست وقتی نیروهای نظامیمون اینجوری جان بر کف عمل میکنن رسانه ها هم حداقلش اسم جزیره ایرانی رو به فارسی بگن نه عربی.اسم جزیره ما بوموسی هست نه ابوموسی.
زنده باد انقلاب عزیزمان زنده باد رهبر عزیزمان
مرگ بر آمریکا و تمام دشمنان کشورمان
مگه میتونن چندتا اعزام کنند
ما میتونیم هزاران قایق اعزام کنیم
اون ها نهایتا بتونن هزاران نفر اعزام کنند
اگه تنگه هرمز بسته بشه
طرف ۲۴ ساعت آمریکا عقب نشینی میکنه
چون در جببهه اوکراین درگیر هست
با یک حرکت اشتباه مکانیزم ماشه نظامی ایران فعال میشه
و موشک های تل آویو را نه به قصد اشغال بلکه به قصد نابودی می کوبند
آمریکا و مزدوران منطقه ای که قبل از اون زده میشن

هزاران نفر آمریکایی در برابر هزاران موشک
شغالهای داخلی و کفتارهای خارجی از پس بچه شیر های ایرانی بر نمی آیتد
فقط تا این حد بگم که اگه آمریکا با ایران جنگی شروع بکنه تمام کننده جنگ ما هستیم نه آمریکا فقط نگران ۲۰۰۰ هزار جنازه آمریکایی هستم که قراره آب پاک خلیج فارسو کثیف کنه.......تمام شدو رشت
ای جانمی سپاه انقلابی همیشه سلامت باشیدخارتوچشای دشمنان
مفاسد اقتصادی را جمع کنید ????????
چین و روسیه خیانتکار هستند ایران نباید به این دو کشور کمونیست اعتماد میکرد خود امارت هم خاک ایران بوده که عربها بصورت قبیله ای در آن سرزمین پارسی سکونت داشتند و۷۰سال است که دولت امارات تشکیل شده..
اگه مسئولین غیرت داشته باشن ما هم باید در اقدام متقابل حق استقلال تایوان و مالکیت اکراین بر جزیره کریمه رو به صورت شفاهی به رسمیت بشناسیم.
به امریکا یه ضربه محکمی در خلیج فارس وارد کنیم منطقه آرام خواهد شد
همه اطرافیان هم قطعا حق شناس خواهند شد
انشاءالله تودهنی قوی و محکم به آمریکای پوشالی،،
دل تان به حال فقیرا بسوزه که بعضی از آنها به حال مرگند قدرتی که باعث بشه مردم از فقر و فلاکت تلف بشن چه سود
والا آمریکا هیچوقت نگفته این جزایر سه گانه برای ایران نیست ولی روسیه و چین گفتند
شب دراز است و قلندر بیدار...
مرگ بر آمریکا بی شرف
تنگه هرمز رو بر روی نیروهای امریکایی ببندین، قطعا برای باز کردن تنگه نخواهند جنگید
امریکابرای سربازات مشروب رافراموش نکنی۰چون راه دوره بایدزودسروته کنی۰
ماهم هستیم این عربها باید یه تودهنی بخورن
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. امام خمینی ره...
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی