بازدید 2178

واکنش امیرعبداللهیان به لفاظی‌های نتانیاهو علیه ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به لفاظی‌های نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: اساسا رژیم جعلی اسرائیل در جایگاهی نیست که کسی برای این حرف‌ها و تهدیداتش ارزش قائل شود. امروز صهیونیست‌ها در ضعیف ترین وضعیت خودشان قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۹۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 24 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه به وقت نیویورک در جمع خبرنگاران درباره دیدار‌های اخیر خود و رایزنی‌های انجام شده در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در روز‌های گذشته حدود ۴۳ برنامه داشتیم که ۳۴ مورد آن دیدار با همتایان و برخی از مقامات از جمله دیدار با دبیرکل سازمان ملل که انجام شد.

وی ادامه داد: در دیدار با دبیرکل سازمان ملل در بخشی از گفتگو‌ها به موضوع ابتکار و پیشنهاد رییس جمهور در خصوص ضرورت پایبندی و همبستگی در کانون گرم خانواده اختصاص پیدا کرد. ایشان در سخنرانی خود در سازمان ملل بخش خاصی را به موضوع خانواده اختصاص دادند و ابتکاری تحت عنوان همبستگی جهانی در موضوع کانون گرم خانواده و پیوند‌های خانوادگی با نگاه به فروپاشی بافت خانواده‌ها در جهان کنونی و اقداماتی که برای تضعیف نظام خانواده انجام می‌شود.  

امیرعبداللهیان افزود: دبیرکل از این ایده استقبال کردند و قرار شد که این ایده مطرح شده را در قالب یک طرح ارائه دهیم و بتوانیم بستر‌های جهانی شدن آن را فراهم کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص باقی دیدار‌ها گفت: در ادامه دیدار‌هایی که با مقامات داشتیم راجع به برخی از چالش‌های موجود جهانی و منطقه صحبت کردیم و البته با وزرای خارجه تمرکز مهم ما بر پیگیری موضوعات دوجانبه و توافقات بود که بین ما و کشور طرف مقابل در دستورکار بود.

وی در واکنش به لفاظی‌های نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی علیه ایران گفت: برای من جالب بود برخی از مقاماتی که در نشست مجمع عمومی شرکت کردند به عنوان یک جک از رفتار نتانیاهو یاد می‌کردند. یکی از آقایون گفت که نقاشی‌های دوره کودکی خود را به اینجا آورده و در مقابل صندلی‌های خالی مجمع عمومی که کمتر کسی در آن حضور پیدا کرده تمرین می‌کند و خیلی با آب و تاب هم مسائل را بیان می‌کند.  

امیرعبداللهیان ادامه داد:، اما آنچه را که در خصوص تهدید جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد، اولا توان نتانیاهو و رژیم جعلی اسرائیل بیشتر از این نیست. یعنی اگر قادر به انجام کاری بودند از این ادبیات و روش استفاده نمی‌کردند. آن‌ها امروز گرفتار بحران‌های چندلایه در داخل سرزمین‌های اشغالی هستند.

وی ادامه داد: ثانیا، حقیقتا اینکه از تریبون سازمان ملل نخست وزیر یک رژیم جعلی و اشغالگر به جای اینکه بخواهد چارچوب‌های سازمان ملل را رعایت کند، زبان تهدید را به کار می‌برد، نشان دهنده سواستفاده رژیم صهیونیستی از ابزار‌های بین‌المللی است. ضمن اینکه صهیونیست‌ها خود دارنده صد‌ها کلاهک هسته‌ای هستند و با گستاخی تمام هم به برنامه‌های تهدید آمیز خود ادامه می‌دهند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اساسا رژیم جعلی اسرائیل در جایگاهی نیست که کسی برای این حرف‌ها و تهدیداتش ارزش قائل شود. امروز صهیونیست‌ها در ضعیف‌ترین وضعیت خودشان قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست