بازدید 9011

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳ مشخص شد

پیگیری‌ها نشان می‌دهد، سازمان برنامه و بودجه برای سال آینده افزایش علی الحساب ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت را در دستور کار قرار داده است. این موضوع از ان جهت حائز اهمیت است که تیم اقتصادی دولت سیزدهم (با وجود کنار رفتن رئیس سازمان برنامه و رئیس بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ ) بر کاهش هزینه های جاری با هدف جلوگیری از ناترازی بودجه دولت تاکید داشته است.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ 22 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، براساس ضوابط مالی بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، حقوق کارکنان دولت به صورت علی الحساب ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
 
در حالی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ افزایش حقوق ۱۰ درصدی برای کارمندان دولت لحاظ شده بود، این رقم در میانه سال گذشته و بعد از شوک ارز ترجیحی با افزایش مجدد مواجه شد، هرچند تبعات تورمی ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به گونه ای بود که ابعاد منفی آن به سال ۱۴۰۲ نیز سریز شده است.
 
در سال جاری نیز حقوق کارمندان دولت در ابتدای سال ۲۰ درصد افزایش یافت، همچنین بر این اساس با وجود اختلاف قابل توجه با تورم سال ۱۴۰۱ حقوق کارگران و کارکنان بخش خصوصی (با وعده مهار گرانیها و تورم) تنها ۲۳ درصد افزایش یافته که این موضوع همچنان مورد اعتراض بخش خصوصی قرار دارد.
 
بر این اساس پیگیرهای جدی در هفته های اخیر، از تیم اقتصادی دولت و مجموعه شورای عالی کار برای ترمیم حقوق کارگران و کارکنان بخش خصوصی مطرح شده است.
 
پیگیری‌ها نشان می‌دهد، سازمان برنامه و بودجه برای سال آینده افزایش علی الحساب ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت را در دستور کار قرار داده است. این موضوع از ان جهت حائز اهمیت است که تیم اقتصادی دولت سیزدهم (با وجود کنار رفتن رئیس سازمان برنامه و رئیس بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ ) بر کاهش هزینه های جاری با هدف جلوگیری از ناترازی بودجه دولت تاکید داشته است.
 
اما تبعات تورمی موضوعاتی از جمله حذف ارز ترجیحی به گونه ای بوده که گویا برای سال آینده نیز دولت مجبور به افزایش حداقل ۲۰ درصدی حقوق کارمندان خود شده است.
 
در بند ۲ ضوابط مالی تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، افزایش ضریب ریالی حقوقا علی الحساب به طور متوسط بیست درصد (۲۰٪) نسبت به آخرین حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ لحاظ شده است و رقم قطعی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار علی الحساب به طور متوسط بیست درصد (۲۰٪) نسبت به آخرین حکم کارگزینی تعیین می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۷
تورم میانگین دویست درصد افزایش حقوق تنها بیست درصد و سفره های مردم که روز به روز کوچکتر میشود... علامت خوبی لااقل از دید جامعه شناسی نیست و منجر به ناامیدی و افزایش جرم و بزه میشه... تا دیر نشده مسئولین بیخیال فکری کنید. زنگ خطر خیلی وقته به صدا در اومده
کاهش هزینه فقط حقوق کارمند بدبخته؟ پس بقیه هزینه هاتون چی؟ بودجه ریزی بی قاعده برای نهادهای نظامی و مذهبی و ... چی؟

یک کلام افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشه.
برای شش ماهه دوم سال چه فکری کردید مردم زیر بار تورم دارن له میشن شما وعده سال دیگه میدید بهتر نیست یه چند تا ترم اولی اقتصاد رو به خط کنید شاید فرجی بشه
هر سال تورم بالای 50% هست و بعد هر سال 20% به حقوق ها افزوده می شود. بیچاره تر از مزد بگیران چه دولتی و چه کارگر مگر هست؟؟؟؟؟؟؟ من با 3 تا بچه، چطور می توانم از پس این تورم بر بیام! خدا من رو به عنوان پدر این خانواده بکشد و راحت کند.
یه سال 12 ماهه.. در آخر 6 ماهه اول دارید قول افزایش حقوق برای سال دیگه میدید.... واقعا کجای دنیا اینطوریه.
20درصد کم است اگر می شود روی ۴۰ ثابت شود چون هزینه ها و تورم از ۵۰ هم گذشته است
قانون همسان سازی باید اجرا بشه.
طبق قانون باید نسبت تورم افزایش داشته باشه الان تورم ۳ سال هست بالای ۶۰ درصد افزایش حقوق ها ۲۰ درصد دولت فقط داره به ما مردم فشار میاره اینجور که نمیشه دیگه زندگی کرد تا دوسال دیگه باید تمام حقوق باید بدم کرایه خونه تا ۳ سال دیگه بایو تو کوچه چادر بزنیم وجدان خوب چیزیه
تورم شصت درصدی و افزایش حقوق بیست درصدی یعنی چهل درصد فقیرتر شدن حقوق بگیران.
همسان سازی و افزایش حقوق بازنشسته ها مخصوصا کشوری چی شد پس؟!!!!!!!!!!! همین دوماه پیش در تلویزیون اعلام شد که در نیمه دوم اعمال میشود؟!!!!!!!!!!!!!!!!! چی شد؟ خدا خیرتون بده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وزیر کار وقتی زیر چتر حمایتی کارفرماها هس و ناهارهای چند ده میلیونی نوش جون مکنه بایدم قشر کارمند و کارگر بدبخت و ذلیل جامعه باشن .تو کل دنیا بالاترین حقوق رو کارمندان دولت میگیرن ولی اینجا برعکسه بالاترین حقوق رو وزیران و مدیران رده بالا میگیرن و بسسسسس
خود دولت همه چی رو سالی چندبار رسما گرون میکنه بعد به اضافه حقوق که میرسه فقط سالی ۲۰ درصد و از اونطرف هم مالیات بیشتری میگیره
هر دولت و مجلسی که شعار انقلابی و مردمی بودن سر داده و طی دهه های گذشته و خصوصا سال‌ های اخیر با تورم افسار گسیخته بالای ۵۰ درصدی بین ۳ تا حداکثر۲۰ درصد حقوق بازنشستگان را سالهاست به صورت پلکانی معکوس اضافه نماید و سرمایه های آنان را در صندوق با سوء مدیریت به ورشکستگی بکشاند و حقوق بیسواد را بیشتر و دکتر و مهندس و ...تحصیلکرده را کمتر اضافه کند که اندکی با هم تفاوت داشته و همگی در فقر و فلاکت زندگی کنند بویی از عدالت و انصاف و اسلام نبرده باید با ورود قوه قضاییه غارتگران این صندوقها محاکمه و اموال آن توسط هر مقام و مسئول بی لیاقتی به تاراج رفته برگردد و از این ظلم آشکار که امان این قشر زحمت کشیده و مظلوم را بریده به آنان برگردد و نکته اصلی فراموش شده این است که بازگشت اموال غارت شده بازنشستگان به آنان نیازی به تصویب مقصران این سوء مدیریت در مجلس و دولت ندارد و قوه قضائیه باید در این ماجرا استقلال و جسارت لازم را داشته باشد که متاسفانه تابحال سالهاست که مسئله اصلی فراموش شده و با دادن آدرس اشتباه به بازنشستگان سالهاست که با شعور آنان بازی شده و هر روز قانون گذاران وعده امروز و فردا و برنامه ششم و هفتم می دهند و مجریان قانون تیز از عدم اجرای قانون توسط دولت‌ها ی قبلی دم می زنند حال قوه قضاییه باید پیدا کند پرتقال فروش را !!!!!!!!!
مجری قانون قانون را اجرا نمی کند از مجلس ضعیف هم کاری ساخته نیست وای به حال مملکت باچنین دولت ومجلس
سلام واقعا تورم ۴۰ یا ۵۰ درصد بوده تورم بالای ۱۰۰۰ درصده واقعا متاسفم ۲۰ درصد انگار به گدا میخوان پول بدن
واقعا دولت و مجلس خجالت نمیکشند قیمتها روزبروز بالا میره !!! اما حقوقها درسال یکبار آنهم ۲۰ درصد بالا میره ! اگه بقول خودتان ترخ تورم را ۴۵ درصد قبول کنیم ۲۵ درصد اختلاف را ازکجا بیاریم ؟! باید از خورد و خوراک بزنیم ؟!! بخصوص ما بازنشسته ها که دیگه توان کار را نداریم و درمعرص انواع بیماریها قرار داریم !!!!حوابی متطقی بدهید !! اگر بگویید دولت ندارد دروغ است !!! اگر ندارید چرا اینهمه هزینه تبلیغات و !!!! که بهتر میدانید!! ۶ میلیارد دلارهم گرفتید چرا اینقدر نسبت به مردم خود و ضعفا بخیلید؟! چرا؟! خدا را نمی بینید ؟!
خدا خیرتان ندهد با این تورم افزایش ۲۰ درصد چه دردی را درمان میکند خجالت دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست