بازدید 2124

جزییات رایزنی وزیران خارجه ایران و مصر در نیویورک

وزیران امور خارجه ایران و مصر در دیدار با یکدیگر به تفصیل درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه، گفت و گوی مثبت و ثمربخشی انجام دادند.
کد خبر: ۱۱۹۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 21 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۶/۲۹ در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سامح الشکری وزیر امور خارجه مصر ملاقات و گفت و گو کرد.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار به تفصیل درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر گفت‌وگوی مثبت و ثمربخشی انجام شد.

دو طرف تاکید کردند که با توجه به سوابق تمدنی و تاریخی و اشتراکات فرهنگی دو کشور و در راستای منافع مشترک، لازم است مسیر و گامهای رسیدن به آن از طریق تداوم گفت‌وگو میان مقامات دو کشور هموار شود.

همچنین در این دیدار  تاکید شد که قویت روابط و همکاریهای دو کشور نه تنها تأمین کننده منافع دو کشور است، بلکه دارای آثار مثبت منطقه‌ای خواهد بود.

حسین امیر عبداللهیان همچنین در صفجه اجتماعی ایکس گزارشی در مورد این دیدار منتشر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط نوشت: «با برادرم سامح‌الشکری وزیر امورخارجه مصر در نیویورک ملاقات شد ... مذاکره در باب مسائل مورد علاقه دوجانبه مثبت و ثمربخش بود. تاکید کردیم با توجه به سوابق تمدنی، تاریخی و فرهنگی دو کشور تقویت روابط نه تنها تأمین کننده منافع مشترک است، بلکه دارای آثار مثبت منطقه‌ای خواهد بود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست