بازدید 13732
تاملی بر تصمیمات ضد و نقیض در وزارت آموزش و پرورش؛

بازماندن گروهی از دانش آموزان از تحصیل در سایه بی توجهی به یک مصوبه ویژه!

در تبصره یک ماده ۲۹ تاکید شده «ثبت نام در پایه اول ابتدایی برای متولدین مهرماه با تشخیص شورای مدرسه مشروط به وجود ظرفیت و امکانات پذیرش، بلامانع است» و به نوعی قاعده کلی، یعنی «حداقل سن ۶ سال تمام» برای ثبت نام در پایه اول دبستان را تخصیص زده و مشروط به ظرفیت مدارس کرده است، اما به رغم تایید مدرسه و وجود ظرفیت خالی هم اجرا نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ 21 September 2023

بازماندن گروهی از دانش آموزان از تحصیل در سایه بی توجهی به یک مصوبه ویژه!در شرایطی که بخشی از وزارت آموزش و پرورش می‌کوشد بازماندگان از تحصیل را شناسایی کرده و شرایط را برای تحصیل ایشان فراهم کند، در بخشی دیگر از این وزارت خانه، شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که موجب می‌شود شماری از تحصیل بازبمانند!

به گزارش «تابناک»، از جمله معضلاتی که آموزش و پرورش در کشورمان با آن مواجه است، بازماندن گروهی از دانش آموزان از تحصیل است؛ دانش آموزانی که برخی گروه‌های هدف در مسیر تحصیل و تعلم از دریافت این خدمات محروم می‌شوند و به اصطلاح «ترک تحصیل» می‌کنند و بعضی وضعیت وخیم تری دارند و اساسا شانس ثبت نام در مدارس در موعد قانونی را نمی‌یابند و جایشان در همان کلاس اول خالی می‌ماند.

مشکلی که تاکنون تدابیر مختلفی برای رفع آن اندیشیده شده که چندان مثمر ثمر نبوده است. وضعیتی که موجب شده مسئولان وزارت آموزش و پرورش اخیرا اقدامی تازه را برای مقابله با این مشکل در دستور کار قرار دهند و نتیجه، تولد سامانه‌ای است که زمستان سال گذشته رونمایی شد و به تاکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش، هدف گذاری ویژه اش، شناسایی کودکان ۶ تا ۱۱ ساله بازمانده از تحصیل است.

سامانه‌ای که با همکاری سازمان ثبت احوال کشور طراحی و اجرا شده و قرار است بعد از شناسایی بازماندگان از تحصیل، پرونده تشکیل شده برای این افراد در اختیار کارشناسان سامانه قرار گیرد تا مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و دلایل بازماندگان از تحصیل و شرایط برگشت آن‌ها به مدرسه و کلاس درس بررسی و تعیین تکلیف شود. طرحی که ارائه بسته‌های آموزشی ویژه برای بازماندگان و بهره مندی از معلمان داوطلب برای آموزش ایشان، برخی تدابیر اندیشیده شده برای تحقق آن است.

ایده‌ای که امیدواریم برخلاف طرح و ایده‌های به کار بسته شده در گذشته، با موفقیت همراه شده و به کاهش شمار بازماندگان از تحصیل منجر شود، هرچند شواهد گونه نشان نمی‌دهد و برخی گزارش‌های رسیده حکایت از آن دارد که در بخشی دیگر از وزارت آموزش و پرورش به گونه‌ای عمل می‌شود که عملا گروهی از نوآموزان از تحصیل در زمان قانونی باز می‌مانند!

بازماندن گروهی از دانش آموزان از تحصیل در سایه بی توجهی به یک مصوبه ویژه!

«بر خلاف مصوبه‌ای که سال قبل هم اجرایی شده، فرزندم را در مدرسه ثبت نام نمی‌کنند و با اینکه یکی دو روز به شروع رسمی سال تحصیلی جدید نمانده، هنوز تکلیف ما و فرزندمان را مشخص نکرده اند؛ مگر می‌شود یکباره مصوبه قانونی را کنار گذاشت و حتی به این موضوع توجه نکرد که امثال ما روی این مصوبه حساب کرده ایم و بر اساس آن، یک سال تمام فرزندمان را به پیش دبستانی برده‌ایم؟!»

این‌ها گلایه والدین دانش آموزی است که متولد مهرماه سال ۱۳۹۶ است و بر اساس آیین‌نامه اجرایی مدارس (مصوب ۱۴۰۰ شورای‌عالی آموزش‌وپرورش)، می‌توانند فرزندشان را در سال جاری برای کلاس اول ثبت نام نمایند، اما با سد آموزش و پرورش مواجه شده اند و هیچ کسی پاسخگوی ایشان نیست. بی توجهی به مصوبه‌ای که در سال تحصیلی گذشته اجرایی شده است.

درباره مصوبه‌ای سخن می‌گوییم که در تبصره یک ماده ۲۹ آن تاکید شده است «ثبت نام در پایه اول ابتدایی برای متولدین مهرماه با تشخیص شورای مدرسه مشروط به وجود ظرفیت و امکانات پذیرش، بلامانع است» و به نوعی قاعده کلی، یعنی «حداقل سن شش سال تمام» برای ثبت نام در پایه اول دبستان را تخصیص زده و مشروط به ظرفیت مدارس کرده است، اما به تاکید پدر یکی از این دانش آموزان، به رغم تایید مدرسه و وجود ظرفیت خالی در آن، اجرا نمی‌شود.

مصوبه‌ای که با اجرایش در سال گذشته، برخی خانواده‌هایی که فرزند متولد مهرماه دارند مجاب شده اند تا دلبندشان را در پیش دبستانی ثبت نام کرده و آماده ثبت نام در سال جاری کنند، اما حالا با مشکل مواجه شده و در وضعیت بلاتکلیف مانده اند؛ «وقتی از مسئولان می‌پرسم که تکلیف امثال فرزند من که یک سال پیش دبستانی رفته اند، چیست؟ می‌گویند امسال هم اسمش را در پیش دبستانی بنویسید یا منتظر باشید شاید بخشنامه تازه بیاید و ثبت نامش کنیم!»

وعده‌ای که تا این لحظه محقق نشده و بدین ترتیب، می‌توان به بازماندگان از تحصیل، گروه تازه‌ای را اضافه کرد که به رغم پیش بینی تدابیر قانونی، یک سال از تحصیل محروم می‌مانند! مشکلی که ظاهرا در سامانه تازه تاسیس این وزارت خانه شناسایی نشده تا پیگیری آن در دستور کار قرار گیرد و به حل مشکل منجر شود؛ تناقضی که نشان از نوعی ناهماهنگی بنیادین در این وزارت خانه دارد که شاید پیش از رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش، لازم است برای رفع این ناهماهنگی تدابیری اندیشیده شده و اجرایی گردد!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۰
باسلام من مادر یک متولد مهر ۹۶ هستم خواستم بگم که سایت برای ثبت نام بچه ها باز شده ولی یک مشکل دیگه سر راه والدین و بچه ها قرار دادن و گفتن اینکه حتما پیش دو رو گذرونده باشن در صورتی که به گفته خود وزارت پیش اجباری نیست و اینکه سال قبل بچه های ما پیش دو خواندند ولی پیش یک سامانه ثبت کرده والان به مشکل خوردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
ثبت نام در مدارس دولت، به شرط پرداخت حداقل 4-5 میلیون تومان، قیمت نجومی دفتر و مداد و خودکار و کتاب، هزینه های رفت و آمد و خرید رپوش ..... آمار ترک تحصیل دانش آموزان را به شدت بالا برده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
وقتی سطح تفکر وزیر آموزش و پرورش در مورد مدارس دولتی و خصوصی آن قدر نازل است که مجری صدا و سیمای میلی هم به آن اعتراض می کند، آموزش و پرورش در این مملکت محکوم به شکست است.
تعداد بیسوادان مطلق که اکنون 9 میلیون نفر اعلام شده، در آینده بسیار بیشتر خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
سایت برای ثبت نام متولدین مهر ثبت نام باز شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
واقعا خسته نباشند
سی ام شهریور تازه سایت را باز کردند
یعنی همون به روش سنتی بچه را ببریم ثبت نام بهتر نتیجه میده انگار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
وقتی دانش آموز به فوق لیسانس نخبه که کارگر فست فود شده نگاه می کند
دیگه چه انگیزه ای برای به قول حضرات
کسب علم و دانش پیدا می کند.
چه بهتر که 3 سال دبیرستان و 6 سال دانشگاه را کار کنی و حرفه ای یاد بگیری
که بعدا حسرت عمر و جوونی از دست رفته در کلاس و دانشگاه را نخوری
البته می خواهند که همینطور هم باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
من دیروز به منطقه زنگ زدم پاسخ کارشناس ابتدایی جالب بود که میگفت بچه رو ببرید کلاس اول بدون ثبت نام ولی تعهد بدید اگه ثبت نام انجام نشد حق شکایت نداشته باشید!!! یا للعجب...
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
منم همین مشکل رو دارم با کلی دوندگی گفتم میشه منم رفتم خرید روحیات دخترم برای ورود به کلاس اول. آمده کردم الان میگن نمیشه نکنین توروخدا
دقیقا
فرزند بنده متولد 7 مهر 96 است و ما پارسال بر اساس همین قانون در پیش دبستانی دوم ثبت نام کردیم،بدون هیچ مشکلی ثبت نام انجام شد و دوره پیش دبستانی دوم را طی کرد و حالا که مدرسه هم ظرفیت خالی دارد به خاطر سایت ثبت نام که تا اول مهر 96 را مجاز میداند در بلاتکلیفی به سر میبریم.
جالب اینجاست در سایت مای مدیو نام فرزند من به عنوان فارغ التحصیل پیش دبستانی دوم ثبت شده است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
من هم همین مشکل رو دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
بايد خواهش كنيم يك سامانه سوت زني اينجا هم درست كنند براي شكايت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
من به عنوان یک پدری که فرزندم را زودتر به مدرسه فرستادم
با این روش مخالف هستم
بچه با زود رفتن بهش فشار می اید
و اگر بزرگتر بشود بهتر است..
فرزندم بسیار زیان دیده است
این بی اعتنایی به بخشنامه خیلی معضل خاصی را ایجاد نکرده. بی اعتنایی های دیگر مانند عدم دریافت وجه، عدم ثبت نام دانش آموز متاهل، نمره دادن و نظام ارزشیابی غلط و بی حساب و کتاب به خصوص در شهریور، عدم تدریس در کلاس و موکول کردنش به کلاس خصوصی توسط معلمین، عدم حضور مدیر در مدرسه در اغلب ساعات آموزشی و هزاران نافرمانی دیگر ارزش بیشتری برای پیگیری دارد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
البته مشکلاتی که شما گفتید خیلی بزرگتر هست و ریشه دارتر
اما این مشکل هم واقعا برای والدینی که مخصوصا فرزندانشان را پیش دبستانی ثبت نام کردند و... واقعا معضلی است.
مسولین محترم لطفا با آینده کودکان متولدین مهر ماهی که سال قبل دوره پیش دبستانی رو گذورنده اند، امسال با شوق و ذوق منتظر رفتن به کلاس اول هستند بازی نکنید. مدرسه غیر دولتی برای ثبت نام جا داره ولی میگن سایت اجازه ثبت نام نمی ده. دانش آموز هم کتاب نداره.
به نظرم اگه مشکل ثبت نام متولدین مهر ماهی در کلاس اول حل نشد، باید به دیوان عدالت اداری شکایت کرد. خلاف تبصره ماده 29 ، سایت اجازه ثبت نام نمی ده.
ما پارسال به این امید بچهامون پیش دبستانی رفتن هزینه کردیم یکسال کامل بچهامون در معرض ویروس هر خطری قرار دادیم که اصلا اجبار نبود ولی ما به امید رفتن به مدرسه واینکه بخاطر چند روز یکسال عقب نیوفته این کار کرديم حالا تو سایت پیش ۱ثبت شده واجازه ثبت نام هم ندارن مدارس آموزش پرورش هم اصلا همکاری نمی‌کند من تا امروز ۳۰شهریوز به پسرم نتونستم بگم نمیتونی بری مدرسه واقعا دو ماهه مارو کلافه کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
دقیقا مشکل ماست
بروند مکتب .
سیستم خرابه این وزیرم که بهتر میدونید قبلا معلم بوده زبان ودر شهرستان بعد دوماه اخراج بخاطر ظعف زبان بعدشم تهران

و وو.وو.منتارذو تال ئتال خوب
کیفیت مدارس دولتی هم پایین آمده در این مورد هم گزارشی تهیه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
هزینه سالانه 335 میلیون دلاری تحصیل دانش آموزان افغان برای ایران
تمام این مشکلات با افزایش جمعیت حل میشه تا میتونید بچه دار شید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
افغانها هستند. شما لازم نیست زیاد زحمت بکشید.
کنکور ۴۰۲ خیلی به ضرر دانش امزان تمام شد. اصلا خودشان نفهمیدند چه کار کردند. معدل دانش اموزان را خیلی پایین اوردند.
این مشتی نمونه از خربار مدیریت کشور هست.
کارشناس ابتدایی منطقه با لحن طلبکار و بدی به من گفتن خودت اشتباه کردی بچه رو پارسال پیش دبستانی ثبت نام کردی اون قانون فقط پارسال مال کلاس اولها بوده.
آخه اگه شما فقط نوک دماغتون رو می بینی من باید پیش بینی کنم که اگه سال دیگه هم این قانون بخواد اجرا بشه بچه من باید آمادگیش رو داشته باشه.
تازه پارسال سامانه ثبت نام پیش دبستانی تا متولد آخر مهر رو قبول می کرد و مدرسه هم بدون مشکل بچه رو ثبت نام کرد وگرنه من خودم هم اگه می خواستم نمیتونستم سرخود اقدام کنم. ولی بازم مردم مقصرند.
تازه کارشناس منطقه در جواب من که گفتم بچه ها ضربه می‌خورند دوباره برند پیش دبستانی گفت خوب بهش نگید فقط ببرینش سر کلاس. اینگار که بچه آدمیزاد یه گوسفند نفهمه. من نمیدونم اینا چجوری برای بچه های ما تصمیم می‌گیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
من دیروز به منطقه زنگ زدم پاسخ کارشناس ابتدایی جالب بود که میگفت بچه رو ببرید کلاس اول بدون ثبت نام ولی تعهد بدید اگه ثبت نام انجام نشد حق شکایت نداشته باشید!!! یا للعجب...
وقتی همه فکر و مشغولیت و اولویت دولت شده ثبت نام کودکان افغانی در مدارس دولتی ،کاملا واضحه که هیچ اهمیتی برای دانش آموز ایرانی قائل نیست و بازماندن هزاران دانش آموز ایرانی از تحصیل هم برای دولت هیچ اهمیتی نداره ،فعلا دولت ایران افغانی را به مردم ایران ترجیح میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
هزینه سالانه 335 میلیون دلاری تحصیل دانش آموزان افغان برای ایران که از بیت المال میدن
توی خرداد بلاتکلیف بودیم بعد توی تیر قرار بود مساله ثبت نام الکترونیک متولدین مهر 96 تا 15 مرداد تعیین تکلیف بشه که نشد.
بعد شکایت کردیم توی سایت گفتن تا 15 شهریور که نشد بعد دوباره بلاتکلیف بودیم جشن شکوفه ها هم برگزار شد.
تازه 30 شهریور مسوولین محترم یادشون اومد که آهان تا سایت باز نشه ما نمیتونیم بچه رو ثبت نام کنیم.
خوب خدا رو شکر حالا باید نمیدونم تا چند مهر دنبال ثبت نام کتاب درسی بدویم. تازه مدرسه هم باید خودش بچه رو ثبت نام کنه امیدوارم تا بعد از تعطیلی‌ها اونا پشیمون نشن یا یه بامبول دیگه در نیارن.

خدا نگه دار تا قسمت بعدی سریال والدین سرگردان

خوب خبر سلامتتیتون اون تصمیمی که میخواین آخر بگیرین دو روز مونده به جشن شکوفه ها می گرفتین. البته بالاخره هر کسی باید یه جوری سرش گرم باشه دیگه.
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
من دخترم پارسال پیش رفت طبق قانون جدید که امسال بره کلاس اول الان که کاراسو انجام دادن با کلی امید و ذوق که حتما میشه سایت زده پیش یک حالا اینم هیچ به من فان کاراسو بکن پیش ثبت‌نام گفتن سایت باز میشه رفتم کلی خرید و روپوش و ... امروزم جشن شکوفه ها گفتن بیار بردم الان بعد این همه ذوق زدگی میگن معلوم نیست گناه دختر من چیه که منتظر شنبه شه بره مدرسه کلاس اول متولد هست تو رو خدا اذیت نکنین
کلا خودشو می‌باره اگه بگم نمیشه ۲۹/۷/۹۶
سلام و ادب
لطفا برای فرستادن بچه های به کلاس اول انقدر عجله نکنید.
اینکه متولدین مهرماه به کلاس اول بروند یا نه، مساله این نیست.
مساله این است که خوب است حداقل شش ماه از شش سالگی بچه های گذشته باشند و بعد به کلاس اول بروند تا رشد مغزی آنها کاملتر شده باشد.
من پسرم 2 مهر به دنیا اومده و پارسال طبق نظر چند کارشناس نفرستادمش کلاس اول ( ثبت نام می کردند ) و فرستادم پیش دبستانی و خیلی عذاب وجدان داشتم و ناراحتش بودم.
ولی الان خیلی راضیم از این کار و حالا پسرم با آمادگی کامل به کلاس اول میره.
این مطلب رو نوشتم تا شاید چند پدر و مادری که این دغدغه رو دارند، کمی آرامش فکری پیدا کنند و بدونند که کار درستی انجام می دهند.
تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
حرف شما درسته
من هم فرزند اولم مهرماهی هست و الان پایه هشتم درس میخونه،اصراری هم نداشتیم و قانونی هم نبود در آن زمان
ولی وقتی قانون و بخشنامه میگذارند هر کس با توجه به وضعیت خودش تصمیم میگیره.الان مشکل اینه والدینی که قانونی عمل کردند گرفتار شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
فرمایش شما متین هست
خود من هم دو تا فرزند متولد مهر دارم که بزرگه دیر تر رفت و توی مدرسه هم همیشه جزو شاگر اولها و کمک حال حتی معلمشون بود چون از بچه های دیگه یه مقدار بزرگتر بود و راضی بودم.
بچه کوچک من به شخصه چون درشت بود و مستعد پارسال پیش دبستانی ثبت نامش کردم و الان بسیار مشتاق کلاس اول هست. حتی تعدادی از حروف الفبا رو خودش یاد گرفته و جمع و تفریق ذهنی هم انجام میده
واقعا براش ظلمه که بخواد یه سال دیگه برای کلاس اول صبر کنه
آموزش و پرورش پشیزی ارزش نه در نزد مجلسیان و نه در نزد دولتیان ندارد و اینکه مکانی به اسم مدرسه و دبیرستان شما می بینید از سر ناچاری و فشار خانواده ها است. مدرسه الان با 100 سال پیش هیچ تفاوتی نکرده. هنوزم کتاب و دفترو بنویس و تکلیف و گچ وتخته سیاه است. البته اگر باشد که در بسیاری از مدارس نه گچ است نه تخته سیاه و نه کتاب ونه دفترو معلمانی که از یک کارگر اتباع بیگانه در کشور کمتر حقوق می گیرند. .
البته سرنوشت چنین ملتی کاملا مشخص است
اینش جالبه که هی تو خبرها از قول معاون ابتدایی آموزش و پروش میگن اونهایی که پارسال پیش رفتند و مدرسه هم جا داره میتونند کلاس اول ثبت نام کنند اونوقت سایت رو باز نمی کردند و هیچ کس هم هیچی نمی‌دونست و ما هر جا می رفتیم به در بسته می خوردیم.
واقعا ممنون از دغدغه مندی شما
فرزند اوری کنید
هزینه سالانه 335 میلیون دلاری تحصیل دانش آموزان افغان برای ایران که از پول بیت المال مردم میدن و هر اتباع غیرقانونی با یه برگه میاد تو مدارس ثبت نام میشه با خانواده میمونه ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
این به غیر از مشکلات معیشتی، امنیتی و شغلی و مسکن ویارانه پنهان برای مردم ایران هست
دولت ومجلس نبایدکاری کنندمحصلین جهت تحصیل دچارمشکل گردند دولت بایدا همچنان مکانات رایگان دراختیار خانواده هایی قراردهدکه قدرت پرداخت شهریه مدرسه وخریدلوازم مدرسه بچه های خودراندارند
هر افغانی با پول مالیات من درس می خواند حرامش
اونموقعه که جمعیت کشور رو ۳ برابر میکردین باید به فکر آموزش امکانات توسعه فرهنگ سازی میبودین نه الان بیایین بگین وای چرا اینطوری شد
دقیقا مشکل ما هم همینه ۳ ماهه گرفتاریم چی جواب بجه رو بدیم پیش ۲ گدرونده ولی مدرکش پیش ۱ هس
اولیا محترم نگران نباشید اگریکسال دیرترفرزندتان به مدرسه برود بهتراست هم ازنظرهوشی و....کامل ترشده است تجربه این رانشان داده است دراینده موفق تراست
سختگیریهای بیهوده در درس مشق زیاد در مدارس و حتی در خانه , امتحانات و دوروس غیر ضروری بیشتر بچه ها رو از مدرسه و درس زده کرده و استرس بهشون وارد میکنه الان ما چی از دورس دوران مدرسه یادمونه که مخ بچه ها رو خالی میکنن
بجاش کار عملی پروژه و کار تیمی انجام بدهند که بدرد آینده اش بخوره
بیان ببین بچه ای که به سختی اونجا مدرسه میره چطوری در کشوری دیگه با خوشحالی مدرسه میره و منتظرن زودتر تابستان تمام بشه
تا یک سنی امتحان گرفتن غیر ضروری هست
آموزش و پرورش در ایران برابر با یک جوک بی انتهاست
فکر می کنم اگر وجود نداشت شاید وضع موجود بهتر بود
تا تو این کشور بساط
۱_ چاپلوسی
۲_ ریاکاری
۳_ آدم فروشی
۴_ کاسه لیسی برای نهار ، نبات ، و...
۵_ از همه مهمتر وعده دروغ دادن جمع نشه
باید روزگاری حسرت افغانستان رو بخوریم ، همانطور که جوان ایرانی از خوش میپرسه پول نفت ایران کجاست ؟؟
باسلام جناب وزیر
لطفا بحث مدرک پیش دبستانی روو ازتبصره 29 ثبت نام مهرماه ها حذف کنید. پارسال بچه ها بدون گذراندن دوره پیش دبستان وارد کلاس اول شدن ما بچه مون رو بردیم پیش دبستان ب امید اینکه امسال کلاس اول ثبت نام بشه. بچه من ازنظر روحی خیلی بهش فشار اومده این یکی دوروز. ب طوری ک میگه مامان شکایت کنید بگید نمی‌ذارن بچه من بره کلاس اول. لطفا مثل روال سال قبل بدون مدرک پیش دبستان بچه ها وثبت سیستم اول دبستان کنید. باتشکر
سلام، مشکل اصلی که وجود دارد این بنده های خدا که متولد مهر هستند و پارسال پیش رو گذراندند الان بی صبرانه منتظر ورود به پایه اول هستند و اگر خدای نکرده به این خواسته نرسند با یکی از بزرگترین و اولین دروغ‌ زندگی روبرو میشن و این میتونه ضربه ی روحی شدیدی به این عزیزان وارد کنه. خواهش می کنم از مسئولین وقت نیست، پیگیر باشید!!!
به عنوان یک معلم کلاس اول عرض می کنم
هیچ خبری در مدرسه نیست
فرزندتان را یک سال دیرتر بیاورید تا یه کم بیش تر کودکی اش را کرده باشد و یک سال دیرتر توی سرش زده باشند. خودتان در خانه برایش وقت بگذارید
با هم برید بیرون پارک بازار مسجد کوه خیابان و مهارت های قبل از دبستان (مثل تقویت عضلات ظریف و درست، هماهنگی چشم و دست، حافظه، تمرکز، تفکرواگرا، خلاقیت هنری
قول میدم از هیچ چیز زندگی عقب نمی افتد
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری