بازدید 1746

کیفیت هوای بجنورد در وضعیت بحرانی قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: افزایش ریزگردها در آسمان بجنورد سبب شد تا شاخص کیفیت هوا امروز(سه شنبه) به مرز ۵۰۰ و در وضعیت بحرانی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 19 September 2023

به گزارش «تابناک»، رضا شکاریان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پایش اداره کل، امروز شاخص کیفیت هوا در بجنورد۵۰۰ و در وضعیت خطرناک برای تمامی گروه ها قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ریزگردها عامل اصلی غلظت آلایندگی، آلودگی و کاهش کیفیت هوا در بجنورد است.

براساس این گزارش در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

کارشناسان می گویند گرد و غبار علت مهم آلودگی هوای بجنورد است، اطراف شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده فعالیت می کنند.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار