بازدید 3104
۹

واکنش ترامپ به تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا

دونالد ترامپ به تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا واکنش نشان داد و ضمن انتقاد از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، او را احمق خطاب کرد.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 19 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری نیوزمکس، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه در رسانه اجتماعی خود موسوم به سوشیال تروث نوشت: بایدن یک احمق تمام و کمال است که برای آزادی پنج شهروند آمریکایی ۶ میلیارد دلار پرداخت کرد در حالی که ایران برای آزادی پنج شهروند خود هیچ پولی پرداخت نکرد.

وی با تمجید از عملکرد خودش در مقام رئیس جمهور آمریکا، ادامه داد: آمریکا ۳ سال پیش بسیار مورد احترام بود، در حالی که در حال حاضر به مضحکه و مایه خنده جهانیان تبدیل شده است.

ترامپ در پست دیگری که در همین شبکه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: من ۵۸ گروگان را از کشورهای مختلف از جمله کره شمالی به خانه آوردم و هیچ‌وقت در این راه پولی پرداخت نکردم.

وی تاکید کرد: همه آن کشورها فهمیدند که باید بگذارند شهروندان ما به خانه بیایند! و در پایان، اوضاع به گونه‌ای شد که آنها حتی گفت وگو با درخواست پول را شروع نکردند زیرا می‌دانستند که به آن نخواهند رسید.

ترامپ گفت: بعد از آن که برای تبادل زندانیان یک بار پول پرداخت کردید، پس در آینده همیشه باید پول پرداخت کنید و گروگان‌های بسیار دیگری نیز گرفته خواهند شد.

به گزارش ایرنا، فرایند آغاز آزادسازی دارایی‌های توقیف شده ایران و تبادل زندانیان میان تهران - واشنگتن پس از ۲ سال گفت‌وگوهای غیرمستقیم طرفین، روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه (۱۰ آگوست) اعلام شد.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ۱۹ مرداد ماه اعلام کرد: «ما تایید می کنیم که ایران پنج آمریکایی را که به صورت غیر قانونی بازداشت شده بودند، از زندان آزاد کرده و آنها را در حبس خانگی قرار داده است. اگرچه این اقدامی دلگرم‌کننده است، اما این شهروندان آمریکایی از جمله سیامک نمازی، مراد طاهباز، عماد شرقی و دو آمریکایی که نخواسته اند نامشان فاش شود، در وهله اول هرگز نباید بازداشت می‌شدند.»

این مقام دولت جو بایدن افزود: «ما به نظارت دقیق بر وضعیت آنها ادامه خواهیم داد. البته تا زمانی که همه آنها به خانه بازنگردند به تلاش های خود ادامه خواهیم داد. تا آن زمان، مذاکرات برای آزادی نهایی آنها همچنان ادامه دارد و این مذاکرات حساس است. بنابراین، ما جزئیات کمی در مورد وضعیت حبس خانگی آنها یا تلاش هایمان برای تامین آزادی آنها خواهیم داشت.»

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز ۱۹ مرداد ماه خروج زندانیان دو تابعیتی را از زندان اوین تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تایید کرد و گفت: این خروج در چارچوب یک توافق با واسطه‌گری کشور ثالث صورت گرفته است تا طرفین ۵ زندانی مورد نظر را به طور متقابل آزاد کنند و مشمول بخشش قرار دهند.

کاوه لطف‌الله افراسیابی یکی از این ۵ زندانی غیرقانونی در آمریکا است که بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، متهم به عامل خارجی لابی‌گر میان ایران و مقامات آمریکایی در سیاست هسته‌ای است. مهرداد انصاری دیگر زندانی غیرقانونی در آمریکا، به اتهام خرید تجهیزات با کاربرد موشکی، جنگ الکترونیکی، تسلیحات هسته ای و دیگر بخش‌های نظامی به ۶۳ ماه زندان محکوم شده بود امین حسن‌زاده دیگر زندانی ایران متهم به سرقت طرح‌های مهندسی و ارسال آن به ایران است که در سال ۲۰۱۹ بازداشت شده است. رضا سرهنگ‌پور دیگر زندانی غیرقانونی از سوی آمریکا، متهم به ارسال غیرقانونی تجهیزات آزمایشگاهی به ایران شده و کامبیز عطار کاشانی که به اتهام غیرقانونی ارسال تجهیزات الکترونیک و نرم‌افزارها به ایران، به ۳۰ ماه زندان محکوم شده است.

این پنج نفر قرار است در قبال آزادی ۵ زندانی دو تابعیتی ایرانی - آمریکایی در توافق تبادل زندانیان آزاد شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ترامپ پولهای ایران رو ارث باباش میدونه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
واقعا
اي احمق
جناب ترامپ شما هم احمق هستید چون امریکا با بت آزادی 5 امریکایی به ایران پول نداده بلکه پول خود ایران را که گروگان گرفته بود همراه زندانیان آزاد کرد
آمریکا مالک تمام جهانه و نه تنها پول ایران و افغانستان و ونزوئلا و... بلکه پول تمام کشورهای ارث بابای اینهاست
نکته جالب ایرانی بودن دو طرف زندانی شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
نه ایرانی با ایرانی خیلی فرق میکنه ایرانی هایی که ایران گرفته و زندانی کرده بود همگی جاسوس بوده و اطلاعات محرمانه رو به طرف آمریکایی میداده ولی ایرانی هایی که آمریکا دستگیر کرده وطن پرستانی بودن که تحریمهای ظالمانه آمریکا رو دور میزدن چه دارویی چه تجهیزاتی و چه تکنولوژی و ارزی و به ملت ایران خدمت میکردن اینه تفاوت ایرانی با ایرانی
پدر سوخته یک کشتی پر از نفت ایران بد صاحب بیچاره را هاپولی کردید، حالا می گید بازم کمه
اتفاقا بایدن بسیار هوشمندانه درجهت منافع ملی خودش عمل کرده چون که با پرداخت پول خود ایران آن هم بصورت نفت دربرابر غذا وچندین شرط دیگر شهروندان خود را آزاد کرده است چیزی که نصیب ایران شده دریافت پول خود باحدود 500میلیون دلار زیان آن هم بعداز چندین سال میباشد الان هم شاهدیم که خیلی از کشورهای غربی اتباع خودر ااز سفر به ایران برحذر میدارن به نظر شما این وسط کی برنده است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست