بازدید 9307

راهنمای جامع خرید ویلا در شمال و معرفی مناسبتـرین شهرهای شمال برای سرمایه گذاری

کد خبر: ۱۱۹۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 17 September 2023

یکی از سرمایه‌گذاری‌های پرطرفدار و محبوب، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک می‌باشد. سودآوری بالای بازار مسکن، سبب شده است تا بسیاری از افراد به دنبال افزایش سرمایه خود با استفاده از خرید ملک و ویلا باشند‌‌. یکی از پرسودترین مناطق کشور برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری، شمال کشور می‌باشد که ویژگی‌های منحصر به فرد آن، موجب تقاضای بالای افراد برای خرید ویلا در آن شده است. بنابراین با خرید ویلا در شمال میتوانید علاوه بر سرمایه‌گذاری، اقامتگاهی شخصی در زمان سفر نیز داشته باشید. ولی مناسب‌ترین شهرهای شمال برای سرمایه‌گذاری، کدام‌ها می‌باشند؟ مزایای سرمایه‌گذاری خرید ویلا در این مناطق چیست؟ در این محتوا قصد داریم به پرسش‌های شما در این زمینه پاسخ داده و اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم، پس همراه ما باشید‌.

راهنمای جامع خرید ویلا در شمال و معرفی مناسبتـرین شهرهای شمال برای سرمایه گذاری

خرید ویلا و سرمایه‌گذاری

امروزه عوامل مختلفی سبب خارج شدن سبک زندگی انسان از حالت طبیعی خود شده است. در نتیجه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به مناطق خوش آب و هوا سفر کرده و از قید و بند زندگی شهری فاصله یابند. خرید ویلا در شمال از جمله بهترین تصمیمات در این زمینه محسوب می‌شود که علاوه بر فراهم نمودن سبک زندگی فوق‌العاده، سرمایه‌گذاری خوبی را نیز برای فرد ایجاد می‌کنند. به همین دلیل، بسیاری از افراد مناطق شمالی را برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری انتخاب می‌نمایند. ویژگی‌ها و مزایای سرمایه‌گذاری در شمال کشور، موجب شده است تا در حال حاضر، بیشترین میزان خرید و ساخت ویلا به این منطقه اختصاص یابد.

دلایل محبوبیت خرید ویلا در شمال

شاید از خود بپرسید که دلیل محبوبیت خرید ویلا در شمال چیست؟ اولین دلیل آن، طبیعت بکر و زیبای مناطق شمالی کشور است. این طبیعت هم شامل مناظر کوهستانی و هم سواحل زیبای خزر می‌شود. مسافت نزدیک شمال با تهران نیز بر محبوبیت خرید ویلا در آن افزوده است. دلیل دیگر، پتانسیل بالای مناطق شمالی کشور در افزایش سرمایه می‌باشد‌. بدین معنی که با خرید ویلا در شمال کشور حتی در مدت زمان کوتاهی میتوان از آن سود و سرمایه قابل توجهی کسب نمود.

راهنمای جامع خرید ویلا در شمال و معرفی مناسبتـرین شهرهای شمال برای سرمایه گذاری

مزایای سرمایه‌گذاری خرید ملک در شمال

یکی از بهترین و موثرترین روش‌های سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد از گذشته تا کنون، خرید ملک و ویلا است. مزایای این روش سرمایه‌گذاری، سبب تقاضای بالای افراد برای آن شده است. در ذیل به چند مورد از مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری خرید ملک اشاره میکنیم تا با شناخت کامل تری در این مسیر، گام بردارید.

  • میتوان از محل پول رهن، درآمد کسب کرد.
  • کسب درآمد از محل اجاره‌بها را نیز شامل می‌شود.
  • امکان تغییر کاربری مسکن و افزایش قیمت آن
  • امکان کسب سود در اثر تورم
  • افزایش قیمت به دلیل نوسازی مسکن
  • ریسک پایین سرمایه‌گذاری
  • و…

مناسب‌ترین شهرهای شمال برای سرمایه‌گذاری

همانطور که در ابتدا نیز بیان کردیم، شهرهای شمال از موقعیت خوبی برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری برخوردارند ولی کدام مناطق شمال برای این امر، بهتر می‌باشند؟ با اینکه شمال کشور، گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می رود ولی بایستی قبل از خرید ویلا، موقعیت جغرافیایی منطقه و شرایط آن را مورد بررسی قرار داد. در واقع بهتر است که بهترین شهرهای شمال را برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا انتخاب کرده و آینده خود را تضمین نمود. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین شهرهای شمال برای سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

راهنمای جامع خرید ویلا در شمال و معرفی مناسبتـرین شهرهای شمال برای سرمایه گذاری

خرید ویلا در چمستان

از جمله موقعیت‌های عالی برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا در شمال، چمستان به شمار می‌رود. در این منطقه، زمین‌های ویلایی رو به رشد بسیاری وجود دارند که در مقایسه با موقعیت بسیار مناسب، دارای قیمت پایینی می‌باشند. قرارگیری چمستان در ابتدای مسیر رشد و ترقی، سبب شده است تا به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید ویلا در شمال تبدیل شود. پس میتوان گفت که با خرید ویلا در چمستان، میتوانید سود قابل توجهی را در آینده به دست آورید.

خرید ویلا در نور

یکی از بهترین مناطق شمال برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا، شهر نور است. موقعیت مناسب این منطقه، جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای بکر آن، شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا فراهم نموده است. امروزه افراد بسیاری شهرستان نور را برای خرید ملک انتخاب می‌کنند و از این طریق، علاوه بر افزایش سرمایه خود، از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن استفاده می‌کنند. بنابراین چنانچه قصد خرید ویلا در شمال با هدف سرمایه‌گذاری را دارید، این منطقه را نیز در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید‌.

خرید ویلا در محمودآباد

از شهرهای مهم دیگر برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا در شمال، محمودآباد است. این منطقه به دلیل تکمیل نشدن ظرفیتش برای ساخت و ساز، از آینده درخشانی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است‌. علاوه بر موارد مذکور، دلایل دیگری نیز وجود دارند که سبب برتری این منطقه شده‌اند. از جمله:

  • نزدیک بودن محمودآباد به تهران
  • در موقعیت عالی از لحاظ دسترسی قرار دارد‌. به طور مثال، دارای مسافت نزدیکی با شهرهایی مانند آمل، بابلسر، نوشهر و… می‌باشد.
  • دارا بودن جاذبه‌های گردشگری متعدد
  • رونق اقتصادی بالای آن
  • و…

خرید ویلا در ایزدشهر

خرید ویلا در ایزدشهر، با ارزش ‌افزوده بالایی همراه بوده و میتواند سرمایه خریدار را دو چندان یا چندین برابر کند. زیرا تمامی ویلاهای این منطقه ساحلی می‌باشند و مسافت کوتاهی تا دریا دارند. جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی ایزدشهر بر محبوبیت آن افزوده و سبب افزایش تقاضای افراد برای خرید ویلا و ملک در آن شده است.

نکات مهم برای خرید ویلا در شمال

قبل از خرید ویلا در شمال بایستی نکات بسیاری را مورد توجه خود قرار داد. فرقی نمی‌کند که هدفتان از خرید ویلا در شمال خوشگذرانی و گذراندن اوقات فراغت است یا سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه. بنابراین چند فاکتور اساسی در زمینه انتخاب ویلا در شمال وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

طبیعت بکر منطقه مورد نظر

یکی از ویژگی‌های اساسی یک منطقه برای سرمایه‌گذاری یا خرید، طبیعت بکر آن می‌باشد. به طور مثال، منطقه چمستان از طبیعت بکری برخوردار بوده و بهترین گزینه پیشنهادی برای خرید ویلا محسوب می‌شود. منطقه‌ای که از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار باشد، نه تنها سبب ایجاد خاطره‌ای خوش در ذهن افراد می‌شود، بلکه می‌توان سرمایه‌ خود را در آن منطقه افزایش داد.

امکانات و تجهیزات

امروزه بسیاری از افراد دارای سبک زندگی نوین بوده و به امکانات و تجهیزات پیشرفته نیاز دارند. پس قبل از خرید ویلا در شمال، به امکانات و تجهیزات موجود در آن توجه کنید. معمولا مناطق محبوب شمال مانند چمستان، نور، محمودآباد و… دارای ویلاهایی با امکانات و تجهیزات متعدد می‌باشند.

مجوزهای لازم

بسیاری از افراد در هنگام خرید ویلا، به مجوزهای ویلا و ملک انتخابی خود توجهی نمی‌کنند. درحالیکه فاکتور مهم در زمان خرید ویلا، داشتن مجوزهای لازم می‌باشد. امروزه سوءاستفاده‌های بسیاری در مناطق حفاظت شده صورت می‌گیرد که در نهایت نیز تخریب ویلا را به دنبال دارد. پس برای جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان، بهتر است که در انتخاب خود دقت نموده و ویلایی با مجوزهای لازم خریداری کنید.

نکات سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی

در بخش‌ قبلی، به فاکتورهای خرید ویلا اشاره کردیم. ولی فاکتورهای مهم دیگری وجود دارند که بایستی از جنبه سرمایه‌گذاری به آنها نگاه کرد. پس چنانچه هدفتان از خرید ویلا در شمال، افزایش سرمایه و سرمایه‌گذاری است، به نکات ذیل در زمان خرید توجه داشته باشید.

شهرهای درحال توسعه را انتخاب نمایید.

اگر قصد سرمایه‌گذاری از طریق خرید ویلا در شمال را دارید، شهرهای درحال توسعه را انتخاب کنید. شهرهایی که ظرفیتشان تکمیل نشده و آینده روشنی برای پیشرفت دارند، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

سرمایه‌گذاری در شهرهایی که مسافت کوتاهی با پایتخت دارند

هرچقدر که شهر شمالی مورد نظر شما مسافت کوتاهتری با پایتخت داشته باشد، از لحاظ سرمایه‌گذاری در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. پس در زمان خرید ویلا، به این نکته توجه کرده و فاصله نسبی شهر مورد نظر تا پایتخت را مورد ارزیابی قرار دهید.

شهرهایی که قدرت نقدشوندگی بهتری دارند

فاکتور مهم دیگر برای انتخاب ویلا جهت سرمایه‌گذاری، توجه به قدرت نقدشوندگی بالای آن منطقه شمالی می‌باشد. بدین معنی که هنگام فروش ویلا و نقد کردن سرمایه خود، امکان پیدا کردن مشتریان دست به نقد وجود داشته باشد.

انتخاب شهرهایی که در خط ساحلی قرارگرفته‌اند

اگر قصد بازدهی بالا در سرمایه‌گذاری را دارید، بهتر است که شهرهای واقع در خط ساحلی دریای خزر را انتخاب کنید. رونق بالای ویلاهای ساحلی و رشد و بازدهی بالای آنها در مقایسه با ویلاهای جنگلی، سبب فراهم نمودن سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری شده است.

سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر

افراد همواره شهرهایی با جاذبه‌های گردشگری بالا را برای سفر انتخاب می‌کنند. بنابراین رونق و توسعه بالا در شهرهای شمالی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر وجود دارد. پس میتوانید با خرید ویلا در شهرهای شمال مانند نور، ایزدشهر، محمودآباد، چمستان و… با سرمایه کم به سود بالایی دست پیدا کنید.

نتیجه‌گیری

تا چندی پیش هدف از خرید ویلا در شمال، گذران اوقات فراغت و مکانی برای تفریح بود. ولی امروزه جنبه سرمایه‌گذاری نیز به آن افزوده شده است و افراد با خرید ویلا در مناطق مختلف شمال، میتوانند سود بالایی را کسب کنند‌. در واقع خرید ویلا در شمال به دو لایه سطحی و عمقی تقسیم بندی می‌شود. لایه سطحی آن شامل داشتن مکانی برای تفریح و آرامش و لایه عمقی آن، جنبه سرمایه‌گذاری می‌باشد. ولی لازم است که در هنگام خرید و انتخاب ویلا در شمال، به نکات بسیاری توجه کرد تا بتوان سرمایه خود را از این طریق افزایش داد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار