بازدید 6007

هانی کرده کیست و چگونه دستگیر شد؟

هانی کرده یکی از اشرار به نام شهر تهران است که بارها به دلیل تخلف هایی که مرتکب شده بود، به زندان افتاد. گفته می شود هانی کرده لیدر یکی از تیم های پرهوادار تهران است که مناسبات قابل تأملی نیز با برخی مسئولان دارد، چرا که در میهمانی های ایشان شرکت کرده است. گفته می شود هانی کرده ارتباط نزدیکی با امیر قلعه نویی مربی فوتبال دارد.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 13 September 2023

به گزارش «تابناک»، او ۱۶ سال از زندگی خود را در زندان گذرانده و تجربه حضور در سوریه هم دارد. هانی کرده تنها شروری است که ماشین پورشه سوار می شود.

از دی ماه سال ۱۳۹۸ که در یک درگیری هولناک در محله شاپور تهران، به شدت زخمی شد و حتی تا یک قدمی مرگ هم رفت، دیگر خبری از او در رسانه‌ها نبود. تا اینکه روز پنجشنبه هشتم تیر ماه در کمپ تمرینی ناصر حجازی با سیلی و لگد به هواداران استقلال دوباره به متن خبر‌ها برگشت. «هانی خمانه» معروف به «هانی کرده»!

پنجشنبه شب تصاویر حمله چند نقر به هواداران استقلال در جریان تمرین این تیم در کمپ مرحوم ناصر حجازی خبرساز شد. تصاویری که نشان می‌داد چند نفر در دفاع از سرپرست استقلال به سمت هوادارانی که شعار می‌دادند«مدیر بی‌کفایت نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، حمله کرده و آن‌ها را به شدت کتک می‌زنند. در ویدیو‌های منتشر شده پیداست این افراد با کلمات تند و تیز خطاب به هواداران می‌گویند کسی حق ندارد علیه حجت کریمی حرفی بزند.

هانی کرده و نوچه‌هایش در مرکز این درگیری‌ها بودند. بلافاصله گمانه‌زنی‌ها از ارتباط سرپرست باشگاه استقلال با او بر سر زبان‌ها افتاد. حضور این افراد در تمرین استقلال، خوش و بش با سرپرست باشگاه و نشستن روی صندلی‌های مخصوص عوامل باشگاه واکنش‌ها و سوالات زیادی را به وجود آورد. در فاز رسانه‌ای ماجرا با چند بیانیه و چند تحلیل از ارتباط هانی کرده با برخی مدیران و بازیکنان فوتبالی ختم شد. در فاز دیگر اما، دو روز پس از این درگیری، پلیس «هانی کرده» و چند نوچه‌اش را بازداشت کرد.

«هانی کرده» کیست و چگونه دستگیر شد؟

هانی کرده مشهور شد!

هانی کرده از گنده لات‌های معروف پایتخت است که در تصاویر منتشر شده از او همیشه چند نوچه او را همراهی می‌کنند. او سابقه چندین و چند بار دستگیری و زندان را در پرونده دارد. هانی کرده بیش از ۱۶ سال از عمرش را پشت میله‌های زندان گذرانده است.

خیلی‌ها ادعا می کردند قتل وحید مرادی (یکی دیگر از گنده لات‌های تهران) در زندان توسط وی برنامه ریزی و اجرا شده است. البته این شایعه هیچ‌گاه تایید نشد و کسی نتوانست درگیری منجر به قتل وحید مرادی را به نام «هانی کرده» بنویسد.

شهرت هانی کرده، با شایعه مرگش اوج گرفت. شب دوم دی ماه سال ۱۳۹۸ خبر درگیری هولناک یکی از گنده‌لات‌های تهران در محله شاپور و مرگ او منتشر شد. پلیس فردای آن روز جزئیات درگیری «هانی کرده» را تشریح کرد.

شامگاه دوشنبه یکی از گنده لاتهای معروف تهران به همراه یکی از دوستانش سوار بر خودروی پژو ۲۰۶ سفید رنگ مقابل یک آبمیوه فروشی در منطقه شاپور توقف کرد که در همین لحظه ۶ جوان سوار بر ۲ موتور به سمت وی و دوستش حمله و آن‌ها را هدف ضربات چاقو و قمه قرار دادند. با اعلام این خبر تیم‌های عملیاتی و امدادی به محل درگیری اعزام شده و آن‌ها که به شدت مجروح شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.

در تحقیقات میدانی مشخص شد که هانی کرده به همراه دوستش شامگاه یکشنبه در یک جشن تولد حضور داشته که در این میهمانی شبانه با چند نفر دیگر درگیری لفظی پیدا میکنند و بخاطر اینکه مراسم تولد بهم نخورد یک قرار درگیری در منطقه ابوسعید با هم میگذارند.

شامگاه دوشنبه این فرد برای درگیری در محل قرار حضور پیدا می‌کند، اما طرف دیگر دعوا به محل نمی‌آیند که در ادامه آن‌ها برای خوردن آبمیوه به سمت مغازه آبمیوه فروشی می‌روند که در این صحنه ۶ جوان موتور سوار که او را تعقیب کرده بودند به سمت وی حمله و او را با حملات چاقو و قمه هدف ضربات چاقو و قمه قرار دادند.

«هانی کرده» کیست و چگونه دستگیر شد؟

هانی کرده در این درگیری ۳۰ ضربه چاقو خورده بود، یک هفته در کما بود و با وجود اینکه در این مدت بار‌ها شایعه مرگش منتشر شد، در نهایت پس از یک ماه بستری از بیمارستان مرخص شد. فرآیند بهبودی او دو ماه طول کشید و در این مدت خبر‌های مختلفی درباره وضعیت سلامت او در رسانه‌ها منتشر می‌شد.

«هانی کرده»، اما پیش و پس از این حادثه حضور پررنگی در شبکه‌های مجازی داشت. کلیپ‌هایی از رجزخوانی او برای سایر گنده‌لات‌ها در اینستاگرام دست به دست می‌شد.

از بازداشت در ۱۴ سالگی تا تلاش برای لیدری فوتبال

اولین‌بار نامش در دهه هشتاد و در طرح دستگیری اراذل و اوباش بر سر زبان‌ها افتاد. آنطور که خودش روایت کرده، اولین بازداشت «هانی کرده» وقتی اتفاق افتاد که تنها ۱۴ سال داشت. او بیش از ۱۶ سال از عمرش را در زندان سپری کرده است. شغل و منبع درآمد هانی کرده مشخص نیست، او یک بار مدعی شده بود، از سال ۹۲ یک کمپ اعتیاد در تهران را مدیریت می‌کند، بار‌ها نیز تصاویری از تردد او با خودرو‌های لوکس نیز منتشر شده است.

«هانی کرده» کیست و چگونه دستگیر شد؟

افراد نزدیک به «هانی کرده» او را یکی از لیدر‌های هواداران تیم فوتبال استقلال معرفی می‌کنند، تصاویری از حضور او در کنار امیر قلعه‌نویی، محمود فکری و علیرضا منصوریان سرمربی‌های سابق استقلال نیز منتشر شده است. روابط عمومی تیم استقلال تهران، هیچگاه حضور او را به عنوان لیدر هوادران، تایید نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست