بازدید 2781
۴

پوتین: به کره شمالی در ساخت ماهواره کمک می‌کنیم

«ولادیمیر پوتین» در حاشیه آیین استقبال از «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی در یک مرکز فضایی واقع در منطقه «آمور» روسیه اعلام کرد که روسیه در ساخت ماهواره به پیونگ یانگ کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 13 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه «آیا روسیه در ساخت ماهواره به کیم کمک خواهد کرد یا خیر»، پاسخ داد: « ما به همین دلیل به اینجا آمده ایم.»

پوتین افزود: رهبر کره شمالی علاقه زیادی به مهندسی موشک نشان می‌دهد؛ همچنین کره شمالی در تلاش برای توسعه فضایی است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دو کشور درباره همکاری نظامی و ارائه انواع سلاح‌ها گفتگو می‌کنند یا خیر، پاسخ داد: ما در مورد همه مسائل مذاکره می‌کنیم.

پوتین رئیس جمهور روسیه که ساعتی پیش به محل دیدار با رهبر کره شمالی رسیده بود، ساعاتی قبل در پایگاه فضایی «وستوچنی» روسیه با رئیس کره شمالی دیدار و از وی استقبال کرد.

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون در سفر به روسیه بر اهمیت روابط راهبردی بین پیونگ یانگ و مسکو تاکید می کند.

هفته گذشته آمریکا از احتمال سفر رئیس کره شمالی به روسیه به منظور بررسی توافق احتمالی برای ارائه تسلیحات به مسکو خبر داد. کاخ سفید گفت که مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی به طور فعال در حال پیشرفت است.
کاخ سفید از پیونگ یانگ خواسته که به روسیه تسلیحات ارائه ندهد یا آنها را به مسکو نفروشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
دو خونخوار و منفور ملت خود و جهانیان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
انسان فقط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آنقدر نقل و نبات سر مردم عراق لیبی و افغانستان ریخت که نگو صلح طلب ضد جنگ خیّر به تمام معنا راضی نیست از دماغ کسی خون بیاد مخصوصاً ما ایرانیها اینقدر ما ایرانیها رو دوست داره برای همینه که اینقدر تحریم بهمون بسته مخصوصاً تحریم دارویی بفهم
کوری عصا کش کور دگر شود
دیدیم چطوری سفینه رو کوبوندی رو سطح ماه
پیشرفت تمام کشورهای دوست روسیه در جهان کاملا مشهود است فقط در زمینه جنگ افزار پیشرفت کردند و مردم آنها در فقر و فلاکت و حسرت ضروریات اولیه زندگی به سر میبرند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست