بازدید 3116
۴

رجیستری برخی مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است

در آستانه معرفی خانواده جدید گوشی‌های اپل، پرتکرارترین سؤال علاقمندان به تکنولوژی این است، آیا آیفون ۱۵ رجیستر خواهد شد؟
کد خبر: ۱۱۹۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 12 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از دیجیاتو، تا ساعاتی دیگر خانواده جدید آیفون معرفی خواهند شد، اما به نظر می‌رسد دیگر مدل‌های جدید گوشی‌های اپل در ایران رجیستر نخواهند شد. این موضوع را دبیر انجمن واردکنندگان موبایل مطرح کرده است.

«مهدی عبقری» با اشاره به آخرین وضعیت واردات برخی مدل‌های آیفون از جلمه سری‌های ۱۴ و ۱۵ گفت: «به دلیل شرایط تحریمی، کمبود ارز و ارزبر بودن آیفون واردات و رجیستری برخی مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است.»

او اعتقاد دارد تصمیم ایران در ممنوعیت واردات آیفون می‌تواند به نوعی عملکرد متقابل در جهت تحریم فرش و پسته ایران توسط آمریکا نیز باشد.

عبقری با اشاره به اینکه، واردات تجاری و مسافری آیفون‌های ۱۳ و ماقبل همچنان پا برجاست، گفت: «واردات این دسته نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشم گیری داشته و واردات تجاری از طریق رویه واردات از محل صادرات خود، عمدتاً توسط افرادی که در حوزه صادرات فعالیت دارند انجام می‌شود.»

به گفته وی در سال گذشته و بعد از ممنوعیت رجیستری آیفون ۱۴ برخی با روش‌هایی مثل استفاده از دانگل اینترنت این گوشی‌ها را فعال و در حال استفاده از آن هستند:

«یکی از دغدغه‌های انجمن این بود که ادامه این روند باعث شود طرح موفق رجیستری به حاشیه و بیراهه رود. اما طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استفاده از روش‌های مختلف برای دور زدن ممنوعیت رجیستری آیفون ۱۴ قابل شناسایی است.»

گفتنی است امشب سه شنبه ۲۱ شهریورماه ساعت ۲۰ به وقت ایران، اپل از سری جدید آیفون ۱۵ رونمایی کند. در ایران، اما هنوز استفاده قانونی و رجیستری آیفون ۱۴ ممنوع بوده و و آیفون ۱۳ آخرین مدلی بود که قانونی و بدون حواشی عجیب در اختیار مردم قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
البته برای مردم فرزندان مسوولین تو دستشون آیفون هست بعد میگن مال یکی دیگه از دوستانم هست
بحث آیفون رو کلا تموم کنید اکثریت ما علاقه ای به کالای دشمن نداریم. ضمن اینکه بهترین گوشی های جهان رو چین میزنه. برای مبارزه هم شده باید فقط کالای چینی خرید. من خودم فقط‌ هواوی میخرم
مهدی عبقری» با اشاره به آخرین وضعیت واردات برخی مدل‌های آیفون از جلمه سری‌های ۱۴ و ۱۵ گفت: «به دلیل شرایط تحریمی، کمبود ارز و ارزبر بودن آیفون واردات و رجیستری برخی مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است.»

عمو مردم چی فرض کردی شرایط تحریمی و... برای گوشیهای سامسونگ نیست
حتما اینارو مجانی میدن بدون ارز .
چه حرف مسخره ای کمبود ارز و تحریم چه ربطی به ریجستری دارد . یکی وقتی گوشی را آورده مگر ارز دولتی داشته ؟ با پول خودش خریده و تحریم را هم رد کرده . به شما چه ربطی دارد ؟ گوشی چینی ارز مصرف نمی کند ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی