بازدید 13019
پانصد و پنجاه و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله شش پهپاد اوکراینی به نزدیکی بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا/ آماده شدن آمریکا برای ارسال موشک‌های دوربرد مجهز به بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین

پانصد و پنجاه و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 12 September 2023

حمله شش پهپاد اوکراینی به نزدیکی بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا

بین الملل تابناک: پانصد و پنجاه و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: ۸ حمله ارتش اوکراین دفع شد
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۲۱:۲۵

وزارت دفاع روسیه آخرین تحولات میدان نبرد با اوکراین را در قالب گزارش روزانه خود اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود آورد که در درگیری در محور دونتسک، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

بنا به این گزارش ۵ حمله ارتش اوکراین در این محور دفع شد.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، در محور دونتسک جنوبی نیز ۱۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. همچنین یک انبار مهمات ارتش اوکراین به دست نیروهای روسی منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین از دفع ۳ حمله نظامیان اوکراین در محور زاپروژیا خبر داد. در جریان این حملات ۳ خودروی زرهی بردلی ساخت آمریکا متعلق به ارتش اوکراین منهدم شدند.

بنا به این گزارش، ارتش روسیه برای اولین بار یک راکت‌انداز چندمنظوره تی -۱۲۲ ساکاریا ساخت ترکیه را در جریان درگیری با نیروهای ارتش اوکراین منهدم کرد.

پوتین: جنگنده‌های «اف-16» فقط جنگ اوکراین را طولانی‌تر می‌کند
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۲۱:۲۵

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) در مجمع اقتصادی در خاور دور روسیه تصریح کرد ارسال جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین، تنها جنگ اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های اوکراینی اخیراً اعلام کردند که نیروهای مسلح این کشور به زودی جنگنده‌های اف-16 را از متحدان غربی کی‌یف دریافت خواهند کرد.

وی در این خصوص گفت: «آن‌ها می‌خواهند جنگنده‌های اف-۱۶ ارسال کنند. آیا چیزی تغییر خواهد کرد؟ فکر نمی‌کنم. فقط این جنگ طولانی‌تر می شود».

اواخر مرداد ماه، به دنبال فشار آمریکا به متحدان غربی برای ارسال تسلیحات مدرن به اوکراین، وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که کپنهاگ، 19 جنگنده اف-16 به کی‌یف تحویل خواهد داد.

پیش از این نخست‌وزیر هلند در دیدار با ولودیمیر زلنسکی که به این کشور سفر کرده بود، وعده داد که بعد از برطرف شدن شرایط مورد نیاز، هلند و دانمارک به اوکراین اف-۱۶ خواهند داد.

تصمیم واشنگتن برای ارسال این جنگنده‌ها به اوکراین، موجی از انتقادات را به همراه داشته است به طوریکه «رابرت اف کندی جونیور» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا  از این اقدام به شدت انتقاد کرد.

او هشدار داد که «(ارسال) اف-۱۶، جلوی فروپاشی ارتش اوکراین را نخواهد گرفت (موضوعی که برخی کارشناسان می‌گویند، قریب الوقوع است). این هواپیماها به آموزش و نگهداری زیادی نیاز دارند. ماجرا شبیه فیلم‌های سینمایی نیست».

اوکراین ماهی ۱۰ هزار پهپاد از دست داده است
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۲۱:۱۹

وزیر تحول دیجیتال اوکراین گفت که از آغاز ضدحمله، هر ماه ۱۰ هزار پهپاد از دست داده‌ایم.

به گزارش آرتی، میخائیلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین تصریح کرد: اوکراین از زمان شروع ضد حمله، حدود سه ماه قبل،  هر ماه ۱۰ هزار پهپاد را از دست می‌دهد.

او تاکید کرد که تنها امید اوکراین در مقابل میادین مین و مزیت هوایی روسیه، ایجاد «ارتش هواپیماهای بدون سرنشین» است.

فدوروف اذعان داشت که در این زمینه، اوکراین کاملاً به شرکای غربی خود وابسته است.

آماده شدن آمریکا برای ارسال موشک های دوربرد مجهز به بمب های خوشه ای به اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - ۲۱:۱۹

 رسانه‌های غربی گزارش کردند که ایالات متحده برای تأیید ارسال موشک‌های دوربرد مجهز به مهمات خوشه‌ای برای اوکراین آماده می‌شوند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که واشنگتن برای مدت‌ها از پذیرش درخواست‌های کی‌یف برای ارسال چنین تسلیحاتی امتناع ورزیده است زیرا نگران است که این تسلیحات برای حملاتی درون خاک روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

چهار مقام ارشد آمریکایی روز گذشته (دوشنبه) در حالی که خواستند نام آن‌ها فاش نشود به رویترز گفتند که کاخ سفید به صدور مجوز انتقال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) یا سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه هدایت‌شونده (GMLRS) یا هر دو سامانه به اوکراین نزدیک شده است.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ شود اما این منابع گفته‌اند که موشک‌ها احتمالاً در محموله‌ تسلیحات بعدی به اوکراین که قرار است این هفته ارسال شود، قرار خواهد گرفت.

ATACMS بردی معادل ۳۰۶ کیلومتر دارد که دوربردترین سامانه موشکی محسوب می‌شود که ایالات متحده تاکنون در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد و این در حالی است که GMLRS قادر است به اهدافی در فاصله ۷۲ کیلومتری حمله کند. هر دو این سامانه‌ها قابلیت مجهز شدن به بمب‌های خوشه‌ای را دارا هستند که پیش از این واشنگتن در بسته‌های تسلیحاتی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

مقام‌های اوکراینی در سراسر جنگ این کشور، به طور مکرر خواستار موشک‌های دوربرد  بوده‌اند اما تاکنون درخواست‌های آن‌ها با مخالفت روبرو شده است زیرا ایالات متحده تمایلی ندارد با استفاده از این تسلیحات حملاتی در قلمروهای روسیه همچون کریمه صورت گیرد.

حمله شش پهپاد اوکراینی به نزدیکی بزرگ ترین نیروگاه اتمی اروپا

در شرایطی که درگیری‌های نظامی اوکراین و روسیه ادامه دارد، رسانه‌های دولتی روسیه شامل اسپوتنیک و ریانووستی به نقل از «آلکسی لیخاچف» رئیس شرکت روس اتم، از حمله شش پهپاد به نزدیکی نیروگاه اتمی زاپوروژیا خبر دادند.

«آلکسی لیخاچف» رئیس شرکت روس اتم با اعلام این خبر، تأکید کرده که حمله پهپادی کی‌یف به نزدیکی نیروگاه اتمی زاپوروژیا ناکام مانده است. به گفته لیخاچف، اوکراین با ارسال شش پهپاد به شهر «انرگودار» در منطقه زاپوروژیا حمله کرد؛ اما این حمله ناکام ماند و آسیبی به نیروگاه زاپوروژیا وارد نشد.

در زاپوروژیا که تا قبل از جنگ در اختیار اوکراین قرار داشت، بزرگ ترین نیروگاه اتمی اروپا قرار دارد؛ اما بعد از جنگ روسیه و اوکراین، نیروهای روسی اختیار این نیروگاه را به دست گرفتند.

رئیس شرکت روس اتم روز سه شنبه (امروز) در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست «مجمع اقتصادی شرق» در ولادی وستک گفت: «دیروز (دوشنبه) حمله پهپادی بزرگی به شهر انرگودار انجام شد. از عملیات شش پهپاد حدود ساعت ۱۸ عصر گزارش شد که دو پهپاد نابود گشت و چهار پهپاد هم هدف قرار گرفت».

به گفته آلکسی لیخاچف، ایمنی فناوری نیروگاه اتمی زاپوروژیا کامل تضمین شده است، اما خطر حمله به آن از سوی کی‌یف وجود دارد.

رئیس شرکت روس اتم افزود، هدف اقدامات کی‌یف ارعاب بیشتر ساکنان شهر و کارمندان نیروگاه اتمی زاپوروژیا است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارش خود درباره حمله پهپادی به نیروگاه زاپوروژیا نوشت: «اوکراین از زمان آغاز ضد حمله در اوایل ماه ژوئن، تقریباً هر روز پهپادهای خود را به خاک روسیه می‌فرستد.»

حملات پهپادی اوکراین به شهر ریلسک روسیه

رومن استاروویت، فرماندار منطقه کورسک دوشنبه گفت که نیروهای مسلح اوکراین (AFU) بارها با استفاده از پهپاد به شهر ریلسک در منطقه کورسک حمله کردند.

به گزارش ارینا زا خبرگزاری تاس، استاروویت در کانال تلگرامی خود نوشت که در این حمله به شماری از ساختمان های اداری خسارت وارد شده است اما تلفات جانی نداشت.

به گفته وی، سقف ساختمان اداری فرمانداری آسیب دیده و چند شیشه شکسته است.

پیشتر روز شنبه سامانه‌های دفاع هوایی روسیه شنبه سه پهپاد اوکراینی را بر فراز شبه‌جزیره کریمه منهدم کردند. همچنین یک پهپاد در شمال غرب و دو پهپاد در غرب شبه‌جزیره کریمه سرنگون شدند.

در همین حال، خبرگزاری تاس نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای سامانه‌های دفاع هوایی این کشور یک پهپاد را که در پی حمله به فدراسیون روسیه بود، منهدم کردند.

ادعای انگلیس درباره حمله روسیه به یک کشتی باری

ریشی سوناک که درباره سفرش به هند برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ به نمایندگان مجلس گزارش می‌داد، مدعی شد که مخالفت روسیه با تمدید توافق صادرات غلات از طریق دریای سیاه، «تمایل آنها را برای گسترش تاثیرات ناشی از جنگ آشکار می کند. روسیه تنها در یک ماه، بیش از ۲۷۰ هزار تن غلات را نابود کرده که برای تغذیه یک میلیون نفر برای یک سال کافی است.»

وی ادعا کرد: به لطف دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده، می‌دانیم که ارتش روسیه یک کشتی باری غیرنظامی را در دریای سیاه در ۲۴ آگوست (۲ شهریور) با موشک‌های متعدد هدف قرار داد و این مساله نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین چقدر مستأصل است.

پیشتر وزارت خارجه انگلیس طی بیانیه ای اعلام کرده بود که موشک‌های روسیه یک کشتی باری با پرچم لیبریا را که در بندر پهلو گرفته بود هدف قرار داد اما موشک ها با موفقیت سرنگون شدند. این موشک ها شامل دو فروند موشک "کالیبر" بود که از یک ناو موشک انداز ناوگان مستقر در دریای سیاه شلیک شده بود.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس در همین پیوند گفته بود: پوتین تلاش می کند در جنگی پیروز شود که در آن موفق نخواهد شد و این حملات نشان می دهد که او چقدر مستأصل است. روسیه با هدف قرار دادن کشتی‌های باری و زیرساخت‌های اوکراین به جهان آسیب می‌زند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۱
پوتینی ها (نه همشون) خیلی ساده هستند. واقعا تصور می کنند افرادی مانند پوتین و مدادوف و کیم و... مرد عمل به حرفشان هستند و خطر میکنند. اینها فقط فرزندان ملت روسیه و اکراین را به جنگ عبث اعزام می کنند‌تمام روسیه یا کره شمالی فقیر بشه یا حتی در اکراین شکست کامل بخورند نا زمانیکه کرملین و پیونگ یانگ و دنیا و مقام را دارند کافی هست. ببینید کیم از ترس از دست دادن جان مانند پدرش هرگز از هواپیما یا هلیکوپتر استفاده نمی کند و با قطار زرهی و ضد گلوله سفر می کند و پوتین هم ده هزار کیلومتر دور تر از خط مقدم جنگ در اکراین و حتی مسکو و سوچی در ولادی وستک یعنی ساحل اقیانوس ارام مستقر شده! باور کنید پوتین و مدادوف و کیم اگر جانشان را در خطر ببینند حتی ازشنا به الاسکا و کانادا هم ابا ندارند و فرار می کنند و ادعا میکنند امدیم امریکا تا ثابت کنیم از امریکا ترسی نداریم و سلحشوری حود را غنی تر کنیم! مگر صدام نبود که تا لحظه اخر برای زنده ماندن به دست و پا امریکا افتاده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
پوتینی ها چرا برای جنگ به روسیه نمی روند اظهار محبت بدون اقدام فقط شعار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
تقسیم مملکت به دو دسته شرقگرا و غربگرا صحیح نیست. شما به اونا میگین پوتینی ، اونا هم به شما میگن ....
البته فرض من این که کسی این وسط از روی دشمنی این تقسیم بندی رو انجام نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
دوست عزیز من یک سوال دارم. از شرایط اوکراین چه قبل و چه حین جنگ خبر داری؟ کاری ندارم اوکراین طی ده سال ۱۴۰ هزار روس رو نسل کشی کرده. سوال اینجاست چرا ۱۹ میلیون اوکراینی از اوکراین خارج شدند و حتی ۳ میلیون به روسیه پناهنده شدند؟ این سوال نشون میده متجاوز کیه. مردم اوکراین خاهان بازگشت به سرزمین مادریشون هستند. چه اونهایی که در غربند و سرزمین مادریشون لهستانه چه اونهایی که در شرقند و سرزمین مادریشون روسیه است. هیچ کس در اوکراین زلنسکی رو نمی خواد. شاهد امر هم حکومت نظامی شبانه در مناطق غیر جنگیه
جنگ افروزی در تاریخ محکوم بوده است .
پوتین جز بدنام های تاریخ است .
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
پوتین داره از ایران و شرق دفاع می‌کنه داره با نازی های وحشی میجنگه شما غرب پرستا چرا نمیفهمید؟ ایرانی هستید؟ حتی اگر پوتین جانی و قاتل باشه که نیست ما باید حمایت کنیم. کمترین کار اینه حتی به نظر من تمام ایرانیا باید بسیج شوند بریم خط مقدم بر علیه اوکراینی های یاغی جنگ کنیم
جنبش فواپوتین کم آورده ودیگه زیاد پیداشون نیست. عملیات ویژه نظامی اربابشون که قراربودچند روزه بانازی زدایی (؟!) تموم بشه فعلا نزدیک 20 ماهه بجایی نرسیده وبا ته کشیدن ذخایرسلاحهای مصرفی روسیه و درمقابل سلاحهای پیشرفته تر تحویلی رقبای روسیه به اوکراین بزودی پوتین به سرنوشت هیتلر خواهدرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
ایول جنبش فواپوتین رو خوب اومدی.فداپوتین هم میشه گفت
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
جناب 102 درجواب اون لات ولگردی که هرروز میاد تحت عنوان جنبش ...پیام میده گفتم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
آفرین
تا وقتی که نیروهای متجاوز در خاک اوکراین هستند صحبت از صلح خنده دار هست
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اوکراین کجاست؟ روسیه چندین بار بنویس یاد بگیری. روسیه کبیر به رهبری ابر قدرت سیاست پوتین مقتدر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
پوتین یک ترسوی متوهم است حتا یکبار هم به جبهه هم نرفته
باید از کشورهای فقیر، اوکراین مزدور استخدام کنه ، جنگنده و.....هم بگیره!! نجات بده بره دیگه این دمپایی مطرود و !!! اوکراین خاکسترم بشه ، ولی به عضویت اتحادیه اروپا در بیاد باز به نفعشه!!! آینده دست آمریکا ، اتحادیه اروپا ، خاورمیانه بجز ایران ، و هنده!!
موشک دوربرد فوری فوری فوری برای اکراین مرگ برپوتینc
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
تو دیوار آگهی بذار
جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در همین پیوند گفته بود: پوتین تلاش می کند در جنگی پیروز شود که در آن موفق نخواهد شد و این حملات نشان می دهد که او چقدر مستأصل است

خخخخ آخی دلم سوخت وای وای پوتین چقدر بیچاره ست، غربیا در فضای مجاری و در اخبار و شبکه هاشون پیروز جنگ شدن پوتین هم سرنگون شده ، توی میدون که میری روزی 1000 تا اوکراینی کشته میشه خخخ
این پوتین بدجور مثل اینکه از f16 میترسه . میگه جنگ را طولانی تر میکنه خخخخخخخخخخخخ . فکر کردی 2 روز میری اوکراین رو از امریکا میگیری و برمیگیردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
کلا دلیل اینکه نیروهای روسی تا حدی تونستن خطوط دفاعیشئن رو در مقابل اوکراین مستحکم نگه دارن به خاطر برتری هواییشون در مناطق اشغالی بوده
اگر این برتری رو از دست بدن اوکراین میتونه خطوط دفاعی روسیه رو متزلزل کنه و پیشروی هاش سرعت بگیره
پوتیننو هیچکس گردن نمیگیره.
حتما باید تدارکاتی برای ثبت نام جنگ علیه تروریست های اوکراینی فراهم بشه. باید گروه های مقاومت رو بزرگ کنیم و خاک روسیه کبیر رو پس بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
اوا عباس چی داری میگی؟حالت خوبه؟
ناشناس
| Germany |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
.... روسیه کبیر!!! ایرانی هستی یا یک روس غاصب ملت و مملکت ایران؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
آدمی که نره اوکراین بجنگه؟ شعار نده، فقط‌ نره دویست هزار برادر مومن روس تو مرز اوکراین دفن شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
بد بخت آیا می دانی بخش بزرگی از خاک روسیه فعلی متعلق به ایران بوده از کی دفاع می کنی تاریخ بخوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
چنان روس کبیر را پس می گیریم کفتی که نوه لیاخف نباشی نوه محمد علی شاه و فتح علی شاه بی غیرت هستی
کاش نه پوتینی بود نه زلنسکی نه غرب زده ای و نه جنبش فواحشی ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
پیداست کم آوردی از ترس
فرض کنید آمریکا مستقیما با روسیه درگیر جنگ می شد ، کسی از آمریکایی ها به جنگ نمی رفتند و جبهه خالی می ماند و آمریکا مجبور می شد نیرو از کشور های دیگه وارد و اعزام جبهه کند و بعد کمبود آذوقه سربازان از سوی دیگر و تمام مهمات و تجهیزاتش به پایان می رسید و با فاصله دوری که دارد جنگش بی معنا می شود ، چون نمی تواند کشور تصرف شده را به قاره الحاق کند چون هزاران کیلومتر فاصله دارد ، به خاطر همین از مجبوری یک کشور ضعیف را طعمه می کند تا به آن سلاح بفروشد و سود کند .
مرگ بر پوتین جنایتکار و آنها که از این متجاوز حمایت می کنند این بیسواد ها نمی دانند که چه سرزمین های بزرگ و چه معادن عظیمی توسط همین روسها از ایران جداشد نمونه همین کشور آذربایجان با آن منابع عظیم نفتی .
روس‌ها مخصوصا پوتین باید همانند صدام که به دیگر کشورها تجاوز و جنایت می‌کرد نابود شود تا عبرتی باشد برای متجاوزان دیگر، متأسفانه عده ای ساده لوح حکومتی و از مردم جیره خوار حامی روسیه هستند گویا جنایتکاری های روس‌ها علیه ایران را در تاریخ به فراموشی سپرده اند یا خود را بخواب زده اند
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی