بازدید 2914

بازیگر سینما: باندبازی در سینمای ایران جریان دارد

بازیگر سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه هنر سینما منتقل کننده مفاهیم انسانی است و باید در دیدگاه مسئولان پیرامون آن تحول ایجاد شود گفت: باند بازی بر سینمای کشورمان سایه افکنده است .
کد خبر: ۱۱۹۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ 12 September 2023

به گزارش تابناک، مهدی فقیه  در گفت‌وگو با ایرنا  افزود: اگر مفاهیم انسانی در این هنر ارائه شود مردم آن را می‌فهمند و می‌خواهند اما برخی از مسئولان دید دیگری به این هنر دارند.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه شخصیت چارلی چاپلین چون روایت کننده مفاهیم انسانی بود مورد استقبال مردم جهان قرار گرفت و همه نظام‌های سیاسی آن را پخش می‌کنند.

به گفته فقیه مسائل اجتماعی و زندگی مردم در جامعه باید در قالب هنر سینما به تصویر کشیده شود چرا که در این صورت مردم بهتر آ را می‌فهمند.

وی اذعان کرد: اکنون کتابخوانی در جامعه ایرانی بسیار کمرنگ شده و بیان مسائل در سینما می‌تواند به عنوان مکملی برای کتاب عمل کند.

جای خالی فیلم‌های فاخر دفاع مقدس و دینی در سینما و تلویزیون

فقیه گفت: سال‌های گذشته شاهد تولید سریال‌های خوب محرمی بودیم که در این ایام از تلوزیون پخش می‌شد و مردم از آنها استقبال می‌کردند اما امسال چنین آثاری ساخته نشد و مسئولان باید به فکر باشند.

این بازیگر و پیشکسوت سینما و تلویزیون ادامه داد: امروز دیدهای خوبی در میان سینماگران و نویسندگان سینما وجود دارد و مسئولان نباید همه این هنرمندان را به یک چوب برانند.

وی اضافه کرد: تولید فیلم‌های فاخر و شایسته درباره دفاع مقدس نیز باید مورد توجه قرار گیرد، در حالی که دفاع در برابر جنگ تحمیلی را مقدس می‌دانیم اما این حوزه در سینما چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

باند بازی در سینمای ایران وجود دارد

فقیه اظهار کرد: امروز برخی از کارگردانان بزرگ سینمای ایران خانه نشسن هستند و برخی جوانان بدون داشتن تجربه یا تحصیلات لازم با استفاده از ابزار پول وارد سینما شده‌اند، پول اگرچه لازم است اما هنر نمی‌شود.

این بازیگر شیرازی سینما و تلویزیون اذعان کرد: سینمای اکنون پر از باندبازی شده و به مساله گسترده‌ای تبدیل شده است.

مردم فیلم خوب را انتخاب می‌کنند

وی گفت: فیلمسازی نباید منحصر به تلویزیون یا موسسه خاصی باشد بلکه همه دیدگاه‌ها و گروه‌ها باید آثار خود را ارائه کنند.

فقیه ادامه داد: در این صورت است که نوعی رقابت درست در سینمای کشور شکل می‌گیرد و کارهای بهتری ساخته می‌شود.

این بازیگر سینما و تلوزیون بیان کرد: با ارائه کارهای متعدد از دیدگاه‌های مختلف، مردم آثار خوب را انتخاب می‌کنند.

مهدی فقیه بازیگر ۷۸ ساله سینما و تلوزیون و تحصیلکرده ای حوزه است که سابقه درخشانی در هنر بازیگری دارد.

آسمان هشتم، ضدگلوله، انفرادی، غوغا، مریم مقدس، سفر به چذابه و هور در آتش برخی از آثار سینمایی و به کجا چنین شتابان، خون بها، علی البدل، آتش سرد و آتش و باد برخی از آثار تلوزیونی این بازیگر پیشکسوت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست