بازدید 82298

انتقال تروریست‌ها به دورترین منطقه از مرز ایران و عراق

منابع عراقی اعلام کردند که پیشنهادی مبنی بر ساخت مجتمع‌های مسکونی برای تروریست‌های تجزیه‌طلب و دور کردن آن‌ها از مرزهای ایران مطرح شده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ 12 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شبکه عراقی ۹۶۴ در گزارشی نوشت که ۱۹ سپتامبر(۲۸ شهریور) مهلت نهایی ایران به عراق برای اجرای توافق امنیتی تهران و بغداد در خصوص تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان است.

در این گزارش آمده است که بغداد تا این تاریخ باید تعهد خود مبنی بر خلع سلاح کردن احزاب معارض را عملی کند.

این شبکه عراقی گزارش داده روزها و ساعات اخیر شاهد دیدارها و رایزنی‌های فشرده میان طرف‌های ذیربط در خصوص این مسئله بوده است.

یک منبع عالی رتبه سیاسی در گفت‌وگو با این شبکه تاکید کرد که رایزنی‌هایی در سطوح بالا برای تعامل با چالش‌های این پرونده در جریان است و طرف‌های ذیربط پیشنهادی مبنی بر انتقال تروریست‌های تجزیه‌طلب از منطقه کردستان عراق به به استان الانبار در غرب عراق را داده‌اند.

در این پیشنهاد آمده است که مجتمع‌های مسکونی تحت نظارت امنیتی عراق همانند اردوگاه «اشرف» که برای منافقین ساخته شده بود، برای این گروه‌ها در استان الانبار ساخته شود.

منبع سیاسی عراقی در ادامه گفت که بر اساس این پیشنهاد قرار است منطقه‌ای در نزدیکی شهر الرطبه برای ساخت این مجتمع‌های مسکونی انتخاب شود و هدف این است که این گروه‌ها به دورترین نقطه از مرزهای ایران و عراق انتقال داده شوند.

ساعاتی پیش «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در اظهاراتی گفت که فردا (چهارشنبه) به تهران سفر خواهد کرد.

او همچنین تاکید کرد که قانون اساسی عراق اجازه نمی‌دهد که هیچ طرفی از داخل خاک این کشور حمله‌ای علیه همسایگان انجام دهد.

فواد حسین خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای دور کردن مجموعه‌های معارض (تروریست‌های تجزیه‌طلب) از مرزهای ایران و عراق را اتخاذ کردیم و به توافق امنیتی با ایران پایبند هستیم.

روز گذشته (دوشنبه) «محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص راه‌های تقویت روابط میان ایران و منطقه کردستان، توافق امنیتی میان ایران و عراق و همچنین روابط اربیل و بغداد و گفت‌وگو برای حل مشکلات دو طرف تبادل‌نظر کردند.

بارزانی با تاکید بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت که «ایران همسایه‌ای مهم برای منطقه کردستان است، این منطقه به توافق امنیتی ایران و عراق پایبند است و ایران مطمئن باشد که اجازه نخواهیم داد امنیت این کشور از داخل این منطقه تهدید شود».

«بافل طالبانی»، رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز روز یکشنبه در راس هیاتی عالی‌رتبه از این حزب وارد تهران شد و با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه دیدار و رایزنی کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به روابط مستحکم تهران و بغداد بر  تسریع در اجرای توافق امنیتی دو کشور تاکید کرد.

اخیرا «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی گفته بود: «بغداد تلاش‌های زیادی را برای اجرای مفاد توافق امنیتی با ایران انجام می‌دهد. ما بر تمایل خود مبنی بر تقویت روابط میان دو کشور همسایه به صورتی که به نفع ملت و کشور باشد و ثبات و امنیت در منطقه را تقویت کند، تاکید می‌کنیم».

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز گذشته (دوشنبه) گفت: «موعد اجرای توافق امنیتی (۲۸ شهریور) میان ایران و عراق تمدید نمی‌شود و ما این را به صراحت اعلام کرده‌ایم. اقدامات خوبی از سوی عراق برای اجرای این توافق انجام شده و نخست‌وزیر عراق نیز برای اجرای این توافق امنیتی تاکید کرده است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۴۲
اگر کردهای تجزیه طلب قبول کردن که باید اول خلع سلاح دوم از مرزهای ایران دور بشوند و در صورت هر گونه تمرد ایران اقدامات لازم را که قول داده است عملی خواهد کرد و هیچگونه مسئولیت هم در مقابل اقدامات خود نخواهد داشت زیرا از قبل اطلاع رسانی های لازم را کرده است و.
ایران مقتدر اسلامی ایران
بگواینکه ازاین منطقه به منطقه دیگراین وطن فروشان راجابجاکردن چه معناومفهومی داردایناکسای هستن که در ایران باعث ناامنی‌هایی فراوان شدن چراکشوراعراق که همپیمانان ماهستن بایدازاین تروریست های تکفیری پزیرای کنندچراچه سیاستهای رادنبال میکنند
بارزانی جاسوس ومزدور اسراعیل حیا کن کردستان عراق و رها کن
پاسخ ها
مم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
خداشفابده
خخخ این چند ارازل بیش نیستن اردوگاه چی بزنید تار مارشون کنید . اینقدر بزرگشان نکنید. کومله ها سوخته
.... کومله و پژاک که سالهای جوانان این وطن را پر پر کردن و جنایات زیادی کردن رحم نکنید مثل منافقین بفرستید آلبانی تا براشون ایست و بازرسی بزارن و دق مرگ بشن
این غده سرطانی زمان شاه اگه شاه حمایت نمیکرد وسلاح برضد صدام بهشون نمیداد صدام اینها رو پاکسازی وخلع سلاح کرده بود ونه جنگی بین ایران وعراق رخ میدا
پاسخ ها
کمل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
ع
کمل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
ساکت باش صدام میخواست کرد ها رو از رو زمین محو کنه اتفاقا شاه کار خوبی کرد چون ارتش صدام خیلی قوی بود و میتونست ایران رو دور بزنه اما چون یک طرف سرگرم با کرد ها بود و یک طرف درگیر نبرد با ایران بود باخت
به اظهارات مقامهای اقلیم کردستان اصلا نباید اعتماد کرد چون خود آنها با گروه های خائن تجزیه طلب همدست هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
بی ربط حرف نزن اونها هموطنان کرد ما هستند صدام حالا شده دوست متاسفم
شهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
الان عراقیان شدن برادرزاده شدن نارفیق زمان جنگ یادتون رفتهکردهاازایران دفاع میکردن اون همه خلبان‌ها رونجات دادن
دور کردن تروریستها از مرز ایران اشتباه بزرگی است که قرار است انجام شود بلکه باید بلایی برسر انها اورده شود که همه ان تروریستها دیگر جرات ابراز وجود نکنند ویا به طور کلی تک تک تروریستها از بین برده شوند
در صورت تعلل ومزاحمت مجدد چند موشک نقطه زن مشگل را حل میکند البته انتقال به استان الانبار باز هم میتوانند مشگل ساز باشند البته از تیر رس خارح نمیشوند .
فکرکنم بااینکه ایران اینهمه پشت عراق رامیگیردوکمک میکندعراق جواب گوی منطق نیست این تروریستهارودورمیکن ازمردبعدبرای انهاخانه ولانه درست میکنندتاجایی که ممکنه ازموشکهای ایران معصوم بمانندتاکارشان رادراینده انجام بدن بنظراین منطقی نیست انشاالله مااشتباه کنیم ایران اباد ابادبمانی وقدرتمند بادوستانت دشمنانتت روزبروزخارمیشوند وخوارخواهندشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
مصون
مصون
این تجزیه طلبها هر کجای دنیا ک باشن باز هم خرابکاری میکنن تو ایران فقط باید نسلشون از بین بره دولت عراق هم باهاشون همدست دارن دروغ میگن چرا باید یک مکان دیگه کمی دورتراز اینجا براشون درست کنن این چه معنی دارد
دوستان اینها هر چقدر هم دور بشوند که سیاست درخواستی ایران هست ، از موشکهای ایران در امان نخواهند ماند ، حتی اگر به قاره آمریکا یا آفریقا بروند ، موشکهای ایران در ونزوئلا و کوبا بی‌قراری می کنند برای بوسه زدن و غرش آتشین برخاک نامردان
پاسخ ها
r13
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
عجب
باید منحل شوند این خاعنین
البته که که باید گفت عراق حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل است و انتظار هرگونه عکس العملی داشت ایران باید محتاطانه عمل کند هیچ گونه خطائی نباید چشم پوشی شودالان ما قدرت کافی را داریم و اماده هرگونه مقابله ودفاع و جواب دادن برخی از کشورها که هنوز با قدرت ما مواجه نشدن را داریم
با آرزوی سربلندی برای ایران بزرگ
اگر طرف عراقی بداند کریدور اقتصادی خودش را در اقلیم کردستان و مرز ایران ببیند و ترانزیت کالاهای اقتصادیش را از آنجا برای اروپا ارسال خواهد کرد چشمهایش بیشتر باز شده و مهمتر به مسئله نگاه می‌کند و سریع تر به نتیجه خواهد رسید.
این جاسوسان خائن و وطن فروش که بسیاری از جوانان ای کشور و حتی عده زیادی از مردم عزیز کردستان را نیز به شهادت رسانده اند باید از عراق برن یا برای مجازات تحویلشان دهند با دولت عراق نباید مماشات کرد
طبق قوانین بین المللی افرادی از اینها که مرتکب جنایت علیه مردم ایران شده اند باید به ایران تحویل داده شوند و انتقال آنها به جای دور دست کافی نیست .
لعنت بر دشمنان اسلام
متاسفانه اینها مارهایی هستند که زمانی ایران در آستین خودش پرورانده است و امروز بزرگ شده و به تهدید تبدیل شده اند. متاسفانه سیاستهای خارجی ایران در مقابل کشورهای همسایه سیاست مناسب و درستی نیست و در آینده یقه خود ایران را می گیرد.
به نظر من باید با دولت عراق اتمام حجت کرد و همه تروریستها علاوه بر پادگان اشرف باید کشور عراق ترک کنند .چه لزومی داره کشور دوست وهمسایه دشمنان ملت در خاک خود جا بدهند.گرکهک های منافق چه نزدیک باشند در پادگان اشرف چه دورتر در الانبار دشمن ملت عراق ومردم ایران هستن .
هر که در سر اندیشه تجزیه ایران دارد سرش را تجزیه خواهیم کرد
معلوم شد اینجا پر کملست که منفی و مثبت برابره تف به غیرت هرچی وطن فروشه
اقابه این تروریستهای وطن فروش خائن جنایتکارآدم کش نبایدرحم کردوبایک حرکت غافل گیرکننده همه شون رانابودبکنیدکلی ازمردم شریف عزیزمارابشهادت رسوندن وچه بچه هایی راکه این نامردهایتیم کردن بایدهمه شون راازبین برد
بزنید تارمارشان کنین
اینها جماعتی کثیف و مزدوران کشورهای دیگر هستند که آبروی قوم کرد که یکی از اصیل ترین ها هستند را به بازی گرفتن
چرت پرت
چی میگید واسه خودتون اونجایی که بهش میگن کویه متعلق به دموکرات کردستان هست و اونجا رو خریده ایران
حتما فردا میان مطرح میکنند که چون ایران امنیت میخواهد پس باید پول ساختن خانه های دجالان عراق را هم باید بدهد
این تروریست های داعشی وطن فروش را باید نابود کردرحم بر گرگ اشتباه محض اُست
چشم و دل ایران گرم با این همه ظلم از طرف این گروهها و اینهمه فداکاری برای عراق ،عراقیها کمی دورتر برایشان سقف و خانه هم میسازند،دمتون گرم اینو دیگه کجای دلمون بزاریم،،کم هزینه ندادیم.
آدمکش ها باید از طرف هه دولتها تو حبس باشند
دیگر ایران بهانه ای برای حمله به اقلیم کردستان ندارد.
عراق یعنی آمریکا اگر آمریکا چراغ سبز نشان ندهد یعنی تصمیمهای پوشالی بیهوده پس خودتونو خسته نکنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی