بازدید 2072

ترامپ خواستار رد صلاحیت قاضی پرونده‌اش شد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا خواستار رد صلاحیت تانیا چوتکان قاضی‌ای شد که قضاوت پرونده وی درباره تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را برعهده دارد.
کد خبر: ۱۱۹۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 12 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، وکلای ترامپ سه‌شنبه با ارائه درخواستی به دادگاه اعلام کردند که چوتکان به دلیل اظهارات قبلی‌اش درباره ترامپ که بیانگر جانبداری وی در پرونده است، باید کنار گذاشته شود.

این وکلا در درخواست خود نوشتند: قاضی چوتکان درباره پرونده‌های دیگر گفته که ترامپ باید تحت پیگرد قرار گرفته و زندانی شود. چنین اظهاراتی پیش از آغاز بررسی پرونده آشکارا نشان می‌دهد که او باید سلب صلاحیت شود.

آنها افزودند: هر چند قرار است که قاضی چوتکان ترامپ را منصفانه محاکمه کند و شاید خود او هم فکر کند که می‌تواند چنین کاری کند اما اظهارات علنی وی، فارغ از نتیجه محاکمه، روند دادگاه را ناخواسته مخدوش می‌کند.

کارشناسان می‌گویند که این درخواست غیرمعمول به احتمال زیاد موفقیت‌آمیز نخواهد بود زیرا این چوتکان است که باید داوطلبانه کناره‌گیری کند.

چوتکان اوایل مارس ۲۰۲۴ را برای آغاز محاکمه ترامپ به دلیل تلاش برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ تعیین کرده است.

چوتکان ۶۱ ساله که توسط باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا منصوب شد، احکام سنگینی برای عوامل حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره صادر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار