بازدید 1527

چین: انگلیس تهمت‌های ناروا را متوقف کند

سخنگوی وزارت خارجه چین ادعای مقامات انگلیسی درباره بازداشت جاسوس چینی در لندن را «قاطعانه» رد کرد.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 11 September 2023

 

به گزارش تابناک، «مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد پکن ادعاها مبنی بر بازداشت جاسوس چینی که در حال جمع‌آوری اطلاعات برای دولت چین بوده را قاطعانه رد می‌کند.

وی دراین‌باره گفت: این ادعا که چین در حال انجام فعالیت‌های جاسوی علیه انگلیس است، ساختگی محض است. چین قاطعانه این ادعا را رد می‌کند.

این مقام چینی در ادامه تأکید کرد: ما از انگلیس می‌خواهیم که انتشار اطلاعات نادرست و تهمت‌های بدخواهانه و ناروا علیه پکن را متوقف کند.

پلیس انگلیس روز شنبه از بازداشت یک مرد چینی حدود ۲۰ ساله به اتهام جاسوسی خبر داد و روزنامه «ساندی‌تایمز» نیز گزارش کرد که او در پارلمان این کشور پژوهشگر بوده و با چند نفر از نمایندگان ارشد محافظه‌کار ارتباطاتی داشته است. از جمله این نمایندگان می‌توان به تام تاگاندات، وزیر امنیت و آلیشیا کِرنز، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس اشاره کرد.

پس از بازداشت این فرد، سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس گفت که ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور در نشستی در اجلاس «جی ۲۰» با لی چیانگ، همتای چینی وی، نسبت به آنچه «مداخله چین در دموکراسی پارلمانی انگلیس خوانده شده»، عمیقاً ابراز نگرانی کرده است!

افسران پلیس متروپولیتن لندن در ماه مارس نیز مدعی شدند که دو مرد (یکی حدود ۲۰ و دیگری ۳۰ ساله) را به ظن جاسوسی برای پکن و ذیل قانون اسرار دولتی بازداشت کردند.

ایان دانکِن اسمیت، رهبر اسبق حزب «توری» و منتقد صریح چین به ایندیپندنت گفته است که فرد مظنون «در تلاش بوده تا به هر کسی که درباره چین نگرانی داشته است، ضربه بزند!» وی همچنین با انتقاد از تلاش‌های لندن برای مذاکره با پکن مدعی شد: این گفتمان نیست بلکه مکالمه یک‌طرفه است. آنها گوششان بدهکار نیست.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست