بازدید 1940

احضار دیپلمات افغان به وزارت خارجه پاکستان

پاکستان مسؤول نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در اسلام‌آباد را احضار کرد تا مراتب اعتراض شدید خود نسبت به حمله «تروریستی» اخیر مرزی به دست تعداد زیادی از «تروریست‌ها» در منطقه چیترال را ابراز کند. این در حالیست که وزیر خارجه پاکستان این حمله را «حادثه‌ای منفرد» خوانده که مورد «تایید» طالبان افغانستان نیست.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 09 September 2023

به گزارش تابناک، ایسنا  به نقل از وب‌سایت اکسپرس‌تریبیون نوشت: در ششم سپتامبر حدود ۱۵۰ شبه‌نظامی عضو تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) به منطقه کلاش در منطقه چیترال پاکستان حمله کردند.

دو پاسگاه مرزی به دست شبه‌نظامیان شدیدا مسلح هدف حمله قرار گرفتند. با این حال، نیروهای امنیتی پاکستان این حمله را دفع کردند و ۱۲ «تروریست» کشته شدند. به گفته سرویس رسانه‌ای ارتش پاکستان، در جریان این درگیری، حداقل چهار سرباز پاکستانی جان باختند.

بر خلاف گزارش‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، معاون کمیسیون چیترال روز جمعه گزارش‌های مربوط به هرگونه مشکل در این منطقه را رد کرد. این مقام ارشد گفت که اوضاع تحت کنترل است و جای نگرانی نیست.

به گفته مقامات، روز جمعه وزارت خارجه پاکستان یک دیپلمات افغان را احضار کرده و مراتب اعتراض جدی اسلام‌آباد را به او ابلاغ کرد. به گفته آنها، اسلام‌آباد قاطعانه به دولت موقت افغانستان تصریح کرد که چنین حملاتی و استفاده از خاک افغانستان توسط تحریک طالبان پاکستان برای صلح و امنیت مضر است.

با این حال، جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه پاکستان ظاهرا دولت طالبان افغانستان را از نقش خود مبرا دانست. جیلانی پس از حضور در کمیته دائمی امور خارجه سنای پاکستان به خبرنگاران گفت: «این حادثه چیترال یک حادثه منفرد بود و ما فکر نمی‌کنیم که مورد تایید آنها [هیئت حاکمه موقت افغانستان] بوده باشد.»

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان پیشتر در نشست خبری هفتگی گفت که پاکستان از استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان نگران است و گفت که این نگرانی‌ها به مقامات افغانستان اطلاع داده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست