وقایع اتفاقیه

سخنرانی تلخ محمدرضا شاه درباره تحقیر تاریخی

کد خبر: ۱۱۹۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 08 September 2023
تعداد بازدید : 16546
بازدید 40247
اشغال ایران در جریان جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم که به مرگ میلیون‌ها ایران بر اثر حوادث متعدد از جمله چندین قحطی منجر شد، متاثر از اشتباهات محاسباتی حاکمان قاجار و رضاشاه بود. این موضوع که رضا پهلوی در اشتباه محاسباتی تاریخی با نزدیک شدن به هیتلر، زمینه ساز اشغال ایران و سقوطش از قدرت و تبعیدش شد، اسباب تحقیر محمدرضا پهلوی شده بود؛ تحقیری که نقطه اوجش نشست تهران سران متفقین در تهران بدون اطلاع از حکام ایران بود. محمدرضا پهلوی در بخشی از سخنرانی که کنگره انقلاب سفید در سال 1351در سالن ورزشی هفت تیر تهران داشت، این تحقیر تاریخی را در سخنرانی تلخ یادآور شد. در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۲
صدا ضعیفه
اوه اوه چقدر تلخ بود وای خدای من خیلی تلخ بود باورم نمیشه خیلی تلخ بود اوه اوه وای خدای من
کرونا بوده چقد سرفه ایکنن
"رضا پهلوی در اشتباه محاسباتی تاریخی با نزدیک شدن به هیتلر، زمینه ساز اشغال ایران و سقوطش از قدرت و تبعیدش شد،"
متفقین برای جنگ با آلمان به منابع ایران احتیاج داشتند. همه آنچه در رابطه با نزدیکی ایران با آلمان گفتند بزرگ نمایی و بهانه برای اشغال ایران بود. ایران در آن مقطع بی طرفی خود را اعلام و معدود آلمانی های موجود را هم اخراج کرده بود
تو اصن کاره ای نبودی ... سفیر آمریکا و انگلیس (نه رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس) تو ایران همه کاره بودند .... ا ! یک شبه استان بحرین ایران و دادی رفت
در جنگ اول هیچ اشتباه محاسباتی نشد و صرف همسایه بودن ایران با عثمانی و عراق و روسیه باعث شد خود به خود جریان جنگ به ایران هم کشیده شود . در جنگ دوم هم طبق معمول همسایه محترم و حامی حقوق بشر یعنی شوروی کل آذربایجان یعنی تا زنجان را از ایران کنده بود و اگر دخالت آمریکا نبود مرز ایران و شوروی از حوالی قزوین شروع می شد ! البته چون آمریکا شیطان بزرگ است پس گرفتن نصف ایران از شوروی هم به ضرر ایران بوده و باعث شد شوروی بیشتر از این بزرگ نشود !
کامنت هارو باز کن ببینیم مردم نظرشون چیه
داستان نزدیکی رضاشاه به آلمان چیز جدیدی نبود.ایرانیان به لحاظ آسب های فراوانی که از دو استعمارگر بزرگ روس وانگلیس در قرون معاصر دیده بودند دنبال دوستانی بودند که بتواند کشور را ازبین این دولبه قیچی برهاند.دوستی ویا توسل فتح علی شاه وعباس میرزا به فرانسه وناپلئون ویا اصرار امیرکبیر بر استخدام مدرسین غیر روس وانگلیس وموارد مشابه از این زاویه قابل درک است.ضمن اینکه در جنگ جهانی اول هم با وجود اعلام بی طرفی باز هم کشور اشغال شد..
این جملات شنیدن دارد!!!
محمدرضا پهلوی (ره) نظر کرده امام رضا (ع) بود . پدرش رضا شاه فقید به حرم امام رضا مشرف شد و پس از مدتی محمدرضا شفا پیدا کرد. تمام پسران و حتی فامیل های نزدیک او القاب رضا دارن.
سلام عزیزان به من بگید در مورد این کلیپ بگریم؟؟؟ یابخندم؟؟؟ اخه حالا خیلی خوش خوش خوشونمونه ?????
مردم از روی نعش تو وپدرت رد شدن!!!