بازدید 1774
۲

انتقاد ایران از جلسات تکراری شورای امنیت درباره سوریه

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران مجدد درخواست خود را از شورای امنیت برای افزایش اثربخشی جلسات خود با تمرکز بر سوریه تکرار می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ 08 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران مجدد درخواست خود را از شورای امنیت برای افزایش اثربخشی جلسات خود با تمرکز بر سوریه تکرار می‌کند.

امیرسعید ایروانی در نشست ماهانه شورای امنیت که با موضوع پرونده قدیمی استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه برگزار شد افزود: تکرار مکرر اظهارات در جلسات امروز، بار دیگر نشانگر ناکارآمدی برگزاری جلسات منظم و ماهانه در این خصوص با توجه به عدم پیشرفت چشمگیر یا تحولات قابل‌توجه است.

وی گفت: همانطور که بار‌ها توسط برخی از اعضاء تأکید شده است، اختصاص یک جلسه ماهانه صرفاً به تکرار مواضع و اتهامات بدون پشتوانه علیه سوریه، به کارایی کلی شورای امنیت کمک شایانی نمی‌کند.

وی اضافه کرد: ما بطور کامل از گفت‌وگوی سازنده بین سوریه و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی حمایت می‌کنیم و یک چارچوب زمانی مشخص را برای رسیدگی به مسائل باقی‌مانده تعیین کرده‌ایم تا پرونده به نتیجه نهایی و قطعی برسد. چنین رویکردی متضمن شفافیت، پاسخگویی و حل‌و‌فصلِ رضایت‌بخش تمام مسائل باقی‌مانده است. جمهوری اسلامی ایران از تعهد سوریه به برگزاری نشستی در سطح بالا فی‌مابین وزیر خارجه سوریه و مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی قدردانی می‌کند.

ایروانی گفت: معتقدیم برای اطمینان از یک نتیجه موفقیت‌آمیز، هرگونه تحقیق در مورد حوادث تسلیحات شیمیایی باید با نهایت بی‌طرفی، حرفه‌ای‌گری، اعتبار و عینیت، با رعایت دقیق الزامات و رویه‌های کنوانسیون صورت پذیرد. مجدداً تاکید می‌گردد که یکپارچگی و اعتبار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به توانایی آن در حفظ بی طرفی و بی طرفی بستگی دارد که صرفاً با ملاحظات علمی و فنی هدایت می‌شود. به این ترتیب، پیروی از تعهدات مندرج در کنوانسیون برای تقویت دنیای امن‌تر، عاری از تهدید احتمالی سلاح‌های شیمیایی حائز اهمیت است. در این چارچوب بر اهمیت اجرای کامل، مؤثر و بدون تبعیض کنوانسیون توسط همه کشور‌های عضو تأکید می‌شود.

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: استفاده از سلاح‌های شیمیایی در هر زمان و مکان، توسط هر کسی و تحت هر شرایطی را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌نماید. استفاده از چنین تسلیحاتی نقض آشکار قوانین بین‌المللی، جنایت علیه بشریت و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
چرا ما باید وقت و دیپلماسی خود را صرف سوریه کنیم؟؟ خودمان مشکل نداریم؟
جواب چه بود؟ هیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــس. ساکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست